Jump to content

Sense Herakles RTA2 WAARSCHUWING !

Recommended Posts

Vorige week een nieuwe, originele, Sense Herakles RTA2 gekregen. Deze schoongemaakt, opgebouwd en een week gebruikt.

Tijd dus om de wick te wisselen en het tankje te reinigen. Bij het schoonmaken van de driptip bleven twee vette afdraai-bramen aan m'n wattenstaafje hangen.

Je moet er niet aan denken dat zoiets tijdens het teugen bij een "direct lung hit", losschiet en in je longen terecht komt.

veslcj.jpg

Is toch weer een tijdje geleden dat ik dit mee maakte, en eerlijk gezegd, dacht ik dat dit soort slordigheden niet meer voorkwamen.

In mijn begin periode van het dampen, kwam ik dit regelmatig tegen bij tankjes en controleerde ik hier altijd op.

Omdat je het niet meer tegen komt, verzwakt de aandacht hiervoor.

Dus het blijft oppassen geblazen bij aanschaf van nieuwe tankjes.

Controleren, controleren, controleren en nog eens controleren, voor ingebruikname.

Opmerking :  Die bramen kunnen natuurlijk niet, maar voor de rest is de Sense Herakles RTA2 een uitstekende clearomizer !!!

• Like 10
  • Thanks 2
1 hour ago, Steamboy said:

.......hahaaaa, de smaak is vol en heftig.....

Vooral de liquidgaten zijn ENORM, hij is gemaakt voor grote vermogens.

Ik heb hem ook en het is inderdaad een geweldig ding!

Dat met die bramen ben ik gelukkig niet tegen gekomen.

sense.jpg

patat2.gif

• Like 3

Begrijp dat het slechts om een waarschuwing gaat ! Ik breng dit ter sprake om de alertheid aan te wakkeren bij controle van nieuwe tankjes. 

Controleer nieuwe tankjes VOORAF goed op los zittende deeltjes die achter gebleven zijn.

Nu gaat het toevallig om een Herakles, maar het kan voorkomen in ALLE soorten en merken tankjes/drippers. 

• Like 7
  • 11 months later...
Vorige week een nieuwe, originele, Sense Herakles RTA2 gekregen. Deze schoongemaakt, opgebouwd en een week gebruikt.
Tijd dus om de wick te wisselen en het tankje te reinigen. Bij het schoonmaken van de driptip bleven twee vette afdraai-bramen aan m'n wattenstaafje hangen.
Je moet er niet aan denken dat zoiets tijdens het teugen bij een "direct lung hit", losschiet en in je longen terecht komt.

veslcj.jpg&key=9af37995e0744a6a1693635b942cf1066b3cf79191b9feded92f63016bbcbea5

Is toch weer een tijdje geleden dat ik dit mee maakte, en eerlijk gezegd, dacht ik dat dit soort slordigheden niet meer voorkwamen.
In mijn begin periode van het dampen, kwam ik dit regelmatig tegen bij tankjes en controleerde ik hier altijd op.
Omdat je het niet meer tegen komt, verzwakt de aandacht hiervoor.

Dus het blijft oppassen geblazen bij aanschaf van nieuwe tankjes.

Controleren, controleren, controleren en nog eens controleren, voor ingebruikname.

Opmerking :  Die bramen kunnen natuurlijk niet, maar voor de rest is de Sense Herakles RTA2 een uitstekende clearomizer !!!

Wat is een afdraai-braam?

I see<tapatalk smileys worden niet ondersteund>52]<tapatalk smileys worden niet ondersteund>6]! Thx. En die braam hoort er wel in maar hoort niet los te komen? (Excuses voor mn onwetendheid <tapatalk smileys worden niet ondersteund>849])

• Confused 1

Een braam is een overtollige rand die afgedraaid is en verwijderd zou moeten worden, dit is niet gebeurd en blijven zitten, deze randen zijn vaak ruw en vlijmscherp. Dus nee deze braam hoort er niet meer in te zitten en had in de fabriek al los moeten komen zodat deze verwijderd was, nu had dit stukje afval zomaar in een keel of long kunnen schieten met alle gevolgen van dien.

• Like 1

Hetzelfde had ik laatst bij een paar driptips, ook vette bramen erin, enkele lag zelfs los bovenop het antispit gaasje. En tot mijn grote verbazing kwam ik ook bramen tegen in een pakje sjag van een kameraad. 

Idd beter zelf goed nieuw spul te controleren op dit soort grove 'fouten'.

8 hours ago, Hies said:

I see<tapatalk smileys worden niet ondersteund>52]<tapatalk smileys worden niet ondersteund>6]! Thx. En die braam hoort er wel in maar hoort niet los te komen? (Excuses voor mn onwetendheid <tapatalk smileys worden niet ondersteund>849])

Een zgn braam is een uitstekend, soms ook los zittend scherp stukje metaal wat ontstaat bij metaalbewerking