Jump to content

Ervaringen Chefs Flavours


Kapitein Merijn

Recommended Posts

Ik ben eventjes gaan kijken naar die oneshots naar aanleiding van jullie discussie. Het receptje voor nana cream ken ik toevallig uit mijn hoofd.: TPA aardbei, TPA dragonfruit en LorAnne Banana Cream. 3 x 30 ml = 3 x 3.50 pond, zegge tien pond voor 90 ml. concentraat. Da's alweer een goed stuk goedkoper dan die prefab shot van vijf pond de 30 ml. 

Nog veel meer winst kan je pakken door 100ml flesjes TPA te kopen. En koop dan gelijk de banana cream ook van dat merk: eigenlijk wel zo palaterabel en er zit geen felgele rotzooi in verwerkt.

 

Natuurlijk zijn de verhoudingen niet gelijk: je zal na een tijdje zonder aardbei komen te zitten als je nog wel wat banaan hebt en nog heel wat dragon fruit. Maar al gooi je dat dan weg dan ben je nog goedkoper uit. Al moet je natuurlijk denken : "Hee, wat kan ik eigenlijk nog meer maken? Als ik er nou die vanilla swirl bijkoop en misschien iets limoenerigs" en voor je het weet is je huis een meth lab.

 

Ik zou dus willen zeggen: slim bezig! Wat meer betalen maar dan ook geen obsessie in huis halen. Of liever gezegd een obsessie in huis halen voor de smaakjes die nog in huis gehaald moeten worden :-)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ben eventjes gaan kijken naar die oneshots naar aanleiding van jullie discussie. Het receptje voor nana cream ken ik toevallig uit mijn hoofd.: TPA aardbei, TPA dragonfruit en LorAnne Banana Cream. 3 x 30 ml = 3 x 3.50 pond, zegge tien pond voor 90 ml. concentraat. Da's alweer een goed stuk goedkoper dan die prefab shot van vijf pond de 30 ml. 
Nog veel meer winst kan je pakken door 100ml flesjes TPA te kopen. En koop dan gelijk de banana cream ook van dat merk: eigenlijk wel zo palaterabel en er zit geen felgele rotzooi in verwerkt.
 
Natuurlijk zijn de verhoudingen niet gelijk: je zal na een tijdje zonder aardbei komen te zitten als je nog wel wat banaan hebt en nog heel wat dragon fruit. Maar al gooi je dat dan weg dan ben je nog goedkoper uit. Al moet je natuurlijk denken : "Hee, wat kan ik eigenlijk nog meer maken? Als ik er nou die vanilla swirl bijkoop en misschien iets limoenerigs" en voor je het weet is je huis een meth lab.
 
Ik zou dus willen zeggen: slim bezig! Wat meer betalen maar dan ook geen obsessie in huis halen. Of liever gezegd een obsessie in huis halen voor de smaakjes die nog in huis gehaald moeten worden :-)
 

Ik ben het zeker met je eens dat het goedkoper is om losse aroma's te kopen. Ik doe het eigenlijk gewoon uit gemak. En ach het is nog altijd goedkoper dan gewoon roken.
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Patje1992 said:


Ik ben het zeker met je eens dat het goedkoper is om losse aroma's te kopen. Ik doe het eigenlijk gewoon uit gemak. En ach het is nog altijd goedkoper dan gewoon roken.

 

True! En niet te vergeten de commerciële ejuices. Ik blijf me erover verbazen wat die kosten. Al weet ik absoluut niet wat ik mis want na mijn eerste 30ml flesje ben ik meteen afgehaakt omdat ik tot mijn grote schrik uitrekende dat ik tweemaal zo duur uit zou zijn als met roken. Die one shots zijn in potentie het argument dat de doorslag kan geven: je hoeft niet te beginnen experimenteren, diy is ook te doen als je daar geen tijd / geld / affiniteit mee hebt. En diy is denk ik de enige manier om het vapen echt substantieel goedkoper te maken dan een tabaksverslaving. Ik las gisteren weer eens zo'n thread over wat mensen per dag verbruiken en daar was zoals gewoonlijk niemand bij die met een 30ml flesje het eind van de werkweek haalt... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En je hebt mensen die gewoonweg lui zijn.. Ik ben het prototype luie damper en heb echt geen zin om daar m'n tijd in te steken. Het is me af en toe al teveel moeite om m'n favo sapjes aan te maken. Goed mixen is echt een kunst, iets waar je een hoop tijd in moet steken om er alles uit te kunnen halen en meer. Laat staan 4 tanks schoon te maken en opnieuw te coilen/wicken. Ook dat gaat als het niet anders meer kan, of ik moet ineens een momentary lapse of reason hebben en er aan gaan zitten. Misschien komt daar single coil voorkeur ook vandaan.. :) Enniehoe, one shots zijn dus een geschenk uit de hemel. Aanmaken, flikker ze een paar uur in de YM en laat het nog ff staan.. :duim

Edited by TheRich
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, monotom said:

Het receptje voor nana cream ken ik toevallig uit mijn hoofd.: TPA aardbei, TPA dragonfruit en LorAnne Banana Cream. 3 x 30 ml = 3 x 3.50 pond, zegge tien pond voor 90 ml. concentraat. Da's alweer een goed stuk goedkoper dan die prefab shot van vijf pond de 30 ml.

 

 

Nou ... de verhouding is niet 1:1:1 maar 7:3:5 dus je kan maar 64ml Nana Cream concentraat maken omdat je maar 30ml aardbei hebt. Dan is de prijs weer vergelijkbaar. Maar ja dan heb je wel wat dragonfruit over om wat anders te maken.

 

Tegenargument is bijvoorbeeld Ella's Shortbread. De oneshot is £10 / 100ml. Als je dat met losse aroma's wil maken dan heb je nodig: 44ml SCv1, 22ml VCv1, 17ml Inw Bisc, 11ml Inw SV en 6ml AP. In principe te halen voor £19 - bijna dubbel. Maar helaas de AP is alleen in 30ml flesje te halen, de Inawera's zijn niet op vooraad. Elders bestellen lukt ook niet want Sugar Cookie v1 is behalve bij Chef's lastig te krijgen voor een redelijke prijs. Zelfs als je een ruime eigen voorraad SCv1 en VCv1 en AP hebt staan, kom je misschien toch goedkoper uit om de 100ml oneshot te kopen bij chefs te kopen ipv de nodige 4x10ml flesjes bij inawera.com te bestellen.

 

Als je wel een hele 100ml oneshot wil tenminste... ik vind het zelf jammer dat die oneshots niet in 10ml beschikbaar zijn. Want ik wil een recept een avondtje of twee even proeven en niet voor 2-6 maanden aan vast zitten.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest swanser

Heb vorige week een eerste bestelling gedaan bij chefs flavours...

-Tickle me pink

-Peter's secret

-Carribean Dreams

-Mexican fried icecream

 

Jungle juice wou ik ok nog maar deze was uitverkocht toen in mijn bestelling plaatste.

 

Iemand een idee hoeveel dagen mijn pakje onderweg zal zijn naar Vlaanderen? :)

 

Link to comment
Share on other sites

Guest defonz
1 hour ago, swanser said:

Heb vorige week een eerste bestelling gedaan bij chefs flavours...

-Tickle me pink

-Peter's secret

-Carribean Dreams

-Mexican fried icecream

 

Jungle juice wou ik ok nog maar deze was uitverkocht toen in mijn bestelling plaatste.

 

Iemand een idee hoeveel dagen mijn pakje onderweg zal zijn naar Vlaanderen? :)

 

Mijn pakket van chefs flavours is een 14 dagen geleden aangekomen , het was 4 a 5  dagen onderweg tot limburg Belgié .

 

Link to comment
Share on other sites

@swanser

Geen Vlaanderen maar Zuid Holland. Ik heb afgelopen maandag besteld en gisteren was die al binnen. Ze hebben nieuwe brievenbuspakjes sinds vorige week, maar ze zijn nog steeds te groot voor mijn brievenbus.

Link to comment
Share on other sites

Guest Johnny H
On 13-2-2017 at 11:37, DutchElite said:

Mexican Fried Ice Cream !

Dit is misschien wel de lekkerste liquid ooit! Maar helaas al een tijdje uitverkocht en ik heb nog iets van 50ml :nee Zodra deze op voorraad is bestel ik 100ml, helaas wel duur om op 30% te mixen.

Ik heb m op 20% gemixt.. Komt er volgens mij wel goed door..

Vind er wel weinig aan om eerlijk te zijn.. 

Eigenlijk echt mn ding niet.

Komt er nog veel verandering in na steepen?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Johnny H said:

Ik heb m op 20% gemixt.. Komt er volgens mij wel goed door..

Vind er wel weinig aan om eerlijk te zijn.. 

Eigenlijk echt mn ding niet.

Komt er nog veel verandering in na steepen?

Veranderd niet heel veel na steepen. Ik heb m nu op 30% dat is misschien weer iets te zoet. Probeer m eens op 25/26%.

Link to comment
Share on other sites

Guest Johnny H
2 minutes ago, DutchElite said:

Probeer m eens op 25/26%.

Vind het nu al zo`n overheersende smaak..

Daar is mijn fruitsmaak palet niet aan gewend vrees ik :p

Lijkt echt op een vanille ijsje waar een vettige toets aan zit

Edited by Johnny H
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Maak me een beetje zorgen over mijn CF zending. 2 weken geleden verzonden (volgend verzendmail) maar nog niks ontvangen. Eerdere bestellingen werden rond 7-10 dagen ontvangen. Heb geen t&t dus ben benieuwd hoe lang het nog duurt. Wat zijn jullie ervaringen met de verzendtijden met CF?

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Mach2k said:

Maak me een beetje zorgen over mijn CF zending. 2 weken geleden verzonden (volgend verzendmail) maar nog niks ontvangen. Eerdere bestellingen werden rond 7-10 dagen ontvangen. Heb geen t&t dus ben benieuwd hoe lang het nog duurt. Wat zijn jullie ervaringen met de verzendtijden met CF?

 

Dan word het tijd dat je contact met Chefs opneemt.
Nederland heeft bij mij nog nooit langer dan max 5 dagen geduurt..

Link to comment
Share on other sites

 
Dan word het tijd dat je contact met Chefs opneemt.
Nederland heeft bij mij nog nooit langer dan max 5 dagen geduurt..

Ja dat denk ik ook. Zal ze eens een mailtje sturen. Kijken of er wat te regelen valt :-)
Savevape is begonnen met de verkoop van chef's.  :).  Vooralsnog maar weinig aroma's, wie weet komt er meer.  
Prijs komt op hetzelfde neer als je de verzendkosten erin meeneemt. 

Dat zag ik. En als ze het assortiment wat uitbreiden ben ik echt geneigd om daar te bestellen. Koop mijn base en concentrates daar normaal gesproken toch
Link to comment
Share on other sites

Probleem opgelost. Kreeg een ingeving om eerst eens bij mijn postnl punt te informeren. Daar bleek mijn pakketje al een week te liggen. Kennelijk was de postbode vergeten een briefje in mijn brievenbus te stoppen. Stom foutje maar can happen. Happy mixing

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...