Jump to content

DIY Liquids: hoe & wat


Karin Spaink

Recommended Posts

Dank voor je antwoord @Dr.Smoke. Alle aroma's zijn van flavor apprentice. 

Omdat dit mijn eerste stappen zijn op het Diy-en dacht ik het mezelf gemakkelijk te maken door een voorgemixte fles te kopen. Maar ja, daar zitten haken en ogen aan uiteraard. Er valt ook zoveel te ontdekken als je je eenmaal in de damp-wereld gaat begeven! Maar aldoende leert men (en verzamelt men spullen...). 

Oke, cloudhouse-winkelmandje aanvullen met fles vg, fles pg en fles base 48mg. pg. En dan toch maar eens kijken voor een calculator.... (ik bedoel weegschaaltje, om liquids te mengen) dat draadje maar eens opzoeken. Poeh hee, het houdt je van de straat!:bliss

Edited by Supernova09
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Supernova09 said:

Daar gaat mijn besparing van het niet meer roken!:gek

 

:-) Ik heb in de zomervakantie noodgedwongen nog 7 flesjes liquid moeten kopen voor in totaal €17,50 maar sindsdien niets meer uitgegeven aan dampen. Dat is toch het mooie van dampen/diy, in het begin kost het wat maar op een bepaald moment heb je gewoon een goede voorraad.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

hier ook nog een vraagje, ik heb :

1 liter insane base vg 

100 ml insane base pg 48 mg  dus 4,8% nicotine

hoe kom ik tot een mix van, ik denk om het makkelijk te maken 0, 48 mg?

of denk ik nu geheel verkeerd :bloos

ik snap het even niet meer en die calculators zijn niet mijn ding.

zou graag die liter vg base in 1x willen verwerken

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Karin Spaink said:

@K&H: met 10ml op 48mg en 90ml pure VG kom je uit op 100ml van 4,8mg. Maar dan heb je dus wel 90% VG, wat de meeste tankjes niet aankunnen.

 

Probeer deze calculator eens, da's echt een heel simpele: JuiceCalc .

90% vg is goed voor mij, heb de lemo 3 rta tank, bedankt @Karin Spaink

zal ook die calculator eens bekijken 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, K&H said:

 

hoe kom ik tot een mix van, ik denk om het makkelijk te maken 0, 48 mg?

 



Is dit een handig mengsel?

Meeste mensen dampen op 6 of 3...
Zelf zit ik ook op 6 mgr, was na 1 week 12 mgr al vlug gezakt.

 

0,48 lijkt mij erg weinig.

Zelf gebruik ik deze Calculator
Die werkt voor mij het handigste...

Gewoon invullen (van boven af)
- wat je hebt.
- welke sterkte je wil hebben.
- hoeveel ml je wil maken.
- flavor op nul zetten...

Uitkomst komt in het schermpje "Recipe" er onder....

11 minutes ago, Karin Spaink said:

@K&H

 

Probeer deze calculator eens, da's echt een heel simpele: JuiceCalc .



Ik snap deze niet zo goed...(maar kan aan mij liggen)...

Edited by Bata4
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Na twee weken schudden, knijpen, ruiken, verlangend kijken en tegen het licht aanhouden (om dan weer donker weg te zetten) was het vanavond zover, mijn Unicorn Mothersmilk testen. 

Lieve hemel, wat een smaakexplosie! Zoet, zacht, smaakvol.

Ik bleef een beetje hangen in ry4 en sour cherry, maar wat is dit lekker...

Ik ga even de kamer in de mist zetten!????

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Guest Frank borgo

Mooi dat dat gelukt is.....als hij lekker is is het zo op haha......ik wacht nog op een paar spulletjes en dan kan ik ook loos met brouwen.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Supernova09 said:

mijn Unicorn Mothersmilk testen. 

Lieve hemel, wat een smaakexplosie! Zoet, zacht, smaakvol.

 


Herkenbaar..., gister ook mijn UM geprobeerd na 3 weken steepen.... (moet eigenlijk nog 1 week)
Wat een heerlijkheid.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ik ga komende week voor het eerst zelf liquids brouwen en ga simpel beginnen. Ik heb 5 smaken (eppies) gekocht waarvan ik denk dat ze lekker zijn (chocolade, vanille, banaan, honing en kokos) en wil van elke smaak een basismengsel maken zodat ik ze later in verschillende combinaties en hoeveelheden kan mengen.

 

Nu vraag ik me af in welke hoeveelheid je de eerste keer een liquid maakt. Ik kan wel gelijk 100 ml. maken, maar als de smaak niet te harden is, dan is het zonde om het weg te kiepen. Daarentegen lijkt me bijv. 10 ml. weer lastiger te maken, omdat het dan qua flavour om zo'n kleine hoeveelheid gaat, dat je niet meer nauwkeurig kunt werken.

 

Hoe doen jullie dat?

Edited by Chika
Link to comment
Share on other sites

@Chika Ik heb in de afgelopen weken alle DIY benodigdheden (spuiten incl.naalden, flesjes, aroma''s en een yoghurtmaker) gekocht en ga aankomende week ook beginnen.

 

Ik ga met tabakssmaken CDD no 2, CDD no 14, Gold Ducat (INW) en Soho (FA) starten. Ik maak eerst wel 10 ml. Het is inderdaad wat lastiger ivm de kleine hoeveelheden. Maar zo kan ik checken welk percentage aroma voor mij het beste is. Als ik het juiste percentage heb gevonden, kan ik grotere hoeveelheden maken.

Ik ga de tabakssapjes in de yoghurtmaker steepen, dus ik kan ze vrij snel testen.

 

Succes he! :duim

 

Edited by Elly
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Supernova09 said:

Je hebt eppies, 1 ml flaconnetjes dus.

Ik meng een Eppy altijd op 10%. Dus 1 ml Eppy en dan 9 ml base. (In mijn geval 50/50 6mg. nic).

Dus flesjes van 10ml.

 

Het ene eppie (of eppy) zit voller dan de ander, dus of het precies 1 ml is betwijfel ik.....

 

22 minutes ago, Elly said:

@Chika Ik heb in de afgelopen weken alle DIY benodigdheden (naalden, flesjes, aroma''s en een yoghurtmaker) gekocht en ga aankomende week ook beginnen.

 

Ik ga met tabakssmaken CDD no 2, CDD no 14, Gold Ducat (INW) en Soho (FA) starten. Ik maak eerst wel 10 ml. Het is inderdaad wat lastiger ivm de kleine hoeveelheden. Maar zo kan ik checken welk percentage aroma voor mij het beste is. Als ik het juiste percentage heb gevonden, kan ik grotere hoeveelheden maken.

Ik ga de tabakssapjes in de yoghurtmaker steepen, dus ik kan ze vrij snel testen.

 

Succes he! :duim

 

 

Jij ook succes Elly. Spannend hè!

 

22 minutes ago, Dr.Smoke said:

@Chika welk merk/merken smaakstof heb jij in die eppie's ?


Flavormonks: cocoa / coconut / honey / vanilla

CdD: aardbei-choko / cocosnoot / honing / melkchocolade / white vanilla

Ik dacht dat ik ook banaan had, maar blijkbaar niet. Zal de leeftijd wel zijn ;)

Edited by Chika
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Elly said:

Ik ga met tabakssmaken CDD no 2, CDD no 14, Gold Ducat (INW) en Soho (FA) starten.

 

Van de CdD heb je bepaald een boel minder nodig: 2% volstaat over het algemeen. Op een 10ml flesje is dat 0,2 ml. Die kliene pipetjes van de dierenarts zijn handig voor zulke kleine hoeveelheiden...

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Karin Spaink said:

 

Van de CdD heb je bepaald een boel minder noig: 2% volstaat over het alegmeen. Op een 10ml flesje is dat 0,4 ml. Die kliene pipetjes van de dierenarts zijn handig voor zulke kleine hoeveelheiden...

 

 


Bedoel je die kleine bruine pipetflesjes @Karin Spaink

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Chika said:

Bedoel je die kleine bruine pipetflesjes @Karin Spaink

 

Nee, pipetspuitjes.... Uhm. Ik heb even geen foto bu=ij de hand, maar er past 1ml liquid in en er is een schaalverdeling op honderdsten op aangebracht.

Oh wacht, SaveVape verkoopt ze: http://www.savevape.nl/en/save-vape-1-ml-syringe.html

 

save-vape-1-ml-syringe.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Chika said:

 

@Elly Waar heb jij de naalden en flesjes gekocht?

 

Ik heb de flesjes bij Fasttech gekocht. 10 x 10 ml. 10 x 30 ml en 10 x 100 ml.

En ik heb de spuiten (incl) naalden bij de apotheek gekocht. 5 x 1 ml, 5 x 5 ml, 5 x 10 ml, 5 x 20 ml, 2 x 60 ml...kostte bijna niks.

 

@Karin Spaink Ja, had die 2% ook al in de sheet gevonden. Reuzehandig! :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...