Jump to content

A billion lives naar Nederland???


elja

Recommended Posts

1 hour ago, Chasepoes said:

En hier zit de crux. Ik ben het met je eens, dat het binnen de damp-community misschien nog best wel gelukt zou zijn om 100 betalende bezoekers te krijgen. Alleen heb je daar niet zo heel veel aan omdat de film/documentaire NIET voor dampers bedoeld is. Dat is hetzelfde effect als een kerkdienst organiseren voor ongelovigen en dan de hele kerk vol stoppen met gelovigen. Dampers zijn en waren niet de doelgroep.

 

Ja, en door een film deze kant NIET op te halen, zal er dus ook geen aandacht aan besteed worden. En kom je al helemaal nooit tot die andere doelgroep.

Je moet toch echt ergens beginnen met zo´n film binnen te halen en te promoten, Anders krijgt het nooit aandacht.

 

1 hour ago, Chasepoes said:

Als je exposure wilt, dan moet je alleen niet aan komen zetten met een één of ander alternatief achteraf-zaaltje. Niet dat er met dergelijke zalen iets mis is, maar ze zijn niet geschikt voor dit doel.

Ben ik volledig met je eens. Heb ook niet gezegd dat dat mijn voorkeur is. Maar als er dan toch helemaal niets gebeurt dan is dit misschien nog een optie.

 

 

1 hour ago, Chasepoes said:

Het was de bedoeling van Biebert en zijn team om een zaal vol te krijgen met mensen die invloed hebben op de publieke opinie en mensen die invloed hebben op het gevoerde beleid, of dit beleid bepalen. Je wilt dus niet een zaal vol met vapers, maar een zaal vol met Wanda de Kanters, NOS-, RTL-, AD & Volkskrantjournalisten, een paar ministers als het kan en nog een handjevol BN'ers. Dus het heeft niet zoveel zin om binnen de dampgemeenschap te gaan lobbyen, want je krijgt misschien wel mensen, alleen waren dat de verkeerde mensen als het gaat om de doelstelling.

Ben ik helemaal mee eens. Maar je moet ergens beginnen. Als je niets doet dan krijg je al helemaal niets. 

En dan is het helemaal niet zinvol om het in Groningen te gaan doen, zoals jij zei. En lijkt met nog steeds Amsterdam het beste voor zoiets.

 

33 minutes ago, Cyber_Huub said:

Door dergelijke haarkloverij komt er dus geen flikker van de grond.

Ben het helemaal met je eens.

Maar kan niet begrijpen dat meest logische niet voor de hand ligt.

En dat blijkbaar weer verwacht wordt dat ik weer iets ga doen. Nou, nu even niet.

 

1 hour ago, Chasepoes said:

En JA, ik ben het met je eens dat het anders gekund had. Ik ben het alleen niet eens met de manier die jij voorstelt en die voor jou volledig logisch is. Voor mij is hij volledig onlogisch, omdat ik het nut er niet van inzie om te gaan staan preken voor eigen parochie.

Ik snap volledig dat dit daar uit moet. Maar als je niets doet komt het er nooit uit.

 

 

Edited by elja
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, elja said:

En dat blijkbaar weer verwacht wordt dat ik weer iets ga doen. Nou, nu even niet.

 

Dat heeft niemand beweert. Dat heb je er zelf van gemaakt.Maar voor de volledigheid, mij maakt het niet uit of je nu wel of niets iets doet. Dat mag je helemaal zelf weten van mij.

 

En qua, je kunt beter iets dan niets doen: Ja, daarin heb je gelijk, alleen heeft Biebert die lat zelf zo hoog gelegd (naar ik begrepen heb). En dat was ook de essentie van mijn relaas: De lat hoog leggen en het dan over de schutting gooien en hopen dat het goed komt. Dat had anders gekund en vind ik net slim aangepakt van Biebert en zijn team.

 

Link to comment
Share on other sites

Nu de gemoederen in dit topic dan wat gezakt lijken te zijn. Ik heb de film ondertussen mogen aanschouwen en hou er gemengde gevoelens aan over. Allereerst natuurlijk blij dat de film er an sich is. Binnen mijn kennis, is mij geen onwaarheid in de film opgevallen. Top dat ze die Winston-man hebben kunnen strikken als rode draad door de film, zijn verhaal en vertelling doet mijn inziens een hoop extra. Zonder hem, of dergelijk iemand, was mijn onderstaande mening nog wat verder gereserveerd geweest.

Wellicht door het lange wachten, is mijn verwachting irreëel geworden. Los van het feit dat het nu lijkt alsof de film nimmer het publiek gaat bereiken, en met in het achterhoofd dit ik -als damper c.q. ex roker- niet het publiek ben, vraag ik me sterk af of de film de aandacht van het grote publiek (nooit-gerookt, anti rook, anti damp mensen) vast kan houden. De statements die als schokkend/onthullend zouden moeten inslaan bij het publiek, hebben te weinig kracht en zijn mijn inziens te versplinterd over de film. Hier en daar recapituleren met een infogram animatie had al veel kunnen veranderen. Ik mis de slap-in-your-face. Indien 'het publiek' deze film zou zien in de bioscoop, verwacht ik niet dat de over grootte meerderheid de zaal verlaat met een 'what the fuck wordt ons geflikt' gevoel.

 

@balling, nu jij voet teen aan de grond hebt weten te zetten binnen de gelederen van het longforum, speel jij met de gedachten deze film daar voor te leggen? Ik kan me goed voorstellen dat je het niet ziet zitten, maar kan ook goede redenen bedenken om het wel te doen. Bijvoorbeeld de algemene opstelling van het longfond & mevr. de Kanter tov dampen. Maar ook deze laatste reactie in het door jou gedeelde topic ...

0648864254.png

... geeft natuurlijk grond om wat ogen open te laten gaan.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Maar goed, de vraag die me toch wel bezig houdt, is ..... hoe kan ik deze film, al dan niet via het grijze circuit, laten bekijken door 'het publiek'. Enerzijds al lastig, gezien mijn vorige reactie, omdat ik de 'woow'-factor mis en derhalve minder enthousiast deze film zal aanraden aan Jan & alleman. Anderzijds wil ik me hier overheen zetten, het is wat het is, beter is niet voor handen.

Ik zag op opensubtitles.org nog geen NL ondertitels beschikbaar, dit zou natuurlijk al veel schelen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Sledge said:

Ik zag op opensubtitles.org nog geen NL ondertitels beschikbaar, dit zou natuurlijk al veel schelen.

 

Het doet vermoeden dat je de voorstelling hebt gezien via het zogenoemde 'grijze circuit' dus? 

Of kun je bij iedere film subtitles die je vindt bij deze site gemakkelijk gebruiken?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, MrSmiley said:

 

Het doet vermoeden dat je de voorstelling hebt gezien via het zogenoemde 'grijze circuit' dus? 

Of kun je bij iedere film subtitles die je vindt bij deze site gemakkelijk gebruiken?

De subs van prison break lijken me niet geschikt :gek

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb inderdaad geen kijk & luistergeld betaald voor deze voorstelling. Ik had het graag gedaan, maar zou niet weten hoe & waar. Dan maar grijs dus.

Afhankelijk of je afspeel-apparatuur losse ondertitels ondersteund, kun je via die site ondertitels vinden voor witte, grijze en zwarte films.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Sledge said:

Ik heb inderdaad geen kijk & luistergeld betaald voor deze voorstelling. Ik had het graag gedaan, maar zou niet weten hoe & waar. Dan maar grijs dus.

Afhankelijk of je afspeel-apparatuur losse ondertitels ondersteund, kun je via die site ondertitels vinden voor witte, grijze en zwarte films.

 

Nou, de film is hier te koop (of huur): https://abillionlives.vhx.tv/ (met credit card betalen) of hier: https://www.amazon.com/Billion-Lives-David-Goerlitz/dp/B06Y5ZNNCV. Het is dan dacht ik wel de stream versie (of je die kunt downloaden weet ik nog niet).

 

 

Edited by MrSmiley
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sledge said:

 

@balling, nu jij voet teen aan de grond hebt weten te zetten binnen de gelederen van het longforum, speel jij met de gedachten deze film daar voor te leggen? Ik kan me goed voorstellen dat je het niet ziet zitten, maar kan ook goede redenen bedenken om het wel te doen. Bijvoorbeeld de algemene opstelling van het longfond & mevr. de Kanter tov dampen. Maar ook deze laatste reactie in het door jou gedeelde topic ...

0648864254.png

... geeft natuurlijk grond om wat ogen open te laten gaan.

 

@Sledge

Zoals je weet steun ik de goede zaak maar heb nogal wat tijd gestoken om de discussies in goede banen te leiden. Je moet dan eigenlijk altijd beschikbaar zijn. Het wordt dan een modereer-baantje en daar heb ik momenteel echt geen tijd voor. Hierdoor heb ik overigens wel meer waardering voor jullie werk gekregen.

Ook heb ik te weinig kennis van de film en vooral de "perikelen" hieromtrent op dit forum.

Op het longforum wordt ik nog steeds door bepaalde leden belaagd met de mededeling: Wat doe je hier behalve reclame maken? Maar goed. Die fase heb ik hier ook meegemaakt. Zoals op het longforum mensen twijfelde of ik wel een longziekte had (iid. maar valt wel mee), twijfelde in het begin hier sommige of ik überhaupt wel dampte.

Ik zal er nog eens over nadenken. Ik zal dan eerst eens moeten uitpluizen wat nu precies de relatie is tussen het longforum en Longfonds/de Kanter.

 

Edited by balling
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Sledge said:

Meer dan dat je het in overweging wilt nemen, kan ik niet van je vragen. Bedankt. 

 

Als jij, in niet te lange bewoordingen en op een moment van ultieme verveling, zou kunnen uitleggen wat die relatie tussen Longfonds/de Kanter en het Longforum is, misschien kunnen we dan hier bepraten hoe en wat de beste benadering is. Ik ken min of meer de posities van mevrouw de Kanter en onze golvende Rutgers maar hoe dat nu precies zit met haar excuses aan de dampwereld is me niet helemaal duidelijk (of was dat weer heel iemand anders?).

Als samenvatting lijkt het voor mij en andere wel interessant.

 

Ik zag toevallig dat de Advieslijn van het longforum/longfonds 1 en dezelfde zijn.

Een 0900 betaaltelefoon om het netwerken van de bestuurderen en commissarissen te vergemakkelijken. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In februari 2014 publiceerde De Kanter het onderstaande artikel op haar website, geschreven voor www.artsennet.nl:

https://wandadekanter.nl/2014/04/04/dampers-en-vapers-met-de-e-sigaret-agressieve-believers-maar-wie-zijn-zij/ Het artikel is in een later stadium ook gepubliceerd op Fabmagazine.nl. Die site bestaat niet meer, het domein gaat over in Glam.nl 

 

In het artikel noemt ze dampers de spreekbuis van de tabaksindustrie. Logischerwijs viel een groot deel van de dampersgemeenschap over haar heen en uiteindelijk publiceerde ze deze open brief: http://www.gezondtotaal.nl/open-brief-de-elektronische-sigaret/

 

Saillant detail: de open brief is nooit op haar eigen website gepubliceerd. Dit zijn overigens de enige publicaties die ik van haar ken waarin ze zich 'positief' uitlaat over de e-sigaret. 

 

In april 2014 is de voorzitter van de Esigbond geinterviewd door Fabmagazine.nl, naar aanleiding van het artikel van De Kanter. Dat is alleen nog maar op deze manier terug te vinden: http://web.archive.org/web/20140414050523/http://www.fabmagazine.nl/2014/04/interview-chirurg-pleit-voor-een-elektronische-sigaret/

 

Het longforum is onderdeel van Longfonds.nl en hoewel de artsen die zich aan het forum verbonden hebben niet met naam genoemd worden vermoed ik dat ook zij hierin participeert. Maar in dat wereldje hangt alles aan elkaar vast. Zo is de site www.tabaknee.nl (initiatief van het Duo Pinotti De Kanter & Dekker) onderdeel van www.stichtingrookpreventiejeugd.nl. Die club is weer partner van http://www.alliantienederlandrookvrij.nl die op haar beurt (ondermeer) www.longfonds.nl als partner heeft. Het longfonds heeft ook, naast allerlei belangrijke namen, allerlei clubjes als partner die rokers willen begeleiden met stoppen. Maar ook tref je daar de naam aan (ooh surprise!) van de fabrikant die het omstreden middel Champix in de markt zet, namelijk de firma Pfizer. Uit voorgaande jaarcijfers van Pfizer is gebleken dat ze miljoenen hebben gestoken in allerlei anti-rook organisaties om ervoor te zorgen dat deze een fel anti-esigaret geluid lieten horen.

 

En als klein kersje op de slagroom voor de 'advocacy' dampers hier: guess who in het commité van aanbeveling zit van www.tabaknee.nl.

*trrrrrrromgerroffel* Onze grote vriend Stanton Glantz.

 

Zo, dat was um wel zo'n beetje. ;-)

 

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Betty said:

*trrrrrrromgerroffel* Onze grote vriend Stanton Glantz. BEKKENS!

 

Zo, dat was um wel zo'n beetje. ;-)

 

 

Dank je, @Betty

 

Nu nog wat samenvattende info over de film en waar deze (online) te zien is.

Edited by balling
Link to comment
Share on other sites

Zojuist de docu gekeken.

 

Goede documentaire voor mensen die hem waarschijnlijk niet gaan kijken.

Voor vapers die zich al wat verdiept hebben in deze materie brengt het niet veel nieuws.

 

Goed aan het licht gebracht wordt hoe de wereld werkt (money makes the world go around).

En dit item is natuurlijk veel breder dan vaping.

 

Wel een must watch imo, ondanks dat er mij niks nieuws verteld werd vond ik de docu erg goed gemaakt.

 

Ik ga hem zeker aanraden aan rokers die ik ken die bang zijn om te gaan vapen.

 

Edited by Elizium
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik heb de documentaire niet gezien ,nog niet , maar vanavond kreeg ik een app van mijn schoonzoon hij heeft zo'n streambox en heeft de documentaire gekeken !
Ik had hem daar niks over verteld dus hij was totaal onafhankelijk .Hij rookt....en vroeg mij of ik een damp set met liquid wilde samenstellen ,de documentaire heeft behoorlijk indruk gemaakt !
Hier wordt ik blij van .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...