Jump to content

overview van de Ystick van mini-ecig

Recommended Posts

Hallo,

Nu ik ze een week in gebruik heb wilde ik een overview delen van deze redelijk bijzondere mod.

Het betreft de Ystick van mini-ecig, een side-by-side model die gebruik maakt van de Yihi sx350J v2 chip.

Ik heb ze kunnen aanschaffen voor de introductie prijs van ongeveer 160 euro incl. verzenden, heden ten dage kosten ze echter zo'n 235 euro incl. verzenden. Houd echter rekening met een redelijke lange levertijd indien ze niet op voorraad zijn.

Het bedrijf mini-ecig heeft er een handje van levertijden iets te optimistich voor te spiegelen, de communicatie met hen verliep echter wel uitstekend.

nu de mods zelf:

De Ysticks (2) kwamen beiden aan zonder krassen, rammelende knoppen of andere issues, beiden functioneren perfect. De mods kwamen met firmware 2.206, de ene laatste versie.

De reistijd vanaf Israel, waar ze gemaakt worden, bedroeg 7 dagen, dit was met de reguliere verzend optie. Mini-ecig was zo vriendelijk slechts $20 op het pakket te zetten zodat de douane niet heeft ingegrepen.

De specs van de chipset (even summier de belangrijkste functies):

gaat tot 75w

firmware upgradeable

TC alle standaard draden en TCR

SXQ software (werkt zo'n beetje als escribe) om temperatuur curven etc. te programmeren, inclusief logo maker

memory functies voor 5 standen en 5 SXQ profielen

verschillende modi zoals eco, soft, powerfull en powerfull+ die een bepaalde mate van pre-heat (of juist niet) verzorgen

mogelijkheid voor SX Pure (Yihi's incarnatie van de coilless tank)

Maw: je kunt er alle kanten mee op mbt het hedendaagse vapen.

De mod zelf:

afmeting: 83mm hoog, 55mm breed en 23-35mm wijd

tank opening: is 35mm diep en kan een tank tot 23mm doorsneden bevatten.

gewicht: 227g (incl. batterij)

6f2f75.jpg

Ter vergelijk qua gewicht: zijn kleinere broertje de Xvostick weegt 181g (incl. batterij) een evic mini 160g, en een dicodes No6 260g, ik vind hem zeker niet te zwaar.

Een paar foto's om de afmetingen te vergelijken met een paar andere mods, het is de 3e van rechts, tussen 2 andere side-by-side mods:

2po8d34.jpg

2u76451.jpg

330ww47.jpg

Qua formaat komt hij nog het meest overeen met de Dicodes No6.

Mijn ervaring is dat hoewel hij niet zo "pocketable" is als de Xvostick hij verder prima in de hand ligt, door de kromming past hij precies in je rechthand en je vingers rusten comfortabel op de plek waar de chip zit. Ergonomisch erg goed! Tenminste als je rechtshandig bent, in de linker hand is het iets minder comfortabel daar de kromming dan de verkeerde kant op gaat.

Even een handcheck in vergelijk met de Xvostick, beide met de Bellus:

Ystick:

20ubvkn.jpg

Xvostick:

9jlr8h.jpg

Tot slot nog even een paar foto's met 2 andere topfill tanks die er prima op passen:

met de TFV4 micro met het grootste glas:

9krz45.jpg

en met de Bachelor Nano:

2rm71b9.jpg

Verder is tevens de Kabuki een tank die er prima op past, en vrijwel geheel flush zit met de mod.

vet9ux.jpg

Mijn ervaringen zijn tot op heden heel goed, ligt lekker in de hand, bevat alle mogelijkheden die een damper kan wensen, en door de side-by-side vorm blijft het geheel lekker kort, tevens is hij niet te zwaar. Verder nog geen enkele storing of problemen gehad. De Yihi chip is tevens natuurlijk een bijzonder goede chipset. 

Enige nadeel tov de Xvostick is dat hij wat meer volume heeft waardoor hij iets minder makkelijk in de zak past, maar daar krijg je wel heel veel mogelijkheden voor terug.

Ik ben heel blij dat ik voor de introductie prijs me er gelijk 2 van heb aangeschaft, bij de huidige prijs zou ik er echter ook zeker een kopen.

Deze of de Xvostick?? Mhh lastig, maar met het oog op de toekomst denk ik toch dat ik deze prefereer.

Edited by drugarth
  • Like 5