Jump to content

Owl-Dampfer base


Guest Blob

Recommended Posts

Just now, Erkki said:

Ik heb er al het vertrouwen in dat er niks mis is met de OWL base.

ik helaas nog niet.

er wordt hier veel gesproken over hoe nic base moet ruiken. 

Allemaal leuk en aardig maar voor mij gaat het uiteindelijk om de smaak.

hier smaakt alles nog steeds, na 5 dagen vol continue luchten, niet goed.

Het is wel iets minder ranzig als vers gemixed. Maar het kan ook zo maar zo zijn dat ik, door het testen elke dag, steeds meer wen aan die machine olie smaak in de liquids.

 

Link to comment
Share on other sites

Ik twijfel of ik de bunkerbase van owl (48mg) moet aanschaffen samen met een 5 liter op 0mg. 

Damp nu op 6mg en door die 6 liter te mengen moet ik toch op 6mg komen, of??

 

Heb nu de base van vapebase.de, de 50/50 op 6mg en vind die heerlijk. Is de base van owl vergelijkbaar met die van vapebase?

 

Vapebase ist behoorlijk veel prijziger...maar wil nog wel voor 1 mei enkele liters aanschaffen. Wat adviseren jullie?

Link to comment
Share on other sites

1 liter 48 mg/ml = 48 gram nicotine

48 gram/8 liter = 6 mg/ml

om tot 8 liter te komen moet je 7 liter toevoegen.

 

Maar je hoeft niet alles in 1 keer te mengen. Je krijgt 50 x 100ml .. dus je kunt rustig eerst eens 100 ml + 700 ml nemen.... bijv. 300 ml PG en 400 ml VG om tot 50/50 op 6 mg/ml te komen. Probleem is, wanneer je daar aroma aan toevoegt wordt het nic percentage lager (en het PG gehalte hoger)

 

Ikzelf mix geen lagere nic base, maar doe DIY met de 48 mg/ml base.

Ik mix die samen met

aroma's, afhankelijk van welke fabrikant/smaak verschilt de dosering

PG

VG

Om de hoeveelheden te bepalen gebruik ik een calculator.

Bijv. deze: http://www.steam-engine.org/juice.asp

maar er zijn er nog veel meer.

 

Edited by Achjee
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik zou gewoon lekker bij vapebase blijven @tommie. Dat is toch nog steeds heel goedkoop dampen. Ik heb met smokeplanet dezelfde ellende gehad als wat ik hier lees met die Owl handel. Een zeer penetrante olielucht en -smaak. Zelfs na terugmengen van 36 naar 3mg. Nieuwe fles gekregen, andere batch, zelfde probleem. Voor mij niets anders meer dan vapebase. En met aroma erbij kom ik nog steeds maar op een paar duppies per 10ml, dus waar hebben we het over. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Achjee said:

Probleem is, wanneer je daar aroma aan toevoegt wordt het nic percentage lager (en het PG gehalte hoger)

 

In eerste instantie was dat ook een zorg voor mij maar toen heb ik besloten dat het me niet veel uitmaakt of ik nou een liquid op exact 50/50 en 6mg damp of dat het er in de buurt komt. Op mijn flesjes staan dus nic-gehaltes aangeduid als 6- of 5+. Vooralsnog bevalt me dat prima want het kost veel minder werk.

 

Wellicht dat ik op twee identieke dagen een klein aantal hijsjes meer neem van een 5+ liquid dan dat ik de dag erna doe van een 6- liquid om de nic in mijn systeem op peil te houden maar daar kan ik eigenlijk prima mee leven.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb net m'n mix van owl even in de heteluchtoven gehad op 50 graden. Had al dagenlang staan luchten. (Tot 6mg terug gemixed met vanilleflavour) eerst in m'n dripper geprobeerd. Was goed geen rare smaak. Nu in m'n tankje zitten en smaakt prima. Geen bijsmaak.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, tommie said:

Ik twijfel of ik de bunkerbase van owl (48mg) moet aanschaffen samen met een 5 liter op 0mg. 

Damp nu op 6mg en door die 6 liter te mengen moet ik toch op 6mg komen, of??

 

Heb nu de base van vapebase.de, de 50/50 op 6mg en vind die heerlijk. Is de base van owl vergelijkbaar met die van vapebase?

 

Vapebase ist behoorlijk veel prijziger...maar wil nog wel voor 1 mei enkele liters aanschaffen. Wat adviseren jullie?

 

Als ik mijn base nog moest kopen zou ik dat bij SaveVape doen, dan maar liever iets meer kwijt.

Zelfs als blijkt dat met mijn base van Owl niets mis is moet ik het flesje echt dagen lang aan de open lucht zetten om de geur te verminderen en dat vind ik ook geen prettig idee als ik er over nadenk.

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Diana66 said:

Ik heb net m'n mix van owl even in de heteluchtoven gehad op 50 graden. Had al dagenlang staan luchten. (Tot 6mg terug gemixed met vanilleflavour) eerst in m'n dripper geprobeerd. Was goed geen rare smaak. Nu in m'n tankje zitten en smaakt prima. Geen bijsmaak.

 

Als de base dagen moet luchten en dan zelfs nog verwarmd moet worden op 50 graden om de stank kwijt te raken zit er dus iets in de base wat daarna pas vervlogen is maar er zeker niet in hoort. Blijft ook nog de vraag of het werkelijk helemaal vervlogen is of slechts de bestanddelen die de vieze geur/smaak veroorzaken.

Ik ben zeer benieuwd naar de labresultaten.

Edited by messedup
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, messedup said:

 

Als de base dagen moet luchten en dan zelfs nog verwarmd moet worden op 50 graden om de stank kwijt te raken zit er dus iets in de base wat daarna pas vervlogen is maar er zeker niet in hoort. Blijft ook nog de vraag of het werkelijk helemaal vervlogen is of slechts de bestanddelen die de vieze geur/smaak veroorzaken.

Ik ben zeer benieuwd naar de labresultaten.

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Is het al onderweg naar het lab?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb gemaild met Owl. Gevraagd of ik de base terug kon sturen en mijn geld terug kon krijgen. Zijn antwoord was dat ik het terug kon sturen zodat hij het kan testen. Vandaag aangetekend verstuurd. Was wel even schrikken omdat het 21,15 euro kostte....

Toch maar gedaan omdat ik de base niet vertrouw en mijn gezondheid niet wil riskeren. 

Hoop dat ik ieg het bedrag van de bestelling terug krijg...afwachten. 

Link to comment
Share on other sites

On donderdag 31 maart 2016 at 00:01, Achjee said:

Nou ben ik pas sinds zaterdag sigaretloos, dus mijn reuk zal misschien iets minder zijn dan die van jullie

 

 

(Even kort off topic, want ik ben gewoon erg benieuwd.)

 

Gaat het goed, @Achjee?

Link to comment
Share on other sites

@Karin Spaink

 

Ik heb de beginpost aangepast met een link naar de spreadsheet. Mocht de link veranderen of er anderszins relevante informatie bijkomen dan is het denk ik handig als je dat ook weer aanpast in de beginpost.

 

En bedankt voor het organiseren. :ja

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
17 minutes ago, Jets said:

Ik heb gemaild met Owl. Gevraagd of ik de base terug kon sturen en mijn geld terug kon krijgen. Zijn antwoord was dat ik het terug kon sturen zodat hij het kan testen. Vandaag aangetekend verstuurd. Was wel even schrikken omdat het 21,15 euro kostte....

Toch maar gedaan omdat ik de base niet vertrouw en mijn gezondheid niet wil riskeren. 

Hoop dat ik ieg het bedrag van de bestelling terug krijg...afwachten. 

 

Pittige verzendkosten. Ik ga voor je duimen.

Gister kreeg ik dat zelfde antwoord (in reactie op veel eerdere mail). Heb terug gemaild dat ik nu de test alhier even afwacht.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Jets said:

Ik heb gemaild met Owl. Gevraagd of ik de base terug kon sturen en mijn geld terug kon krijgen. Zijn antwoord was dat ik het terug kon sturen zodat hij het kan testen. Vandaag aangetekend verstuurd. Was wel even schrikken omdat het 21,15 euro kostte....

Toch maar gedaan omdat ik de base niet vertrouw en mijn gezondheid niet wil riskeren. 

Hoop dat ik ieg het bedrag van de bestelling terug krijg...afwachten. 

 

 

Via welke vervoerder heb je het verzonden?

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Achjee said:

 

Sinds 26-3 nog steeds niet gerookt, of ook maar de behoefte gehad :duimen

 

Heel goed!

 

Als ik het goed heb begrepen ben jij via een vooraf bepaald patroon telkens iets verder geminderd qua dagelijks aantallen, toch? Mooi dat dat op die manier is gelukt.

 

Ik heb dat zelf in het verleden op die manier een aantal keren geprobeerd maar zonder succes (overigens zonder dampen of andere vervangers) dus ik vind het wel tof dat het toch kan.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ad nogwat said:

 

Pittige verzendkosten. Ik ga voor je duimen.

Gister kreeg ik dat zelfde antwoord (in reactie op veel eerdere mail). Heb terug gemaild dat ik nu de test alhier even afwacht.

Dankjewel:)

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Ruud68 said:

 

 

Zie het al, Tnt post.

Via postnl of is dat hetzelfde als TNT ? Bedrag was hoog omdat het net boven de 2kg uitkwam. 

 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Jets said:

Via postnl of is dat hetzelfde als TNT ? Bedrag was hoog omdat het net boven de 2kg uitkwam. 

 

Sorry, ik bedoel inderdaad Postnl.

 

Moet je ook opgeven wat er in je pakket zit?

Edited by Ruud68
Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Blob said:

 

Heel goed!

 

Als ik het goed heb begrepen ben jij via een vooraf bepaald patroon telkens iets verder geminderd qua dagelijks aantallen, toch? Mooi dat dat op die manier is gelukt.

 

Ik heb dat zelf in het verleden op die manier een aantal keren geprobeerd maar zonder succes (overigens zonder dampen of andere vervangers) dus ik vind het wel tof dat het toch kan.

 

Yup.. direct na aanschaf 1e damper (op 31-1) terug van 60 naar 20 (1 pakje).

Toen vanaf eind februari 15 pakjes gekocht.. en 2 dagen per pakje gedaan.

Op 26 maart ontdekte ik dat mijn sigaretten op waren... geen nieuwe meer gehaald

 

Vandaag heb ik mijn Zor electrische sigarettenmaker en 10 plastic sigarettendoosjes aan maatje van mij overgedragen... Zoals hij roept 'ik bewaar hem wel voor je' :-) Maar ik ga hem nooit meer terug hoeven, dat weet ik zeker.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a

Na alle berichten over stankvervlieging heb ik gisteravond mijn mix zonder aroma ook maar eens te luchten gezet (10 mg, 50/50). Tot mijn verbazing werkt dat nu bij mij ook. Dat wil zeggen, de walm is nagenoeg weg en ik verwacht eigenlijk zonder meer dat ik morgen ook niks meer proef.

 

Gekruiste vingers. Soort van. Het voelt ietwat ongemakkelijk na mijn opruiende postjes eerder. Ik begrijp het ook niet helemaal. In de mix mét aroma blijft de vis/olie smaak ondanks beluchting hinderlijk aanwezig. Exact dezelfde ervaring als @BurmaShave. Heel vreemd.

 

Wordt vervolgd. Morgen met een frisse neus en een testdamp.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Ad nogwat said:

Het voelt ietwat ongemakkelijk na mijn opruiende postjes eerder

 

Dat gevoel ken ik. De eerste keer dat ik de base rook bij kamertemperatuur sloeg ik zowat achterover. Na goed luchten denk ik waar is die lucht opeens gebleven ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...