Jump to content

Serpent Mini RTA by Wotofo


Guest billyblanco

Recommended Posts

Guest billyblanco

Mijn nieuwe liefde, de Serpent Mini!

 

Gekocht bij: http://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_356414.html  toen nog voor een zacht prijsje van 17$, wellicht dat hij binnenkort weer in de aanbieding is voor geïnteresseerden.

 

Wat een fijn, klein tankje is dit zeg, helemaal in combinatie met de Istick Pico echt super. 

 

2n74kk9.jpg

 

En mini is hij zeker, ik heb drippers die groter zijn. :claphet is een single coil RTA voor DL dampen. Er kan een beste coil in gebouwd worden, heb nu een 2,5mm clapton erin, 7 wikkelingen past makkelijk,  en hij heeft genoeg airflow en grote liquid gaten.

 

2ahhyye.jpg

 

Coils erin plaatsen is een eitje en ik kan deze zeker aanraden aan iemand die net begint met zelfwikkelen. Let er alleen op dat je de coil andersom wikkelt dan je wellicht gewend bent. En de draad heeft nog weleens de neiging om onder het schroefje te komen, zodat deze niet goed vast klemt.  Met dikker draad zoals claptons heb je hier minder last van. Draad strak langs het deck afknippen is wel belangrijk ivm kortsluiting. Wick tot in de liquid gaten laten hangen en dampen maar.

 

1zbc3nd.jpg

 

Fabrieksopgave is 3ml inhoud, maar ik krijg er echt met moeite 2,5ml in. Realistischer is een 2ml inhoud, wat ook qua  TPD gezien beter was geweest.

Topfill is erg makkelijk dus dat is eigenlijk geen probleem. Hij heeft alleen geen juiceflow control, ik draai de airflow dicht, vul m bij en draai hem op de kop voor ik de airflow weer opendraai. Geen last van lekkages op deze manier. 

 

De smaak is echt super in dit tankje, dit komt wellicht ook door z'n formaat.. beetje vergelijkbaar met de goblin mini die ook uitblinkt qua smaak. ik ben er erg blij mee, zo blij dat ik er al 2 heb..:duim

Edited by billyblanco
Link to comment
Share on other sites

Guest billyblanco
1 minute ago, Termi said:

Super, heb dezelfde set ook besteld vorige week!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

 

Dan alvast gefeliciteerd met je goede keuze!:duim

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels geniet ik ook alweer een dikke week van de Serpent mini en volledig eens met jou ervaring.

Heerlijk tankje met goede damp en smaak. Verder erg makkelijk op te bouwen en hij ziet er super sexy uit. Word standaard ook geleverd met een stuk of 3 clapton coils.

Enige nadeel is uiteraard de geringe inhoud en ik had direct een schroefje wat dol was.

 

Welke clapton draad heb jij gebruikt @billyblanco? Ziet er erg netjes uit.

Link to comment
Share on other sites

Guest billyblanco
4 minutes ago, Kapitein Merijn said:

Inmiddels geniet ik ook alweer een dikke week van de Serpent mini en volledig eens met jou ervaring.

Heerlijk tankje met goede damp en smaak. Verder erg makkelijk op te bouwen en hij ziet er super sexy uit. Word standaard ook geleverd met een stuk of 3 clapton coils.

Enige nadeel is uiteraard de geringe inhoud en ik had direct een schroefje wat dol was.

 

Welke clapton draad heb jij gebruikt @billyblanco? Ziet er erg netjes uit.

 

Oh dat was een rolletje clapton draad van fasttech..  ik had er eerst ook een coil in die erbij zat, maar dat was twisted draad..

Ik heb daar 2 wikkelingen bij gedraaid, dit kon makkelijk omdat de uiteindes zo lang waren..

Link to comment
Share on other sites

Guest billyblanco
2 hours ago, Kapitein Merijn said:

Kan je even kijken welke samenstelling de clapton draad heeft? Ik wil ook clapton aan gaan schaffen maar kom er echt niet uit welke ik moet nemen.

 

Kanthal met 26GA en 32GA eromheen gewikkeld. Dit is volgens mij de meest gebruikte combinatie.. die coil op het plaatje komt op 1,03 ohm uit.. dus net geen subohm:clap

 

https://www.fasttech.com/p/3555600

 

Deze om precies te zijn.. maar genoeg andere merken daar die vergelijkbare draad maken.

Edited by billyblanco
Link to comment
Share on other sites

Ik ben wel heel benieuwd naar een vergelijking met de gewone Serpent. Het inhoudsverschil is duidelijk natuurlijk maar wat is het effect van het weglaten van de juiceflow control?

 

En wat is het verschil in smaak, etc?

 

Ik ben tegenwoordig behoorlijk into de single coil tanks. Met name omdat ik erg fan ben geworden van de Bachelor (afgezien van het postless deck verhaal).

 

Zowel de gewone Serpent als de mini staan dus bovenaan mijn lijstje. Helaas heb ik nog maar ruim 1 maand voltooid van mijn zelfopgelegde 3 maanden geen hardware kopen verbod. :nee

Edited by Blob
Link to comment
Share on other sites

Guest billyblanco

Ik heb geen ervaring met de grote serpent, die staat ook nog op mijn lijstje.. Op de manier zoals ik de mini wick en bijvul (wicks tot onderin in de juicegaten, uiteinde in een puntje knippen, airflow dicht, vullen, topcap erop, even op de kop houden tot de liquid is gezakt, airflow open) heb ik eigenlijk geen last van lekkage.. 

 

Hij heeft laatst ook zonder problemen een avondje plat gelegen(gelukkig) :f45

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, billyblanco said:

 

Kanthal met 26GA en 32GA eromheen gewikkeld. Dit is volgens mij de meest gebruikte combinatie.. die coil op het plaatje komt op 1,03 ohm uit.. dus net geen subohm:clap

 

https://www.fasttech.com/p/3555600

 

Deze om precies te zijn.. maar genoeg andere merken daar die vergelijkbare draad maken.

Thanx!

Heb hem maar even besteld bij Zwoofs nadat ik gister die Twisted coils door de woonkamer heb gesmeten :bloos

Link to comment
Share on other sites

Ook ik heb deze combi besteld, ben erg gesteld op mijn subtank mini's. Ben heel benieuwd.

Nog 2 weekjes wachten op dit setje (volledig zwart)

 

vape on..........

 

Istick30+subtank mini v1, IpvD2+toptank mini, wotofu sapor,  Kamry ePipe K1000+nautilus mini, 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Lieve jongens en meisjes,

 

Die serpent mini geeft echt super veel smaak, maarrrr:

 

Ik heb de tank sinds een paar dagen, smaak is super maar wat een lekkage. Ik gebruik een dunne vloeistof, 70pg30vg voor de smaak. Ik heb m gekocht omdat ik m graag wilde uitproberen en iedereen er zo lovend over is. Mijn favouriete tank op basis van no leak/reliable/smaak is nog steeds de subtank mini v1 met uitgeboorde gaten in de base. Ik gebruik ss316l/ 28 gauge/ ongeveer .8 ohm. Met de subtank mini's is dat mijn beste setup. Maar nu de serpert mini. Zoveel youtube video's gezien, niemand last van lekkage, alleen ik!  Het heeft met mijn wicking te maken, dat is zeker maar hoe kan ik dat verbeteren? Wicking tegen de eerste rand aan, met een puntje in het diepste deel. vooral niet te veel katoen.  Als ik de schoorsteen er op draai verplaatst de wich al een klein beetje (ontwerp probleem?) vullen met gesloten airholes, top er op draaien, omdraaien, airholes open, het komt er allemaal aan de onderkant uit. Uit de airholes en tussen de airholes en de base. Wat doe ik fout? 

 

serpent mini/kanger subtank v1 met uitgeboorde gaten, kanger toptank met uitgeboorde gaten, wotofu sapor

istick30/eleaf pico/ipv d2

 

Link to comment
Share on other sites

Guest billyblanco

@Josje22, frustrerend kan dat zijn inderdaad, als niemand er problemen mee lijkt te hebben.. 

Je liquid is inderdaad wat dunner dan tegenwoordig wel gebruikelijk lijkt te zijn, maar misschien ligt het probleem toch ergens anders.

 

Even wat vraagjes/opmerkingen:

Welke diameter heeft jouw coil, ik lees eigenlijk overal, en ook mijn eigen ervaring dat een grotere (3mm) coildiameter het beste resultaat geeft, hier kun je dan ook meer katoen doorheen doen.

Anders toch eens proberen om de wick wat langer te maken dat hij tot onderin de juicegaten komt, het uiteinde zou je dan in een puntje kunnen knippen.

 

Je zegt dat je wick verschuift als je de tank erop draait, ik heb hier geen problemen mee (tot nu toe). maak je de wick voordien al nat? Dan kun je m mooi in de liquid gaten plakken, en zorgen dat hij niet uitsteekt buiten de schroefdraad.

 

Als je de tank hebt gevuld, zou je deze nog een paar seconden gesloten op de kop kunnen houden, tot echt alle liquid naar onder is gelopen, dan pas de airflow open. Ook niet helemaal tot het randje vullen, maar iets lucht erin houden kan helpen. 

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.. 

 

 

Edited by billyblanco
Link to comment
Share on other sites

Je bent niet de enige hoor Josje.

Ik heb hem ook nog niet volledig lekvrij gehad sinds ik hem heb.

Het vullen doe ik zoals Billyblanco zegt en dat scheelt al een hele hoop.

Het grootste probleem bij mij is dat hij lekt uit de kier die zit tussen de airflow ring en de tank. Heb al verschillende coils geprobeerd en verschillende lengtes/diktes wick maar hij lekt altijd een heel klein beetje.

Link to comment
Share on other sites

@Josje22 Dit is de manier hoe ik hem wick, hopelijk heb je hier iets aan. Ik zorg dat de wick de weg naar het luchtgat volledig blokkeert. Aangezien het een clapton coil is die er momenteel inzit (2,5 mm zit mijn wick er ietsje vaster, dikker in dan anders dit om spitback te verminderen).

 

@bolieslurper neen de mini heeft géén liquid control

 

14lppax.jpg

 

w7eumd.jpg

 

2ni6suw.jpg

 

167jv5f.jpg

 

2dj31bd.jpg

Edited by Vasco884
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de reactie tot zover. Fijn dat jullie meedenken.

Ja ik heb natuurlijk ook een 3mm diameter spoel gemaakt, zoals vermeld, 28 gauge 0.8 Ohm, ss316L.

En inderdaad, de kier die zit tussen de airflow ring en de tank zit "zweet", lekt dus gewoon.

Vasco wat gebruik jij weel watten zeg. Maar laat ik dat ook eens proberen dan maar.

Als ik de tank op de kop houd lekt er wat uit mijn mondstuk. Je zou dan denken dat er al te veel vloeistof in de kamer zit, te weinig watten die de vloeistof uit de bassins tegenhouden de kamer in te lopen.

Ik ga dus wat experimenteren met verschillende vormen en hoeveelheden katoen.

U hoort van mij

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...