Jump to content

Recommended Posts

Is er een mogelijkheid om de activiteit op dit forum wat beter te scheiden? 

Als ik op Activity klik, is het zoeken naar dampgerelateerde onderwerpen, helemaal nu met de Brexit. 

Ik kan (voor zover ik zie/door heb) nu alleen maar activiteit zelf definiëren op topic niveau, niet op de hoofdonderdelen van het forum. (My activity streams)

Uiteraard is het logisch dat een community meer is dan alleen droge informatieve posts over het dampen zelf, juist de chitchat en bv. gezamelijke afkeer van de EU creëert banden. Ook is het niet meer dan logisch dat degenen die al jaren hier zitten verreweg de meeste onderwerpen al behandeld hebben en de meerderheid van de posts over dampen van nieuwelingen komen. 

Toch is het best lastig voor iemand die dergelijke chitchat al voldoende heeft IRL, andere fora en/of media om tussen al dat nog het nieuws over dampen te volgen. 

Als ik op Activity klik, is het zoeken naar dampgerelateerde onderwerpen, helemaal nu met de Brexit. 

Ik kan (voor zover ik zie/door heb) nu alleen maar activiteit zelf definiëren op topic niveau, niet op de hoofdonderdelen van het forum. (My activity streams)

Uiteraard is het logisch dat een community meer is dan alleen droge informatieve posts over het dampen zelf, juist de chitchat en bv. gezamelijke afkeer van de EU creëert banden. Ook is het niet meer dan logisch dat degenen die al jaren hier zitten verreweg de meeste onderwerpen al behandeld hebben en de meerderheid van de posts over dampen van nieuwelingen komen. 

Toch is het best lastig voor iemand die dergelijke chitchat al voldoende heeft IRL, andere fora en/of media om tussen al dat nog het nieuws over dampen te volgen. 

Ik vind het een goeie suggestie. Als we alle nieuwe topics dampgerelateerd met damp of vape taggen.... ? Is dit mogelijk?

-PulseVapes

6 hours ago, Raycoupe said:

De software blinkt niet uit in selectiemogelijkheden. Dat heeft al tot de nodige consternatie geleid. Vooralsnog is de enige oplossing om zo creatief mogelijk om te gaan met de mogelijkheden die er wel zijn. Even bij elk bezoek alle subfora die je niet interessant vindt als 'gelezen' markeren bijvoorbeeld (dat doe je door op het icoon voor het forum op de indexpagina te klikken) scheelt al aanzienlijk in de resultaten die je krijgt te zien bij unread content etc. Maar het is helaas nog wel ouderwets handwerk. (Wat ook weer zijn charme heeft natuurlijk :grins )

2 hours ago, PulseVapes said:

Ik vind het een goeie suggestie. Als we alle nieuwe topics dampgerelateerd met damp of vape taggen.... ? Is dit mogelijk?

-PulseVapes

Zeker mogelijk. De vraag is alleen of de leden daar de discipline voor op willen en kunnen brengen. En het antwoord op die vraag is waarschijnlijk: nee. Ik kan de reacties ook deels wel voorspellen: "Dus ik moet op een dampforum nu bij elk onderwerp aan gaan geven dat het over dampen gaat?" En daar is dan ook weer geen speld tussen te krijgen natuurlijk. En dan nog, het is vaak maar een vage scheidslijn tussen wel of niet dampgerelateerd. De Brexit is namelijk ergens ook weer dampgerelateerd. Dus we krijgen ook nog verschillen van interpretatie. 

• Like 3

@Raycoupe: je kunt ene eigen filter instellen, zodat je subboards die je niet wilt zien automatisch overslaat. Hoe je dat precies doet, staat in deze draad beschreven. 't Verdient geen schoonheidsprijs: je moet namleijk eerst even wat werk verzetten. Maar daarna werkt het als een tierelier:

• Like 1