Jump to content

Prijzen swingen de pan uit!


fiekesof

Recommended Posts

Guest Willymule

Aah thanks voor je uitleg! Ik ben niet heel erg thuis in deze wereld:) heb nu voor het eerst ook zelf wat gekocht bij FT en GB ben benieuwd hoe dat is!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Luc rafc said:

Reken maar van YES 

daarom toch bij ft beginnen bestellen 

Dan maar een maand wachten 

Cuboid  38 i.p.v. 75

Klein verschil 

1 lg batterij 12 euro 

Ft dezelfde batterij 4 voor 22euro

En in de belgische shop hing er op de doos een order van fasttech????

Zelf niet gezien, zijn collega's en mijn moeder die zelf in de winkel geweest zijn...

23 hours ago, JaWa said:

 

Jij betaalt geen BTW en geen invoerrechten, zij wel. Daarnaast, de huur van de winkel moet ook betaald worden, verzekeringen etc. en de winkelier moet ervan leven...

Daarnaast krijgen ze nu dankzij de TPD te maken met allerlei extra kosten, die zullen doorberekend worden... 

Waarom kan het in Nederland dan wel goedkoper?Zelfs bij webshops die ook een stenen winkel hebben?

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, SanSiro said:

 

Ik neem aan dat de topic starter het over clones heeft.

Waarom zou een NL/BE winkel originelen bij FT inkopen?

Die zijn namelijk echt niet goedkoper dan de inkoopprijs bij de fabrikant.

 

 

 

 

patat2.gif

 

Neen hoor, totaal geen clones.Ik vergelijk alleen "echte".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

2 weken geleden: met collega naar niet nader genoemde stenen winkel (met accreditatie op dampforum, dus zal ik hem maar niet noemen) voor een damper, ze wilde hem die dag hebben, kon/wou niet wachten en de vriend betaalde toch, dus who cares.

 

istick pico kit: 80 euro (10 euro duurder dan op hun website), uitleg over wat en hoe, hulp bij keuze was er nauwelijks of niet bij. 

15 minuten binnen geweest, 200 euro uitgegeven (2 pico kits + 2 sapjes + 2 LG batterijen van 12euro/stuk), een glimlach kon er niet vanaf, in sneltempo in elkaar gezet, wat uitleg over de functies was er ook niet bij.

 

Eigenlijk zijn we 40 minuten binnen geweest, maar na ons kwam iemand die "toch alleen maar eliquids nodig had", dus nam de verkoopster het initiatief om haar voor te laten...

 

Diezelfde week bestel ik er een op gearbest: 30 euro (met gratis verzending), met dezelfde service.

 

Ik snap dat een (stenen) winkel allerlei bijkomende kosten heeft, maar dit is toch echt wel schaamteloos graaien. Door dit soort toestanden (duur + totaal gebrek aan klantvriendelijkheid) bestel of koop ik per definitie niets in Belgische winkels (wekelijkse boodschappen uitgezonderd), mijn ervaringen met onze Belgische winkels is voor 90% zoals hierboven beschreven.

Link to comment
Share on other sites

@Rocklobster,

 

Waarom zou je de shop niet bij naam noemen? Ik zie geen reden dat je je ervaring met een winkel niet zou mogen delen met de naam erbij.

 

Je hebt al 60 posts dus het is wel duidelijk dat je niet alleen maar lid bent geworden om een winkel te bashen.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Muru said:

Jammer, want die Belgische shops gaan binnenkort een hoop tabakologen over de vloer krijgen :wink

 

Ik geef de technisch-minderbedeelden (of English-minderbedeelden) in mijn omgeving altijd het advies om in Nederland te winkelen voor hun tech-spulletjes, ook online. Betere service, betere prijzen. Qua computers/laptops zijn de meesten helaas getrouwd met hun azerty-toetsenbord, en is hun dat een hoop geld waard blijkbaar (ondanks dat ze niet per se kunnen typen...). Langs de andere kant rijden ze wel 30 euro benzine op, om in de Jumbo 10 euro uit te sparen (bij wijze van spreken).

 

Nog zo'n vreemde gewaarwording als Belg. Stap in in NL een winkel binnen, en hebben ze het product dat je zoekt niet (al dan niet tijdelijk), dan verwijzen ze je door naar een concurrerende winkel. Dat is simpelweg ondenkbaar hier in BE. 

 

Edit:

@Niels Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om daar een hele polemiek over op te starten. Ja, zo draag ik er toe bij dat het probleem in stand gehouden wordt. Maar de winkel hier bij naam noemen zal het probleem niet oplossen. Bovendien denk ik niet dat deze winkel de enige is die zo werk, zoals je wellicht wel merkt aan mijn berichten.

 

Edit 2:

In het slechtste geval breng je ook nog dat meisje achter de kassa (dat simpelweg niet beter weet) in de problemen, god weet in wat voor sociale ellende je dat wicht dan duwt. En op het einde van de dag, dronken ze een glas, deden ze een plas, en alles bleef zoals het was. Behalve voor dat meisje dan...

Edited by rocklobster
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Muru ah, je bedoelt echt tabakologen? Ik dacht dat dit een kwinkslag naar de rokers was :-)

Ik vrees dat dit gewoon de mindset is in BE winkels, niet specifiek gebonden aan deze winkel, of dampwinkels.

 

Edit:

Oh, ik bedenk me net een uitzondering op de regel. Laatst bij Flavormonks eppies besteld en gaan afhalen omdat het hier in de buurt is. Uitstekende service, praatje gemaakt, uitleg gekregen, en nog een gratis eppie erbij gekregen. Nochtans was mijn bestelling maar voor een paar euro, maar hij heeft er nu wel gegarandeerd een klant bij. Het kan dus wel...

Edited by rocklobster
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...