Jump to content
Sub-Ωhm

Dampen in het Buitenland

Recommended Posts

En dan om het half jaar herhalen, want op een half jaar kan er uiteraard veel veranderen  :lolz

Bij deze offer ik me op om de data te analiseren. Maar moeten dan wel de hotel's ook goed controleren. Daar zit je toch veel met vakantie. En je moet zeker zijn dat al het personeel het toloreert aan de bar. Aangezien ze vaak met een diensten rooster werken gaat er stiekem toch veel tijd in zitten om goede data te krijgen per hotel en bar.

Its a dirty job. Maar ik offer me wel op

ik heb Schiphol gebeld en het mocht niet in de handbagage.

Ik heb toen een wegwerpding gekocht en toch in de tas gedaan. Die is niet afgepakt.

Maar het wegwerpding deed het niet..... en ik kon niet 5 uur zonder dus daarom was ik genoodzaakt sigaretten te kopen. En na 15 maanden gestopt met roken- rook ik nu dus weer!

En ik damp er ook nog bij.

ik heb nog nooit problemen gehad bij de douane en in Spanje zelf.

gewoon spuitje en een ego mee...een paar voor gevulde tankjes en  10 ml flesje liquid voor extra in je handbagage.

zelf zou ik geen 60 ml liquid in je handbagage doen.....als het wel wordt afgenomen heb je nix meer.

Heel soms willen ze precies weten hoe het werkt.

Dan geef ik een kleine demonstratie en dan is het goed.

en zo goed kijken ze nou ook weer niet want ik ben een x met een joekel van een nagelvijl door de douane op schiphol gegaan hehe... :JaqV

Guest patron69

ik heb nog nooit problemen gehad bij de douane en in Spanje zelf.

gewoon spuitje en een ego mee...een paar voor gevulde tankjes en  10 ml flesje liquid voor extra in je handbagage.

zelf zou ik geen 60 ml liquid in je handbagage doen.....als het wel wordt afgenomen heb je nix meer.

Heel soms willen ze precies weten hoe het werkt.

Dan geef ik een kleine demonstratie en dan is het goed.

en zo goed kijken ze nou ook weer niet want ik ben een x met een joekel van een nagelvijl door de douane op schiphol gegaan hehe... :JaqV

Hehe bedankt! Weet je toevallig ook of ik die 60 ml in de ruimbagage kan steken? of wordt ik dan aanzien als iemand met kwade bedoelingen?

Handbagage is niet echt noodzakelijk omdat het maar een vlucht van een uurtje is denk ik, maar 10 dagen kan ik toch niet zonder men Ego! :)

Groetjes

Dave

De bagage in het ruim zal fe liquid toch gewoon in kunnen. Dat zullen ze niet eens merken.

Guest patron69

De bagage in het ruim zal fe liquid toch gewoon in kunnen. Dat zullen ze niet eens merken.

Oké bedankt!

Ik vond er niets van terug op het internet... (ivm met toegestane hoeveelheid vloeistoffen e.d. ...)

groetjes

Dave  :cigar

Guest Karlo

Voor portugal en de azoren kun je de liquid en ego set in ruimbagage doen.

Heb in mij een wegwerp sigaret in gebruik gehad voor bij de luchthaven.

Niet dat ik in de luchthaven veel gedampt heb. Kan wel in die verschrikkelijke

Rookcabines, maar tis geen aanrader....kuch..hoest..... :fluit

Wegwerper ging zo door de security zonder vragen. Had met een ego ook

Gelukt denk ik...maar ja...je zult net een securitypipo treffen die een rothumeur heeft.

Karlo

Guest patron69

Voor portugal en de azoren kun je de liquid en ego set in ruimbagage doen.

Heb in mij een wegwerp sigaret in gebruik gehad voor bij de luchthaven.

Niet dat ik in de luchthaven veel gedampt heb. Kan wel in die verschrikkelijke

Rookcabines, maar tis geen aanrader....kuch..hoest..... :fluit

Wegwerper ging zo door de security zonder vragen. Had met een ego ook

Gelukt denk ik...maar ja...je zult net een securitypipo treffen die een rothumeur heeft.

Karlo

Bedankt!

Ja ik denk wel dat een egotje moet lukken hoor... maar ik durf het risico niet te nemen, stel dat hij word afgepakt dan heb ik niets meer... en dan ben je je geld ook nog eens kwijt... Ik ga alles gewoon in de ruimbagage steken en we zien wel wat er gebeurt :)

Groetjes

Dave

Guest Lotje

Hoorde laatst een opmerking (geen idee meer waar)

Liquids niét in ruimbagage doen want dan bevriest hij!

geen idee wat er met de liquid gebeurt als hij daarna weer ontdooit...

gooi maar eens een fles limo in de diepvries, als die ontploft in de diepvries krijg je zooi! en als de limo ontdooit op je aanrecht loopt de fles ook over, dus ook zooi.

:169

Guest Bugblatter

De temperatuur van de bagageruimte ligt minimaal net boven nul (4-5 graden heb ik begrepen) maar meestal hoger. Als het er extreem gaat vriezen is er sowieso iets mis gegaan en zou ik me eerder druk maken om mijn veiligheid dan om wat liquid. Vergeet niet dat er ook dieren vervoerd worden in het ruim, als die het overleven komt het met de liquids ook wel goed.

Guest E10

Net terug Egypte. (Brussel -> Sjarm / Sjarm->Brussel) Geen enkel probleem ondervonden.

Ik had een Mini Viva Nova, twee batterijen en een navulflesje van 10ml in mijn hadbagage en een tweede set met 3 flesjes van 30ml in de koffer gestoken. Niet dat ik de douanier er specifiek op gewezen heb maar de handbagage ging toch zonder opmerkingen door de scanners. Zowel in Egype als in Brussel.

Ook van eventueel bevriezen heb ik niets ondervonden.

Grtz,

E10

Tijdens een vlucht wel altijd losse batterijen goed verpakken. Los van elkaar en in een eigen kokertje als je oplaadbare batterijen meeneemt.

Gisteren gedampt in een Duits restaurant. Wij waren als laatste daar en ik heb via een van de obers gevraagd of ik daar mocht dampen. Korte uitleg "er wordt niks verbrand, het ruikt niet naar sigaretten als het überhaupt al ruikt" Ober is in de keuken aan eigenaresse/kok gaan vragen en het was OK.

Moet er wel bij zeggen dat we goed bevriend zijn met de eigenaren en er dus geen andere klanten meer waren.

Was dat niet zo geweest was ik gewoon naar het rokers gedeelte gedaan (een soort overdekte binnentuin wat zeker geen rookhol is), ik was dan ook al flink voorbereid om uitleg in het Duits te geven aan andere rokers. Helaas zou ik zeggen, niet van gekomen.

Na het eten heeft een gedeelte van het personeel nog bij ons gezeten (bediening en keuken). eGo met Vivi Nova lagen op tafel. Heb discreet gedampt, lager Voltage, iets hogere weerstand maar toch enorm lekker na het eten. Gezorgd voor minimale damppluimen. Gespeel met de eGo terwijl hij op tafel lag zoals je met een sigaret of aansteker kunt spelen, niet eens vragen gehad over wat ik deed of wat ik op tafel had liggen, dus wellicht kenden ze het?

Het wordt in ieder geval wel hoog tijd dat ze 't leren kennen.

In 2008 had ik al geen enkel probleem in Franse kroegen en restaurants; ze hadden er toen al van gehoord en sommigen wilden er meer over weten.

Geen problemen in Canada!

Ik had een Intellicig (een kleiner model, geen flauw idee welk) + navulling in m'n koffer en 1 (incl. capsule) in m'n jas. Geen probleem bij de Nederlandse of Canadese douane. Ook niet op het terras of zelfs in de trein. In de trein keken kreeg ik wel een afkeurende blik, maar als mensen zien dat je je e-sig zonder 'm te doven weer in je zak stopt is het OK en vragen ze zich af waar de verborgen camera zit. :)

Vergeet niet dat er ook dieren vervoerd worden in het ruim, als die het overleven komt het met de liquids ook wel goed.

De dieren zitten meestal in een apart, verwarmd compartiment in het bagageruim. Daar wordt het niet koud, maar in het bagageruim wel. Voor Europese vluchten is bevriezing van e-liquids geen probleem, maar misschien wel voor lange intercontinentale vluchten.

Net weer terug van een lang weekendje Kopenhagen. Alles mee in de handbagage en in het vliegtuig gedampt, geen problemen gehad!

In Kopenhagen verschillende dampers gespot en heb ook gewoon in restaurants gedampt. Af en toe nieuwsgierige blikken gehad maar geen opmerkingen of problemen.

Guest Alice

Zojuist terug uit La Palma..... (Canari eiland)

Geen probleem! Ook niet met de damper in de handtas.

Ik lees bij April 2012, dat het in Turkije verboden is.

Weet iemand, of dat nog zo s?

Mag je daar niet dampen, of mag je het ook niet bij je hebben?

Guest Alice

Welke vliegtuig maatschappijen laten het toe?

Transavia liet me zó door.

Schiphol heenweg Egypte 3 weken geleden: met 2 ego-T's  zonder clearomizer, maar wel 3 losse gevulde clearomizers in mijn handtas en 1 flesje liquid 20 mg (zelf gemixt) zonder etiket door douane. Bij de scan de clearomizers en flesje liquid in bakje (voor metaal) gegooid, in plastic doorkijkzakje, tezamen met 3 proefmonstertjes parfum, lipgloss enz. De accu's (ego-T) zaten nog in mijn handtas welke natuurlijk eveneens verplicht door de scan moesten: geen probleem. In vliegtuig onder deken willen roken, maar damp kwam door deken omhoog tot schrik van mijn man, verder regelmatig toilet bezet gehouden.

Schiphol terugweg Egypte 1,5 week geleden: deze keer de plastic Smok in handtas en op dezelfde wijze alle clearomizers met alle parfum, lipgloss etc in plastic doorkijkzakje in bakje voor metaal gegooid, Smok in handtas door scan: geen probleem. In vliegtuig vaak naar toilet gegaan.

Binnenlandse vlucht Egypte Aswan-Cairo: Vamo in handtas: probleem; bij de man aan de scan komen en uitleg en voordoen was de reactie: nog nooit zo'n dikke elektrische sigaret gezien, wel kleinere. De liquids zaten eveneens in dezelfde handbagage: geen probleem.

Schiphol heenweg 1 week geleden heenweg London met alleen koffer als handbagage: Deze keer alleen Smok mee, met wederom 4 clearomizers en zelfde liquidflesje in handtas en alle vloeistoffen etc wederom in bakje. Probleem !!: bleek mijn tandenborstel in een plastic langwerpig reisdoosje de boosdoener: was vreemd voorwerp op de scan en koffer moest open; 2 douaniers haalden mijn tandenborstel heel voorzichtig uit mijn toilettas  ..... Een opluchting dat het een tandenborstel bleek te zijn, mocht weer terug in toilettas. Smok en vloeistoffen geen probleem, ppfffff

Schiphol terugweg London 4 dagen later:  op voorhand reisdoosje tandenborstel gedumpt en dampspullen op dezelfde wijze weer door douane en scan: geen problemen.

Voor de volledigheid moet ik wel opmerken dat ik bij de douane en scan bij voorbaat mijn schoenen al uittrek (heb metalen steunzolen - nog van mijn man uit militaire dienst), mijn riem afdoe en alle jassen en vesten die ik aanheb, horloge, bril, paspoort, instapkaart. Er ligt dan vaak ook een grote bult met zooi van mij op de band. Voordat ik door het poortje ga drink ik dan nog snel mijn beker koffie op, zodat ze op mij moeten wachten - ik weet dat het niet mee mag, maar probeer het altijd ("Nee mevrouw, u mag geen drinken meenemen: wegzetten of opdrinken"). Het alarm gaat dan ook nooit af door het poortje - behalve in de USA, maar die staan wat scherper afgesteld.

Even reactie hier: als je dampt probeer dan eens langer de damp binnen te houden. Komt geen damp meer uit bij het uitblazen... Hoef je tenminste niet onder die deken of op de wc. :duim