Jump to content

8-jarigen roken nepsigaretten op schoolplein


hans

Recommended Posts

Guest Karlo

De Esigbond heeft een officiële reactie uitgebracht op het artikel over verkoop van de shishapen aan 8 jarigen.

link esigbond: http://www.esigbond.nl/77-news/90-persbericht

het kenniscentrum E-roken heeft de reactie verspreidt via diverse kanalen, waaronder facebook en NuJij.

op nujij kun je m hier vinden: http://www.nujij.nl/algemeen/reactie-branche-organisatie-esigbond-op-shishapen.22178643.lynkx

ter informatie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gaat helemaal de verkeerde kant op hierdoor. Ik krijg nu al zelfs mailtjes van blink uitgevers (uitgever van onder andere de bobo, okki enz, de tijdschriften van de basisschool), om op de facebookpagina van blink aan te geven of je de shisapen moet blijven of gestopt moet worden.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Timo82

De shishapen, of voor mijn part de esig, wordt dus gezien als "gateway" naar het echte werk. Ja hoor, als je gewend bent aan smaken als cola, druif, aardbei of appel verlang je natuurlijk automatisch naar de gore smaak van een echte sigaret. Of naar nicotinekauwgum met muntsmaak. En als je eenmaal appelsap gewend bent, dan verlang je natuurlijk automatisch naar wodka met appelsmaak. En als je een spuitje krijgt van de dokter, dan wil je natuurlijk zelf ook wel eens een spuitje zetten.

:clap :mine

Link to comment
Share on other sites

Guest Timo82

vanwaar die pessimistische instelling blueszz? :mmm

Omdat de website me de indruk geeft de zaken mooier te willen voorstellen dan ze zijn en de marketing op jeugd gericht is. Wie weet is mijn pessimisme ongegrond, ik hoop het.

Mee eens, heel aardig bericht van ze hier maar ze zullen het heel anders aan moeten pakken om mijn vertrouwen te winnen.

En please verkopers stop nou eens met de vergelijking tussen a-roken en dampen.:

1. Stop met aangeven hoeveel trekjes erop zitten ivg met een normale sigaret (ik trek 4 x zo lang aan mijn damper, ik damp zeker een kwartier en niet 5 minuten etc.)

2. En nee je kan het niet in de horeca "roken" daarmee beledig je niet rokers (die snappen het niet) en rokers ook een beetje, jaloers. Plus als iemand naast mij een dikke wolk Redbulldamp uitblaast terwijl ik aan mn voorgerecht zit wordt ik ook niet blij.

3. Stoppen met roken, tja vervangen van je verslaving door dampen is niet hetzelfde als stoppen.

4. Zoals eerder genoemd; waterdamp?? Waarom wordt de voorruit van mijn auto binnen een week vies.

5. Gezond? tja dat was wel een hele domme zet van shishapen.

Ik hoop dat shishapen dit echt goed oppakt. Maar het probleem zit echt in de manier van marketieren.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Dervedige

Ja ik denk ja eh phoe als het ding niet op een sigaret lijkt optisch had ik er geen probleem mee. Beter als echte roken. En zou het aanzetten tot echt roken , denk nee en als ja dan doen ze het toch. 

Bedoel bedenk eens hoe wij vroeger zijn begonnen ik was 12 en liet ze door een oudere vriend kopen. Hadden we die dampers maar vroeger gehad met of zonder nicotine. Dan waren we nog steeds beter af geweest als nu22 jaar lang shag roken.  Toch???  :egypt

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Uit de commentaren blijkt wel dat men steeds beter op de hoogte raakt van wat elektronische sigaretten en deze shishapennen eigenlijk zijn. Dat vind ik heel positief.

Link to comment
Share on other sites

Guest misterblister

Ai, volop (terecht) negatief in het nieuws vandaag, radio veronica, Nu.nl. Zou me niks verbazen als dit vanavond een journaal item is nu de komkommertijd weer aan gaat breken.

Ben erg bang dat dit een algemeen verbod voor de e-sigaret gaat opleveren in NL want de kans is groot dat in een keer alle aanbieders over 1 kam worden geschoren. Heel erg jammer dat zo'n gewetenloze clown de e-sigaret zo onverantwoord in de markt weet te zetten zonder behoorlijke voorlichting te geven en zich te richten op kinderen/kongeren in tegenstelling tot de bonafide aanbieders waar wij onze e-rookwaar kopen.

Link to comment
Share on other sites

Ik las het net ook op nu.nl.

Laat de RIVM het maar eens goed onderzoeken dan. Wordt tijd. Komen ze tot de ontdekking dat er niks schadelijks in zit.

Alhoewel... als die 'hoop andere stoffen' volgens Stivoro, uitsluitend propyleen is, zullen ze dat stofje wel uit z'n voegen blazen.

Ze moeten toch wát...

Het leuke daarvan is echter dat het ook in astmapufjes zit. Dan zou men dat ook moeten verbieden...

Tja, het blijft jammer Misterblister, wat je zegt, dat het zo onverantwoord in de markt wordt gezet.

Link to comment
Share on other sites

Gisteravond hoorde ik het bij BNR op de radio. Kort item, niet negatief/positief. Opsomming van ingrediënten, de opmerking dat het aan zou kunnen zetten tot roken en de andere reporter die daarbij opmerkte: of juist de kinderen ervan weerhoudt te gaan roken.

Link to comment
Share on other sites

Guest e-smoker2b

Op NuJij is hier ook een discussie over te vinden: http://www.nujij.nl/algemeen/ggd-ongerust-over-039-kindersigaret-039.22891636.lynkx. Jammer dat e-rokers worden weggezet al slachtoffers van de tabaksindustrie en dat er allemaal onzin over e-roken wordt verteld.

Op Nu.nl wordt beweerd dat dit product niet onder de rookwarenwet valt. Maar ik dacht dat e-sigaretten dat wel deden? Dan mogen kinderen dit toch niet kopen? Dan hebben we een handhavingsprobleem en geen e-sigaretprobleem!

Link to comment
Share on other sites

Ik ga dadelijk even kijken bij de link die je gaf.

In Nederland valt de e-sigaret niet onder de tabakswet hoor. Hoe het in België geregeld is weet ik niet exact.

Ben helaas de rest van de dag erg weinig in de gelegenheid hier verder te reageren, sorry :-(

Link to comment
Share on other sites

Guest e-smoker2b

In Nederland valt de e-sigaret niet onder de tabakswet hoor. Hoe het in België geregeld is weet ik niet exact.

Bedankt! Ik dacht dat alle producten die nicotine bevatten (incl. aanverwante producten, zoals de Sishastick) en niet uitdrukkelijk bestemd zijn om te stoppen met roken (zoals de nicotinepleister) onder deze wet vielen.

Weer wat geleerd!

Link to comment
Share on other sites

Guest Maesy
Guest e-smokershop

oeiiiiii maar vandaag weer negatief in het nieuws ! negatief advies wegens" mogelijk kankerverwekkende stoffen die vrijkomen bij het gebruik !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...