Jump to content

Foto's linken vanaf externe photo host

Recommended Posts

Sinds de laatste update is de forumsoftware wat strenger geworden ten aanzien van het plaatsen van links naar foto's op externe hosts als tinypic, photobucket, imgur, etc. 

Het FBT raadt het gebruik van dergelijke sites aan, omdat elk forumlid een maximum uploadquotum van 1MB heeft. En daar zit je natuurlijk al vrij snel aan. 

Wil je een foto op deze manier plaatsen, gebruik dan niet de link voor fora en messageboards, maar de link getiteld "Direct" of "Direct Link". 

• Like 4

Door voordien het formaat van de foto te verkleinen tot maximaal 400 x 400, plus het aantal pixels, kom je al een heel eind. 

Deze foto is 400 x 400 en slechts 26,9 KB.   Duidelijk genoeg toch?

4dDowa4.jpg

• Like 1

13 hours ago, Marianna said:

Door voordien het formaat van de foto te verkleinen tot maximaal 400 x 400, plus het aantal pixels, kom je al een heel eind. 

Deze foto is 400 x 400 en slechts 26,9 KB.   Duidelijk genoeg toch?

4dDowa4.jpg

Perfect maar bestaat er überhaupt een manier om foto's op iOS apparaten gemakkelijk aan te passen?

Ik en meerderen met mij bezitten al jaren geen vaste pc meer.

6 minutes ago, Eelco said:

Er zijn er heel veel, @Groenedamper :-)

Ik kan je er geen aanbevelen omdat ik vooral programma's gebruik die wat meer gericht zijn op het maken van tekeningen, maar als je in de AppStore zoekt naar "resizer" krijg je aardig wat opties. 

Heb er idd een hoop gevonden maar vroeg mij af of dit ook zonder deze apps te doen is?

Ik heb eigenlijk geen idee: ik draai iOS 7 omdat dit de meest recente versie is die mijn bejaarde iPhone 4 nog wil draaien. Het systeem kan het wel: als je een foto als e-mail bijlage wilt verzenden krijg je de optie om deze te verkleinen. Het is mogelijk dat het tegenwoordig ook binnen de Photo app kan, maar je zult dan zelf even moeten zoeken waar?

o6gx75.jpg

Ik dacht dat jij een busdriver was, dit is dus geen bus, wel een foto.

Heb je link gekopieerd, geplakt, spatie enter.

Bleef gewoon een link, op de een of andere manier heb ik spatie enter een aantal malen herhaald, ineens was de streep onder de link verdwenen, enter, en daar was de foto.

17 minutes ago, Marianna said:

Zoals net iets eerder geschreven, volgens mij ligt het aan Tinypic

Ik wacht nooit, knal er meteen een Enter achteraan.

Anderen kunnen diezelfde foto's via Tinypic wel hier direct plaatsten, dus 't probleem zit elders.

Probeer eens twee seconden te wachten na het plaatsen van de link EN de spatie erna...?