Jump to content

Capella's Boston Cream Pie...

Recommended Posts

...smaakt verschrikkelijk slecht.

De eerste weken zelfs naar eh braaksel.. nu nog enkele weken later een lichte hint van citroen, maar nog steeds niet te dampen. 

Is er een andere aroma dat ik misschien kan toevoegen om het aantrekkelijker te maken? 

Alsook Capella's chocolate fudge brownies zijn echt verschrikkelijk van smaak. Ik heb er waarschijnlijk te veel in gemixt en zal die nog aanlengen later.

Maar als iemand ideeën heeft.. 

Verder vind ik capella's Chocolate glazed donut gewoonweg subliem. Ik eet nooit, never donuts, maar zo geniaal dat je het kunt dampen.

Een enkele keer vergat ik zelfs dat ik aan het dampen was en beet ik in mijn mondstukje.. 

(afijn, als het aroma tenminste nog vers is en niet te lang bij de verkoper heeft gelegen. Dat was ook wel een teleurstelling en weggegooid geld. Je moet

precies nog opletten waar je je aroma's haalt, heb ik geleerd.. of zou dat aan capella zelf liggen?)

Capella's chocolate milk toffee is ook wel aangenaam en blijft in mijn assortiment. Maar ik zou het wel wat willen uitbreiden.

Ik heb nu drie smaken die ik lekker vind om af te wisselen, oa. ook nog apple pie. Hoewel, soms steekt de kaneel wat tegen.

Fruit ben ik niet zo voor, dat eet ik liever vers. Hoewel.. rijpe banaan en caramal candy van TPA vind ik ook erg goed, samen.

Heeft iemand ervaring met capella's chocolate coconut almond en chocolate caramel nut? 

Alvast bedankt voor de moeite. 

2 hours ago, BettyB said:

Ik heb er waarschijnlijk te veel in gemixt en zal die nog aanlengen later.

Maar als iemand ideeën heeft.. 

Welk percentage aroma heb je toegevoegd?

Voor volgende probeersels is dit wellicht handig: FlavourPct NL. Het is een spreadsheet waarin forumleden bijhouden wat hun favoriete percentage is, per merk en per smaak.

Is inderdaad een erg handig overzicht, zeker bij nieuwe smaakjes/merken. Heb er vandaag bij het mixen gebruik van gemaakt, al is het alleen maar om een indicatie te krijgen. Kan deze niet ergens als sticky?

@BettyB boston cream pie heb ik momenteel in de K mini v3 zitten. Vond hem eerst wel lekker, maar na verloop van tijd ging ie wat tegenstaan. Ik denk dat ik er de volgende keer wat whipped cream bij doe. 

Choco Coco almond is een oude favoriet van me. Al kan ik de genoemde smaken niet helemaal goed onderscheiden. Smaakt voor mij naar de chocoladesaus die je over een dame blanche krijgt. Heerlijk gewoon.

• Like 1