Jump to content

De Vaporesso Target Mini met Guardian tank.

Recommended Posts

De Vaporesso Target Mini met Guardian tank.

Ik hou nog steeds mijn oren en ogen open als het gaat om het perfecte apparaatje om onze rokende 

medemens op een eenvoudige manier kennis te laten maken met het dampen.

Nu ving ik ongeveer twee weken geleden het gerucht op dat de nieuwe Vaporesso Target Mini hierin 

wel eens hele hoge ogen kon gooien.

Vooral omdat ik hoorde dat het ding een geweldige TC regeling zou hebben en een keramische coil 

voor mtl was mijn interesse enorm gewekt.

Vooral dat laatste punt is iets waar ik echt al lang op zat te wachten.:bakkie

Nu was op dat moment deze kit nog niet te krijgen in de NL shops dus heb ik hem besteld bij HeavenGifts 

(mede vanwege de supersnelle levering van deze toko)

http://www.heavengifts.com/Vaporesso-TARGET-Mini-TC-Kit-1400mAh-Silver.html

Ik ben na ruim één week gebruik oprecht onder de indruk over dit kleine apparaatje.

Vandaar dat ik mijn ervaring hier met jullie wil delen.

Vaporesso hoeft maar 1 klein ding te veranderen aan de fabrieks coils en dan komt dit ding echt heel dicht 

in de buurt bij de ideale compact/stealth/starter-kit met TC.

In deze review maak ik veelvuldig gebruik van afkortingen.

Ik zal daarom eerst de gebruikte afkortingen en wat termen toelichten.

Mod = Het apparaat wat het vermogen levert aan je dampertje

TC = Temperature Control (het door de mod regelen van de temperatuur waarop je wilt dampen)

MTL = Mouth to Lung (dampstijl waarbij de damp eerst in de mond wordt gezogen en dan was wordt 

geïnhaleerd naar de longen)

DL = Direct Lung (dampstijl waarbij de damp meteen in de longen wordt geïnhaleerd)

Tankje = Het apparaat wat je op je mod schroeft waarin de liquid wordt verdampt (ik heb het over tankje 

maar dit kan bijvoorbeeld ook een dripper zijn)

TCR = Temperature Coefficient of Resistance (dit is een waarde die de weerstands verandering van een 

materiaal aangeeft per 1 graad Celsius temperatuur verandering. Door de mogelijkheid deze waarde in te 

geven in je mod is het mogelijk om de temperatuurcoëfficiënt aan te passen aan de draad die je gebruikt)

SS = Stainless Steel (roestvrij staal =RVS)

Ti = Titanium

Ni = Nikkel

Ccell Coil = Coil die ingebed ligt in een poreus keramisch omhulsel (om het keramisch omhulsel zit weer 

een dun laagje katoen wat voor de juiste bevochtiging van het keramiek zorgt)

Chainvapen = Als een dolle aan je damper blijven lurken.

Voorbeeldfoto van het binnenwerk van een Ccell coil:

pre-order-authentic-kanger-ceramic-coil-

Specificaties:

Target Mini Mod

Diameter: 36.5 x 24.2 x 58.1 mm
Temperatuur instelling: 100℃-315℃/200F-600F
Wattage instelling: 5-40W
Weerstands bereik: VW:0.15Ω-5Ω / VT:0.1Ω-1.0Ω
Voltage instelling: 0-9V
Batterij: Lithium 1400mAh (ingebouwd)
Behuizing: Zink legering en RVS
Connectiepunt: Geveerde 510 aansluiting

Gewicht: 95 gram
Display: 0.49” OLED

Guardian Tank
Diameter: 22 x 55 mm
Inhoud: 2.0 ml

MTL coil: keramische 1,4 Ω (8-13,5 Watt)

DL coil: keramische 0,5 Ω (20-40 Watt)

e132684083e056d1b5b62adf3d68a9bd.jpg

Over hoe alles precies werkt op dit apparaatje ga ik jullie doorverwijzen naar YouTube.

Er zijn daar genoeg reviews te vinden die precies uitleggen welk knopje wat doet.

Wel wil ik even wat dingen aankaarten die mij opvielen en ik nog niet ben tegen gekomen in deze reviews.

1e indruk: klein. 2e indruk: ja echt héél klein. Maar wel solide gebouwd. En dat blijkt ook wel in de 

praktijk. 

Heb het ding al 2 keer redelijk flink laten vallen (gebeurd mij normaal niet vaak) en hier bleek de set 

probleemloos tegen bestand.

1e gebruik: het eerste tankje bij een nieuwe Ccell coil gaf een heel lichte bijsmaak van het keramiek. Deze 

heel lichte bijsmaak was na ongeveer 2 à 3 ml liquid verdampt te hebben nagenoeg volledig weg.

Opvallend: ITC start de mod altijd op 40 watt startvermogen wat vervolgens meteen zal worden 

bijgeregeld om de ingestelde temperatuur te bereiken. 

Dit is handmatig niet te veranderen maar imho ook niet echt nodig.

De volle 40 Watt kan voor een enkeling misschien te veel zijn al heb ik er, zelfs bij TC dampen onder de 10 Watt, nog steeds geen last van ondervonden. Het bijregelen gaat namelijk erg snel en erg goed.

Verbeterpunt: De liquid gaatjes in de 1,4 Ohm MTL coils zijn te klein !!!

Bij chainvapen wicked de nieuwe Ccell coil voor deze tank niet goed genoeg.

In verband met het slecht wicken van de coils heb ik de twee gaatjes uitgeboord van ongeveer 2mm naar 

4mm. 

Ik ben gestopt met boren toen ik de keramiek raakte.

Chainvapen gaat perfect nu.

Vaporesso zal dit in de nabije toekomst zeker gaan verbeteren.

Er zijn al aantal top reviewers die dit punt hebben aangehaald.

Lekvrij: De behuizing van deze coil kan je het best beschrijven als dubbelwandig.

De airflow gaat namelijk eerst van boven naar beneden via de buitenste 2 wanden.

De airflow komt vervolgens aan de onderkant het centrum van de coil binnen.

Hier bevinden zich de wikkelingen van de coil die ingebed liggen in het poreuze keramische omhulsel.

De airflow gaat dan pas, net als bij andere verticale coils, door het centrum van de wikkelingen omhoog 

richting het mondstuk.

Deze Cubis style manier om de coils te construeren betekend dat ook deze tank volledig lekvrij is in het 

gebruik.

Oeps: Ik dacht de 1,4 Ohm mtl coil (max.13,5 Watt) is van SS dus deze ook maar eens even testen 

in de SS modus.
De mod gaf vervolgens de volle 40 watt (nogmaals dit doet de mod dus altijd in de TC modus) maar 

regelde het vermogen niet terug. 

Dit heb ik hierna voorzichtig nog een aantal maal getest met steeds hetzelfde resultaat. 

Hieruit maak ik op dat de 1,4 ohm coil geen SS is. Ik denk (aan de weerstands verandering te zien) dat het 

gewoon een kanthal coil is.

Met de 0,5 ohm coil in de tank regelt de mod het vermogen wel perfect terug in de SS modus.

Maar Burma, hoe kwam je er dan bij dat beide coils SS waren ?

Nou, omdat op de verpakking wordt beweerd dat beide coils SS zijn !!

Op de coils zelf en in de handleiding staat SS wel bij de 0,5 ohmer maar niet bij de 1,4 ohmer !! 

Dat dan weer wel :weetnie

Maar goed, de volle 40 watt op deze coil, die maximaal ongeveer 14 watt aan kan, resulteert dus meteen

in een hele hele dikke dryhit.
Einde coil was het eerste wat door mijn hoofd ging.
Dit bleek bij de Ccell coil toch niet het geval. 

De eerste teug die ik nam nadat ik de mod terug op12 watt had gezet in de wattage modus was gewoon 

prima. 

Niks geen verbrande smaak ofzo. 

Gewoon precies dezelfde lekkere smaak als voor de dryhit.
Kijk, dat soort vergevingsgezinde coils vind ik dus erg goed. 

Ideaal voor mensen die nog in de leerfase zitten wat betreft TC of dampen met een mod.

Per ongeluk een veel te hoog vermogen door je coil jagen kost je niet meteen een nieuwe coil.

TC en TCR regeling: De TC en de TCR regeling van de mod heb ik ondertussen getest met een redelijk 

aantal verschillende builds.
Ti, Ni, SS allemaal kwamen ze goed uit de dry cotton test en werkte de TC regeling prima tijdens het 

dampen.

Ook de TCR instellingen zijn bijzonder goed.

Je vraag je echt af, hoe krijgen ze het allemaal in zo'n klein ding.

Locken is locken !!: Hiermee bedoel ik dat als je een TC weerstand locked deze ook gelockt blijft.

Wat je er daarna ook op schroeft de mod zal niet meer vragen: new load +  old load -
Deze functie is handig als je je TC tankje even van de mod draait om te vullen en meteen na het vullen er 

weer op draait. 

Als de coil dan nog niet volledig is afgekoeld zal de mod niet zeuren new load + / old load - en meteen 

weer perfect werken.
Maar als je zoals ik regelmatig een ander tankje op je mod schroeft kan het, in sommige gevallen, wel  

vervelend worden als je vergeet je weerstand te unlocken bij een tank wissel.
Ik zeg bewust " sommige gevallen " omdat er in de meeste gevallen niets vervelends zal gebeuren. 
Ik zal dit proberen uit te leggen aan de hand van de mogelijkheden die zich kunnen voordoen.
1) Je schroeft na een gelockte TC coil er een kanthal coil op.
Als de weerstand van die coil hoger is (aannemelijk met kanthal) dan zal de mod, die dus nog in TC staat, meteen het vermogen volledig terug regelen naar 1 Watt. 

De mod denk namelijk dat de weerstand dusdanig is opgelopen dat er vol op de rem moet worden getrapt.
Is de weerstand van de kanthal coil gelijk of lager dan de voorgaande gelockte weerstand op de mod, 

dan kunnen de problemen ook nog wel meevallen. 

De mod zal vuren met 40 Watt, maar een kanthal coil met en weerstand in het TC gebied (0,1-1,0 ohm) 

kan die 40 watt wel aan.
Let wel, met coils die dan een weerstand hebben tussen pakweg de 0,7 en 1 ohm is een dryhit zeker 

wel mogelijk.
Meest extreme geval in deze is dus : een gelockte TC weerstand van 1 ohm 

(=max. weerstand in TC modus) en je kanthal coil die je er vervolgens opschroeft is ook 1 ohm.
40 watt op een 1 ohm kanthal coil kan een hele vieze dryhit opleveren. Al is airflow natuurlijk ook een 

factor in deze.

2) Je schroeft na een gelockte TC coil er een andere TC build op. Als de weerstand van die coil hoger is 

dan zal de mod weer meteen het vermogen volledig terug regelen naar 1 Watt. Zie punt 1)
Is de weerstand van de TC coil gelijk of lager dan de voorgaande gelockte weerstand op de mod, dan 

zullen de problemen bij overgangen van Ti naar SS en andersom ook nog wel meevallen.
Bij de meeste TC builds kom je er wel mee weg als je er 40 watt doorheen jaagt. 

Dryhits bij TC coils tussen de 0,7 en 1,0 ohm zijn ook hier dan wel weer goed mogelijk.
Vuistregel in deze: hoe lager de weerstand des te makkelijker kan de coil omgaan met hogere vermogens.
En dan maar meteen de uitzondering op deze regel en de grootste kans op problemen bij het niet unlocken 

van de weerstand. NIKKEL !!

Als je van een Ti of SS gelockte weerstand over gaat naar een Ni build dan is een hele dikke dryhit bijna 

gegarandeerd.
Ni heeft een hele lage weerstand. Ni coils hebben dus bijna altijd een veel lagere weerstand dan Ti of SS 

coils. Dit terwijl de draad dikte van Ni, gebruikt voor coils, vaak ook nog eens veel dunner is dan Ti of SS.
Voor bijna alle draden geldt: Hoe dunner de draad hoe hoger de weerstand. En om bij Ni nog enigszins een 

veilige weerstand te krijgen wordt een vrij dunne draad gebruikt.
Dikke nikkel draad zou simpel weg leiden tot coils met extreem lage weerstanden wat onveilig wordt 

geacht.
De volle 40 watt door een dunne nikkel draad (dus weinig massa) zal ongeacht de airflow bijna zeker leiden 

tot veel te hoge temperaturen !!

Conclusie: Doordat een gelockte weerstand op de Vaporesso Target Mini niet automatisch wordt ge-unlockt bij tank wissel, kunnen er bij onoplettend gedrag van de gebruiker vervelende situaties ontstaan.
Echter dit euvel is heel simpel op te lossen.

Oplossing: Gebruik bij onzekerheid over deze lock functie deze functie gewoon niet.

Zeker aan te raden aan beginnnende TC dampers.
In TC zal de mod namelijk gaan rekenen met de weerstand die bij het opschroeven van het tankje wordt 

gemeten. Een soort auto-lock zeg maar.
Locken in TC is dus feitelijk overbodig mits je altijd een coil op het apparaatje schroeft die op 

kamertemperatuur is.

Pros:
-Tankje bij de kit is inclusief een kindveilige sluiting toch simpel en lekvrij uitgevoerd.
-Het tankje is echt goed in zowel de mtl als de dl configuratie. En dat zie je niet zo vaak !!
-Mooi verzorgde verpakking inclusief een zeer robuust uitgevoerde USB laad kabel.

-De mod ligt ondanks het kleine formaat super lekker in de hand.
-Goede TC regeling voor drie type draad.
-Twee instellingen voor een TCR zodat ook andere draden tot de mogelijkheden behoort.
-Goede batterijduur voor 1400 mAh (bij sub-ohmen op vol vermogen natuurlijk niet)
-Ccell coils zijn erg vergevingsgezind wat betreft oververhitting.

Mini Cons:
-USB aansluiting aan de onderkant.
-In TC is het wattage niet in te stellen als je dat zou willen. 
-Op de verpakking staat dat de 1,4 Ohm mtl coil SS is. Dat is volgens mij dus niet zo.
-Target Mini is niet te upgraden. Voor mij niet zo'n probleem omdat de huidige versie gewoon goed is.
-Geen reserveglas voor de Guardian tank. Glas is ook niet te demonteren. Dus glas kapot is tank kapot.
-Geen reserve o-ringen voor het tankje in de kit.

Cons:
-Liquid gaatjes van de huidige 1,4 MTL coils voor deze tank zijn te klein. Ik heb het vermoeden dat dit vrij spoedig 

opgelost gaat worden.
-Mod houdt een gelockte weerstand vast bij een tank wisselzelfs bij hoge variatie van de gemeten coil

weerstand.

Advies: Mocht je geïnteresseerd zijn in deze kit en wil je hem gaan bestellen, wacht dan even met het 

meebestellen van extra MTL coils totdat deze CCell-gd coils voor de Guardian tank zijn geüpgraded !

############. UPDATE 21-01-2017: #########################

Ongeveer 1 week geleden kwam ik erachter dat Vaporesso de 1,4 Ohm MTL coils heeft vervangen voor 0,6 Ohm MTL coils die wel van SS zijn gemaakt.

Vijf van die Coils plofte 1 dag later op mijn deurmat. 

Ze zien er nog steeds hetzelfde uit ( kleine gaatjes voor liquid toevoer )

En ze hebben dus ook nog steeds het probleem dat ( zeker bij chainvapen ) de liquid niet optimaal naar de coil wordt getransporteerd.

Echter, omdat ze nu dus wel van SS zijn gemaakt werken ze erg goed in TC.

Ik had hierboven al verteld dat dit kleine apparaatje echt een prima TC regeling heeft.

En dat is bij deze coils dus ook erg goed merkbaar.

Zet de mod in SS-modus en je hoeft je geen zorgen meer te maken over een dry-hit of te hoge temperaturen.

Het enige wat je nog hoeft te doen is je temperatuur in te stellen en het apparaat doet de rest.

Als de coil vochtig genoeg is heb je prima dampopbrengst en een zeer goeie smaak.

Als de coil, door bijvoorbeeld chainvapen, iets te droog wordt zal de ingesteld temperatuur sneller bereikt worden en de dampopbrengst minder worden.

Je moet dan wachten totdat er weer voldoende liquid, door die te kleine gaatjes, richting de coil is getransporteerd om dezelfde dampopbrengst te krijgen die je had.

Wat je ook kan doen, en dat is een snellere methode, is je tankje even flink vacuüm trekken.

Luchttoevoer met je vingers afdichten en een 5 a 6 (soms zelfs meer) seconden flink aan het tankje zuigen.

Bij veel (fabrieks) coils zuig je dan te veel liquid richting de coil en gaat de boel gorgelen/borrelen.

Maar niet bij deze Ccell coils. Die zijn hier heel goed tegen bestand.

Het is dus als MTL kit nog steeds niet helemaal optimaal. Maar slecht is het dus allemaal ook zeker niet.

Voor mij persoonlijk is het vooral de smaak, die je van deze keramische coils krijgt, die mij in staat stelt om het wick probleem van de MTL coils op de koop toe te nemen.

Het zal ook nooit mijn ADV gear worden, maar stiekem gaat ie wel erg vaak mee op stap voor stealthy situations.

• Like 5
  • 1 month later...

Uitstekende review en helemaal met je eens. Wat een goed setje! Damp en smaak meer dan voldoende, goede TC regelfunctie, makkelijke top-fill tank (de stupide 2e counter-clockwise topcap maar even buiten beschouwing gelaten) en naast de standaard TC instellingen ook nog 2 vrije TCR-instellingen.

On ‎2‎-‎7‎-‎2016 at 18:38, BurmaShave said:

Gebruik bij onzekerheid over deze lock functie deze functie gewoon niet.

Zeker aan te raden aan beginnnende TC dampers

Een aantal fabrikanten (waaronder de 'uitvinders' van TC) raden het gebruik van de lock functie ook af. Dat is meer een noodoplossing voor atty's met instabiele contactweerstanden.

Imo is dat ene extra klikje ook geen probleem. Nieuwe (koude) atty erop geschroefd; klik +, oude (warme of koude) atty erop geschroefd: klik -. Bob's your uncle!

• Like 1
  • 3 weeks later...

Sinds gisteren heb ik hem ook binnen.

Vandaag mee naar het werk.

De zo gezegde 1.5 Ohm coil geeft wel 1.26 weer, maar zelf op de minimum aangegeven 8W een zeer goede mtl.

Gebuikt zoals ik indertijd rookte om het uur 5 minuutjes beneden bij de rokers :smell. In de wagen naar het werk en terug wat dampen, uurtje in totaal en nog 80% batterij over.

Da is meer dan mijn Pico met een 3000Mah; 40W DL met een Joyetech notchcoil op 0.25 Ohm in een Cubis Pro.

Ik ben heel tevreden, en hij is echt mini (Ik heb gewone handen).

targetmini.jpg

Edited by OvergeefDave
  • Like 2

Vanavond even een oude Guardian cCell coil uit elkaar geknutseld.

4WgS8Tp.jpg

Ik zie rebuild mogelijkheden (met draadwikkeling, notch coil of misschien zelfs met een keramische coil:

20160613152756_20899.jpg.  

(staat voorlopig nog even onderaan mijn bucketlist)

• Like 1
  • 3 weeks later...

Ik heb de Guardian tank los gekocht. Maar net geprobeerd met de 0.5 ohm coil in TC (280C/30W).. en wow.. wat een damp.

De smaak van mijn Milkman komt nog niet zo naar voren, maar dat zal wel te maken hebben met het gegeven dat de coil net nieuw is. 

Ik ben benieuwd naar hoe zich dat ontwikkelt.. @BurmaShave geeft dit in zijn review ook aan.. hoewel ik de smaak van ceramiek niet ken haha.

Verder een mooie tank hoor.. eigenlijk net zo groot als de 4ml versie van bv de Cubis Pro. Dus niet zo'n smalle/kleine tank visueel.

Qua AFC valt het me mee. Volledig open is het minder 'open' dan bv bij een Crown of Theorem. Maar prima voor mij als halve DL/MTL damper :). 

Inhoud 'maar' 2ml, leuk tankje dus voor thuis.

Ik was gewoon benieuwd naar deze coil en vooral het vooruitzicht dat je de coil lang kunt gebruiken (reviewers zeggen 'maanden'). 

Omdat ik geen zin had om een maand te wachten (bij onze Chinese vrienden) heb ik hem vrij goedkoop gekocht (incl 5 coils) bij Just Smoke Green voor 25 euro + 18 voor de coils. Prima zaak, kreeg er ook nog een flesje groene thee (op 0mg) bij..

Edited by MrSmiley
  • Like 1
  • 1 month later...

Hoi,

Heb net dit toestel aangekocht en ben er heel tevreden over. Wat ik me wel afvraag is of het normaal is dat de coil na 4 dagen het beste er van af is .... En kan ik iets doen om de levenduur van die coil te verlengen ? Ik ben steeds een sig-a-like damper geweest, dus ik ken nog niets van coils enz ... Dus als ik om de 4 dagen een nieuwe coil gebruik kost me dat toch wat te veel op een maand vind ik ... Kan iemand mij helpen wat te doen met die coils voor dit toestel, ik gebruik steeds die van 1.4 ohm voor MTL op 10 Watt.

Jerre

Die gebruik ik niet meer, dus daar kan ik niet veel van zeggen. De 0,5ohm heb ik 1,5 maand gebruikt. Daarna een 0,6 ohm, maar die gaf me na 1 dag al dryhits en verbrande smaak.

Nu al weer een week of 2 n nieuwe 0,5ohm erin en die gaat weer als n tierelier.

Misschien heb je pech en een slechtere coil getroffen? 

Of misschien damp je wel een hele zoete liquid?

6 hours ago, Jerre said:

Wat ik me wel afvraag is of het normaal is dat de coil na 4 dagen het beste er van af is ....

Nee da's niet normaal.

Ook bij mij gaan de 1,4 ohmers zeker 1,5 maand mee.

Damp er dan wel alleen heldere liquids mee die niet tot nauwelijks een afzetting op de coil veroorzaken.

@madman72 heeft dus zeker een punt want het zijn vaak de zoete (custard, vanille etc) smaakjes die dat doen.

Die afzetting zorgt al vrij snel voor een veel mindere smaak van je liquid.

Het kan ook nog iets anders zijn.

Bij liquids met een hoog VG gehalte heeft de 1,4 ohm problemen met toevoer van liquid naar de coil ( gaatjes in coilhuis te klein )

Dit veroorzaakt dan, bij een paar hijsjes kort na elkaar, vaak een lichte dryhit. Coil is dan dus nog niet op maar wicked gewoon niet voldoende.

De 10 Watt waarop jij dampt is verder prima en is zeker geen overbelasting voor de coil.

Ikzelf damp deze coil altijd op 12 Watt. En 13 Watt is ongeveer wel de max voor deze coil.

Hoi,

Ik damp van club der dampfer : Aurora 70/30 PG/VG als basis met aroma tabak nr 1, volgens mij is die echt niet zoet , of heb ik het mis ...

Toen ik een andere coil probeerde, heb ik steeds als ik 4 grote hijsen neem , ik een dryhit heb, en er dus geen knetterend geluid meer te horen is ... Ik moet hem steeds laten afkoelen, en dan terug 4 hijsen nemen, ... Please help want de hijsen die goed zijn , zijn dan ook super voor mij, dit toestelletje ligt ook super in de hand ... Die coils van 1.4ohm zijn ook bijna nergens meer te verkijgen, enkel die 0.5ohm, maar die worden wel heel heet als je een paar hijsen neemt, zijn voor mij ook te zwaar ... Iemand nog tips ?

Jerre

11 hours ago, Jerre said:

Temperature control, op hoeveel zou ik die dan best instellen om het beste resultaat met een 1.4ohm coil te bereiken ?

Niet, de TC werkt, voor dit tankje, helaas alleen met de 0,5 Ohm coil. 

Vaporesso heeft nog steeds geen nieuwe (TC) coils uitgebracht voor dit tankje.

23 hours ago, Jerre said:

Ik damp van club der dampfer : Aurora 70/30 PG/VG als basis met aroma tabak nr 1, volgens mij is die echt niet zoet , of heb ik het mis ...

Ik ben geen expert in de CdD tabaksmaakjes maar volgens mij geven veel tabaksmaakjes ook nogal snel een afzetting op je coil.

23 hours ago, Jerre said:

... Iemand nog tips ?

1. Ander tankje op de Target mini zetten. Een tankje met goeie MTL coils of een tankje waarbij je zelf de coils kunt maken.

2. Als je toch dit tankje met de 1,4 Ohm MTL wilt gebruiken (en niet om de 4 hijsjes wilt wachten totdat de coil weer vochtig genoeg is) Dan is mijn tip om de gaatjes voorzichtig uit te boren naar +/_ 4mm.

Zorg als je gaat boren wel dat je op tijd stopt en dus het keramiek niet raakt.

Bedankt BurmaShave, tips voor dit andere tankje en bijbehorende goede MTL coil ? Ik ben hier helemaal nog niet in thuis ... Ik mag dus andere dan de guardian tank op dit toestel draaien ? Hoe weet ik welke tank compatibel is met de target mini ?

Ik heb de Melo3 tank van de istick pico op de target gezet, die vind ik zuiverder smaken dan een Guardiantank. Op de Pico, heb ik een Billow tank gezet die precies past ,ik wilde niet alweer een nieuwe mod kopen (en dit werkt als een tierelier) . Ook heb ik een ceramische Vaporesso coil in de Melo3 tank geprobeerd, maar ik proef met een ceramische coil niet de smaak die ik erin doe.Ze lijken een eigen smaak te hebben.Op de Melo3 heb ik ook een andere, dunnere drip-tip van een eleaf K-1 tank en nu smaakt hij fantastisch en zonder spitback vanwege te grote originele driptip.Op de K1 zit nu de Melo3 drip-tip en die vindt ik nu ook en stuk beter presteren. En ik ben er lekker mee bezig. De Billow past ook op de Target , alleen staat het niet echt, topzwaar en de batterij trekt 't niet zo. Maar hij past wél.Gewoon proberen, Sucses.

Edited by richard-V
3 hours ago, Jerre said:

tips voor dit andere tankje en bijbehorende goede MTL coil ? 

Phoe ... Lastig.

Ikzelf heb meer ervaring met tankjes waarbij je zelf de coils moet bouwen. De zogenaamde RTA's. Rebuildable Tank Atomizer.

Ook zijn er veel tankjes die erop kunnen maar omdat de Target mini zo klein is zal snel de verhouding (tank/mod) minder mooi zijn.

De hierboven door @richard-Vgenoemde Melo 3 zal zeker mooi staan.

Ik weet wel niet of dat een goed MTL tankje is. Heb persoonlijk geen ervaring met dat tankje.

@richard-V wat zeg jij? Zijn daar ook MTL coils voor te krijgen met wat hogere weerstanden? (1,2 - 1,8) ?

De Nautilus mini staat ook mooi op de Target mini en is een goed MTL tankje met diverse beschikbare coils. Ook voor TC.

Ik hoor ook veel goeie dingen over de Innokin Endura T18 coils. Alleen wordt het tankje voor deze coils vaak verkocht als set. Dus ook met batterij gedeelte ( Mod ) erbij.

3 hours ago, Jerre said:

Ik mag dus andere dan de guardian tank op dit toestel draaien ? Hoe weet ik welke tank compatibel is met de target mini ?

Ja dat mag dus.

Alle tankjes met een 510 aansluiting en een doorsnede van 22mm of kleiner zal passen.

Grotere diameters zal vanwege het randje bovenop de Target mini niet passen.

510 aansluiting is de naam van de schroefdraad onderaan je Guardian tankje.

Er worden eigenlijk nog maar 2 type aansluiting gebruikt. De 510 en de EGO aansluiting.

510 is de meest gebruikte. En met een ego/510 adaptertje kun je ook tankjes met EGO draad aan je Mod koppelen.

De  Nautilus mini vindt ik een  iets te kleine airflow hebben voor mtl, maar is wel een heel fijn ding..De Melo 3 is goed voor mtl er kunnen verschillende coils in, ook  ceramische.vaposesso's, er zit bij mij een 0.5 ohm W/V coil in  en staat op 27.5 Watt. Prima ding,mét een andere driptip,want ik had 'm bijna bij de nautilus x in het laatje gegooid,waar ook z'n grote veel te hete driptip aan zit, die er niet af kan.

Als MTL tank zou ik toch eerder deze: https://www.fasttech.com/p/4536202 (Kabuki Styled) aanbevelen.

Net als de Nautilus (mini) gebruikt deze dezelfde coils, maar de AFC is veel handiger een keer in te stellen zonder dat je gebonden bent aan 4 gaatjes.

Goed, je gebruikt dan nog steeds 'fabriekscoils', maar deze zijn (mijn ervaring althans) betrouwbaar goed. De Kabuki (kloon) is overigens erg goedkoop (nu 8 euro), ik heb er nog altijd 3 in rotatie, ik blijf ze kopen ook al damp ik ook DL nu :).

Overigens, ik gebruik de 1.6 ohm coils en damp het op 11,5 W. 

Edited by MrSmiley
1 hour ago, Jerre said:

@richard-V : Welke coil zou je me aanraden voor die Melo3 tank , om MTL te dampen op 10Watt ipv die vaporesso coils. Die is 1.4Ohm, een te hoog wattage kan ik echt niet aan ...

Ik zou dan zoals Mr. Smiley zegt een Kabuki of een Mini nautilus kopen, kijk maar op youtube  Ik ken 'm niet maar lijkt me o.k. voor jouw wensen.

Ik zou dan eerst die Mini nautilus kopen, ziet er mooit uit, en de reviews zijn veelbelovend. Alleen weet ik nog niet welke coil hier best te gebruiken de 1.8ohm of 1.6ohm. Weet iemand wat het verschil juist is daartussen ? Ik vermoed dat het iets met watt te maken heeft,... Ik damp normaal op 10 watt, welke van de 2 coils is dan de juiste voor mij ?

2 minutes ago, Jerre said:

Ik zou dan eerst die Mini nautilus kopen, ziet er mooit uit, en de reviews zijn veelbelovend. Alleen weet ik nog niet welke coil hier best te gebruiken de 1.8ohm of 1.6ohm. Weet iemand wat het verschil juist is daartussen ? Ik vermoed dat het iets met watt te maken heeft,... Ik damp normaal op 10 watt, welke van de 2 coils is dan de juiste voor mij ?

Ik heb 1.6 en 1.8 coils mar het maakt mij niet zoveel uit welke ik gebruik, hij staat nu op 8 watt Laat de juice er goed intrekken, tien minuten vindt ik nog tekort, en begin met een nieuwe coil laag in watts en dan vind je vanzelf de voor jouw juiste stand.  Mijn plaatselijke winkelier, die toch keus genoeg heeft, zweert bij de mini.Het tankje is echt glas, en smaakt denk ik daarom zo goed.Ik heb er een hollowed out tankje bijgekocht waar het glas in zit zo is hij wat meer tegen breuk door omvallen beschermd,  maar een gewoon reserveglaasje kost heel weinig. Veel plezier.Damp smakelijk!