Jump to content

Recommended Posts

Hey iedereen

heb zelf al wat zitten googelen maar vind niet direct de oplossing. Ik heb sinds een 2-tal dagen mijn eerste E-sigaret , de Joyetech eGo AIO, las er veel goeds over zeker voor de doeleinden waarvoor ik hem wil gebruiken (Rook ondertussen al enkele jaren , dit ongv 1 klein pak per dag of iets minder. Wou overschakkelen naar elektrisch roken en zo het nicotinegehalte langzaamaan verminderen).

Het apparaat op zich bevalt me wel : simpel in gebruik, handig gewoon in de broekzak mee te nemen , ... Perfecte vervanger dus voor mijn sigaret.

Alleen zit ik helaas ook nog met enkele vragen. Af en toe bij het roken van mijn E-sig krijg ik een soort branderig gevoel in mijn keel. Niet de gewone feeling van het roken, iets heviger alsof je echt een droge keel gaat krijgen. Is dit dan een zogenaamde 'dry-hit' en wat kan je hier aan doen of kan het ergens anders aan liggen? Heb nog steeds de smaak van de E-liquid en geen echt verbrande smaak dus daarom een beetje de verwarring.

2nd question waar ik mee zit : Sinds ik hem gebruik maakt mijn E-sig telkens als ik er van rook een knetterend geluid. Is dit normaal en gewoon het geluid van de e-liquid die verdampt of krijg je dit ook weg of dergelijke?

Heb zoals ze aanbevolen enkele druppen op de coil zelf aangebracht voor ik hem de eerste keer gebruikte. Ondertussen al 1-2x nogmaals gedaan als ik de tank hervulde. Gebruik de standaard 0.6 ohm coils die er bij geleverd werden. Nog niks veranderd aan de originele set-up.

groeten Fabio

Edited by Insomnia

27 minutes ago, Insomnia said:

Af en toe bij het roken van mijn E-sig krijg ik een soort branderig gevoel in mijn keel. Niet de gewone feeling van het roken, iets heviger alsof je echt een droge keel gaat krijgen. 

Dit kan liggen aan zowel de PG/VG verhouding van je liquid als het nicotinegehalte. Probeer maar is een liquid met een 50PG/50VG verhouding i.c.m. bijvoorbeeld 6 of 9mg nicotine. 

27 minutes ago, Insomnia said:

2nd question waar ik mee zit : Sinds ik hem gebruik maakt mijn E-sig telkens als ik er van rook een knetterend geluid. Is dit normaal en gewoon het geluid van de e-liquid die verdampt of krijg je dit ook weg of dergelijke?

Dit komt doordat er damp in je aio is achtergebleven wat zich om zet in condens. Zodra je dan opnieuw vuurt komt dit in contact met de gloeidraad, waardoor het gaat knetteren. 

Je kunt dit verminderen door de vuurknop iets eerder los te laten, zodat er geen overtollig damp meer achterblijft in je aio. 

Ik denk dat je problemen met je keel over zijn als je de coils van 1,5 ohm gebruikt.

Deze worden niet zo warm, ik had zelf ook veel last van mijn keel met de 0.6 ohm en de 1 ohm.

De standaard 0,6 ohm coils hebben één nadeel: de liquidgaatjes worden dichtgedrukt als je de bovenkant van de AIO te vast aandraait. Als je na het nemen van een teug de bovenkant iets lost en je ziet op dat moment meerdere luchtbelletjes onderaan de coil verschijnen, dan weet je dat hij te vast zat...

Te weinig liquidtoevoer zorgt voor een dry burn, en da's niet lekker.

On 13 augustus 2016 at 13:53, Vapestar said:

Dit kan liggen aan zowel de PG/VG verhouding van je liquid als het nicotinegehalte. Probeer maar is een liquid met een 50PG/50VG verhouding i.c.m. bijvoorbeeld 6 of 9mg nicotine. 

Dit komt doordat er damp in je aio is achtergebleven wat zich om zet in condens. Zodra je dan opnieuw vuurt komt dit in contact met de gloeidraad, waardoor het gaat knetteren. 

Je kunt dit verminderen door de vuurknop iets eerder los te laten, zodat er geen overtollig damp meer achterblijft in je aio. 

Probleem met dat knetteren is idd grotendeels opgelost daardoor. Ik neem nu ook eens regelmatig het mondstuk weg om de achtergebleven condens eronder weg te vegen met een papiertje.

ik verander binnekort zoiezo naar 6Mg nicotine doordat ik wat wil afbouwen, en heb ook al een 50/50% smaak daarvoor op het oog. Eens zien of het daarmee is opgelost. Bedankt voor de hulp :)

On 13 augustus 2016 at 15:16, mouzie said:

Ik denk dat je problemen met je keel over zijn als je de coils van 1,5 ohm gebruikt.

Deze worden niet zo warm, ik had zelf ook veel last van mijn keel met de 0.6 ohm en de 1 ohm.

Zelf in het bezit van een Aio en al eens gexperimenteerd met andere coils ? Ik vape nog ongv 3-4 dagen en denk dat mijn coils nog oke zijn momenteel , heb is 1tje gewisseld omdat ik er andere smaak wou uittesten en je krijgt er toch standaard 2 bygeleverd.

Vind het raar dat het branderig gevoel in men keel niet continu is maar wel regelmatig. Nog steeds geen idee dus of het weldegelijk dry burns zijn of niet ? Rookopbrengst blijft wel nog steeds hetzelfde elke keer dus ik veronderstel dat de throat hit gewoon persoonlijk iets te straf is voor mij. Gebruik momenteel 70/30 liquid met 11mg nicotine. 

Drink je wel genoeg? De vloeistoffen in de liquids werken ook dehydraterend dus je moet er wel wat extra bij drinken, dat voel ik zelf ook soms in m'n keel. 

Edited by kwispelhond

37 minutes ago, kwispelhond said:

Drink je wel genoeg? De vloeistoffen in de liquids werken ook dehydraterend dus je moet er wel wat extra bij drinken, dat voel ik zelf ook soms in m'n keel. 

Ben iemand die vrij veel drinkt op een dag (lees : frisdrank/water ?) dus daar ligt het niet rechtstreeks aan. Als men keel na enkele vapes geirriteerd is en ik drink even is wel wel weg maar is niet direct dat dit het oplost.

Gewoon binnekort 1ohm coils bestellen denk ik en verlaag ook binnekort men nicotinegehalte naar ongv 6Mg dus zou normaal ook terug een iets zachtere throat hit moeten veroorzaken.

Last hope daarna is zoeken naar vapes met een iets hoger VG gehalte.

Allesinds bedankt voor de hulp allemaal! Tof om als beginneling wat hulp te krijgen hierin van mensen met net dat tikkeltje meer ervaring ? !