Jump to content

Juist een weerwoord hoekje, maar wat nu?

Recommended Posts

Misschien wel alle discussies er tussen uit halen op het eind, na een tijdje?

Het is wel handig als je hier kunt discussiëren, maar  als naslag is dat weer niet handig.?

Ik ga geen dubbele naslag maken. Misschien wil ik wel ergens op reageren, zoals ik vaker doe.

Maar ik ga niet bewust met naslag hier bezig

Eéntje is me al werk zat. Dan zit ik dubbel werk te doen.
http://www.stoprokenvandaag.nl/

• Like 1

Hartstikke mooi een draadje als dit, en nog mooier, een hele sectie "weerwoord". Maar niet alleen om het weerwoord, ik ben toch wel heel geïnteresseerd in hoe het nou daadwerkelijk zit. Ik heb hier de afgelopen tijd vaak het net naar afgestruind, maar het is echt lastig hier goede info over te vinden.

• Like 1
Just now, elja said:

Misschien wel alle discussies er tussen uit halen op het eind, na een tijdje?

Het is wel handig als je hier kunt discussiëren, maar  als naslag is dat weer niet handig.?

Ik ga geen dubbele naslag maken. Misschien wil ik wel ergens op reageren, zoals ik vaker doe.

Maar ik ga niet bewust met naslag hier bezig

Eéntje is me al werk zat. Dan zit ik dubbel werk te doen.
http://www.stoprokenvandaag.nl/

Als het goed materiaal is dan is het toch gewoon copy/paste? Ik vind het belangrijk dat het overal komt te staan, en het liefst overal het zelfde.

Ja houd even op zeg, Dat ga je niet copy pasten.

Dat laat je hoor. Dan kan wordt ik helemaal niet meer gevonden in Google

Ik zit niet mijn werk voor niets te doen.

En overal hetzelfde is echt heeeeeeel kwalijk in Google

Ik heb een website ooit gehad die niet te vinden was. omdat ie bij een ouder provider niet weggehaald werd. Waar ik helemaal niet meer stond. Dus op 2 plekken onterecht stond.

Edited by elja

Ik kopieer mezelf hier ook wel hoor. Gewoon omdat ik dat belangrijk vindt. Maar toch geen stapels pagina´s ofzo.

Maar goed, deze discussie doet er verder hier niet zoveel toe qua inhoud, dus dat mag dan ook wel weer weg wat mij betref.  Is meer chat.

En als mensen willen weten waar ik het over heb, ga even kijken wat SEO is.

Edited by elja
4 minutes ago, elja said:

Ik kopieer mezelf hier ook wel hoor. Gewoon omdat ik dat belangrijk vindt. Maar toch geen stapels pagina´s ofzo.

Maar goed, deze discussie doet er verder hier niet zoveel toe qua inhoud, dus dat mag dan ook wel weer weg wat mij betref.  Is meer chat.

Prima, snap ik. Maar het neemt niet weg dat ik wel van mening blijf dat goede info zo vaak mogelijk overal herhaald moet worden.

1 minute ago, Darksand said:

Prima, snap ik. Maar het neemt niet weg dat ik wel van mening blijf dat goede info zo vaak mogelijk overal herhaald moet worden.

Dat is gewoon heel erg slecht voor SEO !!!!!

En daardoor erg onzinnig.

Kan wel als je het helemaal opnieuw formuleert met eigen woorden.

maar niet met kopie en plakken. 

Edited by elja

@elja 

opper deze punten straks als het gaat over hoe we dit board in moeten gaan richten, daar komt een draadje over binnenkort

of je punt terecht is kan ik niet beoordelen maar daar moeten we denk ik later en elders even goed naar kijken lijkt me

het hoort hier over nicotine te gaan hahahaha

• Like 1
7 minutes ago, elja said:
  Reveal hidden contents

Ga nu SVP geen dingen doen waarmee je goed websites of webpagina´s onvindbaar in Google gaat maken SVP

Oh, nooit zonder toestemming. Dat was ook niet wat ik bedoelde. wat ik zeg is dat goede info op zoveel mogelijk sites moet verschijnen.

• Like 1
1 minute ago, Darksand said:

Oh, nooit zonder toestemming. Dat was ook niet wat ik bedoelde. wat ik zeg is dat goede info op zoveel mogelijk sites moet verschijnen.

Daar sta ik helemaal achter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is juist wel de truuuuk

Zoveel mogelijk pagina´s, met koppen en inhoud wel origineel geformuleerd.

Daarmee alle rotzooi artikelen GOOGLE uitdrukken. !!!

Yes, dat is wat ik al tijden probeer. !!!

• Like 1

Mooi dat het initiatief al zo snel van start is gegaan.

Hoewel de richting niet direct naar een omlijnd resultaat hoeft te worden gestuurd, denk ik wel dat het goed is om tot een doelstelling te komen. Anders zie ik dit uitmonden tot een zoveelste sub-board op het forum, met topics die -ieder op zichzelf-  ook op een andere locatie hadden kunnen staan. Kortom, we moeten oppassen dat het initiatief niet doodbloed, met als resultaat meer versplintering van informatie dan dat we ale hebben.

Voor mij betekent dit subboard nu nog slechts een verzamelplaats voor weerwoord-data. Geen eindstation. Slechts verzamelen, inventariseren, verwerken en dan ... dan moet er nog wat mee gebeuren.

Wie heeft een goed beeld over wat mogelijk zou kunnen zijn?

• Like 1

Hier wordt het wat simpel uitgelegd. (raar heb dit ook al eerder heer getypt)
https://www.interpedia.nl/seo/inhoud-en-content/duplicate-dubbele-content

In mijn werkervaring heb ik er ook mee te maken gehad. Een website die niet vindbaar werd. Omdat de manager even een aantal maande vergat te vertellen dat er ook nog ergens anders een oude kopie op internet draaide.

Lees hier ook vooral vanaf : Duplicate content heeft nadelige gevolgen voor de positionering van de pagina’s in Google.

Edited by elja

Snap de post niet helemaal....

Misschien is dit de bedoeling van dit subforum maar echt slim vind ik het niet.

Mensen die nu gaan Googlen komen je stelling tegen en ik denk niet dat we daar op zitten te wachten, er zwerven al genoeg onwaarheden rond.

• Like 2

De uitdaging zit m erin om deze (waarschijnlijke) onwaarheid te ontzenuwen. Als we het goed aan gaan pakken, maar ik ben de expert niet op dat punt, gaan de googlelaars dat ook zien. Op een goede dag en als wij maar overtuigend genoeg zijn. Maar dat kunnen we toch? Dampers united!

Dank @Sledge. Ik heb beloofd een opzet te maken voor hoe om te gaan met het weerwoordhoekje. Dat we daar samen kunnen overleggen over wat nu wijsheid is. Als we daaruit zijn (wens vader gedachte) kunnen we elkaar daar aan houden. Snap je angst, moeten we voorkomen. Totally agreed. Denk dat t meerwaarde gaat hebben en zijn we zelf bij. Dank voor medewerking en meedenken. Laten we er samen voor zorgen dat het wat oplevert. Opzet voor zo'n conceptsticky 'hoe om te gaan met' had er al moeten zijn, maar komt dus, wijze en harde les voor een forumnewbie zoals ik ;-) komt goed, ben ik echt van overtuigd, aan goede wil bij velen geen gebrek hier, en aan knowhow ook niet.

Edited by Dampertje
9 minutes ago, Kapitein Merijn said:

Mensen die nu gaan Googlen komen je stelling tegen

Fair point, zeker in dit stadium. 

Voor nu heb dit board even niet toegankelijk gemaakt voor gasten (google) en newbies (is < 10 posts). Lees je mee @Karin Spaink

Daarnaast kunnen we even nadenken over de titel. Zeg maar "Dampen is kankerverwekkend!" tegenover "Is dampen kankerverwekkend?"

• Like 3

Komaan, jullie beider standpunten zijn duidelijk, @elja en @Darksand. elja wil niet dat lappen tekst van haar website worden gekopieerd, en dat gebeurt dus niet. Willen jullie de discussie nuu svp opschorten? Dan neem ik zo de poetsdoek ter hand. En @Darksand: als je iets van @elja wilt overnemen: herschrijven, of anders vragen of 't mag.

6 minutes ago, Sledge said:

Fair point, zeker in dit stadium. 

Voor nu heb dit board even niet toegankelijk gemaakt voor gasten (google) en newbies (is < 10 posts). Lees je mee @Karin Spaink

Daarnaast kunnen we even nadenken over de titel. Zeg maar "Dampen is kankerverwekkend!" tegenover "Is dampen kankerverwekkend?"

Probleem kun je oplossen door in de titel ook een antwoord te geven.

7 minutes ago, Dampertje said:

Laten we er samen voor zorgen dat het wat oplevert.

Mocht je nog ruimte hebben op je bord, een club die weet te infiltreren in de echte Wikipedia en daar eerlijke onderbouwde informatie neerzet :897 

• Like 1

@Darksand Er komt gewoon een hele hoop bij SEO kijken. Het is gewoon een vak waarmee je een studie en een heel leven mee kunt vullen. Dus zo simplistisch als jij het stelt is het gewoon niet. En ik kan hier gewoon niet het hele vakgebied uitleggen dat antwoord kan geven op een aantal van jouw vragen.

Er zijn bij SEO best een heel aantal stelregels die je gewoon simpel kunt gebruiken. En dan weet je gewoon dat je het voor Google optimaal doet.

En dat is de stelling dat je Content gewoon origineel schrijft.

Met een originele kop (koppen), originele tekst, en als het even kan originele plaatjes en originele andere onderdelen.

Dat er allerlei regels met uitzonderingen zijn, is voor mijn website niet belangrijk.

En ook heeft het geen zin hier uitgebreide SEO lessen te gaan geven. Of de uitzonderingen her en der in den treure te proberen te zoeken. Als je dat wilt, ga dan zoals ik al eerder gezegd heb, je zelf uitgebreid in SEO verdiepen, ga zelf websites testen enz.

En wil je er echt wat van weten kijk dan op deze website
https://moz.com/blog/category/technical-seo

Edited by elja
58 minutes ago, Sledge said:

Mooi dat het initiatief al zo snel van start is gegaan.

Hoewel de richting niet direct naar een omlijnd resultaat hoeft te worden gestuurd, denk ik wel dat het goed is om tot een doelstelling te komen. Anders zie ik dit uitmonden tot een zoveelste sub-board op het forum, met topics die -ieder op zichzelf-  ook op een andere locatie hadden kunnen staan. Kortom, we moeten oppassen dat het initiatief niet doodbloed, met als resultaat meer versplintering van informatie dan dat we ale hebben.

Voor mij betekent dit subboard nu nog slechts een verzamelplaats voor weerwoord-data. Geen eindstation. Slechts verzamelen, inventariseren, verwerken en dan ... dan moet er nog wat mee gebeuren.

Wie heeft een goed beeld over wat mogelijk zou kunnen zijn?

Ja, in deze vorm is het wel erg onoverzichtelijk.

Iets gestructureerder wellicht: plemp een stelling, kort en bondig, in een topic (dat kan iedereen doen). Laat de forumleden daarover discussiëren en kom tot een, wederom kort en bondig, weerwoord, met link naar onderbouwing, onderzoek, etc. Als er consensus is, plaats dan de stelling en het weerwoord in een apart verzameltopic waar alleen het FBT schrijfrechten heeft, en zo krijg je misschien een leuke verzameling hapklare brokken waar iedereen even lekker door kan bladeren en z'n voordeel mee kan doen in een discussie elders (of hier).

Ik zou het vooral niet te moeilijk maken en "leuk" houden, met een lage instap.

• Create New...