Jump to content

[Weerwoord] Rokende zwangere vrouwen niet dampen tijdens zwangerschap

Recommended Posts

Als een zwangere vrouw niet rookt, maar dampt dan heeft ze al heel veel gewonnen.

Ze behoed zichzelf daarmee dat ze meer dan 1000 schadelijke stoffen niet meer in haar lichaam krijgt, die ze zou kunnen doorgeven aan haar ongeboren vrucht/kind.

• Like 1

Info Engeland :

http://www.smokefreeaction.org.uk/SIP/files/eCigsIP.pdf

Onderzoek

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2656811/

Several authors have previously pointed out that possible hazards of nicotine use during pregnancy must be placed in its context, i.e. that the alternative is smoking tobacco which is extremely harmful to both the woman and her child.

In light of the limited amount of human data, comparison between the two has been difficult. However, in clinical praxis it has generally been viewed that while smokeless tobacco may not be less harmful than smoking, it is unlikely to be more hazardous. In this article, results from human and animal data are reviewed that indicate that for some parameters this may not be correct. Logically, nicotine replacement should be safer than smoking, but several animal studies indicate that the total dose of nicotine that the fetus is exposed to may be what really matters for brain development.

Since conventional doses of NRT may be less effective in pregnancy, the higher nicotine doses needed may exceed the threshold for alterations in brain development and cause fetal harm. Similarly, longer acting nicotine replacement products leading to higher doses of total nicotine may thereby be more likely to contribute to these effects. Evidence from animal experiments indeed support this hypothesis, indicating postnatal behavioral and cognitive deficits in animals exposed in utero as well as molecular alterations affecting neurotransmitter function and neural development. These deficits last beyond the newborn period and at least into adolescence, thus representing a form of perinatal programming.

Knowledge about the possible adverse effects of prenatal nicotine exposure in humans is to date limited because use of smokeless tobacco is relatively uncommon in pregnant women, at least in the industrialized world. The few studies that exist on the subject are in most cases compromised by a lack of prospective recordings of the amount and timing of nicotine exposure during pregnancy. Also, the lack of objective measures of nicotine exposure (in e.g. urine or hair) decreases the validity of the studies. Furthermore, the numerous confounding environmental variables are problematic in interpreting results. Prospective studies of the effects of smokeless tobacco during pregnancy will provide new insight and increase our knowledge concerning the etiology of the well documented effects of smoking during pregnancy, as well as the existence of certain vulnerability periods. At present, the common conception that NRT is a better alternative than smoking during pregnancy may lead to an increased use of smokeless tobacco in both industrialized and developing countries. As recent findings indicate that functional nAChRs are present very early in neuronal development, and that activation at this stage leads to apoptosis and mitotic abnormalities, a total abstinence from all forms of nicotine should be advised to pregnant women for the entirety of gestation. In clinical praxis, this also highlights the importance of counseling and support in assisting pregnant women in altering their behavior.

Kort door de bocht interpreteer is dit zo :

Roken veroorzaakt erg veel schade. Daarmee vindt men een nicotine leverend alternatief dat roken vervangt veel beter.

Er zijn te weinig gegevens bekend om er bewezen uitspraken over te doen. Wel zijn er aanwijzingen dat het schadelijk zou kunnen zijn. Hierbij heeft men vooral de angst dat het kwaad kan waneeer er nicotine vervangende middelen worden gebruikt met veel nicotine.

Edited by elja
  • Like 1
Zolang de zwangere vrouw dampt zonder nicotine houdende liquid, de nicotine lijkt mij niet bevorderlijk voor de ongeboren vrucht.

Daar moet wel meer onderzoek naar gedaan worden inderdaad. Maar als je ziet wat men naar binnen mag werken aan cafeïne ? zal de kleine dosis nicoti e die we naar binnen werken niet al te veel kwaad kunnen lijkt mij. Plus inderdaad al dat andere meuk wat je via een a-peuk binnenkrijgt voorkom je al

-PulseVapes

• Like 1

Natuurlijk, roken is niet goed, maar om nou te doen of rokende zwangere vrouwen allemaal een kind op de wereld zetten wat niet gezond is, is pure nonsens.

In de jaren 70, zat mijn vrouw met haar vriendinnen altijd te roken,ze minderde wel wat in die tijd(van 20, naar tien) maar al die geboren kinderen leven nog steeds, en zijn allemaal gezond.

Natuurlijk is het beeld van roken totaal veranderd, als ik nu een zwangere vrouw ziet roken denk ik ook wel eens oei, eigenlijk kan dat niet.

Maar als (ex) rokers, weten we allemaal hoe moeilijk het is.

• Like 1

Toen ik zwanger was van mijn eerste, zo´n 27 jaar geleden, rookte ik ook.

Wel zwaar geminderd, van 20 naar zo´n 5 sigaretten per dag.

De verloskundige gaf aan dat het beter was een paar sigaretten te roken, dan stijf staan van de stress door te stoppen, maar eerlijk gezegd was zij niet echt objectief, ze rookte zelf ook, zelfs in de praktijk. :roll

Als ik nu een zwangere zie roken, dan heb ik daar ook zo mijn gedachte bij, maar tevens weet ik hoe moeilijk het is, dus ja, het is makkelijk oordelen! 

• Like 3

Mijn vrouw heeft veel stress gehad tijdens haar zwangerschap dat is ook niet goed, daar zien wij nu toch wel gevolgen van met onze oudste zoon.

Hij is nu 4 en zit nu sinds deze week op een speciale school en hebben we vorig jaar de hulp ingeroepen van jeugdformaat.

Ze heeft wel iets gerookt tijdens de zwangerschap, alleen dat dampen zag ze niet zitten mede ook doordat onze grote gezondheidsorganisaties maar bleven volhouden aan dat dampen niet goed zou zijn.

En dan word er gesproken over dat nicotine verslavend is, achterlijk gewoon er zitten nog meer stoffen in de sigaret die je afhankelijk maken, het kost mij veel kracht maar ik damp door afentoe val ik even terug dat heb ik geaccepteerd daardoor kan ik het volhouden met dampen en uiteindelijk rookvrij te blijven.

Het is niet alleen de tabaksindustrie die moet worden aangepakt met rechtszaken, maar ook de achterlijke gezondheidspartijen die dit land kent.

• Like 5
  • Create New...