Jump to content

Hoelang hou je de vuurknop ingedrukt ?


Guest uche uche

Recommended Posts

Guest uche uche

Ik gebruik de vuurknop zo`n 3 seconden maar ik heb het gevoel dat dat niet lang genoeg is.

Ik durf ook niet te lang vanwege warme mondstuk of te snel verbrande coills maar ben ik te bang ?

Hoor graag van de mededampers hoe en wat.

Eleaf IStick 50 Watt en gebruik nu de Melo 3 mini met 0.5 Ohm op 20 watt.

Link to comment
Share on other sites

Simpel, stook naar behoefte.
Je bent inderdaad te bang.
De gore smaak bij te lang stoken is de waarschuwing.
Een gemiddelde teug duurt minimaal 4 seconden.
Een subohmer zuigt zich de pl... om zijn longen te vullen.
Don't worry, vape happy :wink

Link to comment
Share on other sites

Ik hou de vuurknop gemiddeld zo'n 4 tot 6 seconden ingedrukt, afhankelijk van het type juice dat ik aan het vapen ben. Probeer gewoon wat uit, je kan beter een keertje een coil vernaggelen door wat uit te proberen, dan dat je dat niet doet en na een lange tijd nog steeds geen idee hebt wat je zelf qua vapen het lekkerst vind. Dus, zoals @Karin Spaink al zei: lucht toevoer wat verder open zetten (zal je driptip ook meteen wat minder snel warm worden) en gewoon wat gaan proberen. Niet te bang zijn dat je mod explodeerd wanneer je te lang doorhaalt, want er zit (als het goed is) gewoon een automatische stop op wanneer je de 10 seconden bent gepasseerd.

Link to comment
Share on other sites

Het ligt eraan met wat voor tank of dripper ik aan het dampen ben. De tank die ik het grootste deel van de dag gebruik, met zeg maar "restricted lung hits" hijs ik zo'n 3 seconden. Met andere tankjes en vooral drippers met meer airflow neem ik veel langere hijsen, 5 - 6 seconden ofzo. Ellenlange teugen van 8-10 seconden doe ik eigenlijk nooit.

Link to comment
Share on other sites

Eén van de redenen dat ik verzot ben op mechanische mods is wel dat ik dan langere hijsen kan nemen dan 10 seconden (dat deed ik ook al met sigaretten: drie tot vijf hijsen om er eentje op te roken tot aan het filter). Van de gereguleerde mods ken ik alleen de Dani van Dicodes waarbij je de tijdsduur in kon stellen: geweldig apparaat, maar levert helaas een beduidend kortere batterijduur dan een mech.

 

Qua airflow lijken mijn Sophia's ook nogal op sigaretten trouwens: strikt MTL (zeer restrictief).

Link to comment
Share on other sites

Guest _60Watt_

Hangt ervan af welke tank ik gebruik.

Met verticale fabriek coils die in startersets zitten druk ik zo lang op de knop dat de broekzak beveiliging ingrijpt en probeer ik in mijn hoofd mee te tellen tot 8 a 9 seconden en laat ik de vuur knop kort los om vervolgens de knop nog maals in te drukken en heb niet overdreven de 20 seconden vaak gehaald.

Ik moet toegeven dat ik die coils nagenoeg niet meer gebruik.

Pak ik nu mijn Aspire Cleito met een Cleito rta er in en je bouwt met name de wick goed zodat de ruimte langs de wicks en coils niet belemmerd word heb je een goede vrije doorgang en dan haal ik amper de 6 seconden mits ik voor de trek eerst goed uit adem anders haal ik amper 5 seconden.

Edited by _60Watt_
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...