Jump to content

[Gezegde]: Wacht maar, over tien jaar blijkt dampen ook slecht


Guest PulseVapes

Recommended Posts

Zoekt en gij zult vinden. Zo kan wetenschap zowel ingezet worden om de ene kant van de medaille te belichten, als de andere. En als er maar een zijde is, worden desgewenst methoden en resultaten op zo'n wijze gemanipuleerd, dat er toch een andere zijde opdoemt. 

Link to comment
Share on other sites

Guest PulseVapes
Zoekt en gij zult vinden. Zo kan wetenschap zowel ingezet worden om de ene kant van de medaille te belichten, als de andere. En als er maar een zijde is, worden desgewenst methoden en resultaten op zo'n wijze gemanipuleerd, dat er toch een andere zijde opdoemt. 

Ja maar daarom juist. Al je zo omgaat met de wetenschap, zo van hee ik draag een witte jas en doe vloeistofjes in interessante bekertjes dus luister naar mij dan vertel ik je dingetjes waarvoor ik betaald word om te zeggen, is dat inderdaad schadelijk voor de integeriteit van de wetenschap. En al helemaal hoe de media ermee omgaat. Ik vind jammer ? wie kun je zometeen nog geloven? ?

-PulseVapes

Link to comment
Share on other sites

Ik zie het nog zo ver komen dat men (BT) heel voorzichtig berichtjes gaat verspreiden

waarin staat dat roken misschien nog niet eens zo slecht is dan dat we tot nu toe gedacht hadden...

 

 

 

 

 

patat2.gif

 

Edited by SanSiro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, PulseVapes said:

Ja maar daarom juist. Al je zo omgaat met de wetenschap, zo van hee ik draag een witte jas en doe vloeistofjes in interessante bekertjes dus luister naar mij dan vertel ik je dingetjes waarvoor ik betaald word om te zeggen, is dat inderdaad schadelijk voor de integeriteit van de wetenschap. En al helemaal hoe de media ermee omgaat. Ik vind jammer ? wie kun je zometeen nog geloven? ?

-PulseVapes

 

Je kan altijd nog in God geloven ;-) 

 

als dat te ver gaat, geloof Dampert gewoon

 

of (lekker g a y met een zachte 'g') geloof gewoon lekker in jezeeeeeeeeeelf

 

keep the faith G

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest PulseVapes
 

Je kan altijd nog in God geloven ;-) 

 

als dat te ver gaat, geloof Dampert gewoon

 

of (lekker g a y met een zachte 'g') geloof gewoon lekker in jezeeeeeeeeeelf

 

keep the faith G

Poeh, God ? been there done that.

-PulseVapes

Link to comment
Share on other sites

Oei, vandaar die zendingsdrang (heb er ook last van - we zijn net een stelletje fanatieke ex-rokers hier).

 

Dat wordt langs de deuren gaan binnenkort PV om de dampende boodschap te verkondigen (of bezorgen, al doet dat me denken aan die mop met die drol en die negert lol)

Link to comment
Share on other sites

Guest PulseVapes
Ik zie het nog zo ver komen dat men (BT) heel voorzichtig berichtjes gaat verspreiden

waarin staat dat roken misschien nog niet eens zo slecht is dan dat we tot nu toe gedacht hadden...

 

 

 

 

 

imageproxy.php?img=http%3A%2F%2Fmembers.home.nl%2Fj.vluggen%2Fpatat2.gif&key=ff5d8fc331d94106ca1d7dd90ce14952be6fb0a4b9f3a9711baa543cd375afdb

 

Ik denk eerder dat BT eerder berichten uitzend dat dampen niet slecht is voor je. Maar dit nadat ze de halve markt hebben overgenomen... en dan lekker weer vergif in doen en worden we dampverlsaafden

-PulseVapes

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Dampertje said:

Dat wordt langs de deuren gaan binnenkort PV om de dampende boodschap te verkondigen

 

En wanneer ze niet willen luisteren gewoon je mod tussen de deur proppen, bekeren zullen ze :klop

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, PulseVapes said:

Ik denk eerder dat BT eerder berichten uitzend dat dampen niet slecht is voor je. Maar dit nadat ze de halve markt hebben overgenomen... en dan lekker weer vergif in doen en worden we dampverlsaafden

-PulseVapes

 

Bro, kijk nou nog eens naar de titel van je eigen draadje. Ik zit hier om gerustgesteld te worden ja.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest PulseVapes
 

Bro, kijk nou nog eens naar de titel van je eigen draadje. Ik zit hier om gerustgesteld te worden ja.

....mits we er wat aan doen en de corruptie en leugens openbaren en de strijd niet opgeven. Dat wou ik er ook nog bij zeggen?

-PulseVapes

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL200628


Dit is een "Logical Fallacy" En deze wordt de "Argument to the future fallacy" of "Escape to the future fallacy" genoemd. 

 

argument to the future - Argument based on assertions which cannot or cannot now be tested or verified by reason or evidence.

 

An escape to the future is a logical fallacy that occurs when someone claims their worldview will soon prevail because the evidence is in the making or that their victory is just round the corner. Pseudosciences do this all the time. While the fallacy itself is formal, the act of constructing your world around its (mis)application is per definition delusional.

 

Dit is een foutieve beredenering of dwaalbegrip. "Ontsnappen naar de toekomst" genoemd. Hiermee stel je dat het bewijs voor jouw stelling in de maak is maar dat het nu nog niet bewezen kan worden, maar dat jouw overwinning nabij is. Dit soort uitingen wordt vaak gebruikt in pseudowetenschap. Wanneer je zo je wereldbeeld creëert, dan, bij definitie, leef je in een waanvoorstellingen.

 

In dit geval is het nog grotere onzin omdat er heel veel bewijs is dat dampen veel gezonder is dan roken.

Edited by Darksand
Link to comment
Share on other sites

Guest PulseVapes

Dit is een "Logical Fallacy" En deze wordt de "Argument to the future fallacy" of "Escape to the future fallacy" genoemd. 

 

argument to the future - Argument based on assertions which cannot or cannot now be tested or verified by reason or evidence.

 

An escape to the future is a logical fallacy that occurs when someone claims their worldview will soon prevail because the evidence is in the making or that their victory is just round the corner. Pseudosciences do this all the time. While the fallacy itself is formal, the act of constructing your world around its (mis)application is per definition delusional.

 

Dit is een foutieve beredenering of dwaalbegrip. "Ontsnappen naar de toekomst" genoemd. Hiermee stel je dat het bewijs voor jouw stelling in de maak is maar dat het nu nog niet bewezen kan worden, maar dat jouw overwinning nabij is. Dit soort uitingen wordt vaak gebruikt in pseudowetenschap. Wanneer je zo je wereldbeeld creëert, dan, bij definitie, leef je in een waanvoorstellingen.

 

In dit geval is het nog grotere onzin omdat er heel veel bewijs is dat dampen veel gezonder is dan roken.

En onze overheden spelen heel goed in op die bewijzen...not ? mooi stukje tekst though ? de overwinning is nabij, broeders ?

-PulseVapes

Link to comment
Share on other sites

Hahaha @Darksand schitterend en how to the point indeed! Jouw stukje zet wel alle gelovigen die overtuigd zijn in de terugkeer van de messias op aarde/aanstaande zondvloed/al dan niet door de Inca's voorspelde omwenteling weg als mensen die gebukt gaan onder waanvoorstellingen. Wordt wel een erg grote open inrichting dan met al die miljarden gelovigen. Ik voorzie dan ook een proces wegens smaad en wil je daarbij vast veel sterke toewensen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL200628
17 minutes ago, Dampertje said:

Hahaha @Darksand schitterend en how to the point indeed! Jouw stukje zet wel alle gelovigen die overtuigd zijn in de terugkeer van de messias op aarde/aanstaande zondvloed/al dan niet door de Inca's voorspelde omwenteling weg als mensen die gebukt gaan onder waanvoorstellingen. Wordt wel een erg grote open inrichting dan met al die miljarden gelovigen. Ik voorzie dan ook een proces wegens smaad en wil je daarbij vast veel sterke toewensen.

 

Kan er helaas niets aan veranderen.

Link to comment
Share on other sites

On 28-5-2016 at 20:50, PulseVapes said:

Stelling: Wacht maar, over tien jaar wijst onderzoek uit dat ook dit slecht is. Vroeger zeiden ze ook dat roken gezond is.

Mwa... een pond suiker per dag eten, is ook ongezond.

En een pond zout eveneens.

En meerdere liters water per dag drinken, is eveneens ongezond, want daarmee spoel je alle voedingstoffen van je maaltijd dermate snel naar buiten dat het spijsverteringsstelsel geen tijd gehad heeft om de voedingstoffen eruit te vissen.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest PulseVapes

Dankzij jullie heb ik me vandaag wb dit topic kunnen verdedigen en ff een roker uitgeluld en hij is de meest eigenwijze bij ons in het bedrijf ✌?✌

-PulseVapes

Link to comment
Share on other sites

Guest PulseVapes

Ok ok was aan de telefoon en begon erover en toen zei hij (zie titel). Ik zei: het verschil van toen en nu is dat ze de kleinste deeltjes in de kleinste hoeveelheid kunnen vinden en zien wat het voor stof is. Dat konden ze 10 jaar geleden echt niet zo en zo nauwkeurig. En toen viel hij in herhalling met (zie titel) en hield ik vol waarbij hij vam onderdeel van het onderwerp veranderde. Toen hadden we het over het financiële plaatje waarbij hij het te duur vond waarbij ik weer zei van dat hij dat (zeker met een goede beginners setje) het er zo weer uit heeft. Aan het einde zei ik dat ie me moest laten weten als hij er ook een wil aanschaffen omdat hij mij de indruk gaf dat hij er toch iets meer interesse in had vanwege de positievere verloop van het gesprek en zei hij bevestigend gedag ? beetje vaag maar ik heb echt een ziek slechte geheugen en zeer slectief (alleen bepaal ik zelf niet wat het selecteerd)? nicotine maar lekker hooghouden tegen de dementie ? ben maar 24 ??@Sledge

-PulseVapes

Link to comment
Share on other sites

Mijn stiefzus had longkanker en zei tegen de arts "ik had nooit moeten gaan roken", maar de arts zei tegen haar, je had deze kanker ook in je hoofd of elders kunnen krijgen. Wij kunnen gewoonweg niet met 100% aantonen dat dit van het roken is gekomen.

Het "had ik maar" is iets totaal zinloos, je kan zo bewust mogelijk eten en leven en krijg je die ene ziekte of krijg je een ongeval, het leven is zo relatief. Ik zou zeggen leef zoveel mogelijk in het NU want over een minuut kan je leven er totaal anders uitzien. Wat is toekomst en wat kun je met je toekomst op dit moment? Helemaal niets want het bestaat gewoonweg nog niet. Het verleden, van het verleden kunnen we alleen leren en in het NU gebruiken, hierdoor ga je bewuster in het leven staan en zie je veel vaker dat alles zo relatief is.

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Maak nieuwe...