Jump to content

Help... Mijn Nautilus dampt niet altijd hetzelfde


Guest Opiyo

Recommended Posts

Guest Opiyo

Hallo,

 

Ik heb een probleem met mijn Nautilus:

Hij dampt niet altijd hetzelfde; soms trekt ie lekker soepel zonder geluid te maken en soms trekt ie wat zwaarder met wel geluid.

Weet iemand hier hoe dat kan?

Bij voorbaat dank,

Opiyo

Link to comment
Share on other sites

Ik heb meerdere Nautilussen in gebruik (en ook mini's) en ik heb hier geen last van. Af en toe wat geborrel maar dan haal ik alles uit elkaar en maak ik de base en coil weer goed droog (uitblazen wil dan ook goed helpen).

 

Maar ik heb nog nooit de standaard coils gebruikt in de Nautilussen, ik gebruik Ni200 coils. Dus het enige dat ik kan bedenken is dat het aan de coil ligt.

Misschien een nieuwe proberen?

Link to comment
Share on other sites

Guest Thijs1977

Hoi,

Ik ben bang dat er liquid in je base/airflow zit. Als je licht blaast zonder te vuren zal er dan een druppel uit de airflow komen. Is dit t geval, dan is je coil niet goed, zuig je te hard, of damp je met te weinig vermogen.

Ik zou alles uit elkaar halen. Schoon en droog maken. Nieuwe coil erin. En weer gaan dampen zoals je altijd doet. Is het probleem weg, dan was t ws je coil. Zo niet, kun je even dampen met een groter airflow gat. Dan trek je minder liquid je coil in.

Ik damp de nautilussen op ongeveer 10/11 watt.

Hopelijk kun je hier iets mee

Link to comment
Share on other sites

Guest Opiyo

Bedankt voor de reacties!

Ik denk niet dat het aan de coils ligt; heb al tig keer de coil vervangen.

Bovendien doet ie het ook verschillend met dezelfde coil...

Link to comment
Share on other sites

Als je nieuwe liquid erin doet, vul je hem dan helemaal? Als je hem niet helemaal vult, schijnt het vacuum niet gecreëerd te worden dat nodig is. 

 

Waar zit de liquid die het borrelen veroorzaakt? Als je de coil verwijderd, zit er dan liquid onder de coil of tussen het ringetje rondom de airflow gaatjes? Of zit de overtollige liquid juist in het top top gedeelte? 

Link to comment
Share on other sites

Guest Opiyo

@VaperhenkHet is niet echt een borrelend geluid; eerder sissend aslof ie lucht aanzuigt...

verder zit als ik de tank wil schoonmaken altijd wat vocht in de coil, als je deze op een tissue zet komt er vocht uit.

Ook in de base zit soms wat vocht; dat maak ik dan droog met een tissue.

Ik vul hem zo vol mogelijk...

Link to comment
Share on other sites

On 13-5-2016 at 21:10, Opiyo said:

@VaperhenkHet is niet echt een borrelend geluid; eerder sissend aslof ie lucht aanzuigt...

verder zit als ik de tank wil schoonmaken altijd wat vocht in de coil, als je deze op een tissue zet komt er vocht uit.

Ook in de base zit soms wat vocht; dat maak ik dan droog met een tissue.

Ik vul hem zo vol mogelijk...

 

Dat er vocht in de base zit heb ik eigenlijk ook altijd wel een klein beetje. Ik reinig om de dag even met een stukje keuken papier. Bij mij trekt hij soms ook wat zwaarder of lichter, maar niet zodanig dat ik het als vervelend ervaar. Sissen, ja hij maakt wel geluid als ik een hijs neem, je hoort 'm inderdaad de lucht aanzuigen, maar dat lijkt me niet vreemd. Dat moet toch ergens vandaan komen als je een hijs neemt :).

 

In hoeverre je ervaar je het als een probleem? Als hij niet borrelt, geen sap in je mond spuugt, niet te zwaar hijst op grootste airflow, niet lekt en smaak en dampproductie zijn normaal, dan is het toch prima? Het is lastig te zeggen of er überhaupt iets mis... Hier staat een uitgebreide schoonmaak- en droog-instructie (ook voor de base), misschien heb je er iets aan: http://www.thexlab.com/vaping/cleaning_aspire_nautilus.html

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...