Jump to content

Serpent Mini RTA by Wotofo


Guest billyblanco

Recommended Posts

Ik kan hem in nl online shop nergens vinden of kijk ik gewoon verkeerd? Bij mij zit ook geen stenen vape shop in de buurt helaas. Heb totaal geen ervaring met het bestellen in Chinese shops, kan dat met PayPal? Ik wil net beginnen met rta en dit lijkt me een goede combi voor een istick pico.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tobi said:

 Heb totaal geen ervaring met het bestellen in Chinese shops, kan dat met PayPal?

Jazeker.  En als je problemen krijgt met een product, geeft Fasttech vrij snel antwoord in prima Engels.

Overigens kun je bij FT vaak in veel reviews lezen hoe een eventueel probleempje opgelost kan worden.

 

Bij Gearbest ergerde ik me altijd al aan al die drukke startpagina vol reclames, maar sinds een paar weken kan ik daar niet eens meer inloggen.

Edited by Marianna
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites


Bij Gearbest ergerde ik me altijd al aan al die drukke startpagina vol reclames, maar sinds een paar weken kan ik daar niet eens meer inloggen.


Ik heb hem net voor jouw post bij gb gekocht, hij was daar in de aanbieding. Zwarte (past mooier op mijn zwarte pico) was iets van 15 euro, twee x goedkoper ongeveer dan in NL.

Nu nog gaan leren coils te maken etc. Nog tips voor het beste coil- en wickmateriaal voor deze tank en mod qua smaakbeleving?

Ik ben niet echt een cloudchaser maar hou wel van een stevige wolk, damp dl en hou tot nu toe meer van hoge vp liquids. Ik rook nu de dragon vape liquids die op 30/70 zitten en deze zijn wel favoriet(sorry als ik met deze vraag dit topic vervuil)

Grappig hoe snel je alweer verder wilt (ik damp nu vijf weken) en dat het hele wereldje van dampen en alle mods etc ook best verslavend kan worden [emoji1]
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Tobi Hier een topic met wat tips en trouble shooting voor de serpent mini 

 

Ik bouw hem meestal op met twisted wire 26 G of clapton 26/32 g. Wicken doe ik altijd met cotton pads waarmee ik een scottish roll maak. Dit tankje heeft grote liquid kanalen dus je hebt ook veel wick nodig maar niet teveel, of te strak.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Tobi said:

Nu nog gaan leren coils te maken etc. Nog tips voor het beste coil- en wickmateriaal voor deze tank en mod qua smaakbeleving?
Ik ben niet echt een cloudchaser maar hou wel van een stevige wolk, damp dl en hou tot nu toe meer van hoge vp liquids.

 

 

Als je bedoelt dat je wilt gaan subOhmen voor DL, kan ik niet uit ervaring spreken.

Maar met als metaaldraad SS316L van 28AWG kom je met 5 wikkelingen bij een coildiameter van 2.5mm op 0.5 Ohm.

In de Serpent heb ik AG (VG + circa 18% demi-water + VG-aroma) en een 3mm-coil van 1.8 Ohm van kanthal A1.

Als lont gewoon een sliert Muji-katoen.

De Serpent heb ik geschroefd op een oude iStick 40Watt die nog steeds niet kapot is, en omdat mijn Pico bezet wordt gehouden door de Nectar.

Ik snap trouwens niet hoe een ander forumlid het presteert om steeds een dry hit te krijgen met de Serpent, want het is mij met max VG nog nooit gelukt.

Edited by Marianna
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 8-1-2017 at 03:52, Marianna said:

Als je bedoelt dat je wilt gaan subOhmen voor DL, kan ik niet uit ervaring spreken.

Maar met als metaaldraad SS316L van 28AWG kom je met 5 wikkelingen bij een coildiameter van 2.5mm op 0.5 Ohm.

In de Serpent heb ik AG (VG + circa 18% demi-water + VG-aroma) en een 3mm-coil van 1.8 Ohm van kanthal A1.

Als lont gewoon een sliert Muji-katoen.

De Serpent heb ik geschroefd op een oude iStick 40Watt die nog steeds niet kapot is, en omdat mijn Pico bezet wordt gehouden door de Nectar.

Ik snap trouwens niet hoe een ander forumlid het presteert om steeds een dry hit te krijgen met de Serpent, want het is mij met max VG nog nooit gelukt.

Denk het wel, dit is wat ik tot nu toe gewend ben dus ik hou dat er lekker in, bevalt goed. Al knalt mijn liquid er wel doorheen de laatste tijd (ben gezakt in nicotine naar 6 en lurk er wel wat meer aan dan voorheen). Wilde evt. ook zelf liquids gaan maken maar lees nu dat volgende week alleen nog maar 10 ml flesjes base verkocht mogen worden. Me eerst maar eens wat beter in verdiepen voordat ik van alles aanschaf ;)

Link to comment
Share on other sites

On 8-1-2017 at 03:52, Marianna said:

Ik snap trouwens niet hoe een ander forumlid het presteert om steeds een dry hit te krijgen met de Serpent, want het is mij met max VG nog nooit gelukt.

Wel goed lezen Marianna, dat was met de 25 mm. De 22 mm functioneert inmiddels naar behoren op allerlei percentages VG. In den beginne lukte het gewoon niet, noem het onervarenheid en wellicht was dat ook aan het handje bij de 25 mm, maar die kreeg ik uiteindelijk echt niet aan de gang. De 22mm doe ik onderhand met m'n ogen dicht.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Tobi said:

Wilde evt. ook zelf liquids gaan maken maar lees nu dat volgende week alleen nog maar 10 ml flesjes base verkocht mogen worden. Me eerst maar eens wat beter in verdiepen voordat ik van alles aanschaf ;)

Dat verbod gaat gelden voor nicotinehoudende vloeistoffen (die straks slechts 20mg/ml mogen bevatten). De nicotinevrije vloeistoffen kunnen ze niet verbieden. Als iemand vloeistof met een hoger nic-gehalte wil inslaan, moet er haast gemaakt worden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hoi nieuw hier op het forum. Ben altijd hier aan het "leechen" zeg maar geweest hah. Besloten om te registreren en mee te discussiëren.

 

Ik gebruik nu de serpent mini nu een week en die bevalt mij heel goed, geen lekkage tot nu toe. Smaak is heel goed vergeleken met mijn melo 3 mini met Istick Pico 75w mod. Ik merk wel dat niet alle liquids beter smaken met de serpent. Mijn eerste build was met een clapton 26ga*32ga 0.7ohm maar ben snel overgeschakeld naar normale khantal 28ga omdat de clapton coil veel te warm is voor mij. Een 5tal wraps met khantal in parallel komt hier op 0.47 ohm en is perfect voor me.

 

9 hours ago, Marianna said:

Dat verbod gaat gelden voor nicotinehoudende vloeistoffen (die straks slechts 20mg/ml mogen bevatten). De nicotinevrije vloeistoffen kunnen ze niet verbieden. Als iemand vloeistof met een hoger nic-gehalte wil inslaan, moet er haast gemaakt worden.

 

Ik hoop dat de "premium" e liquids bedrijven kleinere flesjes zullen maken. Zag al eerder dat Charlies Chalk Dust nu 15ml flesjes uitbrengt. Heb al ondertussen een kleine voorraad van de betere 30ml liquids gekocht dat ik graag damp in het geval.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Leuke combo Zefanja, dat is de serpent 25. Deze heb ik ook in gebruik en ben er zeer tevreden van. Zeer eenvoudig te wicken en de smaak zit goed. Velen hebben het probleem met lekken op de serpent maar ik vraag mij uberhaupt af hoe je erin slaagt om deze tank te doen lekken. Soit, Van de mini heb ik ook enkele 22mm in gebruik en bij deze zit de smaak nog veeels beter. Als je de kans hebt er één op,de kop te tikken :ja

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dat verbod gaat gelden voor nicotinehoudende vloeistoffen (die straks slechts 20mg/ml mogen bevatten). De nicotinevrije vloeistoffen kunnen ze niet verbieden. Als iemand vloeistof met een hoger nic-gehalte wil inslaan, moet er haast gemaakt worden.

Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk... Heb gisteren maar bij savevape drie flesjes 100 ml vg nico 48 mg besteld voor de zekerheid [emoji16] Liter vg, liter pg en 30 ml aroma Pinkman. Toen was mijn budget qua dampspul voor deze maand helaas op...Twee maanden geleden wist ik nog niet eens wat dampen was[emoji23]

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Tobi said:


Heb gisteren maar bij savevape drie flesjes 100 ml vg nico 48 mg besteld voor de zekerheid

Goed koud en donker bewaren, het liefst achter slot en grendel, zodat kinderen en huisdieren er niets van kunnen opdrinken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ben zelf nog een beetje zoekende naar de ideale build voor de serpent mini. Dus ik ben wel benieuwd welke jullie het lekkerst vinden dampen ? Ik ben nu aan het testen met 26G SS316 draad 7 wikkelingen opzich wel goed maar heb het idee dat ik met de clapton kanthal tog het meeste smaak heb.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, DutchElite said:

Ik ben zelf nog een beetje zoekende naar de ideale build voor de serpent mini. Dus ik ben wel benieuwd welke jullie het lekkerst vinden dampen ? Ik ben nu aan het testen met 26G SS316 draad 7 wikkelingen opzich wel goed maar heb het idee dat ik met de clapton kanthal tog het meeste smaak heb.

28 ga twisted ss316l op 0.5 ohm. 245 graden. Heerlijk warme vape met knallende smaak! Anders op 40watt

Link to comment
Share on other sites

26 ga twisted is ook meer dan prima, kom je uit op 0,35 ohm. Beide met een binnendiameter van 3 mm. Beste was een NI80 staggered fused clapton van 0,3 ohm, maar dat is eigenlijk te groot en zuipt teveel. De ss316l is een waardige 2e en produceert meer dan voldoende damp en smaak. Met de 26ga heb je iets meer oppervlak, maar m.i. maakt je wick in deze meer verschil, plus dat met 28ga je op lager vermogen kan stoken, iets wat ik wel prettig vind ivm batterijduur..

Link to comment
Share on other sites

Goed koud en donker bewaren, het liefst achter slot en grendel, zodat kinderen en huisdieren er niets van kunnen opdrinken.

Heb hier een paar flesjes 60/40 vg/pg gewoon in een donker kastje staan op kamer temperatuur. Moet dat echt in de koelkast? :noob


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Zefanja said:

Ook niet wanneer er al 6 mg nic doorheen zit?

 

Dan kun je 't wellicht beter koel bewaren. Hoeft niet per se in de kolekast; een gangkast of de koude keukkenvloer (achtwerin een rek, ofzo) volstaat.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, DutchElite said:

Ik ben zelf nog een beetje zoekende naar de ideale build voor de serpent mini. Dus ik ben wel benieuwd welke jullie het lekkerst vinden dampen ? Ik ben nu aan het testen met 26G SS316 draad 7 wikkelingen opzich wel goed maar heb het idee dat ik met de clapton kanthal tog het meeste smaak heb.

 

Ik bouw de Serpent Mini ook altijd op met twisted. Ik vind de smaak net zo vol en warm als een clapton alleen heeft minder vermogen nodig. Ook een snellere ramp up. 

Die @TheRich voorstelt heb ik nog niet gedaan maar klinkt goed.

Ik gebruik zelf altijd 26ga twisted with ribbon https://www.fasttech.com/p/2553200 Je krijgt deze trouwens gewoon op een zwart rolletje met rode tekst, zoals altijd van UD. Snap niet waarom er op de foto een andere afbeelding staat, maar je krijgt in ieder geval authentic van UD.

 

En deze heb ik er nu in zitten. 3 x 30ga twisted kanthal. Komt met 5 wikkelingen om 2,5 mm op 0,67 ohm dus nog minder vermogen nodig, maar wel net zo warm en zeer goede smaak en damp. Was om eens wat nieuws te proberen en deze week voor het eerst gebruikt maar bevalt enorm goed.

https://www.fasttech.com/p/4239805

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...