Jump to content

Istick verschil 20W en 30W


Guest NetNiet

Recommended Posts

Guest NetNiet

Ik baal als een stekker, vandaag onderweg op mysterieuze wijze mijn Istick 20W kwijt geraakt!

Gelukkig heb ik nog een Ego one mini, maar daar red ik het niet mee. Pico is nog niet gearriveerd, maar verwacht ik wel binnenkort...... hoop ik dan maar en dat ik niet met die ook gelazer bij de douane krijg ....

 

Maar ik wil ook weer graag een Istick

Ik had deze: https://www.fasttech.com/products/3032/10011027/2311202-authentic-eleaf-istick-20w-2200mah-variable

Was er erg tevreden over, lekker simpel voor mij, ik hou niet van het ingewikkelde gedoe.

Dampte op de laagste stand die ik kon instellen met mijn coil

 

Maar ik zie ook de 30W https://www.fasttech.com/products/0/10011027/2082306-authentic-eleaf-istick-30w-2200mah-variable

 

Wat is in gebruik het grootste verschil? Gaat die langer mee voordat je weer moet opladen?

 

Link to comment
Share on other sites

Ik zou dan kiezen voor de 40w. Goedkoper en heeft ook TC. Ik heb er 3 en ben er erg tevreden over.

 

Het verschil tussen de 20w en de 30w is volgens mij te verwaarlozen. Het deel waar je de tank op schroeft zou bij de 30w beter zijn, geloof ik.

Edited by Tjik
Link to comment
Share on other sites

TC betekent dat je op een constante temperatuur dampt. Meer info kun je hier op het forum krijgen. Ik gebruik het ook niet. Maar als ik het wil gaan gebruiken, dan kan het. En het is gewoon een fijn ding. 

Link to comment
Share on other sites

Guest NetNiet

Ik lees ook dat bij de 40W je meer te maken krijgt met dat je dingen moet instellen en als je een coil verwisselt dat je hem dan ook opnieuw moet instellen.

Ik ben echt een simpele damper, die dat ook fijn vindt. Coil verwisselen en gewoon weer dampen en niks opnieuw instellen, dus ik denk dat de 40W niks voor mij is

Link to comment
Share on other sites

Beide isticks hebben 2200 mAh aan batterij, de 30 kun je hoger instellen en de 30 is ook 2 mm breder dan de 20. Tankjes van 22 mm zullen iets uitsteken op de 20, weet niet of dat je zou storen. Ik meen me te herinneren dat de 30 zogenaamde stepdown heeft en de 20 niet, je kunt deze lager instellen dan het vermogen dat de batterij heeft.

De 30 is na de 20 op de markt gekomen, mogelijk dat er in de electronica nog wat verbeteringen zijn doorgevoerd, daar kan ik niets over zeggen.

Of je DL of MTL dampt wordt bepaald door het tankje dat je gebruikt, de batterij heeft hier geen invloed op.

Zowel de 20 als 30 zijn naar mijn idee een goede keuze, de verschillen zijn niet erg groot.

Link to comment
Share on other sites

Wanneer je er een andere tank opzet maakt deze altijd goed contact, bij de 20 watt is dit niet altijd het geval en dan moet je het pinnetje een beetje omhoog wippen, ik ervaar het als vervelend, omdat je niet altijd meteen iets bij de hand hebt om dit te doen, en bij de 40w is dit dus opgelost.

De 30w heeft misschien iik de verende pin maar dat weet ik niet zeker.

Link to comment
Share on other sites

Guest NetNiet

Hoi @Tjik ja is hartstikke super en er staat nog veel meer in te koop wat ik wel zou willen kopen, het probleem is alleen dat ik in Tunesie woon en het versturen vanuit Nederland 25 euro kost. FastTech verstuurd gratis en tot nu toe ..... is alles nog steeds aangekomen. Nu voor het eerst is er een Pico onderweg, volgens track & trace al hier in Tunesie, maar ja dat zegt nog niks hier ;-) Voorheen alleen liquids en coils, dus ben benieuwd

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog wel een iStick 20W, maar die hou ik alleen voor noodgevallen. Dat de 20W geen verende centerpin heeft, is hopeloos. Bovendien werkt-ie alleen met MEAN, geen RMS

De iStick 30W heb ik overgeslagen omdat ik zoveel klachten daarover las op o.a. dit forum. Toen de iStick 40W gekocht en wegens volle tevredenheid er even later nog maar eentje aangeschaft.

Link to comment
Share on other sites

Guest Noltha

Kan hierbij aansluiten, heb ook 2 istick tc 40w, dienen steeds als backup en er ligt altijd ene in de auto als noodgeval. Zijn zeer betrouwbare mods, ook een voordeel vind ik de verhoogde 510, geen krasjes op de mod door de tankjes.

Link to comment
Share on other sites

Een gereguleerde mod geeft een voltage af dat hoger of lager is dan het voltage van de batterij, al naar gelang het gewenste vermogen. Dit doet ie door een soort wisselspanning te genereren, niet mooi sinusvormig, maar blokkerig met pulsen (PWM). De effectieve waarde bij wisselspanning wordt normaal gesproken berekend door het kwadratische gemiddelde te nemen van de piekspanningen. Kwadratisch gemiddelde = Root Mean Square = RMS.

Bij de iStick 20 hebben ze bedacht om niet het kwadratisch gemiddelde, maar gewoon het gemiddelde te nemen (Mean). Dat valt een stuk lager uit dan het RMS, dus in vergelijking met andere mods die wel RMS gebruiken moet je het wattage een stuk lager instellen...

 

Het is overigens alleen maar van invloed op de weergave, dus zolang je er rekening mee houdt dat je op de iStick 20 een andere, lagere waarde moet aanhouden (en je de ideale waarde proefondervindelijk hebt vastgesteld) maakt het verder niets uit.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zo zie je maar dat we per persoon verschillen van smaak is maar goed ook.

Ik vind persoonlijk de tc 40 watt van Eleaf niets voor mij heb spijt dat ik niet voor de 30 watt ben gegaan.

Damp nu nog steeds met de 20 watt en de tc 40 ligt in de doos in de kast!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...