Jump to content

Capella - cake batter

Recommended Posts

Wie heeft het niet gedaan in z'n jeugd ;  de laatsje restjes uit de beslagkom oppeuzelen

als oma een taart aan het maken is...

Ik kreeg meteen het idee van een guilty pleasure toen ik dit aroma tegen kwam en besloot 'm meteen te kopen.

De lucht van het aroma is even schrikken ; zoetig , zurig , 'plakkerig'  ... heel erg raar... 

Heeft ruim een maand staan te steepen.

Gemaakt met 9% aroma , 50/50 pg/vg en 6mg nic.

De liquid heeft wel iets weg van de aroma lucht maar schrikt nu minder af... 

Toch blijft het een rare geur ervaring.

Gedampt in m'n isub G met een clapton coil van 0,5 ohm op ca. 32 watt.

Het dampen is gelukkig compleet anders , geen spoortje van het zurige te bemerken.

Zeker niet te zoet !

De smaak is een tikkeltje vaag maar als ik m'n ogen sluit kan ik met een beetje focus er wel iets uit halen

wat wel een beetje op taartbeslag lijkt !

Misschien dat een iets hoger percentage aroma het geheel wat duidelijker kan krijgen qua smaak maar gezien

de nogal afschrikwekkende lucht ben ik daar wat huiverig voor..

Toch is dit geen aroma wat je solo kunt dampen met veel plezier.

Wel geeft het me plenty ideetjes voor leuke mixjes.

Met name iets als vanille of room zou een hele leuke toevoeging zijn aan dit aroma lijkt me.

• Like 1

Heb 'm hier ook staan sinds vorige week en nog niets mee gedaan, mede door dat gekke luchtje wat er inderdaad aan zit.. hoeveel % vanille heb je toegevoegd?

ik was vroeger ook een die-hard cakedeeg fan. Als jochie heb ik ooit zelfs van mams voor m'n verjaardag een hele kom gekregen die ik mocht opeten. Helaas, werd ik misselijk voordat de deeg op was. :nee

Ik sta op het punt om de cake batter van Mon & Pop mee te bestellen, iemand die daar al een mening over heeft, toevallig?

20 hours ago, 072 said:

Heb 'm hier ook staan sinds vorige week en nog niets mee gedaan, mede door dat gekke luchtje wat er inderdaad aan zit.. hoeveel % vanille heb je toegevoegd?

Ik heb 4 ml liquid gemengd met 3 ml. vanille liquid van liqua , zit er over te denken om in een volgende batch

met een vanille / room achtig aroma te gaan werken.