Jump to content

Welk aroma?


Guest Maria

Recommended Posts

Guest Maria

Goedemorgen mededampers,

 

Ik vroeg me af welk aroma er absoluut niet in je collectie mag ontbreken? Ik heb nu al een redelijke voorraad maar steeds kom ik toch weer wat tegen waarvan ik denk, moet ik die ook bestellen?

 

Net als met de hardware, je ziet door de bomen het bos niet meer, er zijn ook zo veel smaken in diverse merken, maakt het uit als er in een recept staat TFA en je hebt alleen de Capella? of moet je dan echt de TFA aroma gebruiken?

Link to comment
Share on other sites

Hangt erg af van je voorkeur qua smaak. Maar er zijn er enkele die vrijwel onmisbaar zijn:

CAP Vanille custard v1

TFA Strawberry ripe

TFA VBIC

TFA Bavarian Cream

FA Fresh cream

FA Whipped Cream

Naar mijn mening uiteraard. [emoji106]?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er zijn zoveel aroma's inderdaad, ikzelf heb er nog maar een fractie van geprobeerd, ik zit vooral in de tabakhoek. Na veel Hangsen (555 Highway, Desert Ship, #5. Gold), Super Concentrate (Real Cig, Old Captain, Cohiba), Inawera (Tobacco Absolute Virginia is een blijvertje, Tobacco, Dark for Pipe, Tobacco Absolute Garuda), CdD (#1, #4, #14, #150), Suprem-e (FirstPick rebrand, Pure Tabacco), Insane Flavours (Blended Tab, Virginia) damp ik momenteel veel Flavour Art (Perique Black, Desert Ship, Dusk, Shae, Latakia).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Maria

 

Just now, Richu said:

Vanilla bean ice cream. Zal straks nog een lijstje maken met veel gebruikte aroma's

Aaaah die heb ik hahaha

Link to comment
Share on other sites

Okee, komt ie.

 

Onmisbaar:

CAP Vanilla Custard v1

CAP Sweet Strawberry

CAP New York Cheesecake

FA Vienna Cream

FA Fresh Cream

TFA Strawberry (ripe)

TFA Dairy Milk

TFA VBIC

TFA Dulche de Leche

TFA Pie Crust (graham cracker)

TFA Graham Cracker Dark

TFA Bavarian Cream

 

Veel gebruikt maar niet onmisbaar:

CAP Cake Batter

CAP Creamy Yoghurt

Inawera Biscuit

Inawera Shisha Strawberry

FW Yellow Cake

FA Meringe

FA Marshmallow

FA Caramel

TFA Dragon Fruit

TFA Vanillin

TFA Acetyl Pyrazine

TFA Vanilla Swirl

TFA Koolada

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, lageveld said:

Ach arme... beterschap. Maar wees gerust: Het kan lang duren maar uiteindelijk gaat het vanzelf over. :ja

 

Er is toch niks mis met het hebben van een voorkeur voor 'tabakachtige' smaken? 

Ik gebruik ze ook samen met de zoete, kruidige en fruitige smaken..  Voorkeuren zijn immers heel persoonlijk.

Link to comment
Share on other sites

Just now, lageveld said:

Nee hoor, niks mis mee. Dat beweer ik toch ook niet?

 

"Ach arme... beterschap" suggereert lijkt me dat je er een waardeoordeel over hebt.. dat mag (alles mag) maar dat was waarom ik reageerde..  Maar goed, dit is off-topic.. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Diana66 said:

Gold ducat mis ik in de lijstjes :wub

 

Die moet ik nog steeds proberen.. heb er een paar weken geleden een 10ml van gemaakt.. dank je voor de herinnering :holy. Eens ervaren of dit mij ook bevalt!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik vind Gold Ducat helemaal niks, maar dat is persoonlijk. Ik damp helemaal geen tabak smaak meer, uitgezonderd wellicht virus van nicoticket.

 

Ik had natuurlijk ook onder mijn post moeten zetten: het is mijn lijst van onmisbare aroma's. Dat is voor ieder verschillend.

@MrSmiley ik heb een hele waslijst van recepten, waarvan het gros nog nooit is gemaakt, staat allemaal nog op de planning. Maar zoals je -uiteraard- hebt gezien zit ik voornamelijk in de zoete/romige hoek.

 

Maak een account op e-liquid-recipes, en vul de aroma's in onder User > My Flavour Stash en er komt een hele waslijst aan recepten uitrollen.

Je kan daar ook per aroma bekijken met welk ander aroma het betreffende aroma het meest word gemengd.

 

Ik moet voor mijn recepten even de ipad erbij pakken, de add-blocker haalt heel de website overhoop daarzo.

 

Dit is overigens mijn complete lijst met flavours. Ik heb nog heel wat af te mixen

Edited by Richu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Niet alles meteen zo serieus nemen mensen! Jullie willen niet weten hoeveel tabakssmaken hier rondslingeren. Zo ongeveer alles van CDD bijvoorbeeld. Maar wel steeds minder gebruikt. Gold Ducat ook pas, na een langdurig "njet" weten te waarderen. 

Fruit kan ik nog steeds niet veel mee, dus blijven bakery en aanverwante zaken over. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, lageveld said:

Niet alles meteen zo serieus nemen mensen! Jullie willen niet weten hoeveel tabakssmaken hier rondslingeren. Zo ongeveer alles van CDD bijvoorbeeld. Maar wel steeds minder gebruikt. Gold Ducat ook pas, na een langdurig "njet" weten te waarderen. 

Fruit kan ik nog steeds niet veel mee, dus blijven bakery en aanverwante zaken over. 

 

Gaat ook wel over, de heelhollandbakt rage hoor je ook al niemand meer over ;-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nou moet ik zeggen dat ik ook steeds vaker iets toevoeg aan mijn "tabaks achtige" ADV-tjes.

Mijn 2 tankjes bevatten tegenwoordig Cdd nr8 (nog steeds) als basis, met in de ene Avoria Watermelon en de andere avoria black lipstick (bosvruchten met een pietsie anijs)

 

Mijn smaakvoorkeur is in beweging. Maar wel 30 jaar dezelfde samson shag gerookt! (bah wat stinkt dat als ik het nu ruik)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Josje22 said:

Nou moet ik zeggen dat ik ook steeds vaker iets toevoeg aan mijn "tabaks achtige" ADV-tjes.

Mijn 2 tankjes bevatten tegenwoordig Cdd nr8 (nog steeds) als basis,

 

Heh :)

 

Link to comment
Share on other sites

Mijn basislijst komt aardig overeen met die van richu, aangevuld met :

Tfa koffie

Tfa caramel (orig)

Tfa ry4 double

Tfa double chocolat

Tfa em

De laatste tijd koop ik wel meer soorten die reeds gelaagd zijn van pink spot en 814. 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...