Jump to content
MrSmiley

Notch coils op VW of TC gebruiken?

Recommended Posts

Ik krijg binnenkort een Theorem die ik van een forumlid overnam en daarnaast wat Cubis coils. Beide bevatten de zogenoemde 'notch' coils.

Mijn vraag is nu, heeft iemand er ervaring mee en dan met name of je deze coils het beste kunt gebruiken in VW mode of juist beter in TC mode?

Of maakt het hoegenaamd niet uit?

En als ik toch in de vraagstand ben, op hoeveel Watt en welke temperatuur kun je ze het best gebruiken? 

Ik realiseer me dat het ook te maken heeft met persoonlijke voorkeur, maar wellicht dat jullie ook die willen delen?

Alleen VW gebruikt en begonnen bij 20 W en uiteindelijk terecht gekomen op ong. 25 W. Ik gebruik wel mijn eigen delrin driptip, want de meegeleverde driptip vind ik niks. De notch coils zijn SS, dus zijn wel in temp mode te gebruiken. Dit heb ik nog niet geprobeerd, omdat VW al genoeg voldoening geeft.

Edited by Clouds

Ik gebruik ze in TC, werkt perfect. 240°C en 35 watt

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ik gebruik ze in dual in de Tornado met TC op 40 watt en ca 220°C

Ik gebruik er een single in de Lemo 2 op 30 watt en 200-220 °C en soms in wattage modus op ca 30 a 40 watt

(betreft de 5 mm 0,2 ohm versie)

Ik sprak over de cubis notchcoils van 0.25 ohm. De theorem coils heb ik ook, maar nog niet veel mee gespeeld...

Ik had het over de Ijoy notch coils van +/- 0,2 - 0,25 ohm.

Dat zijn momenteel de enige die ik heb.

8 hours ago, Termi said:

Ik sprak over de cubis notchcoils van 0.25 ohm. De theorem coils heb ik ook, maar nog niet veel mee gespeeld...

Bedankt voor je antwoord :). 

Ik probeerde dezelfde coil gisteren uit 'gewoon' op VW mode.. op 50W en de damp werd al snel erg warm en heftig (sapje op 6mg).

Nu net jouw instelling op TC gezet en dit is veel prettiger. Het lijkt nu veel meer op het soort damp wat ik bij hogere weerstanden krijg.

8 hours ago, Foggy said:

Ik had het over de Ijoy notch coils van +/- 0,2 - 0,25 ohm.

Dat zijn momenteel de enige die ik heb.

Jij ook bedankt, ik heb weliswaar de originele coils van Wismec maar dat zal vast bij de Theorem vergelijkbaar zijn.

In ieder geval weet ik nu dat ik 'veilig' damp in TC, best handig die SS coils dus, je kunt afwisselen tussen TC en VW.

Ik denk dat 35 tot 40 watt bij zowel de wismec als de joyetech 0,25ohm mijn sweetspot is, lichtjes lauwe damp, volle smaak bij m'n dessertsmaakjes aan 30/70

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk