Jump to content

Accijns op e-sigaretten


Betty

Recommended Posts

2 minutes ago, wahanassatta said:

Ik moet eerlijk toegeven dat het wat mij betreft ook grenst aan het bewust of opzettelijk kwetsen van mensen of groepen mensen ja. Dat ben ik met je eens. Maar in mijn optiek gaat het niet over die grens heen, omdat hij te weinig specifiek is (de gemiddelde mens). Maar ik ben er ook even achter blijven haken. 

Ik denk dat hij het gemiddelde wat onderschat.

Vraag me af waar hij deze ervaring weg heeft.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, dabit said:

Zeg dan gewoon 'we moeten de gaskraan verder dichtdraaien anders is Groningen straks een krater

Ik reageer even op een klein puntje uit je betoog, en ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil mijn gaskraan niet verder dichtdraaien. Ik gebruik al een dekentje om het lekker warm te houden, maar ik heb wel een gaskachel in mijn "schuur" zodat daar de luchtvochtigheid laag blijft. Maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat Groningen een krater moet worden. Goed, onze overheid (die we gezamenlijk gekozen hebben) maakt fouten, misschien wel veel fouten. Maar dat wil niet zeggen dat er geen geld binnen moet komen. Sterker nog, als de gaswinst in Groningen minder wordt dan zal het "verlies" daar ergens anders vandaan gehaald moeten worden. Zo werkt het nu eenmaal. Hoe je het ook went of keert, wij als belasting betalers zullen onze staat moeten blijven betalen.

Wat dat betreft heeft @Mistig wat mij betreft nog het beste punt: De staat zelf kost teveel geld. Alleen zal dat moeilijk te veranderen zijn. 

 

Ps, ik ga nu naar bed, en niet (zoals @balling in leesmodus). Wanneer ik weer reageer is dus maar afwachten.:grins

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, wahanassatta said:

 

Ik moet eerlijk toegeven dat het wat mij betreft ook grenst aan het bewust of opzettelijk kwetsen van mensen of groepen mensen ja. Dat ben ik met je eens. Maar in mijn optiek gaat het niet over die grens heen, omdat hij te weinig specifiek is (de gemiddelde mens). Maar ik ben er ook even achter blijven haken. 

 

Pfft. Ik beschouw mijzelf ook tot die groep behorende, zeker wat betreft het Oekraïne referendum. Hou het bij de inhoud ipv telkens maar proberen om een probleem te zoeken bij toon. Wat is dat toch op dit forum?

Link to comment
Share on other sites

Gas kun je inkopen als overheid zijnde. Jij hoeft die gaskraan dus niet verder dicht te draaien, maar iemand moet de rekening betalen.

Prima hoor, heb ik vrede mee. Als je daar eerlijk en transparant over bent tenminste, en niet overal op alle lagen slinks en stiekum een beetje geld probeert te roven, daar vooral zo stil mogelijk over blijft en als dat niet lukt met een smoes aan komt. 'Administratiekosten' op verkeersboetes die al een veelvoud zijn van vergrijpen op andere gebieden, ja, tuurlijk....

 

Of de staat zelf teveel geld kost? Hmm, kweenie. Hoe groter iets word, hoe meer overhead. 1 bakker kan zelf de toko runnen. 10 bakkers en je hebt al gauw een juffrouw Jannie nodig voor ondersteunende taken. Zo werken die dingen nou eenmaal; water is ook nat en vuur is warm. Die overhead is tot op zeker hoogte nog best te accepteren zolang je als staat maar probeert dat niet hoger dan strikt noodzakelijk te houden. Maar zo gauw een staat publiek geld gaat spenderen aan zaken die helemaal hun taak niet zijn zoals voor mij bepalen wat wel en niet goed is voor me wat dan eigenlijk weer een verkapte manier is om wat geld binnen te harken: dat vind ik niet acceptabel.

 

Ik hou die R er nog steeds in.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Blob said:

 

Pfft. Ik beschouw mijzelf ook tot die groep behorende, zeker wat betreft het Oekraïne referendum. Hou het bij de inhoud ipv telkens maar proberen om een probleem te zoeken bij toon. Wat is dat toch op dit forum?

 

Je wijst mensen graag op het feit dat ze je niet goed lezen. Maar zelf haal je nu een quote van mij aan, die ik plaatste als reactie op iemand anders en waarin ik toch echt vrij duidelijk aangeef dat er in mijn optiek geen grens overschreden is. Dus wie zoekt hier nu precies een probleem?

Link to comment
Share on other sites

Guest Korfun

Nou welterusten dan maar @Blob en bewaak je nood rantsoen aan PG en VG en nicotine dan maar goed, dat de anders misschien wel slapeloze nachten gaat krijgen als het morgen misschien verdwenen is..... omdat je teveel op voorraad in huis heb staan en toch een beetje de belasting aan het ontduiken bent. En de roverheid nu misschien wel de BVD op pad stuurt om jou even te pesten. Maar een soort van vleestax lijkt mijn wel een goede zaak en zeker voor de dieren..... maar of mensen daardoor minder vlees gaan consuminderen denk ik ook niet eens mens voelt zich namelijk superieur boven alles..... misschien meer veganisten in de politiek maar ik lust ook graag een stukje vlees of kip maar.....daar gaat het niet om.....haalt de roverheid het geld toch wel weer bij de dampers weg... om van het ene probleem oplossen je vaak weer een ander probleem veroorzaakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...