Jump to content

Kanthal coils op de Lost Vape Triade


Fotorobert

Recommended Posts

Ik damp al enige tijd met dubbele clapton coils van kanthal draad (0.5 ohm) en dit bevalt mij goed.
Ik gebruik als mod de Wismec Reuleaux RX200S op 50 watt.
Het enige wat mij tegenstaat is zodra ik op de vuurknop druk het zeker nog 3 seconde duurt voordat de clapton coils op een temperatuur zijn dat er gedampt kan worden.
Nu dacht ik eraan om de Lost Vape Triade aan te schaffen deze heeft een DNA200 chip.
Nu weet ik dat ik met kanthal draad niet op TC kan dampen maar als ik de software van Evolv bekijk dan is er een mogelijkheid om een profiel aan te maken waarbij je aangeeft dat je bijvoorbeeld de 1ste seconde 100 watt en daarna overgaat naar 50 watt zonder gebruik te maken van TC
Klopt dit ?

Link to comment
Share on other sites

Helaas niet. Preheat power ("opwarmvermogen" in EScribe) werkt alleen icm TC coils.

 

Maar je kan bijvoorbeeld SS316L clapton draad kopen en dat werkt wel in TC modus. Ook is er van Geekvape prebuilt SS316L claptons. Bij mij komen ze uit op 0.129 ohm en ik damp ze op 80W preheat / 55W normaal / 240C temp.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, WiSK said:

Helaas niet. Preheat power ("opwarmvermogen" in EScribe) werkt alleen icm TC coils.

 

Maar je kan bijvoorbeeld SS316L clapton draad kopen en dat werkt wel in TC modus. Ook is er van Geekvape prebuilt SS316L claptons. Bij mij komen ze uit op 0.129 ohm en ik damp ze op 80W preheat / 55W normaal / 240C temp.

 

 

Ok bedankt Wisk voor je reactie.
Heb in het verleden enige tijd gedampt met SS316L in TC mode maar geregeld viel mijn mod (Wismec Reuleaux RX200) spontaan terug in VW modes dat was toen ook de reden dat ik weer teruggevallen ben op kanthal in VW.

Toch denk ik dat het hoofdzakelijk licht aan de chip in de Reuleaux RX200 en dat ik nu maar eens moet kijken naar een DNA200 en SS claptons..

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Lost Vape Triade dit omdat deze bijna gelijk is aan de RX200 want die ligt lekker in de hand.

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, gekopmezelf said:

Hier mijn 'soort van review' over de triade. Heb hem nu een klein weekje in huis, helemaal tevreden. --> http://wp.me/p4B5dC-VJ

 

Ook ik heb de triade eergisteren al besteld bij GB en hij is al onderweg.

Ik heb je prachtige review gelezen en deze staat inmiddels al onder mijn favorieten en kan goed van pas komen als de triade bij mij aankomt.

Wat bedoel je in je review met "draai-je-accu-trucje toe" van Todd

Link to comment
Share on other sites

Ergens in mijn review heb ik ook een filmpje van Todd geplaatst. Staat iets bij van check op 3min33.

 

Als je je accu's in je triade stopt, kan het zijn dat deze niet goed contact maken. Door de accu's erin te doen en deze even rond te draaien, raakt de plus van de accu uiteindelijk de plus van de mod ook volledig. Dit legt Todd in zijn YouTube review ook uit. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...