Jump to content
Guest Beheer

Dampen in het Buitenland

Recommended Posts

ik woon aan de landsgrenzen en zowel in Belgie als in Duitsland nog nooit commentaar gehad.

In belgie hangt er wel iets in de lucht met dampen in de auto als je minderjarigen bij je hebt....maar ik weet niet of dat al van kracht is

Haha nou het geeft me wel wat hoop. Ik reis alleen. Hier zijn ook mensen die een mobiel in de auto gebruiken en daar nog nooit voor zijn aangehouden. Ok ik zie wel hoe het straks gaat. Bedankt voor de bemoediging!

In belgie staat dampen gelijk aan roken. 

Dus enkel dampen op plekken waar je mag roken. In de auto mag je dampen maar er mogen geen kinderen jonger dan 16 jaar bij zitten dan.

Maar mij hebbben ze wel al 2 keer tegen gehouden. 1maal dachten ze dat het een gsm was en had ik bijna een boete van 180€. Na veel moeilijken hebben ze het laten gaan. Want ik had geen gsm bij.

En een damper telt gelukkig nog niet.

En als je een grote wolk blaast kunnen ze ook wel eens moeilijken over belemmering van het zicht. Wat dat kost weet ik niet. 

Maar je krijgt er wel een waarschuwing voor.

Al bij all hangt er er gewoon van af hoe chagrijnig ze zijn.

Nou het word steeds gekker wat roken en dampen betreft in bepaalde landen...

Ik was in januari in Bangkok, officieel is dampen daar niet toegestaan, meenemen dus ook niet.

Je ziet ze wel eens, maar ik had geen zin om mijn spullen kwijt te raken, of gezeur aan mijn kop van een overijverige dienstklopper, dus dan maar aan de tabak..

Maand gerookt, en dat ging weer als een schoorsteen...afijn hier bij thuiskomst de tabak weer weggesmeten, verder geen last van.

Wat de vliegvelden betreft, het oude vliegveld Don Muang  word nu gebruikt voor meestal binnenlandse vluchten, daar had je vroeger rookruimtes, we noemden dat altijd melkhuisjes die dingen zijn van glas en dan zag je ze van buiten af in de rook verdwijnen 🙂

Suvarnabhumi  voor internationale vluchten hetzelfde verhaal..

Op beide vliegvelden heb je geen rookruimtes meer !!!!

Niks noppes nada....

Enige wat nog kan is stiekem buiten wat roken, maar overal loopt bewaking of politie.

Dus 14 uren vliegen is voor sommige al lastig zonder peuk of dampertje.., maar tel daar nog maar 3 a 4 uren bij op.... want zodra je door de eerst check heen bent is roken of dampen afgelopen daar.

En deze gang van zaken begint zich uit te breiden....

In eigen land, mag in de horeca vanaf 2020 niet meer worden gerookt/gedampt.....

Dus Schiphol zal dan ook volgen...

Van de week thuisgekomen van een 10 daagse reis Amerika. New York City en New Milford Connecticut. Zowel op heen als terugreis geen problemen gehad met de spullen, batterijen en dampers in de handbagage, extra liquid en andere benodigdheden in de ruim bagage. Bij teruggaan hebben ze wel mijn koffer gecontroleerd, zaten wat spare boxmodjes en tankjes in zonder batterijen en daar hebben ze dus wel even naar gekeken maar alles netjes laten zitten. Op schiphol kan je nog dampen in de rookhokken (als je daar in wil staan dan) op de terugweg was er niks (JFK Airport) dus dat was even minder maargoed, als ik in bed lig en slaap damp ik ook niet dus dan maar even doorbijten denk ik altijd maar. Durfde het risico niet te nemen om op het toilet stiekum te dampen, alles is daar vrij open (ze kijken nog net je kruis niet in als je op het toilet zit) tov Schihol waar je gewoon een echte deur hebt en afzuiging in het toilet.

Dampen op straat kan werkelijk overal in NYC, alleen in bepaalde parkjes waar anders staat aangegeven mocht het niet. In Central Park zou het niet mogen volgens google maar ook daar gewoon kunnen dampen, daar zei niemand iets van, daar zelfs 2 agenten gespot die stevig aan een Juul hingen.

Hallo,

we vertrekken morgen op vakantie naar Egypte, El Gouna, vanuit Brussels naar Hurghada. Iemand die enige weet heeft of je een vaper mag/kan meenemen naar daar (bijvoorbeeld: is het toegelaten daar om te vapen?)

Enige info opgezocht op diverse websites, echter vrij veel verschillende info te lezen... 

Grtz

Niet met Florida, maar wel Utah, Idaho, Montana, Wyoming, South Dakota en Colorado. In al die staten prima te doen. Heb er in principe alles gedaan wat ik hier ook doe. Dus gewoon op straat, winkelcentra etc. Ik heb nergens in cafe's of restaurants gedampt maar ik las dat het in Colorado wel binnen in café's mag. Van de staten waar ik ben geweest is Utah alleen een uitzondering want daar is alle online verkoop van dampartikelen verboden. Ik heb daar wel gewoon op straat gedampt, ook op drukke plaatsen en heb er nergens in Utah last mee gehad. Mensen keken er eigenlijk niet eens van op, terwijl ik dat wel verwacht had want het gebied waar we waren is erg conservatief en zijn echt de cowboy staten van Amerika. In Wyoming zitten hier en daar zelfs wat damp shops, en in Colorado ook. 

Op het vliegveld deden ze ook helemaal niet moeilijk over mijn dampwaar die ik bij me had. Ik had 1 boxmod met RTA en 2 Smok TFV4 Micro Sticks bij me en ze keken er even naar en gaven het toen terug zonder verder commentaar. Ik had ongeveer een halve liter aan liquids bij me in mijn bagage koffers. Had alles in 50ml flesjes met een etiket er op en de mg nic, zoals ik hier ook doe, en dan alles samen in een plastic box, maar daar is niet eens in gekeken. Had er eerst een hard hoofd in omdat we op Utah vlogen en juist daar nou net een verbod geld maar het viel dus 100% mee.

Ik verwacht dat dat in Florida niet anders zal zijn, of misschien zelfs wel beter want volgens mij gaan daar ook veel meer buitenlandse toeristen heen en is het in het algemeen wat moderner.

On 11-6-2019 at 12:29, Citrusse said:

Iemand ervaring met de VS/Florida? Ik ben wel nieuwschierig...

Ik weet niet hoe de wetten nu zijn, maar in juli 2015 werd op ECF geschreven:

"Central Florida has a large vaping community; over 1000 members in their FB group"