Jump to content

Hazelnut - Lord of the Juice (Noten)

Recommended Posts

zxFiIqg.jpg

Gemengd 90% VG, 10% PG (voor mij nieuw(e) merk(en) base en samenstelling), 5% Aroma (door fabrikant maximale aangeraden hoeveelheid). 6mg Nicotine. Heeft 4 + weken gesteept. Gebruikte set-up voor smaak test, mechanisch mod op 8.4 volt (Noisy Cricket) met een 2.97 Ohm enkele coil in Avocado RDTA (geeft 23.75 Watt vermogen) met één klein luchtgat direct op het midden van de coil.

Was erg huiverig om dit aroma te testen, de geur van het pure aroma deed me in eerste instantie denken aan één of ander onbekend chemisch oplosmiddel. Geur bleef ook redelijk aanwezig in de vers gemixte e-liquid. Vond het niet erg uitnodigend om te gaan dampen, kon in ieder geval niet een hazelnoot geur ontdekken.

Na een paar weken steepen is het oplosmiddel geurtje weg, maar ik vind het persoonlijk nog niet echt naar een lekkere uitnodigende hazelnoot ruiken. De kleur van de gemengde vloeistof is lichtbruin met een roze zweem erdoor.

De smaak is echter wel een duidelijke hazelnoot. De 5% aroma is voldoende in mijn hoog VG base. 

Mijn verwachting was dat dit een soort bakkerij hazelnoot vulling smaak zou zijn, maar ik vond dit persoonlijk toch een ietsje natuurlijker. Ik kon zelfs heel licht in de achtergrond het bittere van het vliesje die om een natuurlijke hazelnoot zit ontdekken.

Dit niet een eenzijdig aroma het is echter ook niet een heel erg complexe mix van smaken. De liquid is duidelijk zoet, het gaat echter niet richting een hazelnoot bonbon vulling of iets dergelijks. Ik heb wel het idee dat er iets van een "room" aan dit aroma is toegevoegd, niet zozeer om de smaak, meer om het mondgevoel. Ook zijn er noten in te ontdekken waar ik niet echt de vinger op kan leggen (biscuit?). Het zijn in ieder geval wel smaken in de bakkerij richting.

Op de website van SaveVape staat bij dit aroma dat er vers fruit in verwerkt zou kunnen zitten, ik heb een smaakblokkade gehad, maar ik geloof toch echt dat ik niet echt iets van vers fruit kan proeven.

Heb 10 ml van de liquid in een dag zitten wegdampen, en ondanks dat het niet echt een vreselijk spannende mix is, is het me absoluut niet gaan vervelen. Zou me heel goed kunnen voorstellen dit een tijdje dagelijks te gaan dampen. Was lekker.

Smaakbeleving: Niet echt heel spannend. Zit achter mijn computer met een schaaltje studentenhaver, en ik pak er toevallig een hazelnoot uit. 

Prijs kwaliteit meer als goed!

Voor de geïnteresseerden een foto van de coil na +/- 7.5ml weg gedampt te hebben. Watje is donker, maar er zit bijna geen troep op de coil.

GZfRoTe.jpg

o.a Te koop bij -> http://www.savevape.nl/nl/lotj-hazelnut.html

p.s Dit is mijn eerste review nadat ik een tijdje een redelijke smaakblokkade heb gehad. Kon een paar weken niet echt goed dingen ruiken of proeven. Mijn smaakvermogen kan dus nog een beetje vervormd zijn.

Edited by TheVapingRaven
  • Like 4