Jump to content

Batterij gesleten door munten


Guest Zonderling

Recommended Posts

Guest Zonderling

Mijn vrouw liet een me een stukje lezen (iets wat ze kreeg via Facebook) over hoe gevaarlijk dampen is. 

 

Een man had z'n mod in z'n zak (weet niet welke) en door de munten in (neem aan de zelfde) zak, was dit tegen elkaar gaan schuren. Met het gevolg dat de munten de batterij hebben geraakt waardoor z'n broek is gaan branden. (de bijgevoegde foto laat een zwart gezicht zien) 

 

Kan het linkje niet bijvoegen, maar er zullen ongetwijfeld mensen die wel facebook hebben. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Zonderling
1 minute ago, Karin Spaink said:

NOOIT batterijen los in je broek- of jaszak bewaren, al helemaal niet als je daar ook munten of sleutels in stopt. Dat kan tot akelige ongelukken leiden.

 

Klopt, maar zo stond het er niet. De munten zouden de mod hebben beschadigd en daarna de batterij. 

 

Mn vrouw rookt en dampt niet, en helemaal niet in dampen geïnteresseerd. Toch heeft ze nu wel het idee dat dampen inderdaad gevaarlijk is. 

Vraag me ook af waarom het in haar facebook komt, denk dat het mijn eigen onkunde is. 

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Zonderling said:

Mijn vrouw liet een me een stukje lezen (iets wat ze kreeg via Facebook) over hoe gevaarlijk dampen is. 

 

Een man had z'n mod in z'n zak (weet niet welke) en door de munten in (neem aan de zelfde) zak, was dit tegen elkaar gaan schuren. Met het gevolg dat de munten de batterij hebben geraakt waardoor z'n broek is gaan branden. (de bijgevoegde foto laat een zwart gezicht zien) 

 

Kan het linkje niet bijvoegen, maar er zullen ongetwijfeld mensen die wel facebook hebben. 

 

Dat stukje gaat niet over hoe gevaarlijk dampen is, dat stukje gaat over hoe je niet met je batterijen om moet gaan. De beste man had net zo goed de batterij van een mobiele telefoon in zijn broekzak kunnen hebben. In dampers worden Li-Ion batterijen gebruikt, overigens net als in elektrische auto's, elektrische tandenborstels, mobieltjes, navigatiecomputers, elektrische fietsen, en die moet je niet kortsluiten. Dan gaan ze vervelende dingen doen.

 

Je zou het verhaal net zo goed over waterkokers kunnen houden: Een man had water gekookt in een waterkoker en goot dit over zich heen. Nu heeft hij verbrandingen. Waterkokers zijn dus gevaarlijk! Maar goed dat is kokend water uit een fluitketel ook. Niet het apparaat is gevaarlijk, maar wat je er verkeerd mee doet, maakt het gevaarlijk.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest Zonderling
5 minutes ago, Chasepoes said:

 

Dat stukje gaat niet over hoe gevaarlijk dampen is, dat stukje gaat over hoe je niet met je batterijen om moet gaan. De beste man had net zo goed de batterij van een mobiele telefoon in zijn broekzak kunnen hebben. In dampers worden Li-Ion batterijen gebruikt, overigens net als in elektrische auto's, elektrische tandenborstels, mobieltjes, navigatiecomputers, elektrische fietsen, en die moet je niet kortsluiten. Dan gaan ze vervelende dingen doen.

 

Je zou het verhaal net zo goed over waterkokers kunnen houden: Een man had water gekookt in een waterkoker en goor dit over zich heen. Nu heeft hij verbrandingen. Waterkokers zijn dus gevaarlijk! Maar goed dat is kokend water uit een fluitketel ook. Niet het apparaat is gevaarlijk, maar wat je er verkeerd mee doet, maakt het gevaarlijk.

Deze bedoelde ik, hij had toch een mod in z'n zak voor dagelijks gebruik??

 

wie plaatst zulke berichten en met welk doel?

Edited by Zonderling
Link to comment
Share on other sites

Goed lezen wat @Zonderling schrijft : De man had een mod in z'n broekzak en dan zou een munt dus de mod door geschuurd hebben en daarna de batterij.

Ik weet natuurlijk niet wat voor een mod het is geweest, maar het verhaal neigt toch een beetje naar "broodje aap" waarde.

Het zal een verbasterde versie zijn van hetgeen echt gebeurt is.

@Chasepoes, inderdaad, wanneer iemand, algemeen negatief gestemd is over dampen, kun je hier bijna niet tegen op boksen. Deze personen mijden ook de discussie en staan absoluut niet open om, uberhaupt, te overwegen dat, hetgeen jij verteld, mogelijk waar zou kunnen zijn. Laat staan dat ze toe zouden geven, dat hun zienswijze mogelijk niet geheel juist is. 

 

Link to comment
Share on other sites

On 15-6-2016 at 00:37, Steamboy said:

Goed lezen wat @Zonderling schrijft : De man had een mod in z'n broekzak en dan zou een munt dus de mod door geschuurd hebben en daarna de batterij.

Dat vind ik dan reuze knap van dat muntje. Eerst helemaal dwarsdoor de mod heen schuren...

Het is trouwens een heel oud sensatiebericht dat al een aantal jaren geleden op FB is geplaatst.

Tja, Facebook wordt door sommigen belangrijker geacht dan wetenschappelijke onderzoeken en gezond verstand. 

Link to comment
Share on other sites

Het punt is dat de mensen zomaar alles klakkeloos aannemen wat er geschreven wordt zonder zelf ook maar enig onderzoek te doen, internet waaronder facebook maakt mensen geestelijk lui en erg naïef. Maar dit was voordat facebook en internet haar intrede deed ook al aan de orde op kleinere schaal dmv roddels, in de trant van "heb je het gehoord en heb je dat gelezen".

Persoonlijk stel ik mensen altijd de vraag of ze het uit eerste hand hebben gehoord en of ze de bron hebben opgezocht van wat ze hebben gelezen, als dat niet zo is dan vraag ik ze dat eerst te doen, and gues what? Je hoort er dan niets meer van en komen ze ook niet meer bij je met die vragen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Maak nieuwe...