Jump to content

FlavorMonks Grenadine

Recommended Posts

FlavorMonks ; Grenadine

Fruit, Sugar, Sweet.

Childhood memories.

Het doet mij meteen terug denken aan de tijd dat ik in de bossen speelde, aan de tijd dat ik nog een jonge knaap was,  in zo'n mooi  licht blauwe kort broekje en bruin-rood-wit gestreept T-shirt rondliep, hey, dat was wel de mode toen, allé,  dat dacht ik toch.

Het doet mij terug denken aan die rode siroop die mijn moeder  steeds mengde met water en altijd meenam , on the road cheap as hell limonade for the kids.

Het doet mij er ook aan terug denken dat ik vroeger deze limonade regelmatig verwenste, always the same and sometimes to sweet, dus een Hate-Love  memory  hahaha.

Pleasant memories, some Aromas have that effect.

Nu over het aroma.

Was zeer benieuwd of ik deze wel of niet  lekker zou vinden.
Gelukkig had ik dit aroma gewonnen op het gezichten boek. Great, got it for free, so why not try it.

Met veel spanning en totaal geen geduld draaide ik de dop van het flesje los en schoof ik mijn neus met uiterste nauwkeurigheid boven de opening van het flesje, de neus gaten volledig open , diepe inhale, en......

Ja,

enne,

........ wat ik riekte was een beetje zoet en enigszins een hint van pomegranate, granaatappel dus, maar de geur is niet sterk aanwezig, eerder aan de zwakke kant.

Mijn gedacht was meteen dat dit een liquid  wordt dat  tijd van doen heeft om te rijpen en zeker op 10% gemengd moet worden.

Mijn vertrouwde base van VG85/PG15 4mg nicotine erbij gemend en zo kwam ik op;
FlavorMonks Grenadine ; 10%
VG85/PG15 4mg nic. ;  90%
15ML had ik aan gezet.

Maar zoals iedereen weet , heb ik niet het engelen geduld zoals andere , dus meteen de dag erna de liquid ook geprobeerd.

Als test setup heb ik deze keer de Mad Hatter mini gebruikt met een dual SS coil op 0.4 Ohm 20W en mijn vertrouwde Subtank mini met RBA  op 1.0 Ohm en 10W.

Na het mengen riekt men enigszins de grenadine  geur, maar meer als een hint, niet heel sterk aanwezig.

De dag na het mengen  wat in de Mad Hatter mini gedaan en ik moet zeggen, al is de grenadine  geur niet prominent aanwezig, met de smaak is het juist het tegenoverstelde.

Ik was toch aardig verrast dat de smaak eigenlijk al zeer goed was na 1 dag.

Nu daar ik ondertussen ook andere smaken  aan het testen was, heeft de Grenadine meer als 3 weken verder kunnen rijpen.
En, ja , mijn eerste gedacht was juist, al is de liquid na één dag al heel goed, met meer rijpen wordt deze nog beter, zelfs velen malen beter, it really needs time to grow.
De geur is nog steeds een beetje zwak, maar de smaak .

Wait on it.

Wait on it.

Wait, almost there.

Now .

Met de inhale  merk je meteen dat de damp redelijk zoet is en wat fruitig smaakt, eigenlijk niet echt om over naar huis te schrijven, maar wel lekker, niet te zwaar, beetje zacht, no throuht hitter, nice.

Met de Exhale.
Man o man, jammie. het zoete en de granaatappel komen volledig naar boven, the Love for this Aroma is Great now. Almost Sugar lips.
De smaak van de Granaatappel is duidelijk present, maar niet overheersend zodat het zoete en enigszins het beetje frisse hier mooi op kunnen aansluiten.
De heerlijke smaak blijft niet zo heel  lang in de mond hangen, op de lippen is de smaak zeer snel weg.
Het is duidelijk een liquid dat zijn smaak volledig loslaat bij de exhale.
De smaak is iets beter als de Grenadine siroop die mijn moeder meer als  40 jaar geleden altijd bij had. Als je eenmaal als kind  echte Grenadine hebt gedronken, dan laat deze smaak je niet meer los en de smaak blijft vertrouwd.

De smaak is beduidend , zelfs overheersend beter als de goedkope Grenadine siropen die men nu vind, daar deze niet meer echt op de granaatappel gebaseerd zijn.

Het aroma heeft een Meesterlijke  Authentieke Grenadine smaak.

I would say; almost even better as the real thing.

Nu heb ik deze ook vergeleken met de TFA Pomegranate aroma.
De TFA heeft een uitgesproken sterke granaatappel geur en smaak.

Maar ik verkies de Flavormonk boven de TFA.

Waarom?

De FlavorMonks  heeft een  beduidend zachtere smaak beleving, limonade smaak ,niet de volledige sterke smaak van de granaatappel, is makkelijker te dampen met een dripper ,maar ook in een gewoon tankje staat de FlavorMonks Grenadine zijn mannetje.

Al moet ik zeggen dat de smaak bij de Subtank iets fletser, meer zachter was.
Bij de Dripper was de smaak wat ronder en ook wat meer fruitig.

Is dit een blijvertje, een ADV.
Until the hate-love feeling is coming back, Oh, a Big  YES

Het is een smaak die ik nu regelmatig damp, tja, heb hier hier zoveel ADV smaken, dus mijn smaak papillen zullen zich nooit gaan vervelen.

Het is een smaak die als ADV zeer  bruikbaar is als men compleet weg is van fruit aroma's.

Zelf heb ik deze na de test met wat Koolada erbij gedampt and  guess what, I find the taste  even better.

FlavorMonks Grenadine is een smaak die zeer geschikt is om met Menthol,Koolada of Mint te mengen, ik denk zelfs dat de Grenadine ook heel geschikt is om met een Gin aroma  te mengen.

FlavorMonks Grenadine is spot on met de oude  vertrouwde Grenadine limonade smaak, zelfs iets beter.

You maybe don't like to drink it, why don't you try to vape it.

• Like 6
  • 3 weeks later...

Na het lezen van deze mooie review deze ook maar besteld en gemengd op 10% met base 50/50...na 5 dagen steepen net geproefd en die valt mij toch wat tegen...:(

Je proeft wel iets van grenadine maar je moet goed je best doen om iets te proeven...mss nog iets te vroeg en langer laten steepen,nochtans geeft flavormonks zelf aan dat deze op 5 dagen goed moet zijn...

Dit is trouwens mijn eerste DIY :)

• Like 1
4 minutes ago, roelie said:

Je proeft wel iets van grenadine maar je moet goed je best doen om iets te proeven...mss nog iets te vroeg en langer laten steepen ...

Heb dit aroma persoonlijk niet geprobeerd, maar te weinig smaak kan aan meerdere dingen liggen. 

Ik weet bijvoorbeeld niet op/in welke hardware je dit dampt.

Maar schuw niet om een beetje meer aroma te gebruiken. Een liquid smaakt nu eenmaal anders in een RDA op 20 Watt met een 0,4 Ohm coil dan in bijvoorbeeld een Nautilus tank op 10 Watt met een 1,8 Ohm coil.

Is ook meteen één van de voordelen van DIY, vind je de smaak niet genoeg gooi je er nog een beetje aroma bij tot het aan jouw verwachting voldoet.

• Like 2
1 hour ago, TheVapingRaven said:

Ik weet bijvoorbeeld niet op/in welke hardware je dit dampt

Ik gebruik nu een toptank met de RBA,een coil van 0.62 Ohm op 25 Watt op men evic vtc mini.

Ik wacht nog op mijn Geekvape Griffin 25 6.2ml RTA en Smok TFV4 RTA met de TF-R2 coils beide besteld bij Gearbest :)

Ik ben nu aan het leren coilen en wicken op mijn RBA van de subtank en toptank en dit lukt al vrij goed.

Ook heb ik de Geekvape Tsunami 24 RDA meebesteld om hoofdzakelijk de DIY te proeven en te testen...

Deze 3 laatste zijn voor op mijn Cuboid ;)

2 minutes ago, roelie said:

Ik gebruik nu een toptank met de RBA,een coil van 0.62 Ohm op 25 Watt op men evic vtc mini.

Ik wacht nog op mijn Geekvape Griffin 25 6.2ml RTA en Smok TFV4 RTA met de TF-R2 coils beide besteld bij Gearbest :)

Ik ben nu aan het leren coilen en wicken op mijn RBA van de subtank en toptank en dit lukt al vrij goed.

Ook heb ik de Geekvape Tsunami 24 RDA meebesteld om hoofdzakelijk de DIY te proeven en te testen...

Deze 3 laatste zijn voor op mijn Cuboid ;)

Lijkt me allemaal spul waar vrij veel lucht door heen gaat. Zou ik wat extra aroma gaan gebruiken. 

6 minutes ago, TheVapingRaven said:

Lijkt me allemaal spul waar vrij veel lucht door heen gaat. Zou ik wat extra aroma gaan gebruiken. 

Kan ik het aroma nu nog toevoegen of moet ik het bij de volgende batch optrekken naar bv. 15%....

Ik heb nu een 5-tal smaken die staan te steepen allemaal van Flavormonks en gemixt op 10% aroma,wel heb ik verschillende verhoudingen gemaakt bij mijn base PG/VG nl. 50/50 , 40/60 , 60/40,maar ik heb nu al het gevoel dat ik beter mijn VG optrek naar 70 en PG 30 maar dan dan moet ik ook mijn aroma hoger mengen voor zover ik alles al begrijp...

7 minutes ago, roelie said:

Kan ik het aroma nu nog toevoegen of moet ik het bij de volgende batch optrekken naar bv. 15%....

Ik heb nu een 5-tal smaken die staan te steepen allemaal van Flavormonks en gemixt op 10% aroma,wel heb ik verschillende verhoudingen gemaakt bij mijn base PG/VG nl. 50/50 , 40/60 , 60/40,maar ik heb nu al het gevoel dat ik beter mijn VG optrek naar 70 en PG 30 maar dan dan moet ik ook mijn aroma hoger mengen voor zover ik alles al begrijp...

Je hoeft niet te wachten tot je een nieuwe batch maakt. Je kunt altijd meer aroma toevoegen. Alleen zullen dan de verhoudingen een beetje onnauwkeurig zijn, je hebt namelijk al een beetje liquid weg gedampt en je voegt daar nu x% aroma aan toe.

Maar persoonlijk zie ik DIY mixen niet als precisie wetenschap. T'is misschien wel een tip om je mengverhoudingen een beetje bij te gaan houden in een notitieboekje, ga je plezier van krijgen als je dieper in het DIY gebeuren duikt.

• Like 1
10 minutes ago, TheVapingRaven said:

. T'is misschien wel een tip om je mengverhoudingen een beetje bij te gaan houden in een notitieboekje

Dat doe ik al,alles word nauwkeurig bijgehouden ;)

On 7/18/2016 at 10:22 PM, roelie said:

Dat is persoonlijke smaak, ikzelf heb niet veel aroma nodig om een zeer goede smaak te krijgen , andere hebben meer % nodig om dezelfde smaak te proeven, alles hangt af hoe goed u smaak papillen zijn met sommige smaken. De 10% die FlavorMonks aangeeft is een richtlijn, zelf mix ik meestal op 8%, is dit teveel dan voeg ik gewoon wat base toe, is het te weinig dan wat aroma bij. Zelf gebruik ik 'Ejuice Me up"om de verhoudingen en ml te berekenen, zodra een liquid is aangemaakt en deze bevalt mij dan sla ik dit op via deze calculator en kan ik deze save file altijd nog bewerken als ik toch nog iets wil veranderen. Als u de Grenadine nog te zwak vind kan u gerust meer % gebruiken. Het is niet zo dat iedereen dezelfde hoeveelheid aroma vandoen heeft met een smaak, het is ook niet zo dat wat ik lekker vind dat dit iemand anders dit ook lekker of even lekker vind. Met een nieuw aroma is het meestal toch zoeken hoeveel % men juist nodig heeft om de smaak te krijgen die u aanstaat.

• Like 1
3 hours ago, Ahtlon said:

Zelf gebruik ik 'Ejuice Me up"om de verhoudingen en ml te berekenen, zodra een liquid is aangemaakt en deze bevalt mij dan sla ik dit op via deze calculator en kan ik deze save file altijd nog bewerken als ik toch nog iets wil veranderen.

Ik gebruik steam engine om zowel mijn coils en juice te berekenen maar heb net Ejuice Me up gedownload,is wel gemakkelijk dat je je recepten kan opslaan.Bedankt voor de tip!

Omdat ik nog maar net begonnen ben met DIY is het toch wel wat zoeken naar de juiste verhoudingen,zo heb ik al ondervonden dat ik wel meer hou van een hoger VG gehalte.Naar wat ik al gelezen heb moet je toch wat meer aroma gebruiken bij hogere VG liquids maar zoals je al hierboven vermeld is het een kwestie van persoonlijke smaak(jij zit ook met een hoog VG gehalte en toch gebruik je minder aroma).Er staan er nu een paar te steepen op VG/PG 75/25,eens afwachten of de smaak beter gaat doorkomen(heb deze ook op 10% gehouden).

Omdat ik ook nog niet te complex wil beginnen,en ik hou wel van eenvoudige smaken,heb ik toch maar voor Flavormonks gekozen omwille van de toffe reviews die ik van u gelezen heb ;)

Tegen vanavond ga ik de andere smaken proeven die klaar zijn,speculaas orange en gin in paris...

Het word nog wat zoekwerk maar we komen er wel :)

• 1 month later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...