Jump to content

Kanger TopTank Mini review


Guest Chris Garnir

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Guest Chris Garnir
18 minutes ago, Levo75 said:

Weet iemand wat voor spoel er in het nieuwe RBA deck wordt meegeleverd? SS316, NiChrome 80 of Kanthal?

Kantal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heb ook nog maar een >2ml tankje gekocht met de 20% chinese newyear FT korting. 

Snap ook niet dat bij de toptank rba de gaatjes zo hoog zitten, en zo klein.

Toptank rba had regelmatig dry hits. Gaatjes uitgeboord naar 2,8 mm, probleem opgelost!

 

Heb ook de v1 subtank mini, zelf gaatjes geboord in de rba. Nooit meer problemen gehad. Heb wel het idee dat de onderdelen van de oude subtank wat lekkerder in - en uit elkaar schoeven.

 

met vriendelijke groet,

 

josje22

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

update:

topfill sucks!! werkt niet.

Probleem omschrijving:

Bij het vullen aan de bovenkant krijg ik altijd overstroming in de schoorsteen.

Verklaring (logisch):

Bij het dichtraaien van de topcap duw/druk je de vloeistof de tank uit en/of de schoorsteen in. (vacuum)

Oplossing:

Gewoon aan de onderkant vullen, geen problemen meer.

conclusie:

Ontwerpfout van kanger (helaas).

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Jimmy Goldschmitz
update:

topfill sucks!! werkt niet.

Probleem omschrijving:

Bij het vullen aan de bovenkant krijg ik altijd overstroming in de schoorsteen.

Verklaring (logisch):

Bij het dichtraaien van de topcap duw/druk je de vloeistof de tank uit en/of de schoorsteen in. (vacuum)

Oplossing:

Gewoon aan de onderkant vullen, geen problemen meer.

conclusie:

Ontwerpfout van kanger (helaas).

 

En dan bekijken ze me vreemd als in zei dat ik de schoorsteen moest blazen omdat het er langs uit kwam [emoji3]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Wanneer je de tank aan de onderkant vult, heb je hetzelfde probleem. Alleen dan ondersteboven. Bovendien bedoeld Josje22 overdruk; het tegenovergestelde van vacuum.

 

Maar het is wel opvallend. De éen heeft er wél problemen mee, de ander niet.

 

Kan het dus niet afschuiven op een ontwerpfout. Heb er twee aangeschaft. Werken prima. Af en toe met een tissue over het mondstuk een overschot aan liquid er uit "slaan".

 

Perfecte tankjes. De Mini, en de Nano heb ik weggegeven. Maar wanneer ik in het najaar op vakantie ga, schaf ik voor mijzelf ook zo'n Toptank Mini aan. Met wat ceramische coils, en de nieuwe Eleaf Pico, is het een perfecte vakantie set.

 

Ome Mies.

Edited by Ome Mies
Link to comment
Share on other sites

Beste ome mies, natuurlijk bedoel ik ook de "overdruk" als je de tank dichtdraait. Van onderen vullen is niet geheel het zelfde als van boven bijvullen. Bij het van onderen dichtdraaien kan de overdruk weg via de sapgaten (juiceholes) in de spoelhouder naar de luchtgaten (airholes) van het basis component (base) waar de spoel in vastgedraait zit. Dus vind ik het wel een ontwerpfout.

 

met vriendelijke groet,

 

josje22 

Link to comment
Share on other sites

Daarom is het ook verstandig om de luchtring dicht te draaien vóor het vullen, en die rechtopstaand weer te openen.

Mijn nieuwe toekomstige ex-vriendin heeft er twee. Ze dampt nu nét een maand. En maar éen keer lekkage gehad. Niet zij, maar met de tankjes.

 

Ome Mies.

Edited by Ome Mies
Link to comment
Share on other sites

Guest Stedoca

Ik probeer nu al een tijdje een setje O-ringen voor deze toptank mini te vinden maar tevergeefs, voor de subtank vindt je der genoeg maar deze zijn verschillend van die van de toptank

Link to comment
Share on other sites

Guest Jimmy Goldschmitz
Ik probeer nu al een tijdje een setje O-ringen voor deze toptank mini te vinden maar tevergeefs, voor de subtank vindt je der genoeg maar deze zijn verschillend van die van de toptank

Mijn o ring van toptank ook stuk dus volledig nieuw deck besteld

Link to comment
Share on other sites

On ‎14‎-‎3‎-‎2016 at 10:10, Josje22 said:

Heb ook de v1 subtank mini, zelf gaatjes geboord in de rba

Ik heb in geen enkele subtank gaatjes hoeven te boren. Voor het vullen laat ik de tank op de mod zitten, houd het zaakje op de kop, draai de tank eraf behalve het base-gedeelte, en giet dan een plens vloeistof in de tank. Vanwege de lange schoorsteen, lukt dat uitstekend.

 

Edit:  Daarna kwamen er subtanks op de markt, die bovenin vulgaatjes hebben, wat vervolgens netjes afgedekt wordt met een schroefdekseltje met 510-aansluiting voor de driptip.

 

Edited by Marianna
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest CrookedPenguin

Het is al even geleden dat ik 'm gebruikte, maar heb zelf nooit problemen met lekkage gehad met de Toptank. Slechts 1 keer toen ik te lang aan het prutsen was met het mengen van verschillende liquids en hij erg lang open stond lekte hij wat, maar dat was mijn eigen schuld. Ik heb alleen ervaring met de RBA trouwens, de V2 en V2 plus, de factory coils heb ik nooit gebruikt.

 

26118594360_4cab8a2abd_b.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fijn om dit topic te vinden.
Ik gebruik de meegeleverde rba, vond de juiceholes vrij klein maar blijkbaar wel voldoende.

Lekken heb ik in het begin gehad, nu niet meer (en ik vul met AF 100% open) omdat ik m nooit hoger vul dan de rba zelf.

Van zodra ik  hem hoger vul, krijg ik precies den indruk dat ik van een waterpijp lurk...  en dan lekt ie ook keihard.

Dus, vul ik m minder en lekt ie quasi niet.

Maar geheel tevreden ben ik zeker niet.. zeker niet!! ondanks dat ik daar 100 euro aan uitgegeven heb...

 

Nu ik geen last meer heb van lekken, begint het volgend probleem...

 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Tats said:

Lekken heb ik in het begin gehad, nu niet meer (en ik vul met AF 100% open) omdat ik m nooit hoger vul dan de rba zelf.

Van zodra ik  hem hoger vul, krijg ik precies den indruk dat ik van een waterpijp lurk...  en dan lekt ie ook keihard.

Dus, vul ik m minder en lekt ie quasi niet.

 

Dat hoort niet, misschien ontbreekt de O-ring in de top cap van de RBA? Deze moet goed aansluiten op de schoorsteen van de tank, anders gaat 't inderdaad lekken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, JaWa said:

 

Dat hoort niet, misschien ontbreekt de O-ring in de top cap van de RBA? Deze moet goed aansluiten op de schoorsteen van de tank, anders gaat 't inderdaad lekken.

 

Ga ik deze namiddag zeker nazien..

ik weet alsinds wel wat gedaan..

Khoop dat er geen o ring meer zit (zou veel verklaren)

 

Eerst eens testen op 40-50W of hetzelfde probleem blijft.

en vervolgens eens wat meer wick gebruiken bij een volgende wick

en vooral een andere smaak testen.

Man zoveel shizzle om rekening mee te houden.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ben even in verwarring over de toptank mini,welke ik diversen heb.

Allen zijn origineel,alleen kom erachter dat sommige de luchtstroom hebben met diversen gaatjes,en andere toptank minies,de luchtstroom meer een schuif is die je verder open/dicht kan doen...Ik snap er effe niets meer van zie op de doosjes geen onderscheidt,en verder ook niet tussen de tankjes,alleen dus die 2 verschillende luchtstromen.

Op al die doosjes staat dus " toptank mini" ..Zijn er 2 versies van? ( ben al een tijdje aan het zoeken op internet..maar kan er niets over vinden)

En ook de OCC coils ( > 1.OHM ) doen het niet, op de toptank mini heb nu al 2 doosjes weggegooid.

gebruik wel hoog pg gehalte..

Link to comment
Share on other sites

Toptank mini 2 met gaatjes voor de luchtoever gebruikt ik jaren geleden, werkt slecht met een hoog PG gehalte.

Kwa smaak vond ik het niets vergeleken met mtl dampen met een RTA tank, het gaf mij te weinig voldoening.

Ik gebruikte de standaard 1.8 ohm fabriekscoils, goed te recoilen maar het is het allemaal net niet zeg maar.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, tyche said:

Ben even in verwarring over de toptank mini,welke ik diversen heb.

Allen zijn origineel,alleen kom erachter dat sommige de luchtstroom hebben met diversen gaatjes,en andere toptank minies,de luchtstroom meer een schuif is die je verder open/dicht kan doen...Ik snap er effe niets meer van zie op de doosjes geen onderscheidt,en verder ook niet tussen de tankjes,alleen dus die 2 verschillende luchtstromen.

Op al die doosjes staat dus " toptank mini" ..Zijn er 2 versies van? ( ben al een tijdje aan het zoeken op internet..maar kan er niets over vinden)

En ook de OCC coils ( > 1.OHM ) doen het niet, op de toptank mini heb nu al 2 doosjes weggegooid.

gebruik wel hoog pg gehalte..

 

Er bestaat maar één AFC base voor de Toptank en die heeft geen gaatjes. Je hebt waarschijnlijk een oude Subtank base als je gaatjes ziet, waar dan een Toptank body op is geschroefd. Hebben die tanks topfill, oftwewel kun je de bovenkant eraf schroeven om ze te vullen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...