Jump to content

Smoke4Fun.nl


Guest Karlo

Recommended Posts

SMOKE4FUN - NEXGEN MINI E-SIGARET REVIEW

41yo8eesfpL.jpg

prijs bij http://www.smoke4fun.nl Euro 39,- verzendkosten bij standaard verzending inbegrepen.

Wat zit er in het doosje:

- allereerst, de verzending verloopt via brievenbuspost.

- Zwart doosje met omvang van een iets grotere sigarettenbox

- twee voorgevulde cartomizers met een tabakachtige, maar bloemige smaak op sterkte High, zilverkleurig

- Batterij USB oplader,

- Batterij slimtype automatisch met oranje ledje

Doosje:

Doosje is uitgevoerd in zwart kunststof met opdruk NexGen, achterop een sumiere instructie

hoe de sig te gebruiken.

Cartomizers:

De carto's zijn dus zilverkleurig en in principe niet bedoelt voor navulling. Dit soort systemen

zijn in principe de melkkoe van de e-sig. Maar.. ze zijn na te vullen met eigen liquid. Dit kun je

doen middels de "condoom" methode, zoals te zien is via youtube:

.

Op een gegeven moment is de carto natuurlijk "op" en moet je nieuwe carto's bestellen.

Die hebben een aardige prijs, 19 Euro voor een five pack. Door een aantal keren te hervullen met eigen liquid verlaag je

de prijs relatief gezien.

De smaak van de carto is dus tabak achtig, maar met een bloemige tint. De dampstructuur is dicht genoeg om het

"rook" gevoel te hebben, en door de sterkte "high" blijft er een tintel in de keel hangen voor korte tijd. De dampproductie

is zeer acceptabel, maar omdat het een mini is, minder dan bij de ego systemen. De damp is type: lauw/warm.

Terugloop van Liquid in mond: geen.

Batterijoplader:

De oplader is het type van "steek m in de USB poort" Is daarnaast te gebruiken met een wandadapter die je ook gebruikt

voor bijvoorbeeld je eGo. Je plugt dan gewoon de oplader in die wandadapter, en zo kun je m opladen via de "muur". Ook

in de auto is de batterijlader te gebruiken, als je een USB autolader hebt. (Had ooit een setje gekocht bij de BP voor nog

geen tientje, waar die USB autolader samen met tal van andere adapters bij zat). Gaat allemaal, en je hoeft dan dus geen

speciale NexGen auto lader aan te schaffen. De omhulling heeft een sigaretttenpapier uiterlijk.

Smoke4fun meldt wel dat de e-sig buiten de garantie valt als je andere

accessoires gebruikt dan van NexGen, maar dat is logisch, want.. er moet verkocht worden...

De Batterij

Is een slimtype automatische batterij, voltage is mij niet bekend. Maar omdat het USB oplaadstukje erg compact is,

zou het kunnen dat het een gewone doorvoer is van de USB 5 volt naar 5 volt batterij. Zeker weten doe ik dit niet.

Getest met een joye510 atomizer (3,7v) heb ik het ook niet. (Dus wie het maar wil proberen).

De batterij heeft een oranje ledje wat zoals gebruikelijk oplicht bij het aantrekken van de carto.

Als de batterij leeg is, knippert het ledje een paar keer. Bij het opladen blijft de led oranje branden.

Na opladen dooft het ledje en kun je m weer gebruiken. de bat met carto trekt niet zwaar.

Gebruiksduur is ongeveer een uurtje op vol continu dampen, en de oplaadtijd is precies anderhalf uur.

Mijn conclusie voor deze NexGen mini E-cig:

mijn laatste mini was een janty, was nog met open atomizer, overschuifbare ampullen, en die gingen niet lang mee.

daarna via de sigaren overgeschakeld naar de joye510 en opvolgers daarvan.. Nooit meer een mini aangeraakt.

Er zijn nog veel van dat type mini's op de markt, tegen hoge prijzen. Altijd een miskoop en niet bevorderend voor

starters om daarmee te beginnen. De NexGen is een mini met minder risico. Het doet wat het moet doen, en scoort

boven gemiddeld als mini E-sig, dankzij de cartomizer. De levensduur van de batterij is mij nog onbekend, maar deze

functioneert prima. Het zal nooit een dampproductie bereiken zoals een leo, t-rex of eGo systeem, maar het e-cigje

doet het niet onverdienstelijk. De e-cig is aan te bevelen voor hen die matig/weinig roken, en toch iets willen inhaleren,

of voor mensen die al tijden dampen, en dit af willen bouwen.

Plus punten:

- compact,

- makkelijk na te vullen met eigen liquid, (condoommethode)

- handig doosje om mee te nemen,

- niet onaardige "rook" beleving.

Min punten

- de kit bevat slechts 1 batterij. Dus zit ie anderhalf uur in de oplader, kun je anderhalf uur niet dampen.

  (een tweede batterij moet je dan aanschaffen voor Tien euro)

- De fabriekscarto's vind ik te prijzig, en er is nagenoeg geen keus in smaken. Vind je de standaard smaak niet lekker,

dan heb je pech. (maar je kunt een eenmaal leeggedampte carto dus wel vullen met eigen liquid, dat dan weer wel)

- geen Nederlandse handleiding, wat volgens mij voor producten verkocht in Nederland wel moet.

  Smoke4fun zou dan even een vertaling op een leuk papiertje mee moeten leveren.

aanbeveling

- maak van het doosje een PCC variant, (gooi er een tientje bij op de prijs bijvoorbeeld in dat geval)

- lever een extra batterij bij

- maak de carto's goedkoper en zorg voor meer keuze in smaak

Karlo

Noot: Deze review is op persoonlijke titel en niet onder de paraplu van het Kenniscentrum E-roken.

Het Kenniscentrum E-roken houdt zich namelijk niet bezig met productreviews.  :grins

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2,3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest teilke

Ah, vind deze dingetjes toch wel heel leuk voor onderweg, ben nogal iemand die makkelijk iets verliest, en hou dan liever mijn duurder materiaal binnenshuis.

Kocht onlangs een gelijkaardig pakketje, bij Dinodirect, 1 batterij, ladertje en 4 carto's, je kan kiezen uit maar liefst 13 verschillende smaken en non, low, med of high nicotine gehalte, alles gratis verzonden voor +/- 8 euro'kes.

Heb de eerste carto al zo'n 10 keer bijgevuld, en is nu aan vervanging toe, de batterij, 280mAh, en gaat +/- 5 uur (!!!) jawel mee, en dat bijna constant dampen ! Opladen duurt dan ook wel zo'n 3 uur.

http://www.dinodirect.com/e-cigarette-smart-smoking-electronic-health-nc808a-currency-EUR.html

Heb die al besteld nu voor paar vrienden die willen het e-roken proberen, is geen dure investering, en je hebt waar voor je geld.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kleine toevoeging op het hervullen van deze cartomizers.

Het lijkt een beetje op het echo carto systeem in het klein,

de coil zit verpakt in een geleiderbuisje en daarom heen zit vulmateriaal gewikkeld.

vulmateriaal en coil komen niet bij elkaar.

maar... ze zijn heel makkelijk navulbaar.

- wip het witte monddopje van de carto eraf,

- haal het zacht plastic ringetje eraf.

- vul met je favo liquid de carto door te druppelen op het vulmateriaal

- zacht ringetje weer terug

- wit monddopje er weer op

- en weer klaar voor dampen.

ah.. dit vind ik dan weer een pluspunt.

Na een vulbeurt tot ongeveer 7x wordt de carto een stuk minder.

(maar dat is met de Echo carto ook zo).

De carto's zijn ook bruikbaar op ego batterijen, al wordt voor zo'n kleine carto de damp dan een stuk warmer.

wel meer damp natuurlijk.

Karlo

Link to comment
Share on other sites

- Service (hoe makkelijk/moeilijk er wordt gereageerd op mail, vragen, problemen met betaalsysteem etc..)

- Klachtafhandeling ( hoe makkelijk/moeilijk er wordt omgegaan met defecte producten, of producten die niet aan de wensen voldoet)

- Verzendsnelheid ( wordt er in de regel geleverd binnen drie dagen, of duurt het langer )

Link to comment
Share on other sites

nog een kleine toevoeging:

de cone van een ego batterij gaat soepel over de carto heen, het mondstukje is "net" lang genoeg, iets meer dan een cm steekt er dan nog uit. damp, smaak, en gier is ook beter. (maar dat is logisch lijkt me).

om te zien of het wat voor je is, en geen 39 euro wilt spenderen, kun je dus ook losse carto's kopen.

Ja, die zijn prijzig, maar dus hervulbaar met je eigen liquid. bedenk wel dat je dan eerst de liquid die er fabrieksaf in zit,

eerst weg moet dampen. Carto's met Menthol zul je niet kunnen omtoveren tot een tabak variant, omdat menthol

nu eenmaal bekend staat als atomizer "plakker" die smaak blijft er altijd in zitten. Met de tabak carto krijg ik geen onverdienstelijke

smaak bij gebruik van eigen liquid. Je houdt er een carto aan over met eigenschappen zoals bij de Echo cartomizer.

Link to comment
Share on other sites

"Ja, die zijn prijzig, maar dus hervulbaar met je eigen liquid. bedenk wel dat je dan eerst de liquid die er fabrieksaf in zit",

zijn deze dan anders dan bijvoorbeeld de cartomizers die ik nu gebruik? De 510 MEGA dual coil?

Als dit niet anders is, vind ik het prijsverschil behoorlijk hoog.

5 stuks voor € 19,00 OF 5 stuks voor € 8,95................das een groot verschil.............want ook die dual coils MEGA 510 gaan op zeker moment minder presteren. Ik tel niet hoe vaak ik ze hervul, ik kijk hoe lang ze ( goed) meegaan. Na een dag of 7 wordt het minder..........

Link to comment
Share on other sites

heb die dual coil nog niet in mijn handjes gehad, maar het binnenwerk is vergelijkbaar met de hangsen echo cartomizer.

Ja, de carts zijn duur in verhouding. en de hele set feitelijk ook. De review was een probeerseltje om te zien of de huidige

generatie Mini sigaret-look minidampers verbeterd zijn ten opzichte van wat er in voorgaande jaren verkrijgbaar was.

Het antwoord is zeker JA. maar de prijs is natuurlijk nog altijd niet om over naar huis te schrijven. En ook is het niet te

vergelijken met de zwaardere dampers. Dat lijkt me logisch.

Op je ego kun je natuurlijk gewoon de goedkopere carts gebruiken, de opmerking was bedoelt om aan te geven dat

de nexgen carts ook prima (en mss beter nog) bruikbaar zijn op ego en joye batties.

Link to comment
Share on other sites

heb die zeven vulbeurten carto weer aan de gang gekregen.

- het dampgeleiderbuisje wat heen en weer bewogen, (de gloeispiraal zit in het midden ervan trouwens)

- even door laten trekken op een 1100mah batterij van de ego

het beestje is weer wakker.. dus we gaan er vrolijk mee verder dampen.  :knipwink

Link to comment
Share on other sites

Ik heb vandaag geprobeerd een nog bijna nieuwe carto dual coil schoon te branden........maar mocht niet baten. Ik snap er werkelijk niks van.........komt ws. TOCH van de liquid.......maar ergens klopt dit ook niet, want heb de liquid uitgeprobeerd voor ik hem aan mijn dochter gaf.......en toen was er niks aan de hand!

De carto's kunnen denk ik de kliko in......deze 2 dan die ik hier heb liggen van mijn dochter. Verbrande vieze smaak.....en niks helpt.....schoonspoelen, schoonbranden........ :weetnie:weetnie:weetnie

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag allemaal,

Bij dezen wil ik jullie voorstellen de nieuwste website voor een kwalitatief hoge e-sigaret. www.smoke4fun.nl Daar de NexGen elektronische sigaret tot voor kort alleen maar in Amerika te verkrijgen was, ben ik sinds kort distributeur in Nederland geworden.

Zelf ben ik al ruim een half jaar gestopt met roken en heb ik de elektronische sigaret ontdekt. Ik geloof dat ik echt bijna alle merken heb geprobeerd. Continu bleef ik e-sigaretten terugsturen en cartridges die niet of nauwelijks gevuld waren. Tot ergenis aan toe.

Terwijl ik in Amerika was kreeg een heel goed product in handen en geloof het of niet het was direct mijn favoriet. Dit door de natuurlijke smaken die zijn aangebracht in de cartomizers en de wat hogere nicotine doseringen. Na wat heen en weer ge-mail met de directeur van het bedrijf NexGen zijn wij tot de conclusie gekomen dat het in Nederland op de markt brengen een uitstekend idee zou zijn.

Ik verzoek jullie dan ook de nieuwsgierigheid te beantwoorden en mijn site te ontdekken.

www.smoke4fun.nl

Graag ontvang ik feedback en reacties en hopelijk kunnen jullie net zo enthausiast over dit product worden als ik.

met vriendelijke groet,

Tessa van der Leeuw

Distributeur NexGen Nederland

Link to comment
Share on other sites

Welkom Tessa,

Ik geef je gelijk mee dat je op dit forum niet formeel hoeft te schrijven, en gewoon jezelf kunt zijn ook al ben je verkoper van e-cigjes.

Als je denkt van hee.. wat staat daar voor Poll te wachten in mijn rubriek, dan is dat een voorbereiding op een eventuele KCER certificering.

Hoe beter je scoort op de in de poll genoemde punten, hoe meer kans op een certificering van het Kenniscentrum E-roken. Dit staat

echter los van dit forum.

Namens het ForumbeheerTeam wens ik je een prettige tijd op Elektrisch-Roken Forum.

Karlo

Global Moderator/ForumSecurity

Link to comment
Share on other sites

Hey Karlo!!

Ik had al aardig wat berichten gelezen inderdaad en ik vind het erg gezellig hier. Maar wilde toch even een net berichtje neerschrijven  :grins en de poll ziet er goed uit. Hopelijk krijg ik dadelijk je KCer keurmerk.

Groetjes vanuit zonnig Rotterdam

@ Jolleke: Dankjewel! Glad to be here  :meisje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...