Jump to content
billyblanco

Serpent Mini RTA by Wotofo

Recommended Posts

1 hour ago, monotom said:

EDIT: mijn hemel, ik ben niet erg in vorm vandaag. Ik reageer hier op een post van blz 2 van deze thread in de veronderstelling dat dat nog actueel is... Mijn excuses, ik ga eens fijn wat anders doen.

Haha, maakt niet uit toch? Ik ben het helemaal met je eens dat van die giga wires niet lekker werkt in van die kleine tankjes 

ik heb van de week nichrome ribbon wire binnen gekregen en wil daarmee eens de kanthal twisted + ribbon die ik normaal van UD gebruik, eens nabootsen in Nicrhome 28g. Niet veel lagere weerstand, maar toch meer wraps mogelijk en snellere ramp up. Is dan wel vanuit mechanisch dampen oogpunt bekeken :-) maar dan blijft het een "bescheiden" formaat coil die toch lekker presteert in een Mini of Alto.

BUMP

Ik heb ook 3 serpent mini's, echt een toptankje.

MAAR: ze zuipen als een malle natuurlijk. Binnen een uur heb je zo'n tankje leeg en dan hoef je geeneens echt je best te doen. Ik gebruik 26ga SS op 3mm 5/6 wikkels, dan kom ik ongeveer op 0,4ohm uit en damp op ongeveer 35watt.  Heeft iemand hier al eens geprobeerd om 'm wat zuiniger te laten lopen? Ik denk aan de volgende stappen die ik zou kunnen nemen?

-Dunner draad

-Kleinere diameter

-Spaced/of niet

-Meer wikkels

-TC of wattage

Iemand hier een idee van wat zou kunnen werken? Ik vind het wel prettig om onder de 0,8ohm te blijven ongeveer

Ik produceer alweer een paar maanden 100% van mijn damp met 2 Serpent Mini's terwijl de andere RTA's liggen te verstoffen.

Daar heb ik een coil inzitten bestaande uit 2x28g getwist SS316, 6 windingen op 3mm, iets ruimte tussen de windingen maar niet zover dat er windingen buiten de luchtstroom vallen. Komt op zo'n 0,5 Ohm uit, en ik damp dat rond de 25W.

Ik vind dat kwa zuiperitis nog wel meevallen. 's avonds op de bank kan ik heel de avond toe met een vulling dan lurk ik vrij regelmatig.

Bouw ik ongeveer dezelfde coil verticaal, dan gaat het wel harder met de liquid.

Ik deed een eergisteren toen ik mijn Serpent Mini en de Smok TFV4 Micro Plus zat op te bouwen een leuke ontdekking voor de MTL liefhebbers hier. De MTL adapter van de RBA voor de Smok TFV4 Micro past perfect in de Serpent Mini. Ik heb hem verder niet als MTL opgebouwd omdat ik weinig tijd had en er altijd DL mee damp, maar ben het binnenkort zeker van plan. Ik heb hem wel even getest door zonder hem op te bouwen, de tank erop te schroeven en een paar hijsjes te nemen en het is echt een verbetering ten opzichte van hoe je normaal de airflow helemaal dicht zou draaien voor MTL dampen. Als je met de adapter erin een hijs neemt is ie ineens een stuk strakker als met de airflow gewoon dicht gedraaid. En met de airflow helemaal open heb je een lekker restricted DL trek.

Misschien wat voor jou @Marianna en anderen natuurlijk

het gaat om deze RBA https://www.fasttech.com/products/0/10010056/4400100-authentic-smoktech-smok-micro-tfv4-replacement

je ziet het adaptertje naast de RBA staan op foto 1. Lijkt me voor die $ 5,60 weinig geld voor een goede verbetering 

Ik ga het binnenkort eens proberen in ieder geval :)

3 hours ago, Marianna said:

@Vaper69 

Ik ben niet van plan om een TF4 Micro Plus aan te schaffen, schrik me al te pletter van de prijs van dat ene RBA-tje.

Dat zeg ik toch ook niet?

Ik heb het alleen over de rba. 5 euro voor een mtl adapter is nog niet de helft vwn wat ze voor adapters voor andere tanks vragen...

BUMP

Ik heb ook 3 serpent mini's, echt een toptankje.
 MAAR: ze zuipen als een malle natuurlijk. Binnen een uur heb je zo'n tankje leeg en dan hoef je geeneens echt je best te doen. Ik gebruik 26ga SS op 3mm 5/6 wikkels, dan kom ik ongeveer op 0,4ohm uit en damp op ongeveer 35watt.  Heeft iemand hier al eens geprobeerd om 'm wat zuiniger te laten lopen? Ik denk aan de volgende stappen die ik zou kunnen nemen?
-Dunner draad
-Kleinere diameter
-Spaced/of niet
-Meer wikkels
-TC of wattage
Iemand hier een idee van wat zou kunnen werken? Ik vind het wel prettig om onder de 0,8ohm te blijven ongeveer

De 22 valt bij mij mee maar de 25 zuipt behoorlijk. Heb hem nu een half jaar maar krijg hem nog steeds niet lekvrij (bij de 22 nooit problemen) Iemand nog tips? (ik bouw hem op de dual deck)

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk