Jump to content
The Modder

O Lord, you have to love politics

Recommended Posts

De regering is niet door het volk verkozen maar door de vorst (enfin de vorst kiest een formateur en dan verkiezen ze zichzelf en de vorst gaat 'automatisch' akkoord - tenzij er een ongewenste Vlaamse partij deelneemt (*)) en de ministers kunnen dus ook door de vorst ontslagen worden (maar dit gebeurt enkel indien de premier het ontslag aanbied en helaas niet als de regering duidelijk ontoerekeningsvatbaar is) ;)

(*) eerst wordt een informateur aangesteld, dan een tweede informateur, een formateur, dan een reparateur, vervolgens een onderhandelaar, een loodgieter, weer een informateur,... totdat het wereldrecord regeringsvormen is gebroken.

15 hours ago, Marianna said:

inmiddels van Lord Ridley antwoord gekregen.  

Ik vermoedde al dat hij het druk heeft, want zijn email bestaat uit 2 woorden:   Thank you!

Ik zou hem onmiddellijk antwoorden: No thank you!

6 minutes ago, The Modder said:

Ik zou hem onmiddellijk antwoorden: No thank you!

Maar dan wel met een comma ertussen toch? Hihi.. 

Heb begrepen dat twitter hashtag  #LordsVapeVote

Gisteren in twitter in de UK bovenin de trendlijst stond!!
Toch wel knap.

Edited by elja

Kom op Nou!

Iedereen die nu online is al gestemd ?..

:f45:f45:f45:f45

9f7320f2f2ea294de7bf4d85590a9db5.jpg

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Edited by henkvape

Ik had al getekend, maar nu ook even namens al mijn familieleden, want daarvan ken ik toch alle gegevens en als ik 't aan hun vraag, is de kans te groot dat ze 't vergeten.

On 19 mei 2016 at 5:21 PM, Dampertje said:

Nee in NL spreekt de regering altijd met 1 mond waarbij ook nog eens het beginsel van de ministeriele verantwoordelijkheid geldt. Wetgeving wordt hier zelfs ingediend in naam van Willempie en overigens ook bij de gratie Gods (just in case). Als wetgeving door de regering ingediend en door parlement aangenomen is, zal de koning dus nooit en te nimmer meer iets kunnen ondernemen om dat nog te torpederen. Mocht hij dat al willen. Eventuele meningsverschillen worden dus van te voren gladgestreken en niet naderhand. 

In dit geval is dat niet zo.

Binnen 6 dagen na plaatsing van de wijziging kan er een referendum gestart worden of gedurende zes dagen na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin dit besluit is geplaatst, kan een belanghebbende tegen het besluit beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Te vinden via:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2016-23278.html?zoekcriteria=%3Fzkt%3DEenvoudig%26pst%3D%26vrt%3Dtabakswet%26zkd%3DInDeGeheleText%26dpr%3DAfgelopenDag%26sdt%3DDatumBrief%26ap%3D%26pnr%3D1%26rpp%3D10&resultIndex=2&sorttype=1&sortorder=4

Het zal vermoedelijk weinig kans van slagen hebben, maar het kan dus wel.

Edited by Betty

De vraag was of we nog nog heil van de vorst konden verwachten in dezen, naar Brits voorbeeld en model. Het antwoord was en is NEE omdat de grondwet dat uitsluit bij ons, een dergelijke route.

Dat staat natuurlijk helemaal los van de mogelijkheid van een referendum of het instellen van beroep door een belanghebbende.

Edited by Dampertje

Alweer op weg naar de 50.000, nog 13.414 te gaan !!!!!

Gebruik twitter, VapeBook etc, laat je Famili en vrienden ondertekenen, go for it !!!

https://www.change.org/p/david-cameron-mp-support-parliamentary-moves-to-block-crazy-e-cigarette-regulations?recruiter=51342275&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=autopublish&utm_term=mob-xs-share_petition-no_msg&fb_ref=Default

en als je nog puf hebt, schrijven voorbeeld brieven etc. Vapers in Power, #LordsVapeVote Writing Campaign:

https://vapersinpower.wordpress.com/lordsvapevote-writing-campaign/

Edited by Meyeke52

…ergens drie pagina's geleden al getekend. Ben nu mensen aan hun hoofd aan het zeuren of ze misschien ook willen tekenen. 

Heb het weer geshared op facebook. Ben alleen bang dat ik nogal hardnekkig media gelovende vrienden heb op fb. Ik krijg er geen likes of reacties op. Nja al tekenen ze uit rebelsheid, omdat ik het woordje EU en het woordje tegen heb gebruikt is het al goed toch?? Heb veel pvv-ers op fb...niet dat 1 en 1, 2 is. Maar toch

-PulseVapes

Signed, sealed & delivered.. Nog 13.329 te gaan..

En gedeeld met mijn eigen mini-pleidooi op mijn facebook. :e33