Jump to content

Recommended Posts

Dit is misschien de verkeerde plek, zoja dan graag verplaatsen.

Ik ga dit jaar naar Pinkpop, nu heb ik in de regels gezien wat niet het terrein op mag: navullingen van e-sigaretten zijn niet toegestaan.

Ik heb een mail naar buro Pinkpop gestuurd waarin ik heb geschreven dat een e-sigaret nu maximaal 2mm vloeistof mag bevatten. Dit is te weinig voor 1 dag. Een navul flesje is maximaal 10ml, mag niet 1 flesje het terrein mee op.

De reactie hierop was dat ik mijn voorraad maar buiten het terrein in een kluisje moest doen, en dan maar de hele tijd het terrein moet verlaten om te vullen, weer door de security check en dan terug het terrein op.

Ik vind dit ronduit belachelijk. Kunnen wij niet gezamenlijk Pinkpop aanschrijven op deze belachelijke regel, of acvoda misschien een serieuze reactie richting Pinkpop?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y550-L01 met Tapatalk

10 minutes ago, capri essex said:

Dit is misschien de verkeerde plek, zoja dan graag verplaatsen.

Ik ga dit jaar naar Pinkpop, nu heb ik in de regels gezien wat niet het terrein op mag: navullingen van e-sigaretten zijn niet toegestaan.

Ik heb een mail naar buro Pinkpop gestuurd waarin ik heb geschreven dat een e-sigaret nu maximaal 2mm vloeistof mag bevatten. Dit is te weinig voor 1 dag. Een navul flesje is maximaal 10ml, mag niet 1 flesje het terrein mee op.

De reactie hierop was dat ik mijn voorraad maar buiten het terrein in een kluisje moest doen, en dan maar de hele tijd het terrein moet verlaten om te vullen, weer door de security check en dan terug het terrein op.

Ik vind dit ronduit belachelijk. Kunnen wij niet gezamenlijk Pinkpop aanschrijven op deze belachelijke regel, of acvoda misschien een serieuze reactie richting Pinkpop?

Wtf voor belachelijke regel is dat nu weer??? Kan het nog gekker in belgie/nederland/europa?

Stel gewoon voor om een tankwagen met liquid op het terrein te zetten. dat mag misschien wel.

Sloffen sigaretten mogen wel op het terrein vermoed ik?

13 minutes ago, capri essex said:

Wat belachelijk zeg.

Als ik jou was zou ik gewoon een stevig unicorn flesje ergens goed verstoppen en die regel aan je laars lappen.

Edited by Blob
1 minute ago, capri essex said:

Ik krijg wel liquid het terrein op, maar het moet gewoon kunnen

Kan je daar niet gewoon een standje laten plaatsen met liquids? Als ze toch overal in de sigarettenwinkels mogen verkocht worden, waarom daar dan niet?

Het probleem zit hem in het feit dat het vloeistof is. Niet zozeer dat het e-liquid is. Denk ik. Er is bij de toegangscontrole lastig vast te stellen of de vloeistof in je flesje inderdaad e-liquid is, een explosief of een vloeibare drug zoals GHB. Het blijft bezopen natuurlijk, maar dat zal denk ik de reden van deze maatregel zijn. Eigenlijk dezelfde reden dat we geen vloeistof meer mee mogen nemen in het vliegtuig. 

Je lost het misschien op door een aantal voorgevulde tanks mee te nemen. Dus meerdere 'e-sigaretten'. Een navulverpakking mag niet, maar een gevulde tank is geen navulverpakking. (Dat lost hun probleem natuurlijk niet op, want ook in een nautilus of zo kun je natuurlijk GHB of nitroclycerine gieten, maar ja.)

• Like 2

En alle mensen die daadwerkelijk GHB naar binnen smokkelen doen dat in iets wat er volstrekt onschuldig uitziet, een versiering aan je sleutelhanger bijvoorbeeld of een extensie aan je aansteker of noem maar op.

2 minutes ago, wahanassatta said:

Het probleem zit hem in het feit dat het vloeistof is. Niet zozeer dat het e-liquid is. Denk ik. Er is bij de toegangscontrole lastig vast te stellen of de vloeistof in je flesje inderdaad e-liquid is, een explosief of een vloeibare drug zoals GHB. Het blijft bezopen natuurlijk, maar dat zal denk ik de reden van deze maatregel zijn. Eigenlijk dezelfde reden dat we geen vloeistof meer mee mogen nemen in het vliegtuig. 

Je lost het misschien op door een aantal voorgevulde tanks mee te nemen. Dus meerdere 'e-sigaretten'. Een navulverpakking mag niet, maar een gevulde tank is geen navulverpakking. (Dat lost hun probleem natuurlijk niet op, want ook in een nautilus of zo kun je natuurlijk GHB of nitroclycerine gieten, maar ja.)

Tja, begrijp dat volkomen, maar ze maken het de vapers toch zo onnodig moeilijk vind ik. Nooit die problemen gehad met de analoge sigaret. Waarom word die dan niet verboden? Domme vraag. weet ik ook wel.

2 minutes ago, capri essex said:

Deodorant mag wel, die zijn ook vloeistof, zeker de roller deodorant.

Tankje is geen oplossing voor mij, ik gebruik dripper

Fles deodorant leeggooien, en vullen met liquid. Volgens mij moeten we inventiever worden.

1 minute ago, capri essex said:

Deodorant mag wel, die zijn ook vloeistof, zeker de roller deodorant.

Tankje is geen oplossing voor mij, ik gebruik dripper

Nee. Dat schiet dan niet op. Dan toch maar een deodorant roller uit elkaar slopen en met liquid vullen. Of gewoon een flesje verstoppen op een plek waar de zon niet schijnt en het meesmokkelen. 

• Like 1

Toch vind ik het geen gek idee hoor. Een brief vanuit Acvoda. Niet dat het iets uit gaat maken, maar de antwoorden die terugkomen zijn misschien wel nieuwswaardig. Het zijn toch grote merken die festivals. En aangezien je al in Hart van Nederland komt als je kat weer terug is of je crossmotor wordt gejat, zou het zomaar kunnen dat een raar beleid van PinkPop, DanceValley en LowLands etc. ook langs de redactie komt. 

• Like 8
  • 3 weeks later...

Ik heb 2 berichten naar Pinkpop, het eerste bericht staat hier, daar heb ik op gereageerd met terug reactie van Pinkpop dat het doorgestuurd is naar de betreffende partij en dat ik een reactie terug krijg (die ik tot op heden niet heb)

• Like 1
On 7-3-2016 at 20:18, Elsie2 said:

Triest! Ik ga wel weer naar Castlefest. Daar staat alleen een bord bij de ingang met "Verboden om wapens uit de schede te halen;)"

image.jpeg

Tja....ook dat kan een verstopplaats zijn natuurlijk..... :grins

On 7-3-2016 at 18:32, capri essex said:

Ik heb een mail naar buro Pinkpop gestuurd waarin ik heb geschreven dat een e-sigaret nu maximaal 2mm vloeistof mag bevatten.

Je mag best reeds jaren geleden een tankje van 5 of 8 ml aangeschaft hebben en 't is (nog) niet verboden om die te gebruiken.

Maar zodra Smeets z'n zin krijgt met een algeheel rookverbod, drugsverbod, dampverbod en alcoholverbod, lijkt 't meer op een gereformeerde kerk dan een popfestival. 

• Like 1
  • 2 weeks later...

Ik heb ooit een keer een Russian Big 91% 30mm versie gehad met een inhoud van 20ml, was nu dus de oplossing..:grins

Wat een belachelijke regel......zit maar één ding op............NIET GAAN :bang

Niet te druk maken over de regels bij pinkpop. Vorig jaar waren de flesjes ook verboden, maar niemand die er naar kraaide. Mocht het problemen geven, zeg ik gewoon dat ik het wel even in de kluis ga doen en ga dan in een andere rij.