Jump to content
Konvict

Welcome to Thailand

Recommended Posts

Hmm.. nog een goede reden om vooral niet naar Thailand te gaan op vakantie.. maar kop op, gelukkig mag je wel analoge rookwaar meenemen :).

Inderdaad, sorry. Ik dacht dat laatste antwoorden zeer recent waren, maar dat zijn ze niet..

Afgelopen zomer was het geen enkel probleem.

Ik dampte er overal waar ik kwam, behalve binnen in warenhuizen e.d.

Op een markt zelfs naast een politie agent staan te dampen.

Hij keek er amper naar.

Op toeristenmarkten werd het overal aangeboden. Wel hoofdzakelijk ego's en in Bangkok een paar stands die ook wat Isticks hadden staan.

Maar hey Konvict, jij woont er.

Wat heb je er afgelopen jaar zelf van gemerkt?

Edited by Foggy

Resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst...

Oftewel: het gaat hier om een nieuw verbod; wat de ervaringen van vorige zomer waren zegt niets over hoe er straks mee omgegaan wordt.

" BANGKOK, 19 February 2016 (NNT)-

The Ministry of Commerce has announced a list of 8 goods that have been barred from transfer through the Thai border by the United Nations.
The 8 goods that have been banned from being transferred in and out of Thailand include products that infringe upon intellectual property, reproductions of licensed goods, hookahs and E-Cigarettes, gaming devices, elephant products, ancient artifacts, Buddhist paraphernalia and caffeine. Those caught attempting to leave or enter the country with such items will be fined and imprisoned as well as have the goods confiscated along with any implements for transport.
The ministry has also reminded that sensitive agricultural goods that can impact Thai farmers, such as tapioca, rice, wood and products that require World Trade Organization treaties to transport such as palm oil, animal feed corn, onions, garlic and milk have yet to be authorized for transfer from Thailand. Those who wish to travel with such products must receive the proper documentation, which include verification of the goods' origins and their hygiene...."

Het duurde even voor de link werkte, daarom hier de tekst even geplakt.

Leest op het eerste oog wat zorgwekkend.

Beetje vreemde berichtgeving ook, aangezien er ook zaken als "gaming devices" en "Buddhist paraphernalia" en "caffeine" genoemd worden.

Dus als je het letterlijk neemt, zou m'n dochter haar Nintendo niet mogen meenemen, m'n vrouw zou haar Buddhahangertje thuis moeten laten (in een Buddhistisch land?) en ik zou m'n kop koffie niet mee door de douane mogen nemen (weinig kans, want met die tremor van mij ligt het merendeel al op de vloer voor ik aan het eind van de rij ben :grins )?

Om over m'n dampers nog maar niet te spreken.

En wat heeft de United Nations er mee te maken?

Vermoedelijk wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend, maar ik zal er voordat ik weer ga, eerst bij de ambassade navraag naar doen en eveneens bij ons collega-forum Thailandvapers.com.

15 hours ago, Foggy said:

Afgelopen zomer was het geen enkel probleem.

Ik dampte er overal waar ik kwam, behalve binnen in warenhuizen e.d.

Op een markt zelfs naast een politie agent staan te dampen.

Hij keek er amper naar.

Op toeristenmarkten werd het overal aangeboden. Wel hoofdzakelijk ego's en in Bangkok een paar stands die ook wat Isticks hadden staan.

Maar hey Konvict, jij woont er.

Wat heb je er afgelopen jaar zelf van gemerkt?

Since November 2014 bestaat er hier al een ban voor het importeren en exporteren van vape produkten voor de verkoop. Hetgene wat ik persoonlijk er van meegemaakt heb is zeer weinig, het enige is je kan niet zomaar iets kan bestellen uit het buitenland en je bent voorzichtig wat je bestelt en hoe je dit laat versturen.

Alle vape shops zijn dicht maar online is er veel te koop. Jammer genoeg zijn bijna alle goede kwaliteits produkten hier niet verkrijgbaar en moet je deze toch zelf uit het buitenland kopen of online bestellen met het risico that the customs het in beslag neemt, wat bij mij nog nooit is gebeurt voornamelijk omdat ik de shipments klein houd, me goed laat informeren wat mogelijk is en natuurlijk ook een groot dosis geluk.

Nu dat deze nieuwe regelgeving van kracht is gegaan zijn we bang dat het steeds meer op de regels van Singapore gaat lijken. Een paar dagen geleden waren de meeste Thaise online shops niet meer online aanwezig dus men was bang dat er een crackdown komt en dat alles in beslag wordt genomen. Wat gaat er gebeuren met vakantiegangers die hun e-cigs meenemen? In beslagname, boete, celstraf tot maximaal 10 jaar zoals in de wet staat? We hebben geen idee? En is de vertaling van de Thaise wet wel juist in Engels? We moeten afwachten...This is Thailand

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Edited by Konvict

Een maat van mij die elk jaar in december/januari naar Thailand gaat met zijn vrouw (en zijn hond bij mij achterlaat) had op mijn verzoek afgelopen januari gekeken of er wat leuks van vaping spul te krijgen was. Ik heb diverse foto's doorgestuurd gekregen van hem om mij te laten zien wat er nog te krijgen was (bijna alleen maar ego type, het betere spul wat wij gewent zijn dus niet). Echte Vape-shops heeft hij niet meer gevonden (in tegenstelling tot vorig jaar), wel winkeltjes waar je dus die "ouderwetse" ego-type ecigs kon kopen.

Hij gaf wel aan dat er in sommige gelegenheden en op het vliegveld volop gedampt werd.

Edited by Tony

Gisteren is er een member van Thailand Vapers bij een politie controle mee naar het politie bureau genomen nadat hij op zijn scooter was aangehouden voor controle. Hij had niets verkeerd gedaan maar werd gecontroleerd voor rijbewijs en verzekeing.

ze vroegen of hij ook zijn broekzakken wilde leeghalen, wat ze wel meer doen.

Toen ze zijn e-cig zagen werd er gelijk gevraagd of hij 40,000 Baht boete wilde betalen, dit is 1,000 Euro.

Hij heeft dit natuurlijk gwijgerd en zei dat hij maximaal 2,000 Baht kon/wilde betalen.

Ze hebben hem meegenomen naar het politie bureau op afwachting van de hoofd officier, deze kwam niet opdagen en twee uur later heeft hij uiteindelijk verder onderhandeld totdat hij kon gaan met een boete van 3,000 Baht! Ze wilde de e-cig niet retouneren waarop hij kwaad werd en zijn telephone aanzette om zijn lawyer te bellen. Hierna heeft de politie besloten om de e-cig toch terug te geven!

vanaf heden is het verboden om een e-cig naar Thailand mee te nemen! Boete 4 keer de waarde van de e-cig met een maximum van 50,000 Baht en maximaal 5 jaar cel straf al je niet betaalt.

Heb een prettige vacantie in Thailand deze zomer, je kan op kosten van de regering er gratis verblijven met kost en inwoning voor 5 jaar!

Er is een lawyer geweest die op zijn website heeft gezet welke wetten de politie zouden kunnen hanteren om e-cigaretten te verbieden omdat er een import en export verbod is van deze goederen. Deze wetten zijn 30 jaar oud en door deze artikel op de website gaat de politie nu heel handig gebruik van maken.

als je als toerist in Thailand bent en je koopt daar op zo'n markt een simpel ecigje en wat liquids en gebruikt dat alleen daar, pleurt t weg voordat je weer terugreist

is dat aan te raden of absoluut af te raden @Konvict

Er is nog zat te koop hier. Het "goedkope troep" van de night market is even duur als een Ego AIO die hier te koop is voor ongeveer 25 to 30 Euro. 

Night market juice zou ik zelf nooit aan beginnen aangezien je nooit weet wat erin zit. Original juice is misschien goedkoper dan in Nederland, aangezien ze hier meestal 30ml flesjes verkopen i.p.v. 10ml.

Noooooo ik heb een vakantie geboekt staan al voor de zomer. Ik ben met 9 vrienden, dus dat wordt ook zuipen. Fuck ik weet zeker dat ik dan weer ga roken. Dit is zo balen.

4 minutes ago, Focal said:

Noooooo ik heb een vakantie geboekt staan al voor de zomer. Ik ben met 9 vrienden, dus dat wordt ook zuipen. Fuck ik weet zeker dat ik dan weer ga roken. Dit is zo balen.

Stealth vaping is het antwoord, een zo klein mogelijke e-cig en MTL en zoveel mogelijk afstand houden van de politie.

Just now, Konvict said:

Stealth vaping is het antwoord, een zo klein mogelijke e-cig en MTL en zoveel mogelijk afstand houden van de politie.

Dit is mijn derde keer naar Thailand. Elke reden die de politie kan hebben om je lastig te vallen kun je beter uitsluiten. Volgens mij heeft elk contact me minstens een paar tientjes gekost.

Hetgene wat helpt is te doen alsof je ze absoluut niet begrijpt. En nooit een woord Thais gebruiken! 

3 minutes ago, Konvict said:

Hetgene wat helpt is te doen alsof je ze absoluut niet begrijpt. En nooit een woord Thais gebruiken! 

Gaat een beetje lastig met m'n vrouw erbij.

Ze trekt gewoon haar mond open en zegt luid "hoeveel wil  je hebben?".

Dan schrikken ze ook en zeggen zachtjes "500 bath, maar stil".

Was weliswaar niet mbt ecigs, maar een gewoon geval van lastigvallen.

12 minutes ago, Konvict said:

En vooral niet stoer doen. Mensen die in de problemen komen -los van grote vergrijpen- kunnen meestal hun ego niet opzij zetten. Gewoon netjes je 2 tientjes overdragen en doorgaan met je dag.

Een local waar ik ooit mee heb gesproken, zeer intelligente man, zei dat het enige wat kan helpen was dreigen met je ambasade. Die zijn de enige die druk kunnen zetten in het geval van corruptie.

''I'm here for special business I have to report every contact with the police to my embassy. So if you don't mind I have to make a call and inform them on your police batch ID''.

Maar ik ga zelf absoluut geen blufpoker spelen met een agent voor een paar tientjes. 

Edited by Focal

Stoer doen tegen een agent is hetzelfde als olie op het vuur gooien.

Het kan echter geen kwaad om zeer direct te zijn, als de situatie daarom vraagt.

In de meeste gevallen is het inderdaad verstandiger om gewoon te dokken, vergeten en verder te gaan.

Ook al vind je nog zo dat je in je recht staat, is betalen verstandiger (en sneller).

Dat geldt overigens ook op het gemeentehuis daar.

Men is verplicht om je te helpen en men doet dat ook, maar wanneer...

Totdat je een paar biljetjes in je aanvraag vouwt. Dan ben je zo klaar.