Jump to content
Sign in to follow this  
Emiel Kollof

Review Kangertech Dripbox

Recommended Posts

Inderdaad een leuk apparaat, de ervaring van drippen zonder de onhandigheid van het druppelen zegeaar.

Heb hem zelf momenteel ook in bestelling maar heb er geen vertrouwen in nadat het exemplaar van een collega spontaan begon te vuren terwijl hij op tafel stond! Het zal je maar gebeuren dat je tent af fikt met dat soort ongein. Ook op reddit lees ik een verhaal over een gloednieuwe driebox die spontaan zijn katoen in de fik zet, jammer.

Ik had wel in het begin dat het vuurknopje een beetje vast zat, maar na wat inwerken (zonder batterij) werkte het knopje gewoon naar behoren. Ik heb niet gehad dat hij zomaar vuurde, ook niet in mijn zakken. Het ding heeft trouwens een cutoff van 10 seconden, dus langer dan 10 sec kun je niet vuren. Het is geen mechmod, er zit wel iets van regulering in.

@Emiel Kollof, Ik ben zo vrij geweest Ramone89 te quoten in het subforum mods en mechs. Ik dacht zelf ook deze aan te schaffen (en doe dat dus vooralsnog niet) en het leek mij verstandig dit op een wat opvallender plek te zetten. Uit zichzelf vurende mods: ik vind het maar eng en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Guest

Ik gebruik hem nu zo'n dikke maand en heb er nog geen problemen mee gehad. Ik ben er dus ook heel erg tevreden over. Wat de vuurknop betreft was inderdaad het probleem in het begin dat hij een beetje stroef ging, maar na wat klikken ging het perfect.

Wilde hem eigenlijk retour sturen vanwege de vermeende onbetrouwbaarheid maar vind het buiten dat wel een stoer ding.

Ik hoop dat ik zo alert ben (en blijf) om de batterij los te schroeven als ik hem niet gebruik, blijf het een eng idee vinden.

Ik heb dat probleem dus echt niet. Het is echt een prima ding, zelfs na een maand dat ik hem heb absoluut geen issues gehad. Enige irritante is de luchtbellen die in het squonkflesje vast kunnen zitten waardoor vullen een kliederboel kan worden, maar als je er een beetje op let gaat het allemaal best.

On 5/2/2016 at 11:53 PM, jon said:

@Emiel Kollof, Ik ben zo vrij geweest Ramone89 te quoten in het subforum mods en mechs. Ik dacht zelf ook deze aan te schaffen (en doe dat dus vooralsnog niet) en het leek mij verstandig dit op een wat opvallender plek te zetten. Uit zichzelf vurende mods: ik vind het maar eng en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Die van mij vuurt niet uit zichzelf. Nooit gehad. Misschien zat het vuurknopje vast? Na flink wat klikken zonder stroom erop is dat knopje zo ingewerkt en vuurt hij niet uit zichzelf. Die bangmakerij is een beetje ongepast.

8 minutes ago, Emiel Kollof said:

Die van mij vuurt niet uit zichzelf. Nooit gehad. Misschien zat het vuurknopje vast? Na flink wat klikken zonder stroom erop is dat knopje zo ingewerkt en vuurt hij niet uit zichzelf. Die bangmakerij is een beetje ongepast.

Het is niet mijn bedoeling mensen bang te maken, maar op reddit staan, zoals @ Ramona 89 al aangaf meldingen, en zij heeft het met eigen ogen waargenomen. Sinds wanneer moeten we trouwens firebuttons eerst in gaan werken? Mods moeten gewoon van af het begin goed functioneren. Als ze dat niet doen is een waarschuwing/ melding op zijn plaats en daar is in mijn ogen niets ongepast aan.Ik zou het een stuk ongepaster vinden om het niet te melden.

1 minute ago, jon said:

Het is niet mijn bedoeling mensen bang te maken, maar op reddit staan, zoals @ Ramona 89 al aangaf meldingen, en zij heeft het met eigen ogen waargenomen. Sinds wanneer moeten we trouwens firebuttons eerst in gaan werken? Mods moeten gewoon van af het begin goed functioneren. Als ze dat niet doen is een waarschuwing/ melding op zijn plaats en daar is in mijn ogen niets ongepast aan.Ik zou het een stuk ongepaster vinden om het niet te melden.

Het is gewoon wat initiele stroefheid. Even klikken en klaar. De mijne vuurt niet uit zichzelf. Heeft ie nog nooit gedaan.

6 minutes ago, Emiel Kollof said:

Het is gewoon wat initiele stroefheid. Even klikken en klaar. De mijne vuurt niet uit zichzelf. Heeft ie nog nooit gedaan.

struisvogelpolitiek.jpg

patat2.gif

Tuurlijk, ik ben de struisvogel omdat ik gewoon een minimaal probleempje oplos. Alsof toetsenborden en game-controllers nooit sticky knopjes hebben. Er zijn zat andere mods, dan gebruik je die toch.

Je bent inderdaad een struisvogel wanneer je een eventueel levensgevaarlijk probleem

met dit onding wegwuift als zijnde een "minimaal probleempje".

patat2.gif

Het is een knopje dat wat initiele stroefheid heeft. Sjongejonge. Klikkerdeklik, opgelost. Ik zie het vaker gebeuren met controllers en toetsenborden. Zelfde 'fix'. 

Huil niet zo. 

Het is een knopje dat wat initiele stroefheid heeft. Sjongejonge. Klikkerdeklik, opgelost. Ik zie het vaker gebeuren met controllers en toetsenborden. Zelfde 'fix'. 

Huil niet zo. 

Toetsenborden en controllers zouden niet uit zichzelf kunnen ontladen, smelten en/of ontploffen. Bij een Mod met batterij is dit gevaar er wel als een knop kan blijven steken. Dus wuif het niet weg alsof het een klein probleempje is.

Je merkt het meteen dat ie vast zit. Overigens zit er een cutoff van 10 seconden in, dus smelten/ontploffen zal ie niet doen. Het is geen mechmod. Gewoon even klikken en probleem is weg.

Edited by Emiel Kollof

Nee vast niet, maar er is wel iemand wakker geworden met een brandje naast zijn bed. Misschien is er met jouw box helemaal niets mis, nogmaals dat is fijn, maar dat wil niet zeggen dat anderen geen andere ervaringen kunnen hebben. Aan de buitenkant van een mod valt niet makkelijk te zien of er iets ondeugdelijks aan is.

5 minutes ago, jon said:

Nee vast niet, maar er is wel iemand wakker geworden met een brandje naast zijn bed.

Lijkt me onwaarschijnlijk met een 10 sec cutoff. Overigens trek ik altijd alle batterijen uit al mijn mods als ik ze langdurig niet gebruik.

Misschien is er met jouw box helemaal niets mis, nogmaals dat is fijn, maar dat wil niet zeggen dat anderen geen andere ervaringen kunnen hebben. Aan de buitenkant van een mod valt niet makkelijk te zien of er iets ondeugdelijks aan is.

Ik loop altijd al mijn mods na als ik ze binnenkrijg. Ik ben vast niet de enige die zo voorzichtig is. Die stuck button op de dripbox is echt een non-issue. Na wat klikken heb ik het 'probleem' nooit meer gehad. En ik gebruik dat ding nagenoeg continue.

Edited by Emiel Kollof

1 hour ago, Emiel Kollof said:

Overigens trek ik altijd alle batterijen uit al mijn mods als ik ze langdurig niet gebruik.

Dat vergeet ik vaak.  :bloos

Wat is 'langdurig' ?  Een paar dagen, een aantal weken, of ... ?

Just now, Marianna said:

Dat vergeet ik vaak.  :bloos

Wat is 'langdurig' ?  Een paar dagen, een aantal weken, of ... ?

Ieder geval voordat ik ga pitten. Is onderdeel van mijn nachtritueel. Batterijen uit mods, tanden poetsen, etc etc.

On 6 mei 2016 at 11:56, Emiel Kollof said:

Je merkt het meteen dat ie vast zit. Overigens zit er een cutoff van 10 seconden in, dus smelten/ontploffen zal ie niet doen. Het is geen mechmod. Gewoon even klikken en probleem is weg.

Helaas werkt in geval van het exemplaar van mijn collega "even klikken" niet. 

Scheer dus niet alles over een kam.

Wel mooi dat de jouwe (en mijne overigens ook) er geen last van hebben, vooralsnog dan welteverstaan.

Helaas werkt in geval van het exemplaar van mijn collega "even klikken" niet. 

Scheer dus niet alles over een kam.

Wel mooi dat de jouwe (en mijne overigens ook) er geen last van hebben, vooralsnog dan welteverstaan.

Het is gewoon nieuwigheid van een knoppie. Meer niet.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Ik sinds gisteren ook de trotse (en bezorgde :p ) bezitter van een Dripbox. Het is m'n eerste RDA en ik ben al helemaal verliefd op het concept. Wat een smaak geeft het ding af, liquids die nauwelijks te proeven zijn in m'n Smok Micro TFV4 zijn nu simpelweg overweldigend. 

Het toestel zelf is duidelijk gebouwd met budgetvriendelijkheid in gedachte, tov de smok, aspire en joyetech spullen die ik al heb is het overduidelijk een trapje lager kwa afwerking. Los daarvan vind ik het wel een bijzonder elegant ontwerp dat goed in de hand ligt en tov zijn maat absurde wolken creëert. 

Dankzij de link naar redit weet ik nu ook hoe het 'autofire' probleem te voorkomen (batterij-aanspan-vijsje met beleid gebruiken) en sowieso vind ik het verstandig een mod 100% uit te zetten wat in dit geval de batterij verwijderen/afkoppelen is. 

De lage kostprijs in gedachte houdend + bovenstaande oplossing maakt dat ik dit toestel toch echt aanraad hoor. De meeste plekken bieden hem aan voor 39€ en bij onze plaatselijke vapeshop (waar een of andere opruiming aan de gang is) is de dripbox te verkrijgen voor 24.95€ !!!