Jump to content
Blob

Owl-Dampfer base

Recommended Posts

Ja het is VG bunker base. en heb het sinds mijn post 2 flessen open gelaten in de keuken om te luchten, en de stank is echt niet minder geworden, ik blijf een soort olie/ garage/ smeer achtig geur houden. 

ik wil mijn creaties niet verpesten met dit soort ranzige geuren.

ik baal wel gezien ik 10 flessen van 100ml heb, waarvan ik dacht daar kan ik maanden mee doen ( ik maak ook flesjes voor collegas en vrienden) kan nu dus elders weer gaan kopen.

ik had ook 5 liter VG besteld zonder nicotine, gelukkig is daar niets mis mee.

Gooi je nic base nog niet weg, hij is waarschijnlijk wel geschikt voor je adv (liquid die je elke dag dampt). Ik heb de ervaring dat je na een paar dagen een smaakblock opbouwt voor het scheepsolie aroma. Dan proef je het echt niet meer.

En als je een nieuwe bunkerbase gaat zoeken kan ik je al de volgende formule geven.

betaalbare bunkerbase + Duitse webshop = scheepsolie lucht

Ik heb Duitse base van CDD, OWL, Hisvape en Smokeplanet en ze stinken allemaal, CDD is nog wel de ergste. Ze gebruiken blijkbaar de goedkoopste stinknicotine om meer winst te maken.

Enige uitzondering die ik ken is Insane base van Savevape, daar ruik ik amper een bijgeur.

ik maak even een kleine test batch vandaag met een fruit smaakje, gezien deze snel steepen vs creamy smaken.

eens kijken of ik wat proef/ ruik daarna.

i had dus eerst bij savevape 100ml gekocht, helemaal geen geur niks. denk dat ik daar maar een paar flesjes bestel.

Ja de insane base vind ik ook de neutraalste van die @Niels noemt.

Deze is echt nog veel lekkerder, neutraler, maar vrij prijzig: https://happyjuice.eu/en/nicotine-e-liquids/nicotine-bases/nicotine-base-100ml-vg-100mgml.html is ook met pg verkrijgbaar.

Dit damp ik momenteel, heel erg goed spul: https://pink-mule.com/black-label-pg-propylene-glycol-base-250ml-0-100mg-uk?search=black label&category_id=1427

@Leo Bak, interessant! De prijs per mg van Pink mule wijkt niet heel erg af van bijvoorbeeld Insane Base. (naar verzendkosten heb ik niet gekeken).

Weet een van jullie toevallig ook waar Hiliq ongeveer geplaatst kan worden, qua smaak en geur? Ik heb een fles in de koelkast die ik voorlopig nog even niet wil aanbreken.

@Haka, als je besloten hebt dat je de OWL niet blieft kun je het zonder schuldgevoel te koop zetten. Wat de één z'n neus doet dichtklappen is voor de ander nauwelijks waarneembaar. Als ik iets van deze draad heb geleerd is het dat :)

4 minutes ago, Ad nogwat said:

@Leo Bak, interessant! De prijs per mg van Pink mule wijkt niet heel erg af van bijvoorbeeld Insane Base. (naar verzendkosten heb ik niet gekeken).

Weet een van jullie toevallig ook waar Hiliq ongeveer geplaatst kan worden, qua smaak en geur? Ik heb een fles in de koelkast die ik voorlopig nog even niet wil aanbreken.

@Haka, als je besloten hebt dat je de OWL niet blieft kun je het zonder schuldgevoel te koop zetten. Wat de één z'n neus doet dichtklappen is voor de ander nauwelijks waarneembaar. Als ik iets van deze draad heb geleerd is het dat :)

Ik weet niet wat jij in de ijskast hebt, maar ik heb de pure 990mg van hun in de vriezer.

Die smaakt in ieder geval prima als ie aangemaakt is.
Je snapt dat ik niet ruik of proef aan die pure zooi.

9 minutes ago, Ad nogwat said:

Proeven van die Hiliq vond ik ook te ver gaan, ik heb hem wel even onder de neus gehad.

Conclusie: geurloos.

Terug gemengd naar 6mg/ml een puik sappie.

Gr. Dr.Smoke

even een korte update voor mensen die het boeit, 2 x 100ml flesjes zijn nu sinds vrijdag open. ik blijf de geur nog iets ruiken, heb ook iedereen die langs kwam laten ruiken, sommige mensen ruiken het niet (werkt hun neus niet ofzo :)) andere ruiken het wel.

ik vermoed dat mijn neus zeer goed werkt (ik ruik ook mensen die een blow opsteken van 20 meter!)

heb een test batch met 10ml mix fruit gemaakt, en een 100ml vg 3mg nic. ben alleen nog niet aan toegekomen om dit te testen, zal binnen een paar dagen wel lukken.

Ik heb 2 maanden geleden 1l (10 x 100ml) OWL-Dampfer base 48mg/ml besteld en ontvangen. Had e.e.a. op Internet gezocht, zag dat het veel werd gebruikt dus dacht dat het wel goed zat.

Nou nee. Niet, maar dan ook helemaal niet. De geur die van de base afkomt, zelfs na 2 maanden is walgelijk. Ja, net machineolie. Ik maak vrijwel altijd batches van +300 ml met 10ml aroma's van Inawera. Bij die ik het allerlekkerst vind, Nutty Princess en Virginia is de machineolie geur zelfs na 2 maanden steepen nog stevig te proeven. En met "stevig", bedoel ik, om geen misverstanden te laten ontstaan, gewoon echt Smerig, Ranzig & Walgelijk.

De batch van 300ml gemengd met Ducat is wel te doen. Net zoals de batch "Black Cherry". Van de batch met Oriental van Inawera proef ik alleen de machineolie. Het (oriental) is een zeer subtiele smaak.

Als ik nou de enige was die deze geur ruikt en proeft ... Maar dat is dus niet zo. "Hele volkstammen hier ruiken die geur". Er zijn mensen die het niet ruiken, maar dat wil niet zeggen dat die geur bij hen dan niet aanwezig is. Ik bedoel, hoe sterk is je reukvermogen is dan een vraag. Proef je sowieso ooit wel eens wat? <Cynisch grapje>

Ik kan vergelijken. Ik had nog een heel klein beetje van HisVape, en ja daar rook ik het ook, maar minder.  Ik heb ook VPG base van Inawera gebruikt. De Inawera VPG base is 50/50 met een smaak/zoetmakertje erin (3% etylomaltol). Nou, vergeleken bij de OWL base is die van Inawera HEMELS! Die ruikt zelfs lekker! Heel erg lekker.

Nog iets, via dit topic heb ik begrepen dat de klantenservice van OWL-Dampfer gewoon zwaar <ZELFCENSUUR> is. Dat en dat ze denken mensen te kunnen bedreigen. Ja, jongens en meisjes, laten we dat ook nog even benoemen. Nou OWL-Dampfer komt-ie: Jullie verkopen shit en jullie base ruikt er zelfs naar. En nu?

Mooi, dat lucht op, zat mij voor €50,- weggegooid geld toch behoorlijk dwars

Ik kan jullie wel INAWERA base aanraden. De VPG is dus gemengd met 3% etylomaltol en alleen die heb ik gebruikt. Dat heb ik alweer een maand of 8 geleden besteld dus ik weet niet hoe het nu is.Ga je daar bestellen, is dat natuurlijk op eigen risico (Disclaimer). Ik ga dat in ieder geval nu wel doen. 

Ik heb nog 9 flesjes 48mg/ml van OWL-Dampfer over. Nooit geopend. In de originele doos. Ik verkoop het niet, ik zou mijzelf niet meer in de spiegel kunnen aankijken. Het gaat of door de plee, of ik geef het gratis weg aan iemand die die ranzigheid wel wil hebben.

My 2 cents, have at it.

Edited by Jaap
macineolie -> machineolie

Jaap ik geef je gelijk, ik heb echt een week lang 2 flessen open gelaten, wat een (sorry dat ik het zo zeg) teringproduct van owl dampfer!!

dacht na een week dat de geur minder was, weer gesloten, daarna geschud, en openen, en ja hoor klote geur, niks minder geworden.

heb maar elders besteld, kan mezelf en vrienden en collega's echt niet die shit geven om te vapen.

begrijp ook niet dat anderen dit gebruiken, dan maar 50 euro weggegooid. 

ach probeer het maar prositief te zien, ik heb 10 glazen 100ml flessen nu :)

On 2-4-2016 at 20:10, Elizium said:

Owl Bunker Basis? Sie sind erforderlich. Es gibt eine ganze Reihe von Menschen, die sich beschweren, dass ihre Partie des Bunkers Basis einen entsetzlichen Gestank hat, vergleichbar mit Maschinenöl - auch wenn sie auf 1% verdünnt.

google translate

salem said ik had dat ook man vies ..............ze reageren niet op mail

heb al 10 x gemaild 

Kiwi Aroma 100ml (1399-003)  1 29,90 EUR 29,90 EUR
Papaya Tropic Aroma 100ml (1389-003)  1 29,90 EUR 29,90 EUR
Karamell Aroma 100ml (1470-003)  1 29,90 EUR 29,90 EUR
Ausland nach Gewicht - GLS 1 10,00 EUR 10,00 EUR
inkl. 19% USt.: 15,92 EUR
Gesamtsumme: 99,70 EUR

dit bestelt ik hoor er niks van 

2 hours ago, Erkki said:

@Qilles : ja, dat is de "damp VG ".

Ok, bedankt voor de info :) 

On 29-11-2016 at 7:00 PM, Ruud68 said:

Door de plee ermee.:aai

NEEN,schenk het aan Blop,die vind het lekker

Ik haak even in op dit oude topic aangezien de dezelfde vervelende ervaring nu ondervind van hun base.

het is niet alleen de geur maar dus ook de smaak waar ik last van heb.

mujn adv smaken echt smerig met die base van uil.

denk dat ook ik de resterende vijf liter maar moet wegspoelen.

zal nog een paar proefjes doen maar word er niet echt vrolijk van.

17 minutes ago, Snip said:

Ik haak even in op dit oude topic aangezien de dezelfde vervelende ervaring nu ondervind van hun base.

Zelf nog niet gebruikt, maar ik heb afgelopen jaar onderstaande gebruikt, heb toevallig vandaag net mijn 5L opgemaakt. Prima, smaakt allemaal prima. Just FYI;

:ja https://www.driphacks.com/vg-pg-c7/drip-hacks-vegetable-glycerine-99-5-p73

55 minutes ago, Snip said:

het is niet alleen de geur maar dus ook de smaak waar ik last van heb.

mujn adv smaken echt smerig met die base van uil.

denk dat ook ik de resterende vijf liter maar moet wegspoelen.

zal nog een paar proefjes doen maar word er niet echt vrolijk van.

Welke base van Owl heb je het over?

amai @Snip dat is echt rot voor je en dan nog 5 liter :sad 

ik hou het bij 100 ml flesjes insane base pg 48mg van bij save vape, is ondertussen ook al 3 liter in de vriezer.

Edited by K&H