Jump to content

Dampen in Thailand


Guest Konvict

Recommended Posts

Ik zou in mijn onschuld hetzelfde advies hebben gegeven als @junkiexl: dan maar weer tijdelijk roken. Niet omdat ik iemand weer verslaafd wil maken maar omdat ik bij dat advies uit zou gaan van mezelf en er simpelweg op zo’n moment niet bij stil sta dat anderen (veel) meer moeite zouden kunnen hebben met weer overschakelen naar dampen.

 

Mijn vriend en ik grijpen bij stress weleens naar sigaretten, waarbij vriend zich weet te beperken tot een paar sigaretten per dag en ik zo weer op een pakje per dag zit. Paar dagen later kopen we ze gewoon niet meer en gaan weer dampen. Helaas is dat blijkbaar niet voor iedereen zo simpel.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Tamara ik snap ook wel dat het niet voor iedereen is weg gelegd, en we weten ook allemaal wel dat het ook beter is van niet.

En natuurlijk zullen er ook heel wat dampers zijn die er af en toe wel eens eentje opsteken, dat is ook helemaal geen schande.

( al zullen de meeste het niet zo snel zeggen denk ik )

 

Ik zeg het alleen maar in relatie tot die landen...

Ik zie daar de hipstertjes wel lopen met een grote grijns om de bek en een dikke vape ?

 

maar nogmaals het zou mooi zijn als dit forum uitstraalt over die landen dat dit niet verstandig is...

oom agent gaat zijn zakken vullen, en ze gaan voorbeelden stellen.

Er moet gewoon tot die landen geen misverstand over bestaan op een forum als dit.

hoe graag we ook zouden willen dat het niet zo was....

 

Je zal daar maar net de verkeerde treffen.. zoals ik al zei, als het echt misgaat en je komt daar in een cel of erger voor de rechtbank dan kom je IN DE HEL.....

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Dat heb ik... een engelengeduld zelfs ?

Top !

Om die reden heb ik het vuur ook opgestookt, niet om roken te promoten.

En om erger te voorkomen, ik zie die mensen graag gezond weer terug keren.

 

Doen ze het dan toch, dan is dat hun pakkie aan, hier hebben ze dan een juist en goed advies gehad.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Heb vanmiddag vrouw en dochter naar Schiphol gebracht.

Ze logeren bij vrienden in de Isaan regio. Vrouwlief gaat een weekje de tempel in.

Over 2 weken ga ik ook die kant op.

Met een pakje shag in de tas voor noodgevallen, mocht ik toch nog behoefte aan nicotine hebben.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dat is dus wat ik ook altijd doe... in mijn geval shag.

 

En ja, ik pleur er met tegenzin, maar toch met groot plezier zo een hele slof leeg, het is niet anders.

( vooral niet zeggen dat de reden, is dat je verslaafd *kuch* bent aan nicotine, want dan rolt er een heel forum over je heen, en kom je aan de heilige graal) ?

 

Een dampertje mee nemen naar die landen is in ieder geval, een optie met zeer veel risico's

Verboden, daar.

Zorg er in ieder geval voor dat je een mooie risicoloze vakantie hebt daar, en veel plezier beide... ?

 

  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Voor degenen die niet zonder kunnen;

Zonde om mee te nemen vanuit Nederland. Weggegooid geld, al is roken dat altijd. Hooguit 1 pakje voor rondom vliegveld Bangkok.

Daarna eventueel naar de 7Eleven/FamilyMart, Camel is in Thailand een B-merk en kost 60Baht (1,75 Euro) In tegenstelling tot Marlboro en L&M die 100Baht kosten (2,85 Euro). Rook niet op het strand, nabij tempels. (En bekijk even de gewoonte wanneer je je op een terras/bar bevindt) En boek een hotelkamer met balkon, volgens mij bestaan er geen hotels meer waar je op de kamer mag roken.

 

(Persoonlijke ervaring) Bij de terugreis.... 

Gooi al op Bangkok airport je laatste sigaretten weg, ook in de kelder zijn de (smerige) rook ruimtes verdwenen dus je hebt er niets meer aan.

Zo wordt je in NL niet meer getriggert om de tabak aan te raken, en stapt meteen over op de damper. (Die je voor de vakantie in de auto hebt laten liggen, of mee laat nemen door ophalers)

Het eerste uur dampen hoest je door de PG de longen uit je lijf (net als bij de eerste sigaret in Bangkok, die zelfs smerig is), maar daarna voelt het weer als gewoon.

Volgende dag of 2 af en toe toch even dat tabak-duiveltje weerstaan en je bent weer over op de damper en hebt een vakantie gehad zonder enge risico's.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Nou ik weer daar een paar adresjes die gewoon half zware verkopen ?

Toch koop ik hier altijd maar een slof, je gaat van continent naar continent dus het meeste belastingvoordeel, pakjes 50 gram...

 

Ik heb er verder geen last van, pak ik  een peuk, lekker, pak ik de e pijp ook lekker..

Maar daar word het shag.....hotel kakkerlak zie ik niet zitten ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 12-7-2019 at 00:49, Hansy said:

Ik weet niet beter dat deze rode metalen doosjes er zijn om de maandelijkse donatie aan het politie fonds te doen.

@junkiexl Hier een screenshot van het rode doosje voor de politiedonaties op het huis van mijn ex waar ik in november naar toe ga.

 

Schermafbeelding 2019-07-23 om 11.54.15.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dat zullen ze denk ik zijn.....

Ik weet het uit 2 verschillende bronnen... Eentje daarvan is een familiebedrijf in Chiang Mai die ik al 20 jaar ken.

 

Dat van die donaties hoor ik vaker... maar denk je echt dat die thai dan daar de poen in gooien?

Dan weet ik wel, dat als ik op straat leefde en niks had, waar ik ff langs liep voor oom agent kwam.

 

Thai laat altijd moeilijk wat los over dat soort zaken... eentje probeerde me wijs te maken dat het voor de stroom was toen ik er ooit naar vroeg.

 

Link to comment
Share on other sites

@junkiexl Ja, iedere Thai die zo'n boxje heeft doet daar het afgesproken bedrag in en weet precies op welke dag ze langs komen.

Dit is het enige waar de RTP consequent in is, als je het vergeet bellen ze aan. Het is op vrijwillig/verplichte basis, als je weigert dan ben je zo'n beetje vogelvrij.

En je weet als je een ding in Thailand te vriend wil houden is het de politie.

Er zijn inderdaad ook boxjes voor de elektriciteit, dat zijn plastic grijze boxjes, daar gaat dan je elektriciteit rekening in.

Bij ons kwamen ze al langs nog voordat het huis was afgebouwd, het hek stond er nog niet, de politie heeft het toen zelf aan de boom gespijkerd.

Mijn ex vond het heel normaal dat we zo'n boxje kregen en op mijn vraag waar dat voor was, kreeg ik als antwoord "for protection".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

jah protection zijn ze altijd heel goed in...

komt er meer op neer dat als je het niet doet, dat zij dan wel even zorgen dat je hun protection nodig hebt.

 

Maar goed dat is wat ik van die dingen weet... word gebruikt om te tippen ook.

Als ze er wat in gooien dan staat dat gat open en zie je het liggen....

 

En dat tippen is sinds die "idioot" nu koning is alleen maar erger geworden...

 

Chiang Mai was ook rustig qua toerisme omdat de kroegen allemaal om 12 uur dicht moeten..

vanwege mogelijke "onlusten" wat ze daar ook maar onder moge verstaan.

Ik geloof, Pattaya ook maar dat weet ik niet zeker.

 

ik was er in januari even, voor de 3 D Expositie leek wel een spookstad vergeleken "normaal"

Maar goed ik ben geen pattay liefhebber, was er maar even zat in Si Racha op dat moment.

Link to comment
Share on other sites

@Hansyoch je weet hoe ze zijn.... als Phillip Moris ze dat vraagt vast wel

denk dat ze alle pijlen gaan richten op de Aziatische markt, die is groot en gemakkelijker te bespelen voor ze denk ik.

 

Waar zit je trouwens meestal in Thailand?

Haha,, ouwe rotten, ik ben nieuwsgierig ? 

Link to comment
Share on other sites

@junkiexl Ga in november een maandje naar mijn ex in Korat, het huis op de foto. Zij heeft mij uitgenodigd, we zijn gelukkig na de scheiding goede vrienden gebleven en ik heb nog wekelijks contact met haar. Ik help haar nog steeds met haar websites/shop. We zijn van BKK in 2009 naar Pathum Thani verhuist, daar hebben we de overstromingen meegemaakt in 2011.

3 maanden lang 65cm water in huis en 1,5m op straatniveau. In 2012 het huis zelf ontworpen en laten bouwen in Korat. Kijk er echt naar uit, ik mis Thailand, het land, klimaat, de mensen, het eten.

Ik ben nu weer 3,5 jaar in Nederland, het ging toen zakelijk niet goed genoeg om er met z'n tweeën van te leven dus ben ik maar terug gegaan. We waren inmiddels gescheiden en ik woonde toen op mij zelf. Heb mijn zakelijke deel aan haar overgedaan en was daarmee schuldenvrij. Dit kwam doordat de Russische roebel 4 jaar geleden kelderde, een groot deel van onze producten ging naar Rusland, de grote bestellingen bleven toen uit. Inmiddels doet zij het zakelijk goed waar ik heel blij mee ben.

Ik wil dat zij stopt met roken en heb inmiddels succesvol 2 mods en RTA's naar haar opgestuurd, nu nog wat gereedschapjes, coil wire en sapjes opsturen. Kan ik haar leren coils te draaien en wicken en kunnen we daar lekker in huis dampen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Korat, op het plateau ?

Ben er wel eens een paar dagen geweest.

Kan me nog herinneren aan de rivier, een beeld van een vrouw, is daar een held geloof ik... ( sliep met de vijand, en keelde ze dan ? )

De markt weet ik ook nog.... en een heel klein eethuisje die waanzinnig goede eend had, ik ben gek op eend lol.

Ben er toen een beetje weg gevlucht vanwege een depressie, dagen regen, weer bericht bekeken en besloten te vertrekken...

3 de grote stad van Thailand geloof ik?

Ik vond het ondanks de regen niet onaantrekkelijk daar.

Was verderop naam ff kwijt vlakbij, die opgravingen aan het bekijken,,, khmer tempel en zo.

 

Pathum Thani das toch vlak naast bangkok?

of zit ik nu fout? provincie?

Ja ik weet het nog ayuttaya en alles ging ook onder...ik was er vlak daarna toen de boel weer droog was.

( en in het westen gingen de prijzen van harde schijven skyhigh)

 

Is ook niet zo gemakkelijk om daar echt een bestaan op te bouwen.

( vele zijn onverzekerd, of geen geld meer voor terug reis)

 

Ik draaide destijds zelf de kreukels in, en de recessie kwam ook nog langs.

Thailand is een land waar ik altijd van zal blijven houden... maar goed de landen er omheen ook veel geweest.

ook prachtig...

Voordeel met thailand is dat ik een woord of 200 onder de knop heb... ?

Lange zinnen word hem niet, maar met een lach kom je een heel eind..

 

goed om te horen dat zaken weer wat goed gaan.

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pathum Thani ±40 km boven BKK, daar is de grootste food market in Thailand, de Talad Thai. Die is tijdens de overstromingen droog gebleven en door boten bevoorraad.

Ik heb toen een vlot gemaakt van polystyreen dozen om de boodschappen te doen, daar was ik een halve dag voor onderweg.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

das andere koek kunnen we ons in het kikkerland niet voorstellen

wel van gelezen die markt, maar nooit geweest.

Chatuchak ken ik wel... komt ook geen eind aan hahaha ?

 

Nadeel vind ik vaak met de thai, dat er vaak te veel op afkomen.

Die zaterdagsmarkt in Chang Mai.. ken ik van jaren terug. Leuke markt...

Nou daar moet je nu niet meer zijn... schuivel de schuivel.. 50.000 man of meer...

 

Mijn toko zat daar om de hoek... en ik moest nog rennen ook.... maag was even een heksenketel, zat de hele nacht op de plee hahaaha

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

@junkiexl Het is mij gelukt om inmiddels zo goed als vloeiend Thais te spreken, dan gaat er een andere wereld voor je open.

Heeft me een vermogen gescheeld toen ik daar een hartinfarct kreeg en gedotterd moest worden plus een stent plaatsen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Das ideaal....

Ik heb wat vrienden hier, zijn weer getrouwd met Thaise vriendinnen van me... Die kunnen nu ook al een beste bek thais..

 

Ja hoop denken Thailand ziekenhuis een ramp.... maar Die privé klinieken zijn beter dan hier...

ik ben nooit verder geweest dan stadsziekenhuis gelukkig

Eigen risico... doos pillen mee, onderzoekje voor 35 eurie was ik weer klaar ?

 

Hoop dat je rikketik weer ok is?

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...