Jump to content
TheVapingRaven

Heisenberg - Vampire Vape (Snoep, Fruit, Kruiden)

Recommended Posts

52 minutes ago, Dampenstein said:

Heb het flesje met 5ml nog staan. Zal het over een paar weken weer proeven. Had met de 1ml sample eppy 5ml gemaakt. Ofwel 20% smaak. Misschien nog even verdunnen zodat het flesje 7 of 8 ml wordt.

Wat @Vaper69 zegt, ik denk dat 15% echt genoeg is voor een goede smaak. En met DIY is geduld bijna altijd een goede zaak.

Een week geleden wist ik nog amper wat VG / PG was en laat staan dat ik wist wat DIY was. Maar goed kwam er in de loop van de week achter dat dit vrij simpel kan en je de aroma zo kan kopen, base erbij en klaar. Dus gisteren even bij de vape-shop binnen gelopen en wat spullen gehaald om Heisenberg te maken. Bij de XENOS nog even wat glazen potjes gehaald, keuze genoeg. Ook de Gin Fizz van Flavormonks meegenomen om te maken. Alhoewel niet helemaal duidelijk was bij de Heisenberg hoe lang je die 'moet' laten steepen (website flavormonks zegt 48 uur en in de winkel hadden ze het over een week), kon ik het na zo'n 28 uur niet laten om eens even te proeven. Had het, na inlezen hier wat het verstandigste was, op 10 % gehouden met een 50/50 base (0 % nicotine) van flavormonks. 

Ik dacht al dat het in de richting zou zitten van een smaak die ik van de waterpijp al kende (Blue Ice) en de verwachting klopt ook wel enigzins. Ik moet zeggen dat ik die van de waterpijp idd richting allesreiniger vind gaan, die Heiselberg is dan wel weer goed te nassen, sorry...dampen ;).

Wij dampen hier met een eleaf pico die nu op 75 W staat en er zit een 0,5 Ohm coil in. De flowring (zo noem ik het maar) staat een klein stukje open, geeft vind ik een goed resultaat.

Komende dagen gaat hij dus steeds beter worden kennelijk, ben benieuwd.

(en verder heb ik vandaag 15 eppies (waar ik ook nog maar sinds een uur de betekenis van ken), red astaire aroma en Milk Man pakket in de bestelling gezet bij e-sigaret.

3 hours ago, Raapie said:

Een week geleden wist ik nog amper wat VG / PG was en laat staan dat ik wist wat DIY was. Maar goed kwam er in de loop van de week achter dat dit vrij simpel kan en je de aroma zo kan kopen, base erbij en klaar. Dus gisteren even bij de vape-shop binnen gelopen en wat spullen gehaald om Heisenberg te maken. Bij de XENOS nog even wat glazen potjes gehaald, keuze genoeg. Ook de Gin Fizz van Flavormonks meegenomen om te maken. Alhoewel niet helemaal duidelijk was bij de Heisenberg hoe lang je die 'moet' laten steepen (website flavormonks zegt 48 uur en in de winkel hadden ze het over een week), kon ik het na zo'n 28 uur niet laten om eens even te proeven. Had het, na inlezen hier wat het verstandigste was, op 10 % gehouden met een 50/50 base (0 % nicotine) van flavormonks. 

Ik dacht al dat het in de richting zou zitten van een smaak die ik van de waterpijp al kende (Blue Ice) en de verwachting klopt ook wel enigzins. Ik moet zeggen dat ik die van de waterpijp idd richting allesreiniger vind gaan, die Heiselberg is dan wel weer goed te nassen, sorry...dampen ;).

Wij dampen hier met een eleaf pico die nu op 75 W staat en er zit een 0,5 Ohm coil in. De flowring (zo noem ik het maar) staat een klein stukje open, geeft vind ik een goed resultaat.

Komende dagen gaat hij dus steeds beter worden kennelijk, ben benieuwd.

(en verder heb ik vandaag 15 eppies (waar ik ook nog maar sinds een uur de betekenis van ken), red astaire aroma en Milk Man pakket in de bestelling gezet bij e-sigaret.

Leuke feedback. Ben niet erg bekend met het waterpijp gebeuren. Maar Blue Ice is dus iets om in gedachten te houden mocht ik ooit nog eens serieus met waterpijpen aan de gang gaan.

Zo beste mensen even terugkomen op mijn eerdere vragen en jullie suggesties ik heb de Heisenberg en de Pinkman lekker laten rijpen voor een weekje en ik moet zeggen dat blauwe spul bevalt best de Pinkman kan bij mij wel sterker ik had beide op plm. 12% gemaakt maar inderdaad beter een drupje erbij dan niet smaakvol ik damp met een evic mini two met een coil van 1.00 ohm maar dan mag ik niet boven de 20 watt komen dus dat is voor mij het max, of niet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

22 minutes ago, PGranddaddy said:

Zo beste mensen even terugkomen op mijn eerdere vragen en jullie suggesties ik heb de Heisenberg en de Pinkman lekker laten rijpen voor een weekje en ik moet zeggen dat blauwe spul bevalt best de Pinkman kan bij mij wel sterker ik had beide op plm. 12% gemaakt maar inderdaad beter een drupje erbij dan niet smaakvol ik damp met een evic mini two met een coil van 1.00 ohm maar dan mag ik niet boven de 20 watt komen dus dat is voor mij het max, of niet?

als hij bij 20 watt nog gewoon lekker dampt, je geen dry hits krijgt, geen verbrande smaak etc, kun je gerust wat hoger gaan hoor. Als je te ver gaat proef je dat vanzelf. Gewoon rustig in stapjes van 1 of 2 watt omhoog, tot het voor jouw lekker dampt. Wordt het echt te heet, dan proef je dat echt wel, en ga je weer wat naar beneden.

ik vond de pinkman ook te flauw op 12% en zelfs op 15% nog. Ik heb de laatste batch geloof ik op iets van 17% gemaakt.

Edited by Vaper69

Ik denk inderdaad om de pinkman ook zo te doen desnoods 20% ga ook beide mengen maar hoeveel van beide zal een gok zijn, zal beginnen met 1\3 heisenberg en 2\3 pinkman
Zal inderdaad eens stapje voor stapje de watts hoger proberen

Het gaat meestal pas mis als je met 10 of 20 watt tegelijk omhoog gaat, dan is er geen redden aan als je te ver gaat. Doe je rustig in kleine stapjes, is er niks aan de hand.

Ja de pinkman heeft veel nodig haha, maar wel lekker :ja smaakt een beetje als de oude wijnballen die je vroeger op de kermis had. Jeugdsentiment :gek

Iemand ook ervaring met de Blood Sukka van VV? Ik denk ik vraag het even in het Heisenberg draadje.....Aangezien het hier ook over Pinkman gaat etc. ;)

Heissenberg. Ik had een batch 40vg/60pg 0 nic 15% aroma en een batch 60vg/40pg 6 mg nic 15% aroma gemaakt.

Na 2 dagen eerste test. Niet te doen. Kreeg bij elke hijs een soort reflex die mijn luchtpijp afsloot. Spooky gewoon.

Beide batches aangelengd tot aroma nog 10% was. Na nog eens 2 dagen kon ik het wat beter verdragen maar nog niet lekker vinden.

Met het idee dat het m niet worden ging weer de kast in. En na 2 weken er weer uit. Wat een vetschil! Zoals The Vaping Raven al zei. Na verloop van tijd wordt de menthol zachter en komt de fruitsmaak wat meer naar boven. Een blijvertje maar dan wel op 10%.

Voor mij weinig verschil tussen de twee vg/pg verhoudingen en wel/geen nicotine.

Ga ook iets proberen met 6% heissenberg en 2% zwarte bessen en 2% framboos.

Edited by Fred(juuh)

Mischien niet de goeie topic, maar kan je ook ergens in nl heisenberg en pinkman juice al gemixt kopen?

kan wel diy, maar voor ik daar aan begin wil het eerst lekker vinden.

Just now, vinna said:

Mischien niet de goeie topic, maar kan je ook ergens in nl heisenberg en pinkman juice al gemixt kopen?

kan wel diy, maar voor ik daar aan begin wil het eerst lekker vinden.

Bedoel je de losse smaken Heisenberg en Pinkman kant en klaar gemixt met nicotine en PG/VG (niet dat ik weet, maar andere mensen kunnen je vast helpen als het bestaat)? 

Of bedoel je de aroma's Pinkman en Heisenberg al gemixt als één aroma (ook dat weet ik niet, maar denk het niet)?

De aromas zie ik overal, ik bedoel de kant en klare vapebare versie zeg maar hah.

30 minutes ago, vinna said:

De aromas zie ik overal, ik bedoel de kant en klare vapebare versie zeg maar hah.

Heb even gezocht. Wel iets gevonden in Groot Brittannië, zover ik kon vinden alleen Heisenberg. Wordt een duur geintje omdat te laten overkomen alleen om te proberen. 

T'is dat mijn voorraad bijna op, is anders had ik je wel een klein flesje kunnen opsturen.

http://www.vapeclub.co.uk/vampire-vape-e-liquid/heisenberg-e-liquid-by-vampire-vape.html

Ik heb een paar weken geleden de heisenberg gemaakt, met een verhouding van 15%.

gedampt in een smog baby beast en was er eignlijk niet kapot van.. vond het niet lekker, iemand zei eens wc eend smaak :P

kan kloppen, dat vond ik ook, maar toch ik had een flesje van 10ml gemaakt, dus maar even laten staan.

2 weken later ik ruiken, gadver, die lucht is niet mijn ding.... maar zoals met veel dingen, je moet niet ruiken maar proeven ^^ :P

Dus nu een beetje in mijn serpent alto gedaan, en tjonge jonge... wat een verschil!!!!

Ik ben neit zo van de anijs/menthol achtige dingen, maar dit is gewoon lekker...

Niet een ADV voor mij, maar toch een lekkere afwisseling om eens te dampen.

Apart is dat toch he? In het begin niet lekker en na een paar weken ineens wel. Elke smaak is natuurlijk na een paar weken lekkerder dan in het begin maar zo'n verschil heb ik bij geen ander aroma gehad. In het begin vies, na een paar weken nog steeds vies, en dan door de gootsteen.. Maar met dit aroma heb ik precies hetzelfde gehad als jij @rebelhearts en ik heb ook al van veel anderen dezelfde beleving gelezen. 

Voor mij ook geen ADV, maar al wel meer dan een jaar steevast op nummer twee.

Laats een flesje Heisenberg gevonden dat ik ergens juli 2016 had aangemaakt (een 10ml 12mg nic versie voor de meer stressvolle dagen).

Afgezien van het iets te veel aan nicotine is de smaak na maanden steepen er nog beter op geworden, fruit komt nog iets beter uit dan na een paar weken steepen. Blauwe kleur was wel een beetje verbleekt op de één of andere manier.

Dit is dus echt een aroma waarmee je het nut van steepen kunt uitleggen.

O echt? Haha, nou ik kwam van de week een oud flesje Heisenberg / Pinkman tegen van zeker 3/4 jaar oud. Had al die tijd onder in mijn dashboardkastje gelegen. Dus ook regelmatig in de volle zon liggen broeien, en die zag er zo groezelig uit dat ik hem maar weggegooid heb. Durfde het niet aan :-) Maar had ie gewoon in de kast op een koele plek gestaan, dan was ie waarschijnlijk overheerlijk geweest!

Ik ben pas begonnen met mixen. Tot nu toe eigenlijk alleen maar DK blend gedampt. Ben niet zo van proeverijen. Toch maar eens een 150 ml. Heisenberg gemixt. 50/50, 12 mg/ml. En ik moet zeggen: heerlijk spul. Smaakt naar meer.

Ik vind beide smaken maar zo,zo maar de mengeling van beide gewoon 50/50 vind iedereen heeeeel goed.

(Harvest Berry is ook zo een verrassende smaak)

Tjezus, wat is dit lekker spul! Zit het nu een uurtje of twee te dampen en al twee tankjes van 4 ml leeg gelurkt in mijn Vaporesso Estoc Mega Tank op de Vaporesso Attitude. Op VW 40 Watt. Wat een damp! Daar kan zelfs mijn DK blend niet aan tippen. Het smaakt naar iets dat ik niet goed thuis kan brengen. Mondwater? Lysterine, Odol? In ieder geval proef ik iets van munt. In elk geval nu al een aanrader. Ik krijg van de week (denk morgen) vanuit Polen nog Gold Ducat binnen van Inawera. En een paar appy's Pinkman. Heisenberg heeft me in elk geval overtuigd dat andere smaken proberen de moeite waard is. Het mixen stelt in feite inderdaad niet veel voor, al had ik me met deze mix vergrabbeld met het nicotinegehalte. Ik wilde 18 mg maar het werd 12 mg volgens de geleerden hier op het forum. Geeft niks, het smaakt goed!

3 minutes ago, @HaYuJeAm# said:

Mondwater? Lysterine, Odol?

Doet me vermoeden dat je nog niet zo lang geleden het gemixt hebt? Hij wordt met de tijd nog beter (steepen), komt het fruit meer naar voren en egaliseert de smaak (bij gebrek aan een betere omschrijving). De smaak van "mondwater" blijft altijd maar krijgt een heel ander karakter.

18 minutes ago, TheVapingRaven said:

Doet me vermoeden dat je nog niet zo lang geleden het gemixt hebt?

Inderdaad nog niet zo lang geleden gemixt (dinsdag) en las al dat ie beter gaat smaken naar gelang hij langer staat. Ben bang dat ie daar de kans niet voor krijgt. Dus maar snel een nieuwe batch maken morgen, en hopelijk kan die wat langer steepen. Ik vind 'm nu al super lekkurrrrr, hahahahaaaa!