Jump to content
Konvict

Welcome to Thailand

Recommended Posts

Ik zou in mijn onschuld hetzelfde advies hebben gegeven als @junkiexl: dan maar weer tijdelijk roken. Niet omdat ik iemand weer verslaafd wil maken maar omdat ik bij dat advies uit zou gaan van mezelf en er simpelweg op zo’n moment niet bij stil sta dat anderen (veel) meer moeite zouden kunnen hebben met weer overschakelen naar dampen.

Mijn vriend en ik grijpen bij stress weleens naar sigaretten, waarbij vriend zich weet te beperken tot een paar sigaretten per dag en ik zo weer op een pakje per dag zit. Paar dagen later kopen we ze gewoon niet meer en gaan weer dampen. Helaas is dat blijkbaar niet voor iedereen zo simpel.

@Tamara ik snap ook wel dat het niet voor iedereen is weg gelegd, en we weten ook allemaal wel dat het ook beter is van niet.

En natuurlijk zullen er ook heel wat dampers zijn die er af en toe wel eens eentje opsteken, dat is ook helemaal geen schande.

( al zullen de meeste het niet zo snel zeggen denk ik )

Ik zeg het alleen maar in relatie tot die landen...

Ik zie daar de hipstertjes wel lopen met een grote grijns om de bek en een dikke vape 🙂

maar nogmaals het zou mooi zijn als dit forum uitstraalt over die landen dat dit niet verstandig is...

oom agent gaat zijn zakken vullen, en ze gaan voorbeelden stellen.

Er moet gewoon tot die landen geen misverstand over bestaan op een forum als dit.

hoe graag we ook zouden willen dat het niet zo was....

Je zal daar maar net de verkeerde treffen.. zoals ik al zei, als het echt misgaat en je komt daar in een cel of erger voor de rechtbank dan kom je IN DE HEL.....

@junkiexl Eens, een disclaimer van ons uit zou niet verkeerd zijn. We zijn ermee bezig, het duurt alleen altijd even voordat we er allemaal ons zegje over gedaan hebben. Geduld.

Dat heb ik... een engelengeduld zelfs 😛

Top !

Om die reden heb ik het vuur ook opgestookt, niet om roken te promoten.

En om erger te voorkomen, ik zie die mensen graag gezond weer terug keren.

Doen ze het dan toch, dan is dat hun pakkie aan, hier hebben ze dan een juist en goed advies gehad.

Bedankt iedereen voor de input. Ik zal het risico niet nemen. Misschien kan ik in november zonder damper en anders koop ik een slofje sigaretten in de luchthaven. 

Heb vanmiddag vrouw en dochter naar Schiphol gebracht.

Ze logeren bij vrienden in de Isaan regio. Vrouwlief gaat een weekje de tempel in.

Over 2 weken ga ik ook die kant op.

Met een pakje shag in de tas voor noodgevallen, mocht ik toch nog behoefte aan nicotine hebben.

Dat is dus wat ik ook altijd doe... in mijn geval shag.

En ja, ik pleur er met tegenzin, maar toch met groot plezier zo een hele slof leeg, het is niet anders.

( vooral niet zeggen dat de reden, is dat je verslaafd *kuch* bent aan nicotine, want dan rolt er een heel forum over je heen, en kom je aan de heilige graal) 🙂

Een dampertje mee nemen naar die landen is in ieder geval, een optie met zeer veel risico's

Verboden, daar.

Zorg er in ieder geval voor dat je een mooie risicoloze vakantie hebt daar, en veel plezier beide... 😛

Voor degenen die niet zonder kunnen;

Zonde om mee te nemen vanuit Nederland. Weggegooid geld, al is roken dat altijd. Hooguit 1 pakje voor rondom vliegveld Bangkok.

Daarna eventueel naar de 7Eleven/FamilyMart, Camel is in Thailand een B-merk en kost 60Baht (1,75 Euro) In tegenstelling tot Marlboro en L&M die 100Baht kosten (2,85 Euro). Rook niet op het strand, nabij tempels. (En bekijk even de gewoonte wanneer je je op een terras/bar bevindt) En boek een hotelkamer met balkon, volgens mij bestaan er geen hotels meer waar je op de kamer mag roken.

(Persoonlijke ervaring) Bij de terugreis.... 

Gooi al op Bangkok airport je laatste sigaretten weg, ook in de kelder zijn de (smerige) rook ruimtes verdwenen dus je hebt er niets meer aan.

Zo wordt je in NL niet meer getriggert om de tabak aan te raken, en stapt meteen over op de damper. (Die je voor de vakantie in de auto hebt laten liggen, of mee laat nemen door ophalers)

Het eerste uur dampen hoest je door de PG de longen uit je lijf (net als bij de eerste sigaret in Bangkok, die zelfs smerig is), maar daarna voelt het weer als gewoon.

Volgende dag of 2 af en toe toch even dat tabak-duiveltje weerstaan en je bent weer over op de damper en hebt een vakantie gehad zonder enge risico's.

Nou ik weer daar een paar adresjes die gewoon half zware verkopen 🙂

Toch koop ik hier altijd maar een slof, je gaat van continent naar continent dus het meeste belastingvoordeel, pakjes 50 gram...

Ik heb er verder geen last van, pak ik  een peuk, lekker, pak ik de e pijp ook lekker..

Maar daar word het shag.....hotel kakkerlak zie ik niet zitten 😄