Jump to content

Dampen in het Buitenland


Sub-Ωhm

Recommended Posts

De informatie gegeven in dit topic zijn ervaringen en meningen van leden, wees jezelf bewust dat per land de wetgeving omtrent dampen verschilt en regelmatig kan worden gewijzigd.
 
In sommige landen is de rechtstaat niet zo perfect geregeld als in Nederland/België, zorg er dus voor dat je jezelf t.a.t. goed informeert over de daar huidige en geldende wetgeving.
 
Neem geen onnodige risico's, het meenemen van een hier onschuldig dampertje kan ergens anders een groot gevolg hebben.
 
Prettige vakantie.

Link to comment
Share on other sites

LAND: AZOREN, PORTUGAL

geen problemen bij beveiliging (spullen in koffer), geen problemen bij douane, geen problemen op terrassen of elders.

in café's & restaurants niet geprobeerd.

Link to comment
Share on other sites

LAND: SPANJE

geen problemen bij beveiliging (spullen in koffer), geen problemen bij douane, geen problemen op terrassen of elders.

in café's & restaurants niet geprobeerd.

Link to comment
Share on other sites

Land: Frankrijk

Geen problemen in het openbaar, op terrasjes of restaurants enzo

Zowel in Bretagne als in de Provence.

(ben met de auto gegaan, dus hoe het op de vliegvelden is weet ik niet, sorry)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest bitshifter

Kan dit topic aangevuld worden met de vraag: Heb je problemen ondervonden met je dampwaar in je reiskoffer/handbagage tijdens de controle/douane op de verschillende luchthavens? 

Link to comment
Share on other sites

Guest R@tje

Duitsland:  Dusseldorf geen problemen.....Neurenberg problemen met oliespuitje die ze wilden innemen....deden erg moeilijk en was in principe ingenomen ::angryboos ....R@tje heeft um teruggestolen! :JaqV

Canarische Eilanden (Tenerife, La Gomera en Lanzarote) geen problemen....niet op de luchthavens en ook niet in restaurants etc.

Op La Gomera (een hippie en wandel eiland) dachten ze van het oliespuitje dat ik een hasjpijpje aan het roken was.....ik heb ze in die waan gelaten.

Karpathos (grieks eiland) geen problemen...kon overal dampen.

Egypte Hurghada nergens problemen....ze vinden het reuze interessant om te zien en willen graag proberen. Ik heb altijd apart mondstukje mee op vakantie voor mensen die willen proberen hehe! :JaqV

Op luchthavens meestal geen problemen behalve dan op Neurenberg.

Je kan het beste een paar voorgevulde tankjes/cartomizers oid meenemen in je handbagage...de rest had ik in de koffer.

Zelf had ik nog een flesje van 10 ml in mn handbagage voor eventueel bijvullen.

Lijkt me niet verstandig om een injectiespuitje in je handbagage te stoppen...in je koffer geen probleem.

Op het oliespuitje wordt soms wat vreemd gereageerd maar vaak als je laat zien wat het is, zijn de meeste reacties erg positief! :jahsmke

Wat je ook kan doen is gewoon een wegwerp sigaret in je handbagage....als het wordt afgenomen is het niet zo heel erg duur......moet alleen je koffer niet wegraken! :knipwink

Link to comment
Share on other sites

Guest Patrick

Ik ben twee weken geleden voor een lang weekend in Riga (Letland) geweest en tot mijn grote verbazing was dit het eerste wat ik zag toen ik het vliegtuig uit liep:

P1020608.jpg

Edit: resized en klikken voor grote versie

Op de toiletten van het vliegveld hingen ook stickers met verboden te roken/toegestaan te dampen

top land, ik heb in elk restaurant, kroeg of club waar ik ben geweest kunnen dampen zonder aangestaard te worden

Link to comment
Share on other sites

Wat fijn om dit ook eens een keer te zien ,dat men er zeer positief tegenover staat ,

gaaf deze foto  :cheerpon :cheerpon :cheerpon .

Link to comment
Share on other sites

Guest Karlo

Patrick, zou je de afmetingen binnen de gestelde grenzen willen brengen a.u.b.

Deze afbeelding is wat aan de reuzige kant...  :fluit

Link to comment
Share on other sites

Guest bitshifter

Hierbij nog een aanvullend vraagje: Op welke luchthaven in België, Nederland of in Europa mag je dampen?  In welke luchthaven is er een totaal verbod?  Kennen ze het fenomeen dampen reeds?

Zou je bv kunnen dampen in de sanitaire ruimtes in de luchthaven of mss zelfs in de sanitaires ruimtes op het vliegtuig?

Want het is steeds stressen wanneer je op reis gaat met een vliegtuig als je je nicotine niet binnenkrijgt é!

Link to comment
Share on other sites

Guest Karlo

voor nederland: de officiële regelgevjng op schiphol is dat de elektrische sigaret niet gebruikt mag worden.

Link to comment
Share on other sites

Guest sandra456

Ik ga in mei naar Griekenland. En voor die tijd hoop ik toch weer op de elektrische sigaret over te zijn gaan. ( poging 306 is in aantocht...)

Stel ik doe één of twee batterijen en 3 voorgevulde clearomisers in mijn handbagage.

En ik doe 3 flesjes, en een paar batterijen, en een vulspuitje en een paar clearomisers in de koffer...

Krijg ik dan gedoe??

En op de terugweg?

Graag advies!

Je mag namelijk niet op schiphol dampen en ook niet in het vliegtuig. Dat staat in de voorwaarden van transavia- heb ik gelezen. Maar mag je het dan wel bij je hebben??

Ik mag ook niet roken- maar wel sigaretten mee in mijn tas.

Link to comment
Share on other sites

Ik neem al ruim vier jaar e-sigs, extra batts en flesje liquid mee in de handbagage (liquid gewoon in het kleine plastic zakje, samen met andere vloeistofjes). Voorraad voor de vakantie gewoon in de koffer. Nog nooit problemen gehad, ook niet op verre bestemmingen. In Europa herkennen ze de e-sig vaak wel maar geen probleem. Ik damp overigens ook gewoon op de luchthavens en in het vliegtuig (beetje onopvallend, geen grote dampwolken natuurlijk) ook nooit een probleem mee gehad.  :cheerpon

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...