Jump to content

FlavorMonks Orange

Recommended Posts

FlavorMonks ; Orange

Waar zou je als appelsien willen eindigen, op het bord, in het glas of in een tankje van een Damper die je zeer waardeert om je frisse, fruitige zoete smaak.
Natuurlijk zijn de eerste twee het gezondste, maar als damper denk je meteen aan het laatste.
Er zijn zoveel Orange aroma's; flauwe fanta smaak, Sisi smaak, Lidl smaak, Niks smaak, chemie smaak .
Natuurlijk was ik na zoveel orange aroma ontgoochelingen een beetje terughoudend om deze te proeven op de proefdag.
Maar toch de moed bijeen geraapt en wat liquid gedruppeld in de Theorem.
Meteen moest ik mijn gedacht veranderen en was het, Hé, waar is die Fanta smaak, die niks smaak, wat, geen chemiesmaak, Really.
Was verbaasd over deze smaak.
Wou het niet geloven.
Hoe kan je nu deze smaak dan het best beschrijven.
Laten we beginnen bij het begin.
Zodra je de dop verwijderd van het flesje en netjes je neus boven de opening van het flesje parkeert, dan wil je meteen het flesje leeg drinken.
Inderdaad, de frisse enigszins zoete geur van appelsien is wat je meteen tegemoet komt.
Het riekt zo lekker dat je zelfs de neiging hebt om het zonder base erbij meteen in je tankje te gieten en weg te dampen.
Dus werd er geen tijd verkwist en meteen werd het aroma gemengd.
Mijn gebruikelijke base van 85VG/15PG 4mg nicotine was ook weer van de partij.
Gemengd heb ik de FlavorMonks Orange op 8% met 92% base, hoeveelheid 30ML.
Na het mengen heb ik een beetje liquid gedruppeld in mijn Stumpy, liquid was na het mengen redelijk te dampen, maar niet ideaal , ik miste iets, de liquid was inderdaad al very orange, zacht, fruitig, fris, maar de liquid moest nog rijpen, zoals een echte sinaasappel moet rijpen; With Love and Patience.
Dan vraag je ineens af wat bedoeld die dan met hij mist iets, als het toch naar sinaas smaakt is het toch goed.
Ja en neen.
Nu wat ik miste kwam pas  de dag erna naar boven.
Ik miste dat fijne bittere wat je ook proeft als je een verse appelsien eet.
Het vlies, dat bitter wit stukje van de appelsien dat je altijd zo moeilijk van vanaf kunt krijgen.
Na een dag kwam dat fijn bitter kantje pas bij het liquid naar boven.
Nu riekt de liquid eenduidig naar een verse pers appelsien met een subtiel fijn bitter kantje.
Niet iedereen zal dit bitter kantje rieken of proeven.
De smaak test is gedaan met de Griffin 22mm met een 0.4 Ohm dual 316L coil 25W en de Subtank mini met 1.2 Ohm VOCC fabriekcoil op 12W. Liquid heeft meer als 5 dagen gerijpt en is over verschillende tijdspanne getest.
Geen veranderingen van smaak en geur na 5 dagen rijpen.
Deze aroma verandert het dampen in een Tropical journey.
Bij de inhale proef je meteen appelsien, geen fanta of andere smaak, dus puur appelsien, je proeft als ondertoon het fijne bittere van de schil, wat zo miniem aanwezig is, maar wel de smaak omhoog haalt.
Alles is subtiel op elkaar afgestemd.
De fruitige orange smaak overheerst dat tikje bittere en zorgt zo voor een evenwichtig geheel wat zich lekker weg dampt.
Natuurlijk kan u dit wat anders ervaren.
Bij de exhale, Tja wat kan ik zeggen, hoe kan ik het best beschrijven. Gewoon met een woord;
APPELSIEN
Voila, niet meer en niet minder.
Het perfecte orange aroma in mijn ogen.
Zelf vind ik de appelsien smaak een klein beetje muted in de Subtank mini met de nieuwe VOCC fabriek coil,dit heb ik met nog een paar aroma's, heeft niets te maken met de liquid, met een OCC ( horizontale) coil heb ik dit niet.
In de Griffen, well what can I say, Oh My God, gewoon Heavens.
Smaak blijft goed hangen in de mond en op de lippen.
Je waant je zelf op een strand, no stress, no pressure, alleen jij die aan het genieten is van een verse sappige appelsien bij zonsopgang.
Nu lust niet iedereen graag appelsien, maar soms wel in een mix .
Met dit aroma heb je wel een goede basis voor andere recepten.
Wat dacht je van Orange-lemon, Crème Orange met wat caramel, Divine Custard met een hint van Orange. zoveel lekkers.
Alles begint met een goede basis en het aroma is een van de belangrijkste in een liquid, alles staat of valt met een aroma.
De vraag is, is dit dan geschikt als ADV ?
Dat kan ik deze keer niet zeggen, dat moet men zelf ondervinden.
Ikzelf damp deze 2 a 3 keer in de week, nu de zomer daar is, lijkt mij dit aroma zeer geschikt te zijn om lekker weg te dampen op een fijn terrasje.
Ik zie het als een verwen aroma.

• Like 5
  • 4 months later...

Dit is een straffe appelsien, ideaal om ergens bij te doen en een "appelsientoets" te geven. de smaak fade niet weg maar lijkt zich te vermenigvuldigen tot een week of 2.

Als stand alone is deze te straf voor mij en krijgt iets chemisch aldi limonade achtigs, maar bij een koekje of custard doet die echt wonderen. voorlopig heb ik nog geen andere orange dan deze gevonden die me bevalt.

Deze sinaasappel heeft mijn Tasty Puff opzij geschoven naar nummer twee op de ranglijst.
Ik moet alleen het percentage aroma nog tweaken. Ik meng nu 10% met 90% VG.
De volgende keer ga ik mengen op 12%.
De smaak is nu al subliem, ik ben benieuwd of ik de smaak nog een beetje kan opkrikken zonder schade aan te richten

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Ik meng hem nu op 8% met 90Vg/10Pg en is zeer goed als stand alone. Die deze gaan mixen, steeds met wat minder % beginnen en dan kijken of je meer vandoen hebt. Dat van chemisch aldi achtig kan ik niet achterhalen , heb de limonade al geprobeerd en vergeleken met mijn mix die nu 3 maanden oud  en 1 week oud is. De vergelijking klopt niet in mijn ogen, daar de liquid totaal niet chemisch smaakt of riekt en als je de aldi limonade, zelfs fanta erlangs zet , dan weet je meteen dat die limonades echt bocht zijn en niets met sinaasappel gemeen hebben.

Mijn excuses, voor mij smaken ze niet naar aldi limonade, maar ik bedoelde die zakjes capri sun. dewelke ik trouwens zeer lekker vind en mijn kids ook. je moet die maar eens drinken en die orange vapen. vullen elkaar goed aan. net de orange mandarin van tpa even geproefd en die van flavormonks is toch nog steeds beter.

en zoals steeds: dit is slecht mijn mening natuurlijk.

• 4 months later...

De mandarin van FA ken ik niet. Dat zou ik je niet kunnen vertellen.
Maar de flavor monk is zeker het proberen waard.
Voorheen had ik de sinaasappel van Tasty puff, deze was lekker zoet, maar volgens mij hebben ze het recept veranderd, toen kwam ik bij flavormonks terecht.
Lange steeptijd, maar bij voldoende voorraad is dat geen probleem.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

• 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...