Jump to content
Thomas

Eleaf Aster

Recommended Posts

Vandaag naar deze winkel geweest voor een nieuwe set. Mijn vorige was de C14. Verteld dat ik weinig gier ervaarde met de c14, af en toe wat liquid in de mond, dat ik mtl het prettigste vind. Kortom dat het wel wat meer mocht zijn. Op aanraden van de uitbater de Eleaf Aster aangeschaft. Kende het merk eerlijk gezegd zelfs niet. Ik ben nog steeds vrij nieuw in de wereld van het dampen dus ik wist niet wat te verwachten. Wel ik heb meer gekregen, veel meer. In de manual staan een hoop zaken die ik nog niet begrijp. Er zijn bv verschillende outputs mogelijk blijkbaar, de airflow is regelbaar.... Wat ik wel al kan zeggen is dat ik meer gier gekregen heb. Ik damp op dit moment mijn vaste smaak, three strikes out 12mg en de gier is bijna te sterk. Echt doortrekken gaat niet. Op aanraden ook oriental tabocco van 6mg gekocht en die zou iets minder heavy moeten zijn. Wordt in ieder geval wat zoeken voor ik dit ding onder de knie heb.

Da's weer een nieuw model van Eleaf, hij is bij de meeste NL webshops nog niet eens op voorraad. De naam Aster deed bij mij geen belletje rinkelen, maar na ff googelen kwam hij me wel bekend voor.

Welke tank heb je erop zitten? Als je het niet weet kun je een foto bijvoegen, dan herkennen wij hem wel.

Die dingen in de manual die je niet begrijpt kun je het hier neerzetten.

De tank is een aspire nautilus X.  https://www.elementvape.com/aspire-nautilus-x-sub-ohm-tank

Waar ik vooral geen verstand van heb, is de verschillende output standen die je kan instellen:

The ASTER is installed with the latest firmware with various output modes including VW, Bypass, Smart and TC(Ni,Ti,SS,TCR) modes, bringing you different vaping experiences.

Ik wou een toestel waar ik de hit van een trek aan een sigaret ervaar (mag ik dat zeggen :) ). Dat had ik niet bij de C14. De smaak was lekker maar had niet het bevredigende gevoel, ik bleef er maar aan trekken als het ware (hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel). Bij dit toestel is die hit er wel alleen is hij momenteel bijna te fel want ieder trekje eindigt in een hoestbui :)

De coil mag bv tussen 14w en 22 w gaan maar ik kan hem momenteel niet hoger dan 14 zetten. Maar zoals gezegd als deze tank leeg is, ga ik de 6 mg eens proberen. Dat zou beter moeten gaan. Dat is trouwens deze liquid, die ik niet ken maar die de shopeigenaar me aanraadde. http://vaporshop.be/nld/product/1249/eliquidfrance-tobacco-oriental-10ml

5 hours ago, Thomas said:

Waar ik vooral geen verstand van heb, is de verschillende output standen die je kan instellen:

The ASTER is installed with the latest firmware with various output modes including VW, Bypass, Smart and TC(Ni,Ti,SS,TCR) modes, bringing you different vaping experiences.

OK, ik neem aan dat je de 1,5Ω coil hebt (kan zo 1-2-3 op Google geen andere weerstanden vinden voor de Nautilus X?) Hierin is gebruik gemaakt van Kanthal draad, dus je hebt alleen de VW instelling nodig op de Eleaf Aster.

• Bypass is een instelling waarmee je als het ware ongereguleerd gaat zitten dampen. Zou ik niet doen, want dan krijg je waarschijnlijk meer dan die 14-22W voor je kiezen. Je kunt in die stand iig niks instellen.
  • Smart is een instelling waarmee de Aster a.d.h.v. de weerstand een ander tankje herkent en automatisch het vermogen instelt waarop je dat tankje hebt gebruikt. Heb je niet nodig als je maar een tankje gebruikt.
  • TC oftewel Temperature Control kun je alleen gebruiken als er in je coil gebruik gemaakt is van nikkel-, stainless steel of titaniumdraad. Heb jij dus niet nodig, tenzij je een ander tankje zou gaan gebruiken met daarin de vereiste coil.

Met deze mod ben je dus op de toekomst voorbereid. Mocht je dampgedrag veranderen, dan heb je alleen een ander tankje nodig of misschien zelfs alleen een andere coil in de Nautilus X.

In principe heb je een perfect setje voor MTL dampen, alleen het nicotinegehalte van je liquid is te hoog waardoor je gaat hoesten.

Nu kun je 2 dingen proberen:

① Afwijken van die 14-22W range, probeer eens of 12W of 13W bevalt. Lager dan 14W instellen kan IMHO geen kwaad; het enige risico dat je loopt is dat er geen/minder damp geproduceerd wordt. Even voor de volledigheid: Zeker niet hoger dan die 22W instellen.

② E-liquid met lager nicotinegehalte gaan gebruiken. Ik zou niet wachten tot het tankje leeg is en z.s.m. overschakelen op die 6 mg/ml liquid. Als je het zonde vindt om de liquid weg te gieten kun je eventueel proberen het tankje leeg te zuigen m.b.v. een leeg flesje. Je dampt al langer, dus je hebt vast ergens een leeg flesje, toch? Als het tankje bijna leeg is, kun je de nieuwe liquid er evenueel gewoon bijgooien. Tabaksmaak met tabaksmaak zal elkaar niet bijten. Als je echt alleen de nieuwe smaak wil proeven, kun je de Nautilus X even schoonmaken als hij leeg is, een nieuwe coil installeren (in het katoen van de coil die er nu in zit, zit nog een beetje van de huidige liquid. Dit is na een paar hijsjes wel verdwenen/verdund met nieuwe liquid) en weer vullen met de oriental tabacco 6mg.

Succes ermee en als er iets onduidelijk is hoor ik het wel.

6 minutes ago, gottalickitbeforeyouwickit said:
  • Bypass is een instelling waarmee je als het ware ongereguleerd gaat zitten dampen. Zou ik niet doen, want dan krijg je waarschijnlijk meer dan die 14-22W voor je kiezen.

Nee, minder juist. Met een coil van 1,5 ohm gemiddeld zo'n 9 W...

Edited by JaWa

Super. Bedankt voor de info. Ik ben helemaal mee.

Ik heb de 1,5 idd. Volgens de site heb je ook een 1,8 versie maar ben niet dadelijk van plan die te gaan halen want ik zie het nut er niet van in (dan ga je naar lagere wattages en dus meer richting sub ohm?).

Ik laat hem mooi op wattage staan en vul hem straks met 6mg. Kijk er al naar uit. :e33

Ps de smart instelling geeft hij zelfs niet weer op de display.

15 minutes ago, Thomas said:

Volgens de site heb je ook een 1,8 versie maar ben niet dadelijk van plan die te gaan halen want ik zie het nut er niet van in (dan ga je naar lagere wattages en dus meer richting sub ohm?)

Sub-ohm is met coils onder de 1,0 ohm. Dus een coil van 1,8 gaat niet richting sub-ohm, maar juist de andere kant op ;)

15 minutes ago, Thomas said:

de smart instelling geeft hij zelfs niet weer op de display.

Staat volgens mij nog geen firmware update op de site, dus ik neem aan dat het al in de standaard firmware zou moeten zitten.

Je kunt wel een eigen logo in het display zetten.

Helemaal onderaan de pagina: http://www.eleafworld.com/aster-2/

@JaWa Je hebt gelijk, had ff geen zin om te rekenen. Met een volle batterij is het idd ~11,7W en met een bijna lege ~7W. Ik zie de meerwaarde van de bypass mode niet.

Edited by gottalickitbeforeyouwickit

Even een update: gisterenavond de oriental Tobacco 6 mg erin gedaan en smaakt super!

Staat nu op 16 V, gaat prima.

Deze morgen bij het opstaan wel verstopte neus en droge keel maar dat had ik bij mijn C14 ook altijd.

Weet niet waar dat aan ligt. Al 100% VG geprobeerd maar dat gaf geen verschil.

Ps nu moet ik eerst nog zelf een logo gaan ontwerpen :denk

16V ???? :shock Ik hoop dat je je vergist hebt, anders snap ik nu meteen waar je keelpijn vandaan komt...

27 minutes ago, Muru said:

16V ???? :shock 

Thomas heeft in een ander topic vermeld, dat 't eigenlijk 16 Watt is.

Een contact l van 1,5 ohm gaat lekker op 9 watt, hoger en de kans op dryhits en verbrande coils neemt toe. Tenzij het dual coils zijn :gek Misschien houdt de Steam engine calculator daar wel rekening mee, de calculator die ik gebruik niet. Maar je mod zou dat ook weer moeten geven, de eleaf pico doet dat in ieder geval wel.. Zolang hij 3,7 v laat zien, zit je goed.

Hij ligt fantastisch in de hand. Van de aster heb ik tot nu toe niets te klagen. De nautilus x is nog wat zoeken.

On ‎28‎/‎08‎/‎2016 at 01:32, Muru said:

Een contact l van 1,5 ohm gaat lekker op 9 watt, hoger en de kans op dryhits en verbrande coils neemt toe. Tenzij het dual coils zijn :gek Misschien houdt de Steam engine calculator daar wel rekening mee, de calculator die ik gebruik niet. Maar je mod zou dat ook weer moeten geven, de eleaf pico doet dat in ieder geval wel.. Zolang hij 3,7 v laat zien, zit je goed.

Even een update: ondertussen 6 mg erin en dat gaat een pak beter. Heb hem op 15W staan omdat ik bij 9W zeer weinig damp binnenkrijg en smaak heb.

Op 15W gaat op zich prima. Heb geen verbrande smaak en hij wordt ook niet te heet ofzo.

Over de nautilus x ben ik ook zeer tevreden hoewel die veel slechte kritieken krijgt. Maar dat is misschien ook omdat ik geen andere gewoon ben (nog weinig damp ervaring).

9 hours ago, Thomas said:

Over de nautilus x ben ik ook zeer tevreden hoewel die veel slechte kritieken krijgt. Maar dat is misschien ook omdat ik geen andere gewoon ben (nog weinig damp ervaring).

Als het voor jou werkt, is het goed, toch? Laat je niet opjutten door anderen :)

On 1 september 2016 at 14:54, Thomas said:

Even een update: ondertussen 6 mg erin en dat gaat een pak beter. Heb hem op 15W staan omdat ik bij 9W zeer weinig damp binnenkrijg en smaak heb.

Op 15W gaat op zich prima. Heb geen verbrande smaak en hij wordt ook niet te heet ofzo.

Ik heb dezelfde combinatie en damp op 18,5 watt , lager hoorde ik de liquid teveel gorgelen in de nautilus x

Die is een beetje moeilijk uit te leggen maar om de eleaf op te laden, moet je de micro usb beneden in het toestel steken (onderaan op de foto). Rond dat contactpunt zit een metalen omhulsel en dat is losgekomen.

Wanneer ik de kabel er uittrek komt het metalen omhulsel mee. Zeer vervelend want zonder dit omhulsel past de stekker er niet meer op.

Ik heb Vaporshop ondertussen al 2 keer gemaild met de vraag of hier iets aan te doen is maar nog geen antwoord gekregen.

Gezien ik het toestel pas van eind augustus heb, hoop ik van wel want dit is zeer vervelend.

Afbeeldingsresultaat voor eleaf aster

Hetzelfde zwakke punt als de Eleaf Pico heeft. Ik laad mijn batterijen in een externe lader, dus heb er gelukkig geen last van.

Als je handig bent kun je hem misschien opnieuw solderen, maar inderdaad eerst eens kijken of dit onder garantie afgehandeld kan worden.

Dat moet wel onder de garantie vallen. Die usb-aansluiting is inderdaad een bekend zwak punt bij Eleaf. Zit er niet een losse batterij in? In dat geval kun je nog een externe oplader kopen als je geen garantie hebt.

On 26-8-2016 at 11:11, Thomas said:

Ps nu moet ik eerst nog zelf een logo gaan ontwerpen :denk

Iets met Thomas de trein en dampende schoorsteen denk ik dan.

Deze voormiddag met de shop gebeld en ik kan hem omruilen. Ze raden met inderdaad ook een externe oplader aan voor de batterij dus die ga ik er dan bij kopen.

16 hours ago, Leo Bak said:

Iets met Thomas de trein en dampende schoorsteen denk ik dan.

Dat lijkt me nog wel wat :lol