Jump to content

Atmos Lab Rodi: rood fruit


hanskunstenaar

Recommended Posts

Gemengd op 4% in 50%PG-50%VG op 9mg nicotine.

 

Recensent-info: dampt sinds twee jaar, momenteel op Wismec Reulaux RX200 met Subtanks Mini, Lemo's 1 en 2, Uwell Crown, op SS-316 coils, standaard op 30 Watt met de temperatuur tussen 200-250 graden Celsius.

 

Algemeen: de smaken van het Griekse Atmos Lab hebben een geheel eigen karakter en zijn dus stuk voor stuk niet herkenbaar als “typisch Atmos Lab”. In mijn ogen en op mijn smaakpapillen ervaar ik dat als een extra kenmerk van kwaliteit. Door hun lage mengpercentage heb ik gevreesd voor een chemische bij- of nasmaak, maar die ondervind ik gelukkig niet. Ook heb ik ervaren dat het afzakken van 18 mg via 12 mg naar 9mg nicotine smaken ten goede komt. Ik denk dat nicotine smaak versterkt, zoals kruiden of menthol, maar smaken ook maskeert. Iedereen zal zijn of haar eigen balans moeten en kunnen vinden.

 

Met fruitsmaken ben ik tot nu toe terughoudend geweest. Soms smaken ze mij te chemisch, vooral die van Club der Dampfer, en altijd vind ik ze erg enkelvoudig van smaak. Bij tabakssmaken, al dan niet in combinatie met een toevoeging van fruit, noten e.d., heb ik vaak een smaakindruk waarin gelaagdheid voorkomt. Omdat de tabakssmaken van Atms Lab mij zo aangenaam verrast hebben, wilde ik een aantal fruitsmaken een kans geven om mij te laten genieten.

 

Atmos Lab Rodi:

Rodi heeft een granaatappelsmaak. Ik eet nooit granaatappels, dus vergelijken kan ik niet. Wel proef ik dat deze smaak zoet en fruitig is, zonder af te dalen naar het niveau van een kauwgombal van 10 cent. Ik mis hier wel een beetje de variëteit die ik wel ervaar bij de Soursop van Atmos Lab. Dat is geen kritiek, maar een zo nuchter mogelijke vaststelling die naar mijn vermoeden te maken heeft met de fruitsoort. Wie op zoek is naar een goede kwaliteit in een rodefruitsmaak, zal waarschijnlijk niet worden teleurgesteld. Wie iets meer van verrassende combinaties houdt, kan deze sap naar hartelust combineren met andere fruitsmaken of een tabaksjuice.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...