Jump to content

Kanger TopTank Mini review


Guest Chris Garnir

Recommended Posts

Guest Chris Garnir

Kanger TopTank Mini reviewtje.

De tank is me aangeleverd door een verdeler in België en komt in een mooie verpakking vergelijkbaar met de verpakking van de Subtank mini en bevat volgende onderdelen:

 

 

WP_20160208_14_33_51_Pro.jpg

1 x Kanger TopTank Mini 
1 x Kanger SSOCC SUS316 Atomizer Coil (0.5 Ohms) aanbevolen tussen 30 en 60 watt
1 x Kanger SSOCC Nickel Ni200 Atomizer Coil (0.15 Ohms) 
1 x Kanger Mini RBA Plus Deck
1 x Kanger RBA Onderdelen
1 x Handleiding

De bouwkwaliteit van de Toptank is prachtig en van hetzelfde niveau als de subtank mini.
Ik heb de SS versie en met die zwarte O ringen staat hij geweldig op mijn zwarte MOD’s.

 

 

WP_20160208_14_34_29_Pro.jpg

 

 

Vernieuwend?
Het vullen via de tank gebeurd via de ‘top-fill’. Het Top-fill systeem is gelijk het meest vernieuwende aan deze tank, net zoals het gebruik van de ssocc coils die er voor zorgen dat de tank ook iets minder inhoud heeft, namelijk 4ml i.p.v. 4.5ml bij de subtank mini.

Dagelijks gebruik:
Ik heb de tank nu een 10tal dagen in gebruik, zowel op het werk als thuis.
De tank lekt niet, ook niet als ze in mijn broekzak steekt tijdens de dag. De tank voelt ook robuust aan, precies dat ze tegen een stootje kan.

Dampervaring:
0.5 SS OCC SS316 dampt tussen 15 en 60 watt
Voor mij was/is de ideale setting 35/40 watt, hoger dan dat begint de damp/tank wat warmer te worden.

0.15 SSOCC NI200 coil geeft een goeie damp en smaak af
Deze coil damp ik rond de 45 watt en 250°

De Toptank heeft een prettige air flow die net zoals de subtank mini perfect kan geregeld worden via een ring en 3 gaatjes van verschillende afmetingen.
Door het nieuwe design van de ssocc coils is de aanvoer van juice constant en produceert geen dry-hits.
Wel raar dat deze nieuwe coils over 3 gaatjes beschikt, 2 grote en 1 kleintje!
De tank (en ssocc coils) laten een LH toe om als het ware blijven zuigen tot je longen helemaal vol zitten. Bij het chain vaping blijft de tank redelijk koel. 
Toch is deze tank vooral ook geschikt voor MTL, ze geeft een goede tot uitstekende smaak af bij een kleine luchttoevoer.

Conclusie: 
Voortbouwend op het succes van de subtank heeft Kangertech opnieuw een mooie tank afgeleverd. De vernieuwingen zijn niet zo spectaculair maar voldoende voor diegene die een upgrade willen van hun subtank. 
De aankoop van deze tank is dan een goede keuze, zeker gezien de prijs van de subtank momenteel iets hoger staat dan de prijs van de nieuwe Toptank. 
Het aanbod van ssocc coils is ook ruimer dan de occ coils van de subtank. Ik hoor dat er ook een ‘keramische’ ssocc coil zit aan te komen.

Het enige nadeel dat ik me nu kan bedenken is de RBA, het exemplaar dat ik heb gekregen beschikt over piepkleine juice gaatjes. Momenteel heb ik nog geen kans gehad om de RBA te testen, ik probeer dit komende dagen goed te maken en ook hiervan mijn ervaring te delen.

Hier alvast een zicht op de RBA

WP_20160204_23_23_05_Pro.jpg


Kanger TopTank Mini Features:
Stunning Aesthetic Design
Made With 304-Grade Stainless Steel
Top-Fill E-Juice System
Airflow Control Valve
Constructed Using Pyrex Glass
Wide Bore Drip Tip
Four Stunning Colors to Choose From
Supports Kanger RBA Plus
Uses Kanger OCC and SSOCC Atomizer Coils
100% Japanese Organic Cotton
Incredible Vapor Production
Rich, Robust, and Intense Flavor Production
 
Kanger TopTank Mini Specifications:
Manufacturer: Kangertech
E-Juice Capacity: 4ml
Threading: 510
Body Material: 304 Stainless Steel
Tank Material: Pyrex Glass
Available Colors: Red, Black, White, Stainless Steel
Length: 1.77 Inches (45mm)
Diameter: 0.866 Inches (22mm)
Weight: 2.11 Ounces (60g)

 

Edit, little typos

Edited by Chris Garnir
Foto verkleind: max 600px breed
Link to comment
Share on other sites

Guest Chris Garnir
5 minutes ago, Dr.Smoke said:

@Chris Garnir Mag ik u er op attenderen dat de inhoud van een Subtank Mini 4.5ml. is !

 

over het RBA deck, het zijn inderdaad piepkleine gaatjes maar makkelijk op te boren naar

gewenste diameter.

 

In het algemeen een prettig tankje,

groet Dr.Smoke.

Ik ga de tekst zo aanpassen, bedankt voor de rechtzetting.

Link to comment
Share on other sites

Guest Eden Fear
4 hours ago, Chris Garnir said:

Het enige nadeel dat ik me nu kan bedenken is de RBA, het exemplaar dat ik heb gekregen beschikt over piepkleine juice gaatjes. Momenteel heb ik nog geen kans gehad om de RBA te testen, ik probeer dit komende dagen goed te maken en ook hiervan mijn ervaring te delen.

 

Wel, ik kan je zeggen dat die gaatjes prima hun werk doen. Ik gebruik de RBA voor allerhande coils te bouwen en heb nog nooit een dry hit gehad, ook niet met Max VG liquids. :) 

Link to comment
Share on other sites

Guest Chris Garnir

Ondertussen de bijgeleverde 0.50 ssocc 316 coil nagenoeg perfect kunnen dampen op TC 
Op de kangertech 200w.met volgende Instellingen:
200w (kan niet worden gewijzigd) en 430°F

 

WP_20160208_20_40_33_Pro.jpg

 

En aan 220°C op de Cuboid aan 40w.
Perfecte smaak en damp.

Een toppertje deze toptank!
 

WP_20160208_20_52_41_Pro.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Heb je de RBA V1 of 2? Meen op je foto het schroefje aan de zijkant te zien. Dat zou dus V2 betekenen. Ik heb er hier vier liggen, en zó klein vind ik de gaatjes niet.

Ik heb, om de tank te leren kennen voordat ik hem weggaf, een week lang 50/50 liquid met een haastig opgebouwde RBA gedampt. 20-25 Watt.  Géen dry-hits, geen lekkage. En tot mijn schaamte moeten ontdekken dat de smaakontwikkeling, in de buurt kwam van tanks die 3.5 maal zoveel kosten.

Enig klein kritiekpuntje: wil je een andere DripTip, dan zit deze naar mijn idee wat te los.

 

De ceramics met tungsten draad komen er inderdaad aan:

 

http://www.myvaporstore.com/Kangertech-Ceramic-Coils-SSOCC-p/krst-al.htm

 

Ome Mies.

Edited by Ome Mies
Link to comment
Share on other sites

Guest Chris Garnir
12 hours ago, JaWa said:

Er is inmiddels weer een nieuwere versie van de RBA. Daar waar de v2 gaten van 3,5 mm had, heeft de meest recente gaten van 2,5 mm. (afgezien daarvan is ie identiek aan de v2)

Klopt helemaal, de gaten van de V2 waren groter

 

@one miles, er zit net zoals op de V2 een schroefje, ik zie niet in waarom ze terug naar de oud stijl V1 zouden gaan dus zonder schroefje.
Op de verpakking staat echter gewoon RBA 'Plus'.base

Link to comment
Share on other sites

Guest Chris Garnir
13 hours ago, Dr.Smoke said:

@Chris Garnir Als ik naar de foto van de CUBOID kijk, zie ik dat de weerstand niet Gelockt is

dat is toch wel een vereiste !

Hoewel ik de gewoonte heb om met NI en TI te wel te 'locken' doe ik dat niet met SS draad.

Mijn dagelijkse tanken (UC, Rafale) zijn allemaal voorzien van SS coils en of ik deze lock of niet veel verschil maakt het niet uit, veranderingen in de weerstand zijn minimaal en te verwaarlozen.

Voor mijn Griffin RTA wikkel ik alleen SS 430 24AWG coils. Ook daar maakt het niet uit of ik lock of niet. De beoogde temperatuur blijft perfect behouden, minimale veranderingen in weerstand (ik kan dit via Escribe goed opvolgen) en perfecte damp/smaak. 


Als je weet dat ik weken heb gespendeerd om mijn CSV bestanden voor mijn SS coils van Uwell Crown op punt te brengen, instellingen via Escribe (HCigar DNA200) heb moeten aanpassen om een nagenoeg perfecte damp /smaak te verkrijgen dan weet ik waarom. Het maakt voor SS niet zoveel uit, De (te) kleine TCR waarde zal daar voor iets tussen zitten.
Wat de UC/Rafale coils betreft is het ondertussen een feit dat er nikkel verwerkt zit in de uiteinden, mogelijks heeft dat een invloed op de werking.

Mijn DNA200 MOD is perfect afgesteld middels een 1ohm koperen weerstand, afhankelijk van tank moet dit soms worden bijgesteld via Escribe.

 

Bij mijn test gisteren op de Cuboid en Kbox 200w viel het me op dat ook daar geen lock nodig was. Had je me er niet op attend gemaakt had ik het zelfs niet in de gaten gehad, dat wil al wel iets zeggen hé.

Vandaag heb ik lustig verder gedampt met 'unlocked' weerstand. Ik heb geen noemenswaardige verschillen opgemerkt.

 

Ik ben geen ingenieur en geloof best dat er wetenschappelijk argumenten zijn die de noodzaak zullen aantonen waarom je best wel je weerstand moet vasthouden maar in de praktijk werkt die voor mij en SS draad niet. en dat is wat voor mij telt, een goeie damp en smaak. :biertje

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hier en daar wat spraakverwarring over het 'locken' van de weerstand gezien.

Het eerste type 'locken' is het inlezen van de referentie weerstandwaarde bij kamertemperatuur. Dit is voor alle mods/atomizers nodig om de temperatuuraanduiding van TC te kalibreren. Er zijn mods waarbij dit door de vraag 'new coil up, same coil down' gedaan wordt en mods waarbij dit niet automatisch gevraagd wordt maar handmatig gedaan moet worden. Hier heet dit volgens mij ook 'locken' waardoor deze spraakverwarring is ontstaan.

 

Het andere 'locken' is om deze referentiewaarde naast het inlezen, vast te zetten, zodat geen 'refinement' gedaan wordt als de referentie weerstandswaarde van de coil bij kamertemperatuur verandert. Als de referentiewaarde van de coil verandert door veroudering en/of het stabiliseren van spanningen in de coil en connecties ontstaan bij het bouwen, zijn dit kleine geleidelijke wijzigingen. Refinement komt dan de precisie van de temperatuurinstelling ten goede.

Als deze waarde fluctueert door slechte contactovergangen in de atomizer of 510 connectie, kan het verhinderen van deze refinement, zorgen dat de dampbeleving wat consistenter is (en bij sommige mods kan voorkomen worden dat ze uit TC modus springen). Maar dit is in feite een work-around, voor problemen die opgelost kunnen worden.

Bij een goede mod-atomizercombinatie is het 'locken' van de referentiewaarde dus af te raden. Dit advies is ook terug te vinden bij sommige TC mod fabrikanten.

 

Link to comment
Share on other sites

Wat me opvalt bij die toptank rba is dat behalve dat de gaatjes idd een stuk kleiner zijn, ze ook een stuk hoger zitten. Hiermee blijft er altijd een gedeelte van de liquid onderin zitten. Dat kan zo een halve ml schelen. Je moet dan altijd schudden na het vullen. Wat is jouw ervaring daarmee @Chris Garnir?

 

Verder las ik dat de 'oude' RBA Plus lekt in deze tank. Heb je dat al geprobeerd? Rubbers en glas van de ST Mini passen ook niet?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb (nog) geen toptank, maar ik heb wel recent een originele subtank gekocht en daar zat ook een RBA met kleinere gaatjes bij.

Het midden van het gat zit op exact dezelfde hoogte, maar omdat de nieuwe kleiner zijn zit de onderkant van het gat een halve mm hoger (en boven een halve mm lager)

 

De keuze voor die kleinere gaatjes zal ongetwijfeld samenhangen met de keuze voor topfill; door het wegvallen van de onderdruk bij het openen stroomt de liquid makkelijker door.

Link to comment
Share on other sites

@JaWa Dan heb jij ws de RBA Plus v2 ontvangen, die schijnt idd kleinere gaatjes te hebben, geen idee waarom. Misschien teveel klachten over lekken. Maar het verschil tussen de 'oude' RBA Plus en de Toptank RBA Plus is aanzienlijk:

TOPBOX-5-1024x683.jpg

 

Edited by Karin Spaink
Foto verkleind: max 600px breed
Link to comment
Share on other sites

Guest Chris Garnir

Spijtig genoeg heb ik geen subtanks meer, allen verkocht.

Ik heb even moeten teruggaan in de tijd maar hier heb je een foto van de RBA van een halfjaar geleden.

Hier zie je duidelijk de juice holes die groter zijn.
 

@Leo Bak, ik hoop deze week tijd te vinden om de RBA aan een test te onderwerpen :-)

 

@JaWa, je kan best eens gelijk hebben hoor. De test zal het me vertellen. Die subtank die je onlangs heb gekocht, was toch niet de V2? Die hadden immers de RBA met de grotere gaten 'on board'

 

rbaV2.jpg

Edited by Chris Garnir
foto vergeten
Link to comment
Share on other sites

Ik heb even een foto gemaakt en moet mezelf corrigeren: de kleine zitten toch iets hoger; de bovenkant is gelijk aan die van de oude (opgemeten met de schuifmaat). Het verschil is echter niet zo extreem als op dat andere plaatje.

Of die van de toptank nòg weer anders is kan ik bekijken als ik 'm binnen heb...

 

20160209_221404.thumb.jpg.d612ef717fb2f9

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Topbox vandaag binnengekomen, en wat blijkt? Daar zijn de gaten nòg kleiner!

links Toptank, 2mm; midden recente Subtank, 2,5 mm; rechts, oude RBA plus (in dit geval een kloon, maar is gelijk aan oude origineel), 3,5 mm

 

IMGP7764.thumb.jpg.a99d01763fc828bf687a0

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Chris Garnir
57 minutes ago, JaWa said:

Topbox vandaag binnengekomen, en wat blijkt? Daar zijn de gaten nòg kleiner!

links Toptank, 2mm; midden recente Subtank, 2,5 mm; rechts, oude RBA plus (in dit geval een kloon, maar is gelijk aan oude origineel), 3,5 mm

 

IMGP7764.thumb.jpg.a99d01763fc828bf687a0

 

raar hé, laat ons in ieder geval weten hoe hij dampt., bedankt voor de foto en gegevens.

Edited by Chris Garnir
Link to comment
Share on other sites

De 2mm. gaatjes in dit RBA deck zijn alleen geschikt voor (dunnere liquids),

max. VG is niet te doen, vanmiddag geprobeerd geen succes, onmiddellijk dreigende dryhits.

 

Heb dus meteen , net zoals bij mijn eerste Toptank de gaatjes opgeboord naar 3.3mm.

Waarom Kangertech deze weg heeft gekozen is mij een raadsel !!!

 

Groet, Dr.Smoke.

Link to comment
Share on other sites

Hee...mooi man! Hoe hoger de vloeistofkolom van je tank ( nano->mini->plus) des te kleiner het liquid gaatje in je Rba! Liquidcontrol a la Kangertech! Véel eenvoudiger systeem dan Kayfun.

En ga je later naar een lagere tank, kun je het gaatje altijd kleiner boren.

 

Ome Mies

 

 

Link to comment
Share on other sites

Helaas....ik ben afgelopen zaturdag al geweest.

Maar we gaan mekaar vast een keer in A'dam ontmoeten. En hopelijk neem ik dan een exrookster mee.

De coilmiddag begint zo langzamerhand een instituut te worden. Volgende keer maar een zaaltje afhuren Karin.

 

Ome Mies

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...