Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

Let op bij de Zephyr!

Recommended Posts

Guest

Mensen die een Zephyr van Vaponaute hebben aangeschaft; Let op.

Heb je hem helemaal opgebouwd, en in gebruik, dan kun je daarna niet meer aan de airflow controlring draaien!

De oranje kunstof insert draait mee, en duwt je coil weg. En scheef. En kapot.

Dus dop er af, airflowring verstellen. Dop er weer op.

Ome Mies.

Edited by Ome Mies

Hoe is verder de ervaring met de Le Zephyr @Ome Mies? Ik zit op dit moment op mijn handen vanwege het ontbreken van echt goed reviews (wel geteld 1) en aangezien de oplage wederom gelimiteerd is ... Ik wil hem graag net zo opbouwen als mijn Origen Genesis V2 (mesh build) maar heb zo mijn twijfels over de kier die rondom het builddeck zit, loopt zo niet alle juice er uit?

Guest

Hallo Martijn.

FF snel, want ik moet zo mijn aanwezigheidsbijdrage weer bij elkaar sprokkelen.

Heb hem tot nu alleen even "quick & dirty" opgebouwd met een beetje cotton bacon. Apparaat werkt prima, maar het belangrijkste is; de smaak beleving is érg goed. Zeker op het niveau van de FeV. Opbouwen gaat prima, en is makkelijk (0.4 mm). 

Lekkages heb ik in het gebruik, niet gehad. Ik vermoed dat de oranje insert, net over het schoteltje heengaat, en de boel zo afsluit.

Wat ik wél heb gemerkt is dat ik bij het vullen vanaf de zijkant, het ding vlak moet houden. De dop is er dan (vanzelfsprekend) af, en vul je dan teveel dan loopt het er natuurlijk uit. De andere methode; gewoon je liquid op het deck gieten, werkt ook, maar niet onder een te grote hoek. Het moet echt de kamer inlopen.

Regelbereik van de airflow is ruim voldoende. Maar zoals ik al zei, pas op dat je de coil niet wegdrukt.

Gebruik is erg bescheiden. Geen gekke dingen meegemaakt wat materiaal of constructie betreft. Goed te reinigen.

Enige échte nadeel is dat je erg moeilijk kunt zien, hoeveel liquid erin zit. Zéker bij mesh lijkt het me geen pretje om door te dampen tot een dry-hit.

Zorg ook dat je hem zodanig op je mod hebt, dat de airflow naar beneden gericht is. Zodoende houdt je de wick vochtig.

Heb even overwogen om er een tweede bij te bestellen. Maar dat doe ik toch maar niet. Hij is zijn geld waard, maar 135€ blijft een bak geld.

Ome Mies.

Edited by Ome Mies

@Ome Mies, ik heb de trekker maar over gehaald, ik zie nu al dat ze bij mijn vaste adressen uit verkocht zijn. Ik heb er uiteindelijk een gevonden in Frankrijk, wel betaald met paypal want mocht het de bestelling tits-up gaan dan heb ik zo mijn centen terug. Ik heb hem uiteindelijke bij La Maison du Vapoteur gekocht, ook nog eens goedkoper dan bij mijn vaste adres, gewoon de advies prijs zonder verzendkosten. Nog een mooie genesis damper.

Edited by martijn-v4

Kijk bij het vastdraaien ook uit. Draai hem op de mod aan het deck, anders draai je de tank los. Verder een heel fijn ding, met veel mogelijkheden qua airfow instellingen

Heerlijke genesis. Ik bouw hem met kanthal en katoen. Had er eerst een 1 ohm coil in met 26awg gebouwd met de coil jig. Vanavond een clapton erop gezet van 0,7 ohm en wederom met katoen en de smaak is nog beter. Heb in het begin last gehad van lekkage door wat Jorn net aangaf, maar nu ik 'm begrijp niet meer. Smaak is echt heel goed en wat een beauty. Ik ben een paar maanden geleden afgestapt van MTL, maar deze komt het beste tot zijn recht met MTL vind ik en ik heb het gemist. Warme volle damp als een dripper gecombineerd met MTL is hemels. 

Door de Le Zephyr ben ik op zoek naar een tank met dezelfde smaakbeleving die MTL en DL aankan en gebouwd kan worden met katoen. Iemand tips?

Edited by Mickster

9 hours ago, Mickster said:

Heerlijke genesis. Ik bouw hem met kanthal en katoen. Had er eerst een 1 ohm coil in met 26awg gebouwd met de coil jig. Vanavond een clapton erop gezet van 0,7 ohm en wederom met katoen en de smaak is nog beter. Heb in het begin last gehad van lekkage door wat Jorn net aangaf, maar nu ik 'm begrijp niet meer. Smaak is echt heel goed en wat een beauty. Ik ben een paar maanden geleden afgestapt van MTL, maar deze komt het beste tot zijn recht met MTL vind ik en ik heb het gemist. Warme volle damp als een dripper gecombineerd met MTL is hemels. 

Door de Le Zephyr ben ik op zoek naar een tank met dezelfde smaakbeleving die MTL en DL aankan en gebouwd kan worden met katoen. Iemand tips?

Origen Genesis V2 MKII, ik gebruik hem met een mesh build als mtl damper. Ik moet er eigenlijk wel een wat langere driptip op doen, kan ook eenvoudig als single/dual coil damper opgetuigd worden met katoen. 

ik zit met spanning te wachten, hij zal morgen pas op de bus gaan vermoed ik, dus met een beetje geluk heb ik hem aan het eind van de week in huis.

8 hours ago, Ome Mies said:

Wanneer je van mening bent, dat je nog niet genoeg geld hebt uitgegeven aan dit ding:

https://www.oughtvape.com/products/ultem-driptip

Ome Mies.

Zal je zien, precies datgene waar ik mijn oog op had laten vallen is nog wel "current" maar nul voorraad. Die Ultem driptip heeft wel wat, al neig ik toch wat meer naar een witte. Ik ben de laatste paar maanden echt in de flavourchasing hoek gaan zitten omdat dit mij veel meer voldoening geeft. Deze Zephyr, tezamen met mijn Origen Genesis V2 en mijn Kayfuns (2 x KFV4 en KFMV3) zijn het mijn primaire dampers.

1 hour ago, martijn-v4 said:

Origen Genesis V2 MKII, ik gebruik hem met een mesh build als mtl damper. Ik moet er eigenlijk wel een wat langere driptip op doen, kan ook eenvoudig als single/dual coil damper opgetuigd worden met katoen. 

ik zit met spanning te wachten, hij zal morgen pas op de bus gaan vermoed ik, dus met een beetje geluk heb ik hem aan het eind van de week in huis.

Origenny heb ik gehad, maar vond het bouwen een crime. Wil ook een lekvrije tank die ik mee kan nemen en daar is de Origenny niet geschikt voor. Ik wil een tank die versatile is. Die je MTL en DL kan dampen en die je op 1,2ohm kan bouwen, maar ook op 0,5ohm met goede resultaten. Tot nu toe ziet de Calix V2 er het beste uit, maar ik ben nog niet overtuigd van het build deck. 

Edited by Mickster

11 minutes ago, Mickster said:

Origenny heb ik gehad, maar vond het bouwen een crime. Wil ook een lekvrije tank die ik mee kan nemen en daar is de Origenny niet geschikt voor. Ik wil een tank die versatile is. Die je MTL en DL kan dampen en die je op 1,2ohm kan bouwen, maar ook op 0,5ohm met goede resultaten. Tot nu toe ziet de Calix V2 er het beste uit, maar ik ben nog niet overtuigd van het build deck. 

Your milage might vary, ik heb tot op heden nog geen lekkages ondervonden met mijn origen, niet met katoen en niet met mesh. Ik heb er nu een mesh build in zitten op 0.8 ohm maar heb ook al eens een dual coil setup gemaakt met katoen op 0.3 ohm. Maar ook hier blijkt maar al te duidelijk dat dampen een uitermate persoonlijke ervaring en bezigheid is. Ik heb geen goede ervaringen met tanks met instelbare juice control. Bij mijn kayfuns is het gewoon open of dicht en dat past beter bij mij.

Hoe bouwen jullie hem op? Met 24AWG op 0,48ohm kreeg ik na een aantal puffs dry hits. Wickt dan blijkbaar niet vlot genoeg. Met een clapton op 0,68ohm heb ik geen dry hits en heel erg goede smaak. Met 26AWG en 1ohm vind ik hem net te weinig vapor hebben voor mij. Clapton is dus vooralsnog mijn favoriet :)

4 minutes ago, Mickster said:

Hoe bouwen jullie hem op? Met 24AWG op 0,48ohm kreeg ik na een aantal puffs dry hits. Wickt dan blijkbaar niet vlot genoeg. Met een clapton op 0,68ohm heb ik geen dry hits en heel erg goede smaak. Met 26AWG en 1ohm vind ik hem net te weinig vapor hebben voor mij. Clapton is dus vooralsnog mijn favoriet :)

Die van mij is onderweg vanuit Frankrijk en ik ga hem gebruiken voor mesh builds.

Tussen de 0.7 en 1.0 ohm doet hij het voor mij het beste. Wel de coil jig gebruiken of minimaal de 0.35 anders gaat hij lekken. Voor grote wolken is hij niet echt gemaakt, meer voor de smaak. Mesh ga ik binnenkort wel een keer proberen

11 minutes ago, Jorn1974 said:

Als je hem goed wicked lekt de tank echt niet trouwens, ik heb hem op de kop gehouden ;-)

Volgende hype in de vapewereld, de hele dag met je genesis tank ondersteboven rondlopen ;-)

1 hour ago, Jorn1974 said:

Als je hem goed wicked lekt de tank echt niet trouwens, ik heb hem op de kop gehouden ;-)

Heb ik inderdaad ook getest haha. Ik bouw hem zelf ook met de coil jig en dan spaced Clapton met 5-6 wikkelingen. 

Guest

Het meest invloedrijke effect op de smaak vond ik toch wel de opening van de airflow. 

Na wat geexperimenteer, gaf 1/3 tot 1/2 open (grootste opening) de mooiste smaakbeleving. Zet ik hem verder dan de helft open dan verminderd de smaak enorm.

Ik heb nog niet veel verschil gemerkt in draad diameter, en weerstand. Hij blijft, met meerdere diameters, vrij consistent presteren.

0.4 mm werkt to nu toe prima, met een rolletje katoen.

Hij komt dan qua smaakbeleving op gelijke hoogte met mijn GeV. Zonder de hout-olie achtige smaak die er zo kenmerkend voor is.

De GeV dus voor tabak, en de Zephyr voor specialiteiten.

Ome Mies

Edited by Ome Mies

Vandaag binnen gekregen:

OrwiaKd.jpg?1

Daarna even lopen experimenteren, uiteindelijk een mesh build gemaakt met een 0.9 ohm coil (26awg) met 400awg mesh. Grootste airflow gat gekozen op 2/3 opening en een Wotofo driptip met een 5mm opening, mod ingesteld op 21.5 watt. Weet even niet meer welke juice er in zit maar de smaak is veel zoeter en voller. Heb wat geexperimenteerd met de airflow maar ben van ook van mening dat de smaak het beste is met de ultem airflow thingy opening tegenover het gat in bellcap. Als je gaat draaien gaat de smaak snel achteruit.

Al met al een uitstekend keuze vind ik zelf, ben er heel tevreden mee.

cL58toW.jpg?1

Hier overigens met een Wotofo driptip van mijn Atty3, niet echt een fantastische keuze, gat is te groot. Heb ook nog Wotofo driptips liggen van vapemail en die zijn beter. Heb overigens nog wel een Vaponaute driptip in de post zitten, weet alleen niet meer zo uit mijn hoofd welk nummer.

Die nummer veertien drip tip doet het overigens prima, hij lijkt wat groot, maar doet toch iets met de smaak. Hebben ze bij Vaponaute dus wel over nagedacht :-)