Jump to content

Nederlandse shops en Belgie


Recommended Posts

Hallo,

 

Hier een vraagje aan de nederlandse shophouders..

 

Volgens artikel 6, geen internetaankopen meer door Belgen in eigen of buitenland  maw we are fucked.

Wat ik mij nu even afvraag..... De buitenlandse internetshops is het dus volgens bovenstaand artikel verboden om te leveren aan ons..
Dus geen tanks, mods, liquids en base met nicotine etc enz.

Maar hoe gaan nederlandse internetshops dit inpassen??

VG, PG, aroma's enz is dus niet verboden maar gaan we dit nog wel kunnen bestellen?? Of wordt het een algemene regel van jullie shop om niks meer te versturen naar België??

Link to comment
Share on other sites

Even een verduidelijking... 

 

Voor zover ik het begrijp is er een verbod op internetverkoop van alles wat nicotinehoudend is (liquid en base), mods, tanks enz.....

maar niet op aroma's, pg en vg zonder nicotine enz...

 

Maw mijn vraag is dus als ik vb batterijen, een paar drip tips, enkele aroma's of 1l vg wil bestellen dit nog gaat mogelijk zijn?

Dus geen gevaar om te antwoorden denk ik, anders mag PM gerust.

 

 

Edited by sandorfi
Link to comment
Share on other sites

° elektronische sigaret : een product dat gebruikt kan worden voor de consumptie van nicotinehoudende damp via een mondstuk, of een onderdeel van dat product, waaronder een patroon, een reservoir en het apparaatje zonder patroon of reservoir. Elektronische sigaretten kunnen bestemd zijn om te worden weggeworpen of middels een navulverpakking en een reservoir navulbaar zijn, of herlaadbaar zijn met een patroon voor eenmalig gebruik;

 

Onderdelen ed mag dus ook niet, liquids/aroma`s  zonder nicotine mag weer wel als ik het goed lees.

Edited by monky
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat het zeer belangrijk is dat we blijven praten ,samen organizeren  en mekaar goed verstaan en helpen .We zijn vooral op mekaar aangewezen over de landsgrenzen heen want van andere instanties moeten we niet veel verwachten ;Als we als één groep samenwerken zowel bovengronds als ondergronds moet de overheid al veel doen om ons droog te leggen.In het samenwerken en het opstaan tegen deze absurde regelgeving ,daar kunnen wij Belgen nog veel leren van jullie en dat komt niet enkel omdat onze groep kleiner is maar ook doordat de Belg braaf alles slikt ,dat zie je bij veel dingen in Belgie.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik bejubel je idealisme hoor, Guyanne.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn idealisme na ruim acht jaar strijd wel wat slijtplekken vertoond.

Ik ben genaaid door forumleden, vrienden binnen de damp-wereld, door collega's, door klanten, door leveranciers, de Overheid en god weet door wie nog meer.
Dus als ik iemand kan helpen probeer ik dat, maar ik denk niet dat je mij nog op de barricaden zult vinden.

Of het moet met mooi weer, met leuke mensen en dan het liefst ergens op een terras zijn. :wink

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Op de barricaden krijg je mij ook niet maar ik ben dankbaar voor mensen zoals jij waar ik van weet dat ik er steeds terecht kan en me niet in de kou laten staan,kijk zulke mensen hebben we nodig en als jij over je teleurstellingen heen kijkt zie je en weet je dat er ook andere en goedmenende mensen rondlopen en daar kan niks tegenop ,komaan we laten het hier niet bij ,ik zal ondanks de teleurstellingen die ik zelf tegenkwam nooit opgeven en blijven vechten voor wat recht is.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, guyanne said:

komt allemaal wel op zijn plaats,de soep eet men nooit zo warm als men ze opdiend en met paniek komen we ook geen stap vooruit.

Je hebt helemaal gelijk. Tot op de dag van vandaag is het trouwens verboden voor ons (Belgen) om nicotinehoudende liquids aan te kopen (binnen 8 dagen is het wel legaal). Nochtans bestel ik al jaren in Nederland deze producten. De shops leveren zonder probleem. Ik denk niet dat er 1 shop is die ooit hiermee in de problemen gekomen is. Ik heb nog nooit gehoord dat de pakketpost (postnl, DPD, ...) de pakketjes moest laten controleren door de douane (indien het ging over NL --> BE).

 

We praten trouwens over een Belgisch Koninklijk Besluit. Een Nederlandse shop wordt niet geacht om op de hoogte te zijn hiervan. De Belgische wetten en KB's worden verondersteld gekend te zijn door de Belgen, maar niet verder dan dat. De Belgische consument wordt wel verondersteld om op de hoogte te zijn van die regels. Ik denk dus dat de verantwoordelijkheid bij ons ligt (zoals wij goed weten dat import van nicotine verboden is, maar we riskeren het toch maar). De NL-shops moeten zich houden aan de NL-regelgeving en de bijhorende TPD-regulering. En gelukkig is het voor hun niet verboden om via internet te verkopen.

 

Ik hoop dat de soep snel afkoelt en dat de NL-shops hier niet op reageren.

 

Keep calm and vape on!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, guyanne said:

Op de barricaden krijg je mij ook niet maar ik ben dankbaar voor mensen zoals jij waar ik van weet dat ik er steeds terecht kan en me niet in de kou laten staan,kijk zulke mensen hebben we nodig en als jij over je teleurstellingen heen kijkt zie je en weet je dat er ook andere en goedmenende mensen rondlopen en daar kan niks tegenop ,komaan we laten het hier niet bij ,ik zal ondanks de teleurstellingen die ik zelf tegenkwam nooit opgeven en blijven vechten voor wat recht is.

:kiss

Link to comment
Share on other sites

Guest fatum
2 hours ago, Priest said:

Of het moet met mooi weer, met leuke mensen en dan het liefst ergens op een terras zijn. :wink

 

Voor jou wil ik nog wel een terrasje installeren op de barricades. En als het regent zet ik er nog een tent over met een vuurtje in de tent :) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...