Jump to content
billyblanco

Serpent Mini RTA by Wotofo

Recommended Posts

26 minutes ago, DutchElite said:

Ik kwam deze tegen op het reddit forum. Zeker het proberen waard! 

Ik damp nu igg al een paar dagen middels deze tutorial al vaker gewoon op wattage tussen de 24- 30 watt. Goede smaak !

https://m.imgur.com/a/aT1cH#w5OIgMs

Valt me het volgende op : Cut a small sheet of Muji cotton. I use the see-through layers on the outside of the muji pads. Normaal wordt het binnenste gedeelte gebruikt en niet de buitenlaag.

Mijne gisteren binnen gekregen ,eens een coil die erbij waren in gezet en moet eerlijk zeggen dat deze ook goed meevallen .

52 minutes ago, Erkki said:

Valt me het volgende op : Cut a small sheet of Muji cotton. I use the see-through layers on the outside of the muji pads. Normaal wordt het binnenste gedeelte gebruikt en niet de buitenlaag.

Dat was mij ook al opgevallen inderdaad hehe. Ieder zijn ding maar denk ik ? Ook het plaatsen van de coils deed ik anders. Maar deze manier lijkt me ook wel logisch haha

1 hour ago, Erkki said:

De buitenkant is het beste stukje van een Muji pad :ja

die heeft de langste vezels, en is ook uitermate geschikt om een ''schot te rollen''

39 minutes ago, Pac said:

Zojuist eentje besteld op gearbest voor 14€. We shall see ?

Ga je zeker geen spijt van krijgen veel plezier er mee

Nou na 4 keer re-wicken heb ik het voor elkaar.

Inderdaad de scottisch rolling techniek is het beste. Btw ik gebruik het binnen gedeelte van de Muji pad. Zal ook eens de buitenste eens proberen. Maar laat 'm nu Ff zitten.
En dan de puntjes boven de Coil afknippen. Nu trekt ie geen vacuüm meer.
En net boven het schroefdraad laten zakken.

Bij 70vg/30pg zie ik belletjes als ik een paar hijsen heb genomen.

Smaak is top!!

PS... Het is wel een dorstig tankje.

Gister de Serpent Alto binnengekregen. Mijn 2 favoriete builds van de mini in de alto gebuild. 24G SS316 6 wraps en 24G kanthal 6 wraps, beiden spaced. De mini heeft nog steeds de voorkeur. De alto heeft iets minder smaak, minder warme damp ( door de koelings ringen onder de driptip) iets

minder airflow. Het build deck van de mini vind ik ook fijner. Helaas is de alto voor mij geen verbetering.

Ook is de serpent RDTA onderweg, deze krijgt ook super goede reviews op smaak dus ik hoop dat deze wel beter bevalt.

@Vaper69

11 minutes ago, DutchElite said:

Gister de Serpent Alto binnengekregen. Mijn 2 favoriete builds van de mini in de alto gebuild. 24G SS316 6 wraps en 24G kanthal 6 wraps, beiden spaced. De mini heeft nog steeds de voorkeur. De alto heeft iets minder smaak, minder warme damp ( door de koelings ringen onder de driptip) iets

minder airflow. Het build deck van de mini vind ik ook fijner. Helaas is de alto voor mij geen verbetering.

Ook is de serpent RDTA onderweg, deze krijgt ook super goede reviews op smaak dus ik hoop dat deze wel beter bevalt.

@Vaper69

Bedankt dan laat ik alto links liggen.

De rdta is toevallig bij mij ook onderweg ff afwachten.

Wel eens een goblin geprobeerd? Vergelijkbaar kan ook dual is zeer klein en heeft een prima damp, wicken is iets lastiger.

46 minutes ago, spacedeee said:

Bedankt dan laat ik alto links liggen.

De rdta is toevallig bij mij ook onderweg ff afwachten.

Wel eens een goblin geprobeerd? Vergelijkbaar kan ook dual is zeer klein en heeft een prima damp, wicken is iets lastiger.

De goblin nog niet geprobeerd nee. Dan doe je op de goblin mini v3 denk ik ? Ben wel een single coil fan dus weer niet of dat iets voor mij is.

4 minutes ago, DutchElite said:

De goblin nog niet geprobeerd nee. Dan doe je op de goblin mini v3 denk ik ? Ben wel een single coil fan dus weer niet of dat iets voor mij is.

Ja die bedoel ik kan ook een single coil in maar heeft denk ik nog net iets meer smaak en airflow, de mini wickt wel lekkerder.

38 minutes ago, DutchElite said:

Mini v3 heeft ook een singel coil deck.

Maar je moet dat kreng goed wicken anders lekt hij bij iedere keer vullen. 

10 hours ago, DutchElite said:

@Vaper69

Thanks voor de review, zat ook over de alto te twijfelen aangezien de serpent mini mijn nummber 1 is 

20 hours ago, DutchElite said:

@Vaper69

Das jammer om te horen. Maar ik zou hem niet zo snel afschrijven / opgeven. Ik heb laatst hetzelfde gehad met de Smok Spirals. Inderdaad door die cooling finns wat koelere damp. Maar heb uiteindelijk toch de goede build ervoor gevonden en nu heb ik net zo warme damp als mijn andere tanks. Ik weet niet op hoeveel watt je hem hebt gedampt, of dat je ook een standaard wattage hebt, waar je aan vast houd, maar 24awg en 6 wraps is aardig wat materiaal. Dan heb je sowieso al behoorlijk wat watts nodig om op te warmen. Ik kwam erachter dat je dit soort tanks met wat hogere heatflux moet dampen. Dus minder materiaal op hoger wattage

Hmm heb al twee schroeven lam vd serpent mini 22mm....Daarnaast krijg ik 24 ga gewoon niet vast in het slotje. Wat doe ik verkeerd? 26 lukt wel prima.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

On 4 maart 2017 at 09:35, Vaper69 said:

Das jammer om te horen. Maar ik zou hem niet zo snel afschrijven / opgeven. Ik heb laatst hetzelfde gehad met de Smok Spirals. Inderdaad door die cooling finns wat koelere damp. Maar heb uiteindelijk toch de goede build ervoor gevonden en nu heb ik net zo warme damp als mijn andere tanks. Ik weet niet op hoeveel watt je hem hebt gedampt, of dat je ook een standaard wattage hebt, waar je aan vast houd, maar 24awg en 6 wraps is aardig wat materiaal. Dan heb je sowieso al behoorlijk wat watts nodig om op te warmen. Ik kwam erachter dat je dit soort tanks met wat hogere heatflux moet dampen. Dus minder materiaal op hoger wattage

Ik kom niet boven de 30 watt. Meestal zit ik op de 24-25 watt met deze builds. Welke build stel je voor ? Dunner draad ?

@Tobi De schroeven zijn idd een minpuntje. Ik zag gister een topic voorbij komen waar je spare schroeven bij fasttech kon bestellen voor onder de 2 dollar.

Bouw je je build onderste boven ? 

Je moet je coils tegen de klok inndraaien en dan ondersteboven plaatsen. Normale coils lukt ook wel maar is idd even priegelen.

48 minutes ago, Tobi said:

Hmm heb al twee schroeven lam vd serpent mini 22mm....Daarnaast krijg ik 24 ga gewoon niet vast in het slotje. Wat doe ik verkeerd? 26 lukt wel prima.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Voor de lamme schroeven: koop een losse Wiha 1.3 mm inbus, die past beter. Kost een euro of 4. 

Ik vermoed dat je de draad eruit draait tijdens het vastdraaien? Het is idd af en toe een geklooi. Ik gebruik om die reden wat meer draad, zodat ik dat goed naar beneden kan drukken tijdens het vastschroeven. Niet gelijk de volle kracht erop. Eerste de beide pootjes vastzetten, daarna rustig aan vastdraaien, terwijl je de poot naar beneden drukt..

45 minutes ago, DutchElite said:

Ik kom niet boven de 30 watt. Meestal zit ik op de 24-25 watt met deze builds. Welke build stel je voor ? Dunner draad ?

Probeer het maar eens met 24g kanthal 4,5 wraps of 5,5 wraps om 3mm, op 32 watt. Dan heb je een heatflux van 300 mw/mm2 en zou je een lekker warme damp moeten krijgen.

Dat is wat ie dan zou genereren op een mech. Op die manier is het materiaal en gegenereerde wattage beter in verhouding met elkaar.  Zou je die build van jou op een mech zetten, zou je zowat geeneens damp krijgen. Simpel weg omdat de wattage wat ie genereert veel te weinig is voor zo'n hoeveelheid materiaal. Jouw build zou pas bij 40 watt een beetje lekker gaan dampen :-)

Edited by Vaper69

On ‎3‎-‎3‎-‎2017 at 14:19, DutchElite said:

De goblin nog niet geprobeerd nee. Dan doe je op de goblin mini v3 denk ik ?

Over die versie lijkt zelden iemand tevreden te zijn. Ik heb de Goblin Mini V2 en die werkt uitstekend, ook met maxVG en een single coil

On 3-3-2017 at 13:17, DutchElite said:

@Vaper69

Ik heb nu zelf de serpent mini 22mm en een troll rta. Als ik de keuze moet maken tussen de twee wordt het elke keer weer de troll. Is iets groter in diameter (24mm) en vrijwel even hoog. 10x makkelijker op te bouwen en vele malen meer damp/smaak !

Ik was 'm helemaal vergeten, de verticale coil. Was ik 'vroeger' in de eXpromizer behoorlijk fan van.

Tot vanavond, eens een gekke bui:

serpent_vcoil_1.jpg

serpent_vcoil_2.jpg

serpent_vcoil_3.jpg

Niet supernetjes gebouwd; ik had eigenlijk niet het idee dat-ie zou passen. Maar wel dus.

De Claptondraad is too much; dat begint pas vanaf 50W tot leven te komen. Volgende keer simpel AWG26 oid draad pakken; word het katoen ook niet zo'n dik pak.

Voor de rest weet ik weer waarom ik er zo dol op was; de smaak is geweldig.

@dabit We zijn nu een aantal dagen verder: hoe bevalt die vertical coil nu? Wickt hij lekker? Geen lekkages?

Trouwens een tip voor mensen die zelf geen coils willen maken (of zoals ik ze een keer gekocht hebben en er nooit iets mee gedaan hebben): die goedkope Claptons van rofvape, 10 in een doosje 0,85ohm, die zijn ook tegen de klok in gedraaid, haal er een halve wikkeling af en je plaatst em zo in de Serpent mini. 22W is meer dan genoeg en je hebt een prima vape :)

Ik had me een keer zo'n doosje besteld maar nooit gebruikt, maar heb inmiddels m'n 2e in de serpent zitten en daarin doen ze t echt uitstekend lol.

Ja, het bevalt eigenlijk wel heel goed, behalve het gebruik van een Claptondraad; die heeft veel en veel teveel vermogen nodig om op smakelijke temperatuur te verdampen, maar de wick krijgt niet voor 50-60W aan liquid aangevoerd als je gaat kettingdampen. Ik moet het nog doen, maar ik denk dat een AWG26-28 draadje beter op z'n plek is. Kan dan alsnog op 25-35W.

On 2017-1-12 at 14:17, Vaper69 said:

Ik bouw de Serpent Mini ook altijd op met twisted. Ik vind de smaak net zo vol en warm als een clapton alleen heeft minder vermogen nodig. Ook een snellere ramp up. 

Die @TheRich voorstelt heb ik nog niet gedaan maar klinkt goed.

Ik gebruik zelf altijd 26ga twisted with ribbon https://www.fasttech.com/p/2553200 Je krijgt deze trouwens gewoon op een zwart rolletje met rode tekst, zoals altijd van UD. Snap niet waarom er op de foto een andere afbeelding staat, maar je krijgt in ieder geval authentic van UD.

En deze heb ik er nu in zitten. 3 x 30ga twisted kanthal. Komt met 5 wikkelingen om 2,5 mm op 0,67 ohm dus nog minder vermogen nodig, maar wel net zo warm en zeer goede smaak en damp. Was om eens wat nieuws te proberen en deze week voor het eerst gebruikt maar bevalt enorm goed.

https://www.fasttech.com/p/4239805

Ik heb een serpent RDTA, ook single coil, maar ik weet niet in hoeverre het verder te vergelijken is. Heb van alles getest, kanthal single, clapton, twisted en fused clapton, SS 316L zelfde varianten minus twisted. Ik kreeg meer variatie in battery life en juice consumption dan in smaak, uiteraard voor zover de builds niet al te krankzinnig ver uit elkaar lopen.

Inmiddels gesetteld met 26 gauge single SS316L, dat dampt dik in orde en daarbij weet het picootje waar ie op staat zo heel aardig te TC-en, wat gezien mijn soms verstrooide geest i.c.m. Een 2ml tankje absoluut geen kwaad kan. Daarnaast vind ik het niet onprettig dat de single wire build denkelijk wat minder belastend is voor de clamps, die off centered hun kracht moeten leveren. Met een dikke kabelbaan zag dat er eigenlijk een beetje zielig uit.

EDIT: mijn hemel, ik ben niet erg in vorm vandaag. Ik reageer hier op een post van blz 2 van deze thread in de veronderstelling dat dat nog actueel is... Mijn excuses, ik ga eens fijn wat anders doen.

Edited by monotom